Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisinpa tiennyt mitä on nykyajan lapsiperhe-elämä

Vierailija
02.10.2019 |

Olisi jäänyt välistä. Kaduttaa, että tällaiseen piti ryhtyä. Monestakin syystä. Olin liian utopistinen omissa kuvitelmissa, en tiennyt millaista nykyään on tämä, en todellakaan. Eihän mulla ollut muuta mallia kuin oma lapsuus 80-90-luvulla.
Rasittaa erityisesti ja yli kaiken tämä ylisuoritusyhteiskunta, ja se, että lapsi on joku miljoonaprojekti.
Lapset saatetaan tuoda sosiaaliseen mediaan saman tien kun ensimmäisen hengenvedon ottaa, kaikki on yhtä näyttämispakkoa ja lasten esineellistämistä. Kuvaamista kuvaamisen päälle, katsokaa miten hienoa elämää ja hienoa sitä ja hienoa tuota. Pakko harrastaa oli rahaa tai ei, sillä kaikki lapsethan tosiaan on niitä kilpaurheilijoita ja artisteja. Erilaisuutta ei muutenkaan sallita, pitäisi olla samasta muotista niin hyvä olisi. Vähävaraisuudesta tässä yhteiskunnassa ei jaksa edes kirjoittaa. Mutta iltalehdessä oli tänään jonkun perheen vauvavuoden kulut yhteenlaskettuna ~10000e. Jos ajatellaan vähävaraisen näkökulmasta, ja siitä, että vauvavuoden kulut yleensäkin on edullisimmasta päästä, niin esimerkiksi sillä vuoden elatustuella ja lapsilisällä et edes kunnolla ruoki sitä lastasi.
Jos on sitten herkkä lapsi ja vähänkään poikkeaa massasta, sehän kyllä huomataan ja aletaan kiusaamaan ja syrjimään, näin se vaan usein menee. Ilkeitä, pahoinvoiva ja käytöshäiriöisiä lapsia on joka koulussa.
Ongelmat vain kasvaa lapsen kasvamisen myötä. Ei ainakaan ole mikään helpottanut tässä 8 vuoden aikana, kyllä se vauvavuosi oli huolettomin ja helpoin.
Väsyttää, olen kadottanut itseni. Kunpa olisin tajunnut kaiken etukäteen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan keskittyisi liikaa negatiivisiin asioihin? Ei siellä somessa ole pakko olla. Teepä nyt oikein ruma pannukakku. Koska pannari ei voi näyttää hyvältä. Ja sitten nautit siitä! Koska sellasta elämä on: ei näytä hyvältä mutta maistuu.

Vierailija
2/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yh? Onhan se rankkaa varmasti. Älä ole siellä somessa, paineet helpottaa huomattavasti.

Vierailija
4/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee lähteä some-ralliin mukaan?

Vierailija
5/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tosiaankaan levittele lastemme elämää somessa, minä en kuulu naamakirjaan ollenkaan, rouvakin on hyvin matalalla profiililla. Mahdollisuuksien ja kiinnostuksen mukaan lapset harrastavat.

Vierailija
6/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on tuollaista, jos kokee, että täytyy lähteä mukaan kaikkiin mahdollisiin hullutuksiin. Mutta siis muista nyt, että niihin EI ole pakko lähteä mukaan!

Vierailija
7/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikanakin voi itse valita oman elämäntyylinsä. En ole somessa jakamassa ja vertailemassa. Olin kotiäitinä jotta sain keskittyä lapsiin. En yritä olla täydellinen äiti enkä päde lapsillani ja heidän tekemisillään. En suorita elämää. Ne elämän  pienet ilot!

Vierailija
8/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäs on niin kuin sen laitat.

Vierailija
9/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivoisit, ettei sinulla ole lapsia. Tee itsestäsi lasu ennenkin jotain tapahtuu. Saat apua.

Vierailija
10/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä että en kysele muilta lupia enkä kaipaa muiden hyväksyntää omille valinnoilleni.  Paitsi toki mieheni kanssa yhdessä päätetään kaikki isommat jutut ja me olemmekin hyvä tiimi. Muiden eli perheen uklopuolisten mielipiteet ei hetkauta.

Vierailija
11/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 lasta ja ei somea. En postailullaan lapsistani mitään. Kokeilepas.

Vierailija
12/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette selvästi ymmärtäneet kirjoitustani. En siis ole somessa. Ei tulisi mieleenkään.

-ap

Vierailija
13/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydä itsesi ja kulje omaa tietäsi. Tuo sama pätee kaikkeen yhteiskunnassa jos on heikko persoona. Työpaikka pitää olla huipputasoa kuten urakin. Jos rassaat jotain autoja työksesi niin ei se kovin someseksikästä ole. Matkustella pitää minkä ehtii ja toki ekoarvot ja niistä somepäivittely säännöllisesti. Oikean merkin vaatteet, luomuruuat ja muutama maratoni vuodessa. Vapaaehtoistyötä ja verenluovutusta vielä kaiken päälle, jotta kaikki somessa tietävät sinun olevan hyvä ihminen. 

Eihän se lopu ikinä jos sille tielle lähtee. 

Vierailija
14/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuohon nyt sanoisi. Sitä on sellaisia ihmisiä, jotka vain elävät elämäänsä miettimättä sen kummemmin muiden ajatuksia. Sitten on sellaisia ihmisiä, jotka miettivät kovasti miten muiden mielestä pitää tätä elämää elää. Näin on aina ollut - ei ole nykyajasta kiinni.

Onneksesi jälkimmäiset voivat muuttua ensimmäisem porukan kaltaiseksi. Lääket siihen lienee yksilöllinen, sillä syytkin miksi joku miettii kovasti muiden mielipiteitä ovat melko yksilöllisiä.

Vierailija
15/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette selvästi ymmärtäneet kirjoitustani. En siis ole somessa. Ei tulisi mieleenkään.

-ap

No miksi mietit sitten somea?

Vierailija
16/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki se kyttääminen!!! Neuvola kyttää, koulu kyttää, naapurit kyttää.

Vierailija
17/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha avautuminen ei mistään.

Vierailija
18/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sivusta kavereiden perhe-elämää ja päätin etten ryhdy moiseen. En kyllä halunnut koskaan mitää perhettä, mutta se mitä näen päivittäin, niin on vaan vahvistanut sitä ettei ole minun juttuni. Jokainen valittaa väsymystä ja mikään ei tunnu toimivan. Miksi minulla toimisi, kun muillakaan ei toimi.

Vierailija
19/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No miksi mietit sitten somea?

Totta ihmeessä mietin, miksi en miettisi? Mulla on tapana pohtia (yhteiskunnallisia) asioita. Älkää nyt takertuko ainoastaan tähän someen. -

ap

Vierailija
20/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa sinua ja ihanaa lastasi. Seurakunnalla on lempeitä perinteisiä arvoja, käykää joku kerta perhemessussa ja muissa seurakunnan tapahtumissa. Siellä ei pinnallinen suorituskeskeisyys rehota.. siunausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi