Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti kantaan, että potilas käyttää runsaasti vitamiineja ja ravintolisiä

Vierailija
03.10.2019 |

Päivittäin käytän D3, Ubikinoni, astaksantiini, R-alpha lipoic, mustaherukansiememöljykapseli, kysteiini, monivitamiini, biotiini ja kalaöljykapseli.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolisistä hyötyy vain silloin, kun niistä on elimistössä puutostila. Muussa tapauksessa niistä on korkeintaan haittaa. Kaikenmaailman gurut uskottelee ihmisille, että he eivät saa normiruuasta sitä tai tätä, ja on ehdottoman tärkeää syödä sitä purkista. Ja ihmiset ostaa. Tiesittekö, että suomalaisilla on maailman kalleinta virtsaa, kun kaikki ylimäärävitamiinit huuhtoutuu sen mukana viemäriin?

Syön kuuriluonteisesti monivitamiinia ja verenluovutuksen jälkeen rautakuurin, ja voin mainiosti.

Vierailija
22/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolisistä hyötyy vain silloin, kun niistä on elimistössä puutostila. Muussa tapauksessa niistä on korkeintaan haittaa. Kaikenmaailman gurut uskottelee ihmisille, että he eivät saa normiruuasta sitä tai tätä, ja on ehdottoman tärkeää syödä sitä purkista. Ja ihmiset ostaa. Tiesittekö, että suomalaisilla on maailman kalleinta virtsaa, kun kaikki ylimäärävitamiinit huuhtoutuu sen mukana viemäriin?

Syön kuuriluonteisesti monivitamiinia ja verenluovutuksen jälkeen rautakuurin, ja voin mainiosti.

Korjaan; ei kaikki, vaan vain vesiliukoiset. Rasvaliukoiset pakkautuu kudoksiin ja maksaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aivopestyt hyvin esillä.

Se monivitamiini, ne on sellaisia rahanpyydyksiä aivan turhia joista ei sille ole mihinkään jolla puutoksia on ja sairauksia ja lääkkeitä -> lisiä tarvitsisi. Sille, joka ei tarvi, ne on tarpeettomia.

Käykää kerran esimerkiksi D-vitamiinikokeessa ja uliskaa vasta sitten. Mulla oli D n 1/4 minimiarvosta ja sen sai minimiarvon rajoille 100 mikrogrammaa päivässä pitkällä kuurilla, eikä pysy ilman niitä.

D-vitamiini on huono esimerkki, koska sitä kehotetaan ottamaan purkista etenkin näin pimeään aikaan.

Ja ei niitä lisiä kannata popsia ilman tarvetta. Vitamiineistakin voi saada yliannostuksen. Joku kuoli A-vitamiinin yliannostukseen jutuaan liikaa porkkanamehua.

Vierailija
24/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se monivitamiini, ne on sellaisia rahanpyydyksiä aivan turhia joista ei sille ole mihinkään jolla puutoksia on ja sairauksia ja lääkkeitä -> lisiä tarvitsisi. Sille, joka ei tarvi, ne on tarpeettomia.

Käykää kerran esimerkiksi D-vitamiinikokeessa ja uliskaa vasta sitten. Mulla oli D n 1/4 minimiarvosta ja sen sai minimiarvon rajoille 100 mikrogrammaa päivässä pitkällä kuurilla, eikä pysy ilman niitä.

D-vitamiini on huono esimerkki, koska sitä kehotetaan ottamaan purkista etenkin näin pimeään aikaan.

Ja ei niitä lisiä kannata popsia ilman tarvetta. Vitamiineistakin voi saada yliannostuksen. Joku kuoli A-vitamiinin yliannostukseen jutuaan liikaa porkkanamehua.

"Joku kuoli", just just, niin varmaan.

Vierailija
25/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astaksantiinia muuten ap ei kannata käyttää joka päivä vaan pitää taukoja.

Vierailija
26/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aikuisiän aknen häviämään käyttämällä D-vitamiinia 50 mikrogrammaa, vahvaa moni-B-vitamiinia, foolihappoa ja kaksi Möllerin kalaölykapselia päivittäin. Ei kiinnosta mitä lääkäri on mieltä vitskujen käytöstäni.

Niin ja nyt en uskalla jättää näistä mitään pois ettei akne palaisi, kun en tiedä minkä vitamiinin ansiota se oli.

Vierailija
27/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus syönyt, mutta tajunnut ettei hyödytä. Eivät imeydy kuten ravintoaineista, ylimääräisiä aineita mukana paljon, eri valmisteiden yhteisvsikutus voi olla vaarallinen suorastaan. Kiinasta voi tulla ihan mitä vaan törkyä. Yhtäkaikki rahastusta.

Niin, oikeastihan pitäisi sen verran panostaa, että selvittäisi verikokeiden kautta puutostilat. Tällöin lääkäri kyllä ohjaa tarvittavien lisien hankkimiseen. Onhan D- vitamiininkin ylisyöntiä tutkitti, eli vaikka itsellä on parempi olo, keho ei silti pysty hyödyntämään kuin tarvitsemansa määrän. Loput suodattuvat ulos, mutta loput alkavat kerääntymään kehoon. Ja oikeassa olet, eivät kaikilla imeydy. Itselläni oli raskausajan anemia ja vaikka söin lisiä, hemoglobiini ei noussut, mutta vatsan meni kyllä löysälle, joka taas ei nestetasapainolle tee hyvää. Aloin syömään kotitekoisia verilettuja 8kpl päivässä C- vitamiinin kanssa ja lähti hyvään nousuun. Tuloksista huolimatta neuvola edelleen suosittelee minulle uudessakin raskaudessa rautalisää purkista.

Vierailija
28/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osa suodattuu ja loput kerääntyy...

Vierailija
29/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolisät turhaan käytettynä ruokkivat elimistön mikrobeja, eli infektiot leviävät. Tutkimusten mukaan elimistöllä on myös mekanismeja, jolla se piilottaa rautaa mikrobeilta. Monet ravintolisät

voivat olla immunosuppressiivisia, kuten rauta ja tryptofaani, ja varsinkin D-vitamiini.

On olemassa myös ravintolisiä, joista ei vaan ole mitään negatiivista sanottavaa. Kuten alfalipoiinihappo, joka maistuu ja haisee rikiltä. Se toimii antibiootin tavoin, ja tehokas onkin, varsinkin kun lataa solut täyteen sitä ns. loading/lataus-protokollalla.

Latausprotokollat ovat melko uusi ilmiö ravintolisämarkkinoilla, kun ollaan havaittu että ravintolisien ottaminen kerran/pari päivässä on TÄYSIN riittämätöntä. Ensin lasketaan ravintolisän puoliintumisaika verenkierrossa (usein tutkimuksissa saatu arvo), ja ravintolisä otetaan sitten noin x 2 puoliintumisajan kertaa päivässä. Jos puoliintumisaika on esim. 1 tunti, joudutaan ravintolisää ottamaan joka toinen tunti.

Vierailija
30/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joku kuoli", just just, niin varmaan.[/quote

Ihan työssä olen nähnyt näitä, kun on popsittu kalanmaksaöljyä vuoden ympäri, lyöty pää ja saatu massiivinen aivoverenvuoto. Oikeasti tulisi nauttia vain kuuriluontoisesti. Mainoksessa kivat kalaset vain unohtavat kertoa, että tuotteella on verta ohentava vaikutus. Sitten kun lääkäriltä kysymättä otetaan vähän Mölleriä verenohennuslääkkeiden kaveriksi, on vaikutus taattu. Missään nimessä ei ainakaan lapsille tulisi antaa.

Vierailija
31/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aikuisiän aknen häviämään käyttämällä D-vitamiinia 50 mikrogrammaa, vahvaa moni-B-vitamiinia, foolihappoa ja kaksi Möllerin kalaölykapselia päivittäin. Ei kiinnosta mitä lääkäri on mieltä vitskujen käytöstäni.

SInulla oli selvä ongelma johon kokeilit täsmähoitoa toivottavasti kuuriluonteisesti, ja tuotteet D:tä lukuunottamatta vesiliukoisia. Itsekin sain aikonaan stressin pahentaman (lääkärin epävirallisesta suosituksesta)  atopiani kuriin ottamalla lyhytaikaisen hevoskuurin GLA:ta jota atoopikon elimistö ei tuota riittävästi, sekä sinkkiä. Samoin otin lyhyen kuurin pitkävaikutteista rautaa huonoihin ferritiineihin. 

Mutta ei tulisi mieleenkään vetää jatkuvasti ilman todettua tarvetta hivenaine- ja vitamiinilisiä saatika jotain varsinaisia luontaistuotteita. Voi mennä terveys. 

Muistakaa muuten että esimerkiksi kasviperäinen tuote EI ole automaattisesti harmiton koska se on "luonnonmukainen". Monilla kasveilla on voimakkaita rohdosvaikutuksia ja niitä on käytetty aikaisemmin apteekista myytävinä rohdosvalmisteina. 

Vierailija
32/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä niitä vegaanisia ruokavalioita? Btw kala ei ole kasvi.

Vierailija
33/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohonnut syöpäriski.

Mistä?

(En ole ap, vaan muuten kiinnostaa.)

Vierailija
34/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole aika runsaasti? Itse käytän kalaöljyä ja maitohappobakteereita.

Ei kyllä minun mielestäni ole runsaasti

AP.

Mikä on sitten runsaasti?

Itse otan d-vitamiinin.

Täytyy kyllä syödä aika heikkoa ravintoa, että joutuu kaiken purkista ottamaan. Elätkö ranskanperunoilla? Eikö tuon mustaherukkakapselin voisi ottaa ihan mustaherukkana?

Vierailija
35/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole aika runsaasti? Itse käytän kalaöljyä ja maitohappobakteereita.

Ei kyllä minun mielestäni ole runsaasti

AP.

Mikä on sitten runsaasti?

Itse otan d-vitamiinin.

Täytyy kyllä syödä aika heikkoa ravintoa, että joutuu kaiken purkista ottamaan. Elätkö ranskanperunoilla? Eikö tuon mustaherukkakapselin voisi ottaa ihan mustaherukkana?

Itse olen kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava ja otan seleeniä, jodia, sinkkiä sekä d-vitamiinia ihan vaan voidakseni paremmin ja pitääkseni vielä hiukset päässä.

Vierailija
36/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hyvä, että lääkärit tietävät, mitä kaikkia mömmöjä suustasi alas pistät, jos esim joudut akuuttiin leikkaukseen. Esim. kalaöljy voi aiheuttaa vakavia ongelmia, kun verenvuotoa ei saada normaalisti tyrehtymään. Tai jos kaadut ja isket kunnolla pääsi, pitää lääkärin olla selvillä lisääntyneestä aivoverenvuotoriskistä. Tai kun sinulle määrätään lääkkeitä, kaikki eivät todellakaan sovi yhteen luontaislääkkeiden kanssa.

Muuten aivan sama, mihin rahojasi tuhlaat.

Nimenomaan. Tuollaisen asian laittaminen epikriisiin on aivan oleellista tietoa. Joillain luontaislääkkeillä on myös vaikutusta lääkeaineiden imeytymiseen. Olen itse nähnyt potilaita jotka ovat sössineet maksansa tietyillä tuotteilla. 

"Jotkut lääkärit nyt vain vihaavat luontaislääkkeitä". No hohhoijaa, älkää imarrelko itseänne.

Epikriisiin vai anamneesiin?

Vierailija
37/37 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kuureittain? Jos syön vaikka 30 pv Tyrni Omega-7 + GLA 60 kapselia, niin milloin voin ottaa seuraavan kuurin? Vai vain tarvittaessa? Olen atoopikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi