Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä Mensan virallisessa testissä käyneitä?

Vierailija
02.10.2019 |

Moneenko tehtävään ehditte vastata ja paljonko saitte älykkyysosamääräksi? Uskotteko että kaikki johon vastasitte oli oikein? Jos ei, niin montako uskotte saaneenne oikein? Yritän hahmottaa, että kuinka monta äo-pistettä menettää yhdestä väärästä vastauksesta. Ilmeisesti 42-43 testipisteellä saa maksimituloksen eli 135, mutta paljonko saa älykkyysosamääräksi vaikka 40 pisteellä? Entäs 35:llä? Kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin tehdä kaikki, arvasin sitten loput jos en varmaksi tiennyt. Tulos vanhalla keskihajonnalla 157, pääsin jäseneksi.

Vierailija
42/104 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään ole tietoa Mensan virallisista testeistä?

Mitä tarkoitat? Tänne on vastannut jo moni Mensan testissä käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi kestää 20min. Tehtäviä 45. Onko kaikki ehtineet tehdä kaikki tehtävät? Mikä raja tehtävien määrässä, jotta jäsenyyden vaatima raja ylittyy?

Vierailija
44/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin tehdä kaikki. Aikaa jäi ylitsekin muutamia minuutteja. Kaksi tehtävää meni oikeastaan arvaamalla. Sen verran jäi aikaa että aloin tarkistaa tehtäviä ja huomasinkin pistäneeni väärälle riville yhden vastauksen. Vastauspaperin rivit ovat suht lähekkäin ja helposti silmät hyppäävät väärälle riville.

Tulos oli 135 ja 99%. Olen olen tässä pohtinut että jos en olisi arvannut kahta , olisiko tulos ollut >135?

Vierailija
45/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että tämä Vauva-palsta on Mensalaisten kokoontumisajot. Nyt kyllä meni loppukin uskottavuus koko testistä, kun katselee keskustelun tasoa. Tai ehkä se on niin että matemaattislooginen ihminen ei hallitse alkeellisiakaan sosiaalisia taitoja.

Vierailija
46/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain >135. Kaikkiin en vastannut oikein mielestäni.

Testin tein -22.

Vierailija
47/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin! Sain 180 pistettä, ilman mitään keskiön hajontaa.

En päässyt jäseneksi, koska nolaisin älykkyydelläni kaikki entiset jäsenet.

Minusta tuli puistokemisti.

Vierailija
48/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mensalaisilla oma salainen Vauva-foorumi?

Vierailija
49/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni nettitesti yli 140 ja miettinyt viralliseen testiin menemistä. Mensa vain itsekin sanoo että sillä mitataan vain tietyn tyyppistä asiaa. Ihimisen älykkyyttä voidaan mitata niin monella tavalla ja yksittäinen asia ei tee ihmisestä tyhmää tai neroa. Neroutta ja psykopatiaa mitataan samalla horisontaalisella viivalla/taulukolla. Osa osumista osuu viivan yläpuolelle ja osa alapuolelle, kaikilla on plussia ja miinuksia. Nykymaailmassa kyllä kaivattaisiin enemmän osumia tunneälykkyyteen ja empatiaan? Yleensä korkea älykkyys on pois muista taidoista, varsinkin sosiaalisista taidoista. Albert Einstein taitaa olla harvoja joilla älykkyys ei ollut pois vaikka sosiaalisesta kanssakäymisestä.

Vierailija
50/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että tämä Vauva-palsta on Mensalaisten kokoontumisajot. Nyt kyllä meni loppukin uskottavuus koko testistä, kun katselee keskustelun tasoa. Tai ehkä se on niin että matemaattislooginen ihminen ei hallitse alkeellisiakaan sosiaalisia taitoja.

Kettu että olet Nero ja avaudut täällä omia pelkojasi. Et liene sosiaalisesti tai matemaatisesti lahjakas.

Vierailija
51/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain täyden kympin eli tio poäng.

Vierailija
52/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenelläkään ole tietoa Mensan virallisista testeistä?

Mensan sivuilta löytyy varmaan tietoa?

Vierailija
53/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa täällä vai? täällähän on joka mammalla huipputulokset. 300 on minimi, kun mammoilta kysytään.

Vierailija
54/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää menkkakeskustelu...

Vierailija
55/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti antaa 10-15 pistettä enemmän kuin virallinen. Olen päätellyt, että haalivat tällä keinoin lisää varsinaiseen testiin tulijoita. 

Ihminen saa käsityksen, että hyvinkin on erittäin älykäs ja menee hakemaan paprua Mensasta. 

Olen itsekin käynyt oikeassa testissä sekä tehnyt nettitestin. Nettitesti 137 ja virallinen 126. 

Nykyään kai pisteytys on jotenkin muuttunut. Mutta tuosta pisteiden suhteesta monet muutkin ovat havainnon tehneet. Aina enemmän netissä kaikilla. 

Tässäpä sitten oikeaa tietoa:

"The test is normed after supervised results from Daniels Figure Reasoning Test and Ravens Progressive Matrices. The correlation between the online test and these two supervised tests are higher than between two attempts on the same test or change of test. The correlation is around .90+. It is, however, not unusual to hear claims that the test is manipulated some way, or that the scores are inflated. Some claims are based on online surveys, others by own results. Any deliberate manipulation would only hurt Mensa. 

Kind regards, 

Olav Hoel Dørum" (mensa.no testin kehittäjä)

Vierailija
56/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha keskustelu mutta sain tulokseksi >135. Tästä on jo aikaa, mutta muistaakseni en ehtinyt vastata kaikkiin, mutta olin melko varma että vastaukset olivat oikein. No tästä ei kyllä ollut mitään apua koska en muista :D

Nettitestissä tulee suunnilleen sama tulos joten siihen voinee verrata omalla kohdallaankin.

Keksihän lisää satuja.

Sinua näemmä korpeaa muiden äo tosi kovasti :)

YOU CANNOT BE SERIOUS!

Vierailija
57/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha keskustelu mutta sain tulokseksi >135. Tästä on jo aikaa, mutta muistaakseni en ehtinyt vastata kaikkiin, mutta olin melko varma että vastaukset olivat oikein. No tästä ei kyllä ollut mitään apua koska en muista :D

Nettitestissä tulee suunnilleen sama tulos joten siihen voinee verrata omalla kohdallaankin.

Keksihän lisää satuja.

YOU CANNOT BE SERIOUS!

Yksi älykkyyden merkki on että pystyy rauhalliseen keskusteluun.

Vierailija
58/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksihän lisää satuja.

YOU CANNOT BE SERIOUS!

Yksi älykkyyden merkki on että pystyy rauhalliseen keskusteluun.

Ei mikään ihme, ettet tunnistanut lainausta!

Vierailija
59/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testitulos olisi samallakin tekijällä varmaan eri päivinä eri tulos.

Vierailija
60/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään käynyt niin, että onkin saanut ns.huonot pisteet? Itse en uskalla mennä, sillä välillä tuntuu, että olen tosi typerä, vaikka olen akateemisesti kouluttautunut ja ihan normi työssäkäyvä aikuinen. Tuon takia en uskaltaisi mennä, kävisi liikaa itsetunnon päälle, jos paljastuisi, että oon oikeastikin ihan palikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi