Miksi jotkut vaihtavat työpaikkaa monta kertaa?
Ilman pakkoa siis. Onko tuollaisilla joku häiriö?
Kommentit (45)
Jotkut vaihtavat kun vastuu rupeaa vähänkin enemmän painamaan. Toiset hakevat parempaa palkkaa. Osa kyllästyy vain nopeasti. Nykyään myös ihannoidaan jatkuvaa vaihtamista. Joskus aiemmin ei ihannoitu.
Vaihtelu virkistää. Joka kerta nousee myös palkka ja oppii jotain uutta.
Parempi palkka, oman osaamisen kehittäminen tai muu urakehitysjuttu siinä on itsellä ollut syynä. Myös työpaikan sijainti voi vaikuttaa. Voi kai se olla sitten häiriökin.
Työkavereista ja esimiehistä on hyvä hankkiutua eroon tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä sanotaan että jokaisessa työpaikassakin pitää nykyisin koko ajan oppia uutta. Ei kai yliopiston professori mieti ainakaan että pitääpä vaihtaa työpaikkaa, että oppisi jotain uutta! On se vähän levotonta kun jonkun Linkkarista näkee että 1-2 vuoden välein on vaihtanut työpaikkaa. Ainakin itselleni tulee kuva, ettei henkilö oikeasti viihdy missään.
Miksi jotkut jumittaa samassa työpaikassa vuosikausia?
Se on jotenkin vapauttava fiilis kun saa painaa työpaikan oven viimeistä kertaa kiinni. Uuden työpaikan kulttuurin ja tapojen omaksuminen vie hieman voimia, mutta toisaalta on tosi virkistävää saada olla uudessa paikassa.
Olen ollut nykyisessä työssä 5v ja kuulin juuri hetki sitten haastttelussa, että olen ollut tosi pitkään samassa paikassa. Ilmeisesti 5v on sitten jo kauan rekrytoijien mielestä.
Uutta työtä olen etsinyt, mutta en löytänyt vielä sopivaa.
Tylsää olla samassa työpaikassa pitkään. Alaa on mukava vaihtaa ja onhan myös järkevää pyrkiä aina paremmille liksoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä sanotaan että jokaisessa työpaikassakin pitää nykyisin koko ajan oppia uutta. Ei kai yliopiston professori mieti ainakaan että pitääpä vaihtaa työpaikkaa, että oppisi jotain uutta! On se vähän levotonta kun jonkun Linkkarista näkee että 1-2 vuoden välein on vaihtanut työpaikkaa. Ainakin itselleni tulee kuva, ettei henkilö oikeasti viihdy missään.
En minä ainakaan töissä viihdy. Väkisin minut pakotettiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proffalla voi nousta palkka tai ilmaantua kiinnostavaa tekemistä tai parempaa rahoitusta projekteille jossain muualla. Proffat nyt eivät edusta kovin suurta osaa työläisistä.
Minulla vaihtamisen syyt seuraavat: vaihtelunhalu, kiinnostavammat työtehtävät, parempi palkka, uusiin ihmisiin tutustuminen. En jaksa tehdä samaa työtä vuosia, koska se muuttuu helposti rutiiniksi. Kaikissa työpaikoissa ei ole tarjolla tarpeeksi vaihtelevia työtehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut jumittaa samassa työpaikassa vuosikausia?
Hyvää ei kannata vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Tylsää olla samassa työpaikassa pitkään. Alaa on mukava vaihtaa ja onhan myös järkevää pyrkiä aina paremmille liksoille.
No harva kai sentään alaa koko ajan vaihtaa?
Suurin osa pysyttelee varmaan samalla alalla mutta vaihtaa vain työpaikkaa.
En kyllä ymmärrä miksi koko ajan vaihtaisi työpaikkaa, jos oikeasti tykkää jossain paikassa olla töissä. Kyllä siinä taustalla yleensä on jotain syitä, joita henkilö ei vain halua kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana katsoisin työn vaihtamisen elävän ihmisen merkiksi, koska mielestäni ihminen on elävä, kasvava, virtaava ja kehittyvä olento. Pitkään samassa paikassa olevat ihmiset jämähtävät ja menettävät uteliaisuuden, mielikuvituksen ja innostuksen elämään, ihmisiin ja koko maailmaan. Elämä on minusta huimaava, huikaiseva seikkailu ja tosileikki.
Ai minä olen menettänyt innostuksen koko maailmaan? Hoh hoh!!!
Ja tätä te peukutatte. Just....
Minä tylsistyn helposti, kaipaan vaihtelua ja erilaisia työtehtäviä.
Huonon työpaikan tunnistaa siitä, että 50-60-vuotiaat hakeutuvat muualle. Yleensä jos on hyvä työpaikka tuon ikäiset jäävät odottamaan eläkepäiviään tuttuun ja turvalliseen työpaikkaan. Nuorethan vaihtavat uran ja vaihtelunhalun vuoksi.
Omat syyt: en ole tykännyt kyseisestä työstä, työyhteisöstä, ilmapiiristä tai älyttömistä ja työntekijöitä kyykyttävistä käytännöistä. Kahdesti olen purkanut koeajan.
Tulee töpeksittyä niin paljon aina töissä, että on parasta aina muutaman vuoden jälkeen lähteä menemään. Se on kaikkien etu. Paitsi ehkä sen tulevan työnantajan.
Työnantajana katsoisin työn vaihtamisen elävän ihmisen merkiksi, koska mielestäni ihminen on elävä, kasvava, virtaava ja kehittyvä olento. Pitkään samassa paikassa olevat ihmiset jämähtävät ja menettävät uteliaisuuden, mielikuvituksen ja innostuksen elämään, ihmisiin ja koko maailmaan. Elämä on minusta huimaava, huikaiseva seikkailu ja tosileikki.