Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä Mensan virallisessa testissä käyneitä?

Vierailija
02.10.2019 |

Moneenko tehtävään ehditte vastata ja paljonko saitte älykkyysosamääräksi? Uskotteko että kaikki johon vastasitte oli oikein? Jos ei, niin montako uskotte saaneenne oikein? Yritän hahmottaa, että kuinka monta äo-pistettä menettää yhdestä väärästä vastauksesta. Ilmeisesti 42-43 testipisteellä saa maksimituloksen eli 135, mutta paljonko saa älykkyysosamääräksi vaikka 40 pisteellä? Entäs 35:llä? Kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään käynyt niin, että onkin saanut ns.huonot pisteet? Itse en uskalla mennä, sillä välillä tuntuu, että olen tosi typerä, vaikka olen akateemisesti kouluttautunut ja ihan normi työssäkäyvä aikuinen. Tuon takia en uskaltaisi mennä, kävisi liikaa itsetunnon päälle, jos paljastuisi, että oon oikeastikin ihan palikka.

Ai että ihan oikeasti uskot noita hömelöjä testejä? jiisas!

Vierailija
62/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kukaan ei saa Mensan testistä alle 135. En ainakaan tunne ketään, joka olisi saanut alle Mensan jäsenyysrajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän olevani marvellous päättelemään jotain mitä muut eivät osaisi päätellä, vaikka olisi koulutetumpi ja fiksumpi. Siihen auttaa esim. hyvä muisti, vaisto ja tilanteiden ja ihmisten lukeminen. Ratkaisut pulmiin sitten asia erikseen.

Vierailija
64/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän olevani marvellous päättelemään jotain mitä muut eivät osaisi päätellä, vaikka olisi koulutetumpi ja fiksumpi. Siihen auttaa esim. hyvä muisti, vaisto ja tilanteiden ja ihmisten lukeminen. Ratkaisut pulmiin sitten asia erikseen.

Mistä tiedät, että muut eivät osaa päätellä samoja? Mä ainakin monta kertaa olen tiennyt jotain päättelemällö mutta suurinta osaa ei kukaan tiedä, koska en avannut suutani.

Vierailija
65/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein, sain tulokseksi 5/5 :]

Vierailija
66/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloste on T:n muotoinen uloste.

Tulos on T:n muotoinen reitti ulos.

Vierailija
67/104 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaverin kanssa hänen haastamanaan. Pääsin sisälle, hän ei. Ollaan kyllä hänen kanssaan ihan samalla tasolla siinä kuinka fiksuja/urpoja ollaan. Ainoa ero oli varmaan että tajusin nopeasti että ne vikat kysymykset joka osiossa oli liian vaikeita minulle ja heitin niihin kaikkiin jonkun arvauksen (monivalintatehtäviä kun olivat) ennen kuin aloitin muihin kysymyksiin vastaamisen. Varmasti niistä arvauksista tuli jonkin verran lisäpisteitä.

Pari vuotta kävin satunnaisesti mensalaisten tapahtumissa. Lähinnä baari-illoissa. Ihan mukavaa porukkaa, mutta jossain vaiheessa se vain jäi.

Vierailija
68/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin 1990-luvun puolivälissä. Yhtään en jättänyt vastaamatta. Melkein joka toisella sivulla oli 1 jota en ihan älynnyt. Aikaa jäi yli joten tarkistin ne joita en ollut osannut. En niihin kaikkiin ratkaisua keksinyt. Sitten kun aika loppui huomasin että takasivun tehtävät olivat jääneet tekemättä. Jäin Mensan jäsenyydestä 2 pistettä. Todennäköisesti niistä kahdeksasta olisi ne puuttuvat 2 olleet oikein joten en ikinä uusinut testiä. Pidän itseäni Mensaan kuuluvana.

Vierailija
69/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein testin 90-luvulla. Silloin käytettiin eri keskihajontaa ja jäsenyyden raja oli 148. Minä sain tulokseksi 157. Silloin ei ollut nettitestejä. Ihan kaikissa osioissa en ehtinyt tehdä kaikkia, mutta heitin niihin silti jotain, enkä jättänyt yhtään vastaamatta.

Vierailija
70/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kukaan ei saa Mensan testistä alle 135. En ainakaan tunne ketään, joka olisi saanut alle Mensan jäsenyysrajan.

Niin

Silloin harvemmin myöntää käyneensä testissä

Juu olin Mensan testissä, tulos oli ÄO 97, mitä luulet?

Vierailija
71/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tein testin 90-luvulla. Silloin käytettiin eri keskihajontaa ja jäsenyyden raja oli 148. Minä sain tulokseksi 157. Silloin ei ollut nettitestejä. Ihan kaikissa osioissa en ehtinyt tehdä kaikkia, mutta heitin niihin silti jotain, enkä jättänyt yhtään vastaamatta.

Goog good

Vierailija
72/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin Espanjassa vuonna 2003. Täällä Mensa testasi silloin myös ilmaiseksi kuten minunkin kohdallani. Eivät vissiin löydä tarpeeksi maksavia testattavia täkäläisten joukosta.

Espanjalaiset eivät yleensä edes tiedä mikä koko Mensa on tai siis heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta. 30 vuoden täällä asumisen jälkeenkään en tunne yhtäkään ihmistä joka tietäisi jotain Mensasta. Kuitenkin olen ollut töissä korkeasti koulutettujen ihmisten kanssa mm. lääkefirmoissa ja asianajotoimistoissa. He eivät ehkä koe kiinnostusta testata älykkyyttään koska tietävät muutenkin olevansa älykkäitä ;) No, vitsi vitsinä mutta kyllä tuo osaksi totta on. 

Sain siis tulokseksi 135 sillä vanhalla keskihajonnalla eli en päässyt jäseneksi koska pääsyraja oli 148. Nettitestit näyttivät suurin piirtein samaa. Muistan että ne ihan viimeiset tehtävät olivat täysin mahdottomia meikäläiselle joten siinä varmaan syy siihen että en saanut jäsenyyttä. 

Innostuin menemään viralliseen testiin koska tuttavapiirissä, Suomessa, on Mensan jäsen. Hän tuntee minut pienestä asti ja toi joskus kasarilla kotiin Mensan testejä, tai vastaavia. Tykkäsin tehdä niitä kersana ja myöhemmin hän innosti usein menemään testiin. Uskoi että mulla olisi mahdollisuuksia mutta ei sitten kuitenkaan mennyt ihan nappiin.... 

Vierailija
73/104 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta vielä sen verran että tämä mensalainen tuttuni sanoi että esim Andalucían Mensan kaikki jäsenet olivat brittejä tai yleensä ulkomaalaisia. Tämä siis joskus 30 vuotta sitten. Tiedä sitten onko totta vai vitsailiko vain. 

Vierailija
74/104 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin löytää tietoa siitä, miten nettitesti eroaa virallisesta ajan/pisteytyksen kanssa... olishan tää jutun taso pitänyt arvata... tehny täs muutaman kuukauden aikana yht. 3 kertaa nettitestin ja huomenna olis virallinen... 134,136 ja 138 pisteet saanu nettitestistä, niin pohtisin kannattaako yrittää... ainoat järkevät vastauksetkin tuntu olevan +5 vuotta sitten käyneiltä ja arvosteluasteikko muuttunut tuosta...noh meen kokeilemaan ja voin palailla kertomaan miten meni

Vierailija
75/104 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin testissä n. 2v sitten ja muistaakseni jätin yhteen vastaamatta kun en tiennyt, tulos >135. Nettitestistä 136, ja nettitestissä oli muistaakseni enemmän vaikeita tehtäviä ja ehkä enemmän tehtäviä ylipäätään. Mutta kaikki eivät siis saa nettitestistä korkeampaa tulosta.

Vierailija
76/104 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tehty - vaikka tiesin, ettei aikaa ole niin paljoa kuin nettitestissä, silti en osannut yhtään seurata ajankulkua ja jäin pohtimaan osaa kysymyksistä vähän turhan pitkäks aikaa... 39/45 ehtisin vastata. Tein siis järjestyksessä jättämättä mitään välistä... Ei oo mitään "minuutti jäljellä" tms. Huutoja ku aika on lopussa, ettei ihmiset arvaile summanmutikassa loppuvastauksia. Voi mennä kuukaus tulosten saamisessa että ihan viel en voi sanoo miten meni. Ja samanlaisia monivalintatehtäviä kuin siinä mensan nettitestissäkin. 

Vierailija
77/104 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko tuloksen testistä?? Tein itse huhtikuun alussa testin samoilla specseillä. Jostain nro 10-20 väliltä jäi yksi vastaamatta kun epäröin. 40 taisi olla viimeinen, jonka ehdin tehdä. Tulos oli 120. Luulin, että sain kaikki oikein, kun tuntuivat tosi helpoilta. En tiedä, olisiko tuossa sitten kuitenkin mennyt joku väärin.. Ajan loppuminen vain jäi harmittamaan..tein ihan liian hitaasti. Kävin sitten uusimassa testin ja odottelen vastausta. Tällä kertaa varmistin, että ehdin tehdä kaikki. Joitakin tehtäviä en ymmärtänyt ja tämä toinen testi oli vaikeampi. Samaa sanoi toinenkin toisella kierroksella oleva. Nyt en ymmärtänyt ihan kaikkia ja virheitä varmasti siis tuli. Mutta ehkä sitten pitää tyytyä tulokseen. Toivottavasti uusinnan tulos ei sentään olisi huonompi kuin eka. Heh. Mensan jäsenyys nyt ei sinänsä edes kiinnosta. Tuskin sinne asti yllän, mutta en liittyisi vaikka tilaisuus tarjoutuisi..liian introvertti sellaiseen.

Vierailija
78/104 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Silloin harvemmin myöntää käyneensä testissä

Juu olin Mensan testissä, tulos oli ÄO 97, mitä luulet?

Minä agitoin lukiolaisena kavereita tuohon testiin. Poikaystävä sitten jekutti minua tuolla testituloksella. Kun hän oli saanut tulokset kotiin, hän kertoi minulle puhelimessa, että siinä luki 99. Olin hyvin vaivaantunut, kun olin pitänyt häntä ihan fiksuna. Sitten hän kertoi, että se oli 'älykkäämpi kuin 99%...', niitä pisteitä en muista. Yhden muistan saaneen yli 160 pistettä (sillä asteikolla, jossa 148 oli Mensan raja).

Vierailija
79/104 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan kesti saada nämä tulokset? Kävin itse viikko sitten ja sanottiin, että 1-2 kuukautta menee tulosten saamiseen. Oon vaan ihan liian malttamaton, osasin mielestäni kaikki muut kysymykset, paitsi viimeisen. Olishan se siistiä liittyä Mensaan, mutta riittää kun saa vaan tietää oman tuloksensa. 

Vierailija
80/104 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein testin 1990-luvun puolivälissä. Yhtään en jättänyt vastaamatta. Melkein joka toisella sivulla oli 1 jota en ihan älynnyt. Aikaa jäi yli joten tarkistin ne joita en ollut osannut. En niihin kaikkiin ratkaisua keksinyt. Sitten kun aika loppui huomasin että takasivun tehtävät olivat jääneet tekemättä. Jäin Mensan jäsenyydestä 2 pistettä. Todennäköisesti niistä kahdeksasta olisi ne puuttuvat 2 olleet oikein joten en ikinä uusinut testiä. Pidän itseäni Mensaan kuuluvana.

Juu minäkin pidän itseäni upseerina vaikka jäin pisteen päähän RUK-valinnasta mutta se johtui vain ilmanbomaa syytä hukkaamani rautakangen vuoksi tulleesta kakkendaalista. Rekkakorttikin mulla on vaikka armeijassa en saanut sitä suorittaa koska olin liian nuori CE-koulutukseen mutta se jäi vain parista kuukaudesta kiinni ja vanhempani yrittivät mua panna alulle jo aikaisemmin joten oikeasti mulla kortti on. Kerran aioin hakea astronauttikoulutukseen joten oikeastaan olen myös avaruuslentäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi