Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin miehen ja hänellä on 3 lasta edellisistä suhteistaan..

Vierailija
02.10.2019 |

Niin tämä päivä vaan tapahtui minullekin. Olen kolmekymppinen nainen ja eron jälkeen koittanut etsiä hyvää miestä itselle, ja onhan tässä vauvahaaveitakin ollut mielessä että joskus tulevaisuudessa. Ja olen aina ajatellut etten halua miestä kellä on jo lapsia. Noh nyt tapasin miehen kenen kanssa ollaan todella ihastuneita, ja hänellä on yhteensä 3 lasta kahdesta edellisestä suhteestaan. Nyt mietityttää. Lähinnä kun itselle ensimmäinen lapsi ja olisi ihanaa kun olisi ensimmäinen yhteinen ja molemmille ns uusi juttu. Mieskään ei ole missään erityisen hyväpalkkaisessa työssä, miten rahat riittää meidän lapseen kun edellisiinkin menee. Ja kun hän näkee edellisiä lapsia säännöllisesti, niin sekin aika on poissa omalta lapseltamme. Paljon mietityttää enkä haluaisi kuulostaa valittajalta, mutta haluaisin kokemuksia ja mielipiteitä muilta tähän tilanteeseen!

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloimme mieheni kanssa seurustelemaan, niin hänellä oli 2 lasta ja minulla yksi. Emme todellakaan edes mielemme vieressä ajatelleet että tekisimme enää yhtään enempää. Ei siksi että olisimme ajatelleet näitä jo olemassaolevia lapsiamme, että mites heille rahat riittää, tai aika, ja luopuneet siksi yhteisestä lapsihaaveesta, vaan siksi että emme todellakaan kumpikaan halunneet enää yhtään uutta 18 vuotta viettää hoivaamalla lasta. Nyt oma lapseni on 19,  asuu naapurikuapungissa, ja miehen vanhempi lapsi asuu jo opiskelupaikkakunnalla, niin ihanaa kun meillä on niin paljon aikaa olla vain toistemme kanssa. Kamalaa jos tässä olisi vielä joku alakoululainen vaatimassa meidän huomion pois tosistamme.

Aika aikaansa kutakin!

Kerrankin fiksuja ihmisiä. En ole ikinä tajunnut sitä että mennään suhteesta toiseen ja tehdään kaikkiin lapsia tajuamatta että jokaisen suhteen on lapset pilanneet. Aikansa kutakin. Yhdelle ihmiselle lapset ja jos ero tulee niin lopun ikää voi elää aikuisten suhteessa.

Siis miten voi lopunikää elää aikuisten suhteessa, jos tulee ero ydinperheestä? Heitetäänkö ne “vanhat” lapset roskiin vai mitä? 😂

Vierailija
122/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloimme mieheni kanssa seurustelemaan, niin hänellä oli 2 lasta ja minulla yksi. Emme todellakaan edes mielemme vieressä ajatelleet että tekisimme enää yhtään enempää. Ei siksi että olisimme ajatelleet näitä jo olemassaolevia lapsiamme, että mites heille rahat riittää, tai aika, ja luopuneet siksi yhteisestä lapsihaaveesta, vaan siksi että emme todellakaan kumpikaan halunneet enää yhtään uutta 18 vuotta viettää hoivaamalla lasta. Nyt oma lapseni on 19,  asuu naapurikuapungissa, ja miehen vanhempi lapsi asuu jo opiskelupaikkakunnalla, niin ihanaa kun meillä on niin paljon aikaa olla vain toistemme kanssa. Kamalaa jos tässä olisi vielä joku alakoululainen vaatimassa meidän huomion pois tosistamme.

Aika aikaansa kutakin!

Kerrankin fiksuja ihmisiä. En ole ikinä tajunnut sitä että mennään suhteesta toiseen ja tehdään kaikkiin lapsia tajuamatta että jokaisen suhteen on lapset pilanneet. Aikansa kutakin. Yhdelle ihmiselle lapset ja jos ero tulee niin lopun ikää voi elää aikuisten suhteessa.

Siis miten voi lopunikää elää aikuisten suhteessa, jos tulee ero ydinperheestä? Heitetäänkö ne “vanhat” lapset roskiin vai mitä? 😂

Äl viitsi esittää typerää, tai viisastella. Varmaan ymmärrät mitä tarkoitettiin, kun oikeinpoikein pinnistelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin!

Äl viitsi esittää typerää, tai viisastella. Varmaan ymmärrät mitä tarkoitettiin, kun oikeinpoikein pinnistelet.

En todella tiedä. Että näkee uutta kumppania vain kun lapset ei ole paikalla? Ei minulle ainakaan riittäisi sellainen suhde. Että ei treffaile ketään, ennenkuin lapset on muuttaneet pois? Olen 30v, en ajatellut käyttää edessä olevaa vuosikymmentä tai kahta pelkkään odotteluun. Vai tarkoititko että ei hankita uusia vauvoja siihen suhteeseen? Ok, se ei vaan tule ikinä olemaan pelkkä “aikuisten suhde”, kun siinä on aina ne toisen lapset.

Itse kirjoitat typeriä 🤷🏼‍♀️

124/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotkut kommentit ovat huvittavia. "Lähtee samantien kun lapsi syntyy", "ei kestä lapsiperhearkea ja etsii taas uuden naisen" tms. Tässähän tapauksessa ensimmäinen nainen on jättänyt ja suhde ollut joskus kaksikymppisenä. Toisesta suhteesta itse lähtenyt mutta siis onko tämä se logiikka: Jos kerran jätät niin jätät aina? :D ja se kuka jättää saattaa hyvinkin olla se suhteen ns parempi osapuoli;lähtee koska ei kestä kamalaa kumppaniaan. Minun ystäväni jätti juuri miehensä: mies jäi kiinni pettämisestä ja kohteli muutenkin suhteen loppuajan ystävääni huonosti. Onko ystäväni nyt siis kamala kumppani joka jättää (ja tulee tästä edespäin jättämäänkin kaikki miehensä?) Kun tästä suhteesta lähti? :D mahtava logiikka....

No miksiköhän se ensimmäisen suhteen nainen jätti? Mitä veikkaat?

Kyse ei ole siitä, etteikö parisuhdehistoriaa saisi olla. Mutta jos miehellä on jo 3 lasta, eikä keskity heihin vaan suunnittelee uusien hankkimista, niin kyllä miehellä on silloin prioriteetit sekaisin. Pahasti.

Parisuhdetta ei ole tässä kukaan häneltä kieltämässä, mutta se, että kaiken tuon jäljeen hän on henkselit paukkuen hankkimassa lisää lapsia, ei kyllä kerro hyvää hänen arvostelukyvystään tai järkevyydestään ylipäänsä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
125/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vapaa mielummin. Mies joka jättää lapsensa on huono valinta.

Vierailija
126/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi miestä, jolla on lapsia, ellei pidetä eri asuntoja. Miehillä on liian usein tapana kipata lastensa hoito uudelle naisystävälle.

Tämä. Itse en naisena edes harkitsisi hankkia lapsia miehen kanssa jolla on jo lapsia useammasta suhteesta. ”Kolmas kerta toden sanoo”, mutta se ei ole kaunis totuus. Muuten voisin kyllä olla parisuhteessa, mutta ei lapsia tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
127/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotkut kommentit ovat huvittavia. "Lähtee samantien kun lapsi syntyy", "ei kestä lapsiperhearkea ja etsii taas uuden naisen" tms. Tässähän tapauksessa ensimmäinen nainen on jättänyt ja suhde ollut joskus kaksikymppisenä. Toisesta suhteesta itse lähtenyt mutta siis onko tämä se logiikka: Jos kerran jätät niin jätät aina? :D ja se kuka jättää saattaa hyvinkin olla se suhteen ns parempi osapuoli;lähtee koska ei kestä kamalaa kumppaniaan. Minun ystäväni jätti juuri miehensä: mies jäi kiinni pettämisestä ja kohteli muutenkin suhteen loppuajan ystävääni huonosti. Onko ystäväni nyt siis kamala kumppani joka jättää (ja tulee tästä edespäin jättämäänkin kaikki miehensä?) Kun tästä suhteesta lähti? :D mahtava logiikka....

No miksiköhän se ensimmäisen suhteen nainen jätti? Mitä veikkaat?

Kyse ei ole siitä, etteikö parisuhdehistoriaa saisi olla. Mutta jos miehellä on jo 3 lasta, eikä keskity heihin vaan suunnittelee uusien hankkimista, niin kyllä miehellä on silloin prioriteetit sekaisin. Pahasti.

Parisuhdetta ei ole tässä kukaan häneltä kieltämässä, mutta se, että kaiken tuon jäljeen hän on henkselit paukkuen hankkimassa lisää lapsia, ei kyllä kerro hyvää hänen arvostelukyvystään tai järkevyydestään ylipäänsä.

Minä en tiedä miksi ensimmäinen nainen on jättänyt eikä minulla siihen ole mitään sen kummallisempaa veikkaustakaan. Miksi nyt yleensä ihmiset jättävät kumppanin, syitä on lukuisia?

On hassua kun aina ajatellaan, että jos nainen jättää lapsensa isän, on mies automaattisesti hulttio/juoppo/pettäjä tms. Ja jos mies jättää lapsensa äidin, on mies taas joku noista edellisistä. Ihan kuin naiset eivät voisi joskus olla kamalia tai pettäjiä ja mies lähteä suhteesta sen vuoksi? Tai nainen jättää lapsensa isän koska rakastuu uuteen tai mitä ikinä?

Ja tuohon lapsen hankinta-asiaan. Mieshän ei siis ole minulle ehdotellut lapsen tekoa vaan itse olen ottanut puheeksi, että minä haluaisin joskus lapsen/lapsia. Mies puhui ensin ettei varmaankaan halua enää lapsia ja on jopa miettinyt vasektomiaa. Kun olemme nyt lähentyneet, on hän puhunut että jos hommat sujuvat niin kyllä hän on valmis kanssani lapsia hankkimaan, koska ei halua minua menettää ja sen lisäksi haluaisi loppuelämänsä kumppanin (jollaisena hän minut nyt näkee) kanssa yhteisen lapsen. Onko miehen toiminta järkevää vai ei, en osaa sanoa, toisaalta kyllä, toisaalta ehkä ei. Riippuu vähän miltä kanteilta asiaa tutkailee.

AP

Vierailija
128/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin!

Hih hih

Lapsia annetaan jopa huostaan sen uuden onnentieltä, joten ei tämä ole mikään naurun asia.

Vierailija
129/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin!

Hih hih

Lapsia annetaan jopa huostaan sen uuden onnentieltä, joten ei tämä ole mikään naurun asia.

Onneksi ei omaan korvaan ikinä ole tälläisiä tapauksia tullut, mutta kaipa kaikki on mahdollista

Vierailija
130/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut Äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin!

Hih hih

Onneksi ei omaan korvaan ikinä ole tälläisiä tapauksia tullut, mutta kaipa kaikki on mahdollista

https://yle.fi/uutiset/3-5348991

Vierailija
131/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että ap on jo päätönksensä tehnyt ja aikoo lisääntyä tuon kanssa. Sitten voikin tehdä postauksen siitä, miten ihana mies muuttui kuherrusajan jälkeen ihan toiseksi ja vauva syntyy ihan just.

Vierailija
132/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi miestä, jolla on lapsia, ellei pidetä eri asuntoja. Miehillä on liian usein tapana kipata lastensa hoito uudelle naisystävälle.

Tämä se on aina yhtä huvittavaa.

Miehelle, joka  ottaa naisen jolla on lapsia, on nainen ja lapset aina "paketti". 

Niin, kun se nainen on paketti niiden omien lastensa kanssa, ja hoitaa heidän asiansa, oli asumismuoto mikä hyvänsä. Vai kuinka moni äiti jättää lapset isäpuolen niskoille? Mies taas ei useinkaan ole paketti edes niiden omien lastensa kanssa.

Monenko tällaisen miehen kanssa olet asunut, että voit perustella väitteesi? 

En onnekseni yhdenkään. Sen sijaan entinen puolisoni on tätä yrittänyt yhteisen lapsemme ja kahdenkin kumppaninsa kanssa. Minun nykyinen puolisoni taas ei juuri ole vaikuttanut äiti-lapsipakettiin niiden 14 vuoden aikana, jotka eleltiin kolmistaan.

Eli lähinnä mutu-pohjalta heittelet typeriä yleistyksiä. Läpyläpy.

t: lapsipakettia huonolla menestyksellä eri kumppaneilleen tarjonnut eroisä.

Jostain syystä se miehen lapsipaketti on vaikeempi ottaa vastaan kuin naisen. Osaatko kertoa miksi? Ehkä miehen lapsipaketissa on usein myös kiinni se ex, naisen lapsipaketissa ex on yleensä kauempana. Ja aika harva nainen haluaa sitä exää paketin mukana.

Ja mun kokemuksen mukaan miehen paketissa on lasten lisäksi mukana sekä ex että vielä se miehen äitikin. Useimmat naiset haluavat olla perheensä ainoita naisia.

Nyt tilastoista kuullut nuori naikkonen arvaa teidän puolesta.

Nainen hakee noin 70 % eroista (toki joskus näissä mieskin on kyllästynyt, mutta jättää jostain syystä likaisen työn naiselle), joten useammin mies vielä haikailee eksän perään. - Ei kiinnostaisi yhtään alkaa jonkun käytetyn eroiskän (ehkä munattoman mieslapsen/lapasen?) laastariksi. Jatkuvasti oltaisiin tekemisissä sen naisen/lasten äidin kanssa ja oma uusi miesystäväni/tämän naisen ex haikailisi sen eksänsä perään. Meikä sais yrittää lohduttaa ja korvata tämän naisen osaa taloudessa, mutta aina riittämättömällä menestyksellä. Toiseksikin haluan vielä niitä omia lapsia sellaisen (lapsettoman) miehen kanssa, jota kenenkään ei ole syytä jättää. Aika v-mäiseltä kuulostaa ajatus toimia eksän korvikkeena, epä-äitinä/vieroksuttuna uutena naisena toisten lasten elämässä, pyöräyttää miehelle pari muksua suhteen "liimaksi", ihmetellä, että kuka tässä nyt merkitsee mitä kellekin... Ja sitten kyllästyä siihen pskaan itse, että pistän miehen lätkimään.

Sitten se löytää ap:n ja hän tarttuu vielä huonompaan diiliin ilomielin, eikä!

Mutta siis onhan se lähtijä joskus mieskin. Ei todennäköisemmin haikaile eksänsä perään niin paljon, mutta toisaalta, ei kiinnosta ainakaan perheen perustaminen miehen kanssa, jolle se lapsiarki oli liikaa. Jotkut on tuon suhteen ymmärtäväisempiä, selvästi, ainakin ap:n miehen toinen nainen oli..

Siihen en ota kantaa kuinka hyvä (paketti)diili eronnut nainen ja toisen miehen lapset on miehille. Tai otan, on se yleensä vähän parempi diili. Itse en kyllä varmaan olisi kovin nopeasti kimppaan muuttamassa, vaikka siinä sitten menisi elämäni tilaisuus rakkauteen, jos olisi jo lapsia edellisestä liitosta.

Vierailija
133/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on aina yhtä huvittavaa.

Miehelle, joka  ottaa naisen jolla on lapsia, on nainen ja lapset aina "paketti". 

Niin, kun se nainen on paketti niiden omien lastensa kanssa, ja hoitaa heidän asiansa, oli asumismuoto mikä hyvänsä. Vai kuinka moni äiti jättää lapset isäpuolen niskoille? Mies taas ei useinkaan ole paketti edes niiden omien lastensa kanssa.

Monenko tällaisen miehen kanssa olet asunut, että voit perustella väitteesi? 

En onnekseni yhdenkään. Sen sijaan entinen puolisoni on tätä yrittänyt yhteisen lapsemme ja kahdenkin kumppaninsa kanssa. Minun nykyinen puolisoni taas ei juuri ole vaikuttanut äiti-lapsipakettiin niiden 14 vuoden aikana, jotka eleltiin kolmistaan.

Eli lähinnä mutu-pohjalta heittelet typeriä yleistyksiä. Läpyläpy.

t: lapsipakettia huonolla menestyksellä eri kumppaneilleen tarjonnut eroisä.

Jostain syystä se miehen lapsipaketti on vaikeempi ottaa vastaan kuin naisen. Osaatko kertoa miksi? Ehkä miehen lapsipaketissa on usein myös kiinni se ex, naisen lapsipaketissa ex on yleensä kauempana. Ja aika harva nainen haluaa sitä exää paketin mukana.

Ja mun kokemuksen mukaan miehen paketissa on lasten lisäksi mukana sekä ex että vielä se miehen äitikin. Useimmat naiset haluavat olla perheensä ainoita naisia.

Nyt tilastoista kuullut nuori naikkonen arvaa teidän puolesta.

Nainen hakee noin 70 % eroista (toki joskus näissä mieskin on kyllästynyt, mutta jättää jostain syystä likaisen työn naiselle), joten useammin mies vielä haikailee eksän perään. - Ei kiinnostaisi yhtään alkaa jonkun käytetyn eroiskän (ehkä munattoman mieslapsen/lapasen?) laastariksi. Jatkuvasti oltaisiin tekemisissä sen naisen/lasten äidin kanssa ja oma uusi miesystäväni/tämän naisen ex haikailisi sen eksänsä perään. Meikä sais yrittää lohduttaa ja korvata tämän naisen osaa taloudessa, mutta aina riittämättömällä menestyksellä. Toiseksikin haluan vielä niitä omia lapsia sellaisen (lapsettoman) miehen kanssa, jota kenenkään ei ole syytä jättää. Aika v-mäiseltä kuulostaa ajatus toimia eksän korvikkeena, epä-äitinä/vieroksuttuna uutena naisena toisten lasten elämässä, pyöräyttää miehelle pari muksua suhteen "liimaksi", ihmetellä, että kuka tässä nyt merkitsee mitä kellekin... Ja sitten kyllästyä siihen pskaan itse, että pistän miehen lätkimään.

Sitten se löytää ap:n ja hän tarttuu vielä huonompaan diiliin ilomielin, eikä!

Mutta siis onhan se lähtijä joskus mieskin. Ei todennäköisemmin haikaile eksänsä perään niin paljon, mutta toisaalta, ei kiinnosta ainakaan perheen perustaminen miehen kanssa, jolle se lapsiarki oli liikaa. Jotkut on tuon suhteen ymmärtäväisempiä, selvästi, ainakin ap:n miehen toinen nainen oli..

Siihen en ota kantaa kuinka hyvä (paketti)diili eronnut nainen ja toisen miehen lapset on miehille. Tai otan, on se yleensä vähän parempi diili. Itse en kyllä varmaan olisi kovin nopeasti kimppaan muuttamassa, vaikka siinä sitten menisi elämäni tilaisuus rakkauteen, jos olisi jo lapsia edellisestä liitosta.

Hmm, no tuolla perusteella että pelkää sen miehen haikailevan exän perään ei siis kannata ottaa miestä kuka on ikinä seurustellut (ja sekin olisi kaikkien palstalaisten mielestä tietenkin todella huono diili ottaa epäilyttävä 30v mies kuka ei ole ikänä seurustellut). Exän perään haikailemista tuskin lisää se, että on yhteisiä lapsia tai että ei ole. Jos tunteet on kuollut niin sitten on, ja jos ei ole niin ei ole.

Ja se jos mies on lähtenyt suhteesta, tarkoittaako se automaattisesti sitä että lähti suhteesta koska lapsiarki kyllästytti? Ehkä vain nainen ei enää tuntunut oikealta ja tunteet olivat hälvenneet/liikaa ongelmia ja riitoja tms. Kyllähän ihmiset lähtevät suhteesta ilman niitä lapsiakin, mikä niihin on ollut syynä, lapseton arki alkoi kyllästyttää?

Ottakaahan nyt vähän lungimpi ja järkevämpi asenne palstalaiset, tänne on tullut tosi hölmöjä kommentteja. Mutta on tullut muutama järkeväkin, kiitos niistä!

Ja siis ei, minä en tässä edes puolusta tätä "minun miestäni", vaan ihan yleisesti niin miehiä kuin naisiakin ja sitä miten paljon eroja ja kaikenlaista tapahtuu suhteissa, eikä se automaattisesti tee kenestäkään ihmisestä huonoa kumppania. Ärsyttää ja ihmetyttää tuollainen kapeakatseinen ilkeä asenne. Itse kun koitan aina tarkastella asioita monelta kantilta ja ymmärtää ihmisiä aika pitkällekin. :)

Ap

Vierailija
134/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa lapsia vielä. Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin.

En usko että siirtyy seuraavaan noin vain, haluaisi kuulemma elää rauhallista perhe-elämää. Entisen kanssa erosivat kun nainen jätti. Sitä edellinen oli pitkä suhde, josta mies lähti.

Mielestäni kuulostaa myös vähän huonolta että on lapsia jo kahden naisen kanssa ja mies kuitenkin "vasta" 30-vuotias, mutta on kyllä kiltti ja välittävä mies. En minä sitä tietenkään voi vannoa ettei koskaan luotani lähtisi, sitä ei kenestäkään tiedä.

En itse ole kuin ihan normipalkkaisessa työssä, että en todellakaan vaadi että miehellä pitäisi olla hyvä palkka, mutta tosiaan hänellä on jo kolme edellistä lastakin elätettävänä niin toki tuokin asia vähän mietityttää.

Ap

Tajuatko miten naiivilta kuulostat?

Vierailija
135/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa lapsia vielä. Oli ajatellut että ei enää, mutta minut tavattuaan sanoi että haluaa kanssani lapsen tai kaksikin.

En usko että siirtyy seuraavaan noin vain, haluaisi kuulemma elää rauhallista perhe-elämää. Entisen kanssa erosivat kun nainen jätti. Sitä edellinen oli pitkä suhde, josta mies lähti.

Mielestäni kuulostaa myös vähän huonolta että on lapsia jo kahden naisen kanssa ja mies kuitenkin "vasta" 30-vuotias, mutta on kyllä kiltti ja välittävä mies. En minä sitä tietenkään voi vannoa ettei koskaan luotani lähtisi, sitä ei kenestäkään tiedä.

En itse ole kuin ihan normipalkkaisessa työssä, että en todellakaan vaadi että miehellä pitäisi olla hyvä palkka, mutta tosiaan hänellä on jo kolme edellistä lastakin elätettävänä niin toki tuokin asia vähän mietityttää.

Ap

Tajuatko miten naiivilta kuulostat?

Kerro ihmeessä mitkä kohdat ovat naiivia?

Ap

136/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä miksi ensimmäinen nainen on jättänyt eikä minulla siihen ole mitään sen kummallisempaa veikkaustakaan.

AP

Olet tekemässä lasta miehelle, mutta sä et edes tiedä, mihin se ensimmäinen suhde kaatui?

Onpa teidän suhde tosi syvällisellä levelillä näköjään.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
137/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, et voi pyyhkiä niitä aiempia lapsia olemasta, joten mitä haluat edes kysyä? Olisi väärin vaatia ettei mies saisi tavata tai tukea lapsiaan. Joten joko eroatte tai sitten jatkatte suhteessa - joko niin että luovut lapsihaaveistasi, tai hankit sen lapsen unohtaen kriteerisi ja huolesi.

Vierailija
138/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä miksi ensimmäinen nainen on jättänyt eikä minulla siihen ole mitään sen kummallisempaa veikkaustakaan.

AP

Olet tekemässä lasta miehelle, mutta sä et edes tiedä, mihin se ensimmäinen suhde kaatui?

Onpa teidän suhde tosi syvällisellä levelillä näköjään.

Miksi pitää olla tuollainen ihmeellinen ilkkuvainen asenne? Mitä pahaa olen sinulle tekemässä? Käytöstapoja ihmiset hei, niitä voi harrastaa myös keskustelupalstallakin. :) Tiedän pääpiirteittäin että suhde ei vain toiminut, liikaa riitoja jne, mutta en ole alkanut aivan täsmällisesti tenttaamaan. En minäkään halua kaikkien edellisten suhteideni ongelmia kertoa uudelle tyypille ketä olen muutaman kuukauden tapaillut. Ja ei, en ole juuri tällä kyseisellä hetkellä hänelle lapsea tekemässä. Ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa. Siihen mennessä olen varmasti enemmän selvillä hänen historiastaan ja hänestä muutenkin ihmisenä.

Ap

Vierailija
139/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, et voi pyyhkiä niitä aiempia lapsia olemasta, joten mitä haluat edes kysyä? Olisi väärin vaatia ettei mies saisi tavata tai tukea lapsiaan. Joten joko eroatte tai sitten jatkatte suhteessa - joko niin että luovut lapsihaaveistasi, tai hankit sen lapsen unohtaen kriteerisi ja huolesi.

Sinäpä sen sanoit. Aloinkin jo katumaan koko keskustelun aloitustyyliäni, olin unohtanut että tämä palsta on täynnä pelkkää ilkkumista ja negatiivisuutta, rakentavaa kunnioittavaa keskustelua täällä on miltei mahdotonta saada aikaiseksi. Olisi pitänyt maksimissaan vain esittää kysymys miten joillain on sujunut suhde miehen kanssa kenellä on entuudestaan lapsia, sen enempää avaamatta omaa tilannettani.

Ap

Vierailija
140/144 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa aika tuuliviiriltä kun yhtäkkiä haluaakin lapsen kanssasi, vaikkei aiemmin halunnut enempää penskoja. Ehkä ajattelee että kun sinä sen lapsen haluatkin niin se on sinun vastuusi hoitaa sitä ja saattaa sitten nakittaa omienkin lastensa hoidon niskoillesi. Aika kyynisen kuuloista ehkä, mutta ei anna miehestä kauhean vastuullista kuvaa että on ennestään kolme lasta edellisistä suhteista ja olisi valmis tekemään uuden miettimättä miten riittää aika ja rahat taas uuteen lapseen. Kuinkahan paljon on osallistunut edellisissä suhteissa lastenhoitoon vain onko vaan sellainen rusinat pullasta-viikonloppuisä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme