Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä Mensan virallisessa testissä käyneitä?

Vierailija
02.10.2019 |

Moneenko tehtävään ehditte vastata ja paljonko saitte älykkyysosamääräksi? Uskotteko että kaikki johon vastasitte oli oikein? Jos ei, niin montako uskotte saaneenne oikein? Yritän hahmottaa, että kuinka monta äo-pistettä menettää yhdestä väärästä vastauksesta. Ilmeisesti 42-43 testipisteellä saa maksimituloksen eli 135, mutta paljonko saa älykkyysosamääräksi vaikka 40 pisteellä? Entäs 35:llä? Kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensaa ei tartte mihinkään. 

Vierailija
102/104 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Mensan järjestämässä virallisessa testissä vuonna 1985 tuloksen 163 keskihajonnalla 24. Se on parempi kuin 99,6 prosentilla kansasta. Tietääkö teistä joku, minkä ÄÖ:n nykyisin saa, jos saavuttaa testissa paremman tuloksen kuin 99,6% ihmisistä tilastollisesti? Suomessa voisi teoreettisesti olla parikymmentä tuhatta yhtä älykästä tai älykkäämpää kuin minä, joten en nyt ihan huipun kärkeä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nettitesti 156 ja virallinen 139. Testissä oli aina useita tehtäväsarjoja ja liki jokaisesta paperista mulla jäi 1-2 tekemättä kun en vaan ehtinyt. Testissä ei saa jäädä arpomaan vaan pitää tejdä nopeasti.

Tästä on aikaa jokunen vuosi jo ja silloin pöösyraja oli 142 eli en ihab päässyt. Nyt testi on muuttubut ja raja laskenut (joku 130?) eli ehkä joku tuoreemman testin tehnyt osaa vastata paremmin.

Paskapuhetta. Raja on aina ollut 131, ja sen ylittävää pistemäärää ei mainita, sanotaan vaan ylititkö vai alititko sen.

Eli et ole jäsen ja keksit koko jutun.

Ohhoh. Kun ei tiedä, voi puhua varmuudella:) Minä tein virallisen testin 1985, joten tiedän oikeasti. Testikysymyksiä oli useita sivuja, ja uskoisin, että yhteensä paljon enemmän kuin nykyään. En tiedä, mikä olisi tullut osamääräksi, jos olisi vastannut kaikki oikein. En tiedä, montako kysymystä minulta meni väärin; vastaamatta en jättänyt yhteenkään. Keskihajontana käytettiin silloin 24. Mensaan pääsi silloin tuloksella, joka oli parempi kuin 98%:lla kansasta. Minä sain tulokseksi 163, eli paremman kuin 99,6%.

Matematiikka ei ole ominta alaani. Jos joku tietää, miten tuo keskihajonnan muuttaminen 24:stä viiteentoista vaikuttaa tuloksiin, olisi kiva tietää. Oma veikkaukseni on, että populaation älykkyyden taso on laskenut niin, että vaikeustasoa piti pudottaa, jotta edes muutama pääsisi kynnyksen yli. Ennen Mensaan pääsyn rajana oli 148. Testi muuten kannattaa tehdä jossain 20-23 -vuotiaana, koska silloin ihmisen nokkeluus on sujuvimmillaan. Enää en saisi huipputulosta, en sinne päinkään!

Vierailija
104/104 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehditkö vastata kaikkiin kysymyksiin testissä? Monenko vastasit ja mikä oli lopputulos?

Joka kerran, kun uusi arkki tuotiin eteen, hutaisin kaikkiin vaihtoehtoihin saman, esimerkiksi 'b'. Painoin kynää sen verran, että jälki näkyi, mutta niin kevyesti, että sen sai helposti pyyhittyä pois, jos ajattelun jälkeen katsoin tarpeelliseksi korjata vastausta. Näin ei jäänyt yhtään kysymystä vastaamatta ja varmaan jokunen sattui oikein. Tämä oli 80-luvulla. Oli nuori silloin, ja nopsa. En muista, että koskaan olisin ollut sellaisessa tilassa, niin levollinen ja niin aktiivinen samalla, innostunut ja kuitenkin ilman huolta. En itse maksanut testiä, vaan sukulainen maksoi. Tuli itsekin testiin ja jäi nippa nappa kynnyksen taakse. Minä sain sen 163, josta tuossa aikaisemmin jo pröystäilinkin. Eipä se älykään kyllä ihmisen omatekemä ole, vaan lahja Jumalalta. Useimmilla on sitä omasta mielestään riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi