Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä Mensan virallisessa testissä käyneitä?

Vierailija
02.10.2019 |

Moneenko tehtävään ehditte vastata ja paljonko saitte älykkyysosamääräksi? Uskotteko että kaikki johon vastasitte oli oikein? Jos ei, niin montako uskotte saaneenne oikein? Yritän hahmottaa, että kuinka monta äo-pistettä menettää yhdestä väärästä vastauksesta. Ilmeisesti 42-43 testipisteellä saa maksimituloksen eli 135, mutta paljonko saa älykkyysosamääräksi vaikka 40 pisteellä? Entäs 35:llä? Kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan tätä ja samalla kysyn, paljonko teidän virallisen testin ja nettitestin tulokset eroavat?

Vierailija
2/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nettitesti 156 ja virallinen 139. Testissä oli aina useita tehtäväsarjoja ja liki jokaisesta paperista mulla jäi 1-2 tekemättä kun en vaan ehtinyt. Testissä ei saa jäädä arpomaan vaan pitää tejdä nopeasti.

Tästä on aikaa jokunen vuosi jo ja silloin pöösyraja oli 142 eli en ihab päässyt. Nyt testi on muuttubut ja raja laskenut (joku 130?) eli ehkä joku tuoreemman testin tehnyt osaa vastata paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nettitesti 156 ja virallinen 139. Testissä oli aina useita tehtäväsarjoja ja liki jokaisesta paperista mulla jäi 1-2 tekemättä kun en vaan ehtinyt. Testissä ei saa jäädä arpomaan vaan pitää tejdä nopeasti.

Tästä on aikaa jokunen vuosi jo ja silloin pöösyraja oli 142 eli en ihab päässyt. Nyt testi on muuttubut ja raja laskenut (joku 130?) eli ehkä joku tuoreemman testin tehnyt osaa vastata paremmin.

Tarkennan vielä eli jäi aina 1-2 viimeisintä vaikeinta kuviota vastaamatta.

Vierailija
4/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: raja ei suoraan ole laskenut, vaan Mensassa on siirrytty käyttämään keskihajontaa 15 entisen 24:n sijaan. Nykyisin nettitesti antaa muistaakseni maksimitulokseksi >135 ja käsittääkseni varsinaisessa testissä on sama juttu - tämän tuloksen saavuttaa siis alle prosentti väestöstä. (Testi niin suppea, ettei sen perusteella voi arvioida älykkyysosamäärää  kymmenysten tarkkuudella.)

Vierailija
5/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, missä kaikki palstan nerot ny ovat? Yleensä ketjut tulvii 130+ tuloksia.

Vierailija
6/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitesti antaa 10-15 pistettä enemmän kuin virallinen. Olen päätellyt, että haalivat tällä keinoin lisää varsinaiseen testiin tulijoita. 

Ihminen saa käsityksen, että hyvinkin on erittäin älykäs ja menee hakemaan paprua Mensasta. 

Olen itsekin käynyt oikeassa testissä sekä tehnyt nettitestin. Nettitesti 137 ja virallinen 126. 

Nykyään kai pisteytys on jotenkin muuttunut. Mutta tuosta pisteiden suhteesta monet muutkin ovat havainnon tehneet. Aina enemmän netissä kaikilla. 

Vierailija
7/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin vuonna 1992. En ehtinyt joka osiossa tekemään kaikkia tehtäviä. Sain tuloksen 157 keskihajonnalla 24.

Vierailija
8/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti antaa 10-15 pistettä enemmän kuin virallinen. Olen päätellyt, että haalivat tällä keinoin lisää varsinaiseen testiin tulijoita. 

Ihminen saa käsityksen, että hyvinkin on erittäin älykäs ja menee hakemaan paprua Mensasta. 

Olen itsekin käynyt oikeassa testissä sekä tehnyt nettitestin. Nettitesti 137 ja virallinen 126. 

Nykyään kai pisteytys on jotenkin muuttunut. Mutta tuosta pisteiden suhteesta monet muutkin ovat havainnon tehneet. Aina enemmän netissä kaikilla. 

Ehkä se osittain johtuu myös sitä, että nettitestien maksimi pistemäärä on myös pienempi, joten kun tehtäviä on vähemmän, on niiden myös oltava helpompia.

Vierailija
9/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan kotitesti on tässä. Kannattaa tehdä se. http://www.mensa.fi/iq/index_2.html

Vierailija
10/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin testissä joskus 80-luvun lopulla. Ei paljon muuta muistikuvaa kuin että tunsin itseni siellä tyhmäksi ja testit oli vaikeita, läheskään kaikkia en osannut tehdä. Pisteet 145, älykkäämpi kuin 97% suomalaisista. Mensan raja jäi muistaakseni parin pisteen päähän.

Vierailija
11/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki täällä. Ja me ollaan älykkäintä promillea Suomessa.

Vierailija
12/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen noin vuosi sitten ja läpäisin testin tuloksella 131, olisko tehtäviä ollut 50 ja sain mielestäni aivan varmasti oikein n. 46-47 ja lopuista en ihan niin varma. Muutamia varmaankin meni väärin, mutten usko että kovin montaa kuitenkaan, mikäli maksimituloksella arvioitu äo tosiaan on tuo aikaisemmissa viesteissä mainittu 135.

En ole jaksanut tai muistanut kysellä tarkemmin testin tilastoja ja vastaavia

Vierailija
13/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nettitesti näytti "143 ja älykkäämpi kuin 99,8 %" (se näyttää siis oikeasti enemmän kuin 135 ja tosi pahasti yläkanttiin minusta). Virallinen testi "128 ja älykkäämpi kuin 97%". Tein nettitestin pari vuotta sitten ja virallisen testin tänä kesänä.

Ehdin vastata virallisessa mielestäni 40-41 tehtävään (en kuitenkaan järjestyksessä, koska halusin ehtiä tekemään loppupään tehtäviäkin). Testissä oli muuten kaikenkaikkiaan 45 tehtävää (toisin kuin aiempi kirjoittaja muisti.) Niistä vastaamistani mielestäni kaikki muut oli oikein paitsi yhdestä olin epävarma.  Oon kuitenkin saattanut saada miinuspisteitä siitä että laskenut kynää heti samalla sekunnilla kädestäni kun aika loppui, vaan aloin vaistomaisesti ympyröimään vielä kunnolla tuota yhtä epävarmaa, jonka olin aiemmin ympyröinyt vain epämääräisellä katkoviivalla.  Testin valvoja huomasi tämän ja kävi nappaamassa äkkiä paperin pois. Jäi häiritsemään toden teolla tuo ympyröinti ja se kun en tiedä tuliko siitä jotain miinuksia vai ei. Ympyröiminen oli kaiken lisäksi ihan turhaa, kun ois se epämääräinen ympyrä hyväksytty varmasti muutenkin vastaukseksi. Ärsytti kun pitää olla niin pikkutarkka. Pikkutarkkuuden takia tuhlasin myös turhaa aikaa varmisteluun. Siis siihen että tarkistin aina että vastaus on varmasti oikein ennen kuin ympyröin ja sen että ympyröin takuulla oikealta riviltä.  

Koitin käydä nyt yleisenä testipäivänä uusimassa testin. Oli tarkoitus ottaa rennommin ja unohtaa varmistelu. Tosin sitten lopulta otinkin testistä niin kovat paineet, että en nukkunut edellisenä yönä ja jännitin koko päivän niin paljon, että mulle puhkesi migreeni testin alkua odotellessa ja testi meni ihan päin seiniä. Edes omien yhteystietojen kirjoittaminen ei meinannut sujua. En meinannut muistaa omaa postinumeroa ja puhelinumeronkin meinasin kirjoittaa väärin :D En kehdannut kuitenkaan enää siinä vaiheessa poistuakaan. Tosin se että tiedosti ettei aivot toimi lisäsi vain panikointia. No tuleepahan nyt testattua sekin että paljonko äo on migreenissä, sillä mulla on aika usein migreeni ja monet hommat tulee tehtyä migreenissä.

Vierailija
14/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki täällä. Ja me ollaan älykkäintä promillea Suomessa.

Av-palstalla käy kyllä koko Suomi. Vai tiedätkö jonkun joka ei tiedä mikä on av-palsta ja millaisia juttuja täällä on?

Vierailija
15/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin suurin piirtein 20 vuotta sitten. Tulos 153. Vanhan tavan keskihajontalaskenta.

En saanut kaikkia oikein.

Testi tarkastetaan myös psykologisesti eli samalla oikeiden tehtävien määrällä voi saada eri tuloksen, jos toisen logiikka vaikuttaisi sujuvammalta kuin toisen.

Vierailija
16/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tuloksen 135 ja viimeiseen tehtävään en vastannut, koska en osannut. Oikeiden vastausten lukumäärää en tiedä. Testistä aikaa lähemmäs 10 vuotta, ja keskihajonta oli 15. Mensaan pääsyn raja testissä oli 132.

Vierailija
17/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testi tarkastetaan myös psykologisesti eli samalla oikeiden tehtävien määrällä voi saada eri tuloksen, jos toisen logiikka vaikuttaisi sujuvammalta kuin toisen.

Vanhentunutta tietoa. Siitä katsotaan vain moniko vastaus on laatijan mielestä oikea vastaus. Aiemmin iästäkin sai kompensaatiota, mytta ei enää.

Vierailija
18/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Raja on aina ollut 131, ja sen ylittävää pistemäärää ei mainita, sanotaan vaan ylititkö vai alititko sen.

Eli et ole jäsen ja keksit koko jutun.

Vierailija
19/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisessa 140 ja älykkäämpi kuin 95%, mutta tämä oli noin 20v sitten nuoruuden kukoistuksessa :D

Vierailija
20/104 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku muuten että jos testin tekee toisen kerran ja se menee hurjan paljon huonommin, niin mitätöityykö se alkuperäinen hyvä tulos? Voiko siis enää sanoa että se eka tulos on oma äo, jos toinen tulos on vaikka 20 pistettä huonompi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan