Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte/ostaisitte joulumyyjäisistä?

Vierailija
01.10.2019 |

Täällä yks vähävarainen koettaa kehitellä pientä bisnestä, että saisi joulurahaa. Kävi onnenpotku ja perin iäkkäältä sukulaiselta, jota olin vuosikaudet autellut, pienen rahasumman. Maksoin laskut päältä ja nyt ajattelin, että pistäisin loput rahat vähän poikimaan. Voisin siis ostaa tuotteita myyntiin ja tehdä jotain itsekin (pieniä käsitöitä, askarteluita). Mutta mitkä olisi myyviä tuotteita? Villasukat, lapaset, pipot? Korut? Itse maalatut taulut (olen aika hyvä siinä, olen harrastanut vuosia, mutta en myynyt)? Käsintehdyt saippuat? Kynttilät? Ovikranssit ja muut vastaavat koristeet? Mikä???

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöillä et saa rahojasi poikimaan, etkä myyjäistuotoilla.

Vierailija
2/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötäviä tuotteita, etenkin leivontatuotteita, jotka on valmistettu erikoisruokavalioilla oleville.

Kuten; maidoton, gluteiinoton, kananmunaton, vegaaninen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo leivonnaisia ostaisin, koska itse oon laiska leipomaan. Aika monenlaista on tullut ostettua muutakin, en ole itse käsityöihminen, joten just noita sukkia varsinkin. Saippuoita ja koristeita myös ja yhden helminauhan. 

Vierailija
4/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita mieluummin vaikka rahastoihin niin saatat tienata jotain.

Vierailija
5/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruilla saat varmaan parempaa tuottoa kun villasukilla ottaen huomioon työhön kuluttamasi ajan.

Vierailija
6/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään tavaraa. Krääsää on jo tarpeeksi. Syötävä menisi esim. Silli.

Vierailija
7/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa on kuitenkin aika pieni...en ymmärrä mistään sijoittamisesta yhtään mitään. Tuottaisiko ne jo jouluksi jotain? TArkoitus olisi ihan vain vähän lahjarahaa saada kasaan. ap

Vierailija
8/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä en suosittele tienaamis mielessä tekemään. Helpommalla pääset kun et tee mitään ja säilytät rahat tililläsi.

Vierailija
9/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita yllämainittuja tekevät kaikki ja ostajia on vähemmän kuin itse myyjiä. Ja kyllä kaikki tiedämme, että tilaat suurimman osan myytävistä tavaroista kiinasta, mistä syystä moni ostaja on lopettanut tälläisiltä myyjiltä ostamisen.

Vierailija
10/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Leipoa en oikein ehdi, kun nehän pitäisi kai tehdä siinä aika lähellä myyjäisiä, paljon kerralla. Enkä kyllä mikään ihan mestarileipuri ole, tavallisia leivonnaisia vain osaan tehdä. Voisin siis ostaakin jotain myytävää, vaikka noita saippuoita. Ja tarkoitus olisi käydä useammat myyjäiset. ap

Vierailija
11/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amigurumi-maskotit menevät hyvin kaupaksi ja pieninä ovat aika nopeita virkata. Kangaskassit ja -pussit jostain hauskasta kankaasta? Itse ostaisin ekstralämpimät villasukat.

Vierailija
12/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa on kuitenkin aika pieni...en ymmärrä mistään sijoittamisesta yhtään mitään. Tuottaisiko ne jo jouluksi jotain? TArkoitus olisi ihan vain vähän lahjarahaa saada kasaan. ap

Saatavat tuottaa tai sitten ei. Kukaan ei voi luvata mitään mutta jouluksi 2020 tienaisit varmaankin lahjarahat.

Millaisesta summasta on kyse?

Vierailija
13/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan, että missä myy.

Itse käyn aina ennen joulua Lohjan menneen ajan joulumarkkinoilla ja siellä on todella paljon väkeä, niin ostajia kuin myyjiäkin. Itse ostan yleensä villasukkia, joululaatikoita, havukransseja ja jotain syötävää.

Vierailija
14/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita yllämainittuja tekevät kaikki ja ostajia on vähemmän kuin itse myyjiä. Ja kyllä kaikki tiedämme, että tilaat suurimman osan myytävistä tavaroista kiinasta, mistä syystä moni ostaja on lopettanut tälläisiltä myyjiltä ostamisen.

No en todellakaan tilaisi Kiinasta. Asun maalla ja voisin hyvin tehdä vaikka kransseja ja havupalloja yms., metsää on ympärillä vaikka miten paljon. Senkun kysyn maanomistajalta luvan, aivan varmasti saan. Ja vaikka kotimaisilta saippuantekijöiltä saippuoita. Korunosia varmaan vois tilatakin Kiinasta, sieltä kai ne muutkin (koruaskartelukaupat) tilaa. Sukkia yms. neuloisin itse ja yks kaveri on tosi hyvä ja tuottelias neuloja. Mutta ostaakohan kukaan tämmösiä...en tiedä, kun ei itsellä ole varaa ostaa mitään käsintehtyä. ap

Vierailija
15/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatavat tuottaa tai sitten ei. Kukaan ei voi luvata mitään mutta jouluksi 2020 tienaisit varmaankin lahjarahat.

No ihan peräti noin tonni. Ei siitä ihan megatuottoa taitaisi tulla. Ja tarvisin ne rahat jo täksi jouluksi. ap

Vierailija
16/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan tilaisi Kiinasta. Asun maalla ja voisin hyvin tehdä vaikka kransseja ja havupalloja yms., metsää on ympärillä vaikka miten paljon. Senkun kysyn maanomistajalta luvan, aivan varmasti saan. Ja vaikka kotimaisilta saippuantekijöiltä saippuoita. Korunosia varmaan vois tilatakin Kiinasta, sieltä kai ne muutkin (koruaskartelukaupat) tilaa. Sukkia yms. neuloisin itse ja yks kaveri on tosi hyvä ja tuottelias neuloja. Mutta ostaakohan kukaan tämmösiä...en tiedä, kun ei itsellä ole varaa ostaa mitään käsintehtyä. ap

Kotimaiset saippuat maksavat jo itsestään paljon ja jos yrität uudelleen myydä niitä, niin harva ostaa koska myyntihinnan pitää olla aikamoinen, että edes saisit jotain tuloja.

Mieti itse, mihin käyttäisit vähäiset rahasi ja tee asioita sen mukaan, koska monella muulla on yhtä vähän rahaa käytettävissä.

Vierailija
17/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lähtisi mitään ostamaan ja niitä myymään kalliimmalla. Ei mitään järkeä.

Jos taitoa riittää niin tee esim havukransseja ja sanomalehdistä tai kirjojen sivuista tehtyjä kransseja. Materiaalit saat aija pitkälti ilmaiseksi ja tosi edullisesti. Tuommoisia ostaisin itse ja olen ostanutkin. Sitten vaikka niitä ruusukkeita joilla voi sytyttää takan. Tehdään kynttilöistä (jämistä) ja kananmunakennoista. Kysy jostain facebookin roskalavaryhmästä materiaaleja.

Saaristolaisleipä on helppo ja hyvä ja sen pakkaa kauniisti ja kirjoittaa tuoteselosteen. Himmelitkin voisi tehdä kauppansa.

Ne karkkikuusetkin on kivoja muttei niitä varmaan montaa kannata tehdä kun materiaalitkin jo maksaa ja jos jääkin myymättä.

Vierailija
18/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaiset saippuat maksavat jo itsestään paljon ja jos yrität uudelleen myydä niitä, niin harva ostaa koska myyntihinnan pitää olla aikamoinen, että edes saisit jotain tuloja.

Mieti itse, mihin käyttäisit vähäiset rahasi ja tee asioita sen mukaan, koska monella muulla on yhtä vähän rahaa käytettävissä.

Totta...mutta ehkä jälleenmyyjä saisi saippuat vähän edullisemmin? Jos niitä nyt joku myy jälleenmyyjille, juuri tuon hintavuusongelman takia. No, se selviää. Onhan niitä kuitenkin paljon ihmisiä, joilla kuitenkin on varaa ostaa vähän ekstraakin. Ja moni vähävarainenkin ostaa jouluna laatua, jos suinkin on varaa. Minähän en itse osta mitään käsintehtyä, koska ei ole varaa ja osaan tehdä itsekin sen mitä tarvii. ap

Vierailija
19/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse lähtisi mitään ostamaan ja niitä myymään kalliimmalla. Ei mitään järkeä.

Jos taitoa riittää niin tee esim havukransseja ja sanomalehdistä tai kirjojen sivuista tehtyjä kransseja. Materiaalit saat aija pitkälti ilmaiseksi ja tosi edullisesti. Tuommoisia ostaisin itse ja olen ostanutkin. Sitten vaikka niitä ruusukkeita joilla voi sytyttää takan. Tehdään kynttilöistä (jämistä) ja kananmunakennoista. Kysy jostain facebookin roskalavaryhmästä materiaaleja.

Saaristolaisleipä on helppo ja hyvä ja sen pakkaa kauniisti ja kirjoittaa tuoteselosteen. Himmelitkin voisi tehdä kauppansa.

Ne karkkikuusetkin on kivoja muttei niitä varmaan montaa kannata tehdä kun materiaalitkin jo maksaa ja jos jääkin myymättä.

Juu, sytykeruusut on kivoja ja olen niitä tehnytkin. Menisköhän kaupaksi...no, ei ne mitään maksakaan ja tuleehan ne sitten ainakin itse käytettyä. Hyvä idea! Ja noita kransseja voisin tosiaan tehdä, havupalloja, sitten sellaisia kivoja käpykoristeita myös. Nämä on tosiaan siitä hyviä, että ei paljon rahaa vaadi, joten kaikki on plussaa, mikä tulee. ap

Vierailija
20/27 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan peräti noin tonni. Ei siitä ihan megatuottoa taitaisi tulla. Ja tarvisin ne rahat jo täksi jouluksi. ap

Etkö voi ihan sillä saamallasi tonnilla ostaa tarvitsemasi? Kuinka paljon enemmän tarvitset? Ajattele tilannetta, ettet olisi perinyt mitään. Millä keinolla sitten tienaisit edes sen tonnin?

Jos kovasti tykkäät tehdä käsitöitä ja käyvä markkinoilla, niin totta kai voit jotain tehdä, harrastuspohjalta. Mutta minusta tuntuu, että sinulla on jo se raha just siinä. Jos ostat materiaalia esim. satasella ja tienaat 120 eur, niin en tiedä kannattaako sellainen. 

Havukransseja ihmiset ainakin laittavat sekä oviin että vievät hautausmaille. 

-eri vastaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän