Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi näkee miehen pankkitilin tiedot

ärsyyntynyt
01.10.2019 |

Minun reaktio oli että ei voi olla totta! Mies on 37 ja hänen äitinsä näkee hänen tilille ha hänellä on käyttöoikeus tilille... Asia selvisi kun anoppi oli vahingossa maksanut miehen tililtä junalippunsa.... Asia häiritsee minua, että anoppi näkee mieheni rahaliikenteen. Onko tämä teistä oikein?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Miehes on aikuinen, eiköhän hän osaa päättää omista asioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on miehellesi OK, niin mikäs siinä. Eihän se varsinaisesti sinulle kuulu, vai kuuluuko?

Vierailija
4/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi oli pankissa ja kas kummaa kun mun luottotietoja oli sieltä pankista yks kaks kyselty. En oo koskaan kyllä asiasta sanonut.

Vierailija
5/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän anoppi välillisesti minunkin tietojani kun mies siirtää rahaa yhteiselle lainatilillemme...

Vierailija
6/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Hyvin voi olla mahdollista jos anoppi on laittanut itselleen käyttöoikeudet tiliin miehen ollessa lapsi. Niitä ei saa pois ellei anoppi itse luovu niistä.

Vierailija
7/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Hyvin voi olla mahdollista jos anoppi on laittanut itselleen käyttöoikeudet tiliin miehen ollessa lapsi. Niitä ei saa pois ellei anoppi itse luovu niistä.

Ei mene näin päin, täysi-ikäistyvä käy pankissa poistattamassa vanhemman käyttöoikeudet.

Vierailija
8/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, anoppi oli töissä tässä ko. pankissa ja mies selitti minulle, että raha-asiat oli helpompi hoitaa, kun anopilla oli pääsy tilille. En vain ymmärrä enää tarvetta, kun anoppi on eläkkeellä. Ja jos mies siirtää mulle, tai ruokatilille tai lainatilille rahaa niin kaikki tämä näkyy anopille. Välillisestihän hän näkee asioita, jotka koskettavat myös minua....

Vierailija
9/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tilinomistaja (täysi-ikäinen) saa kyllä ihan itse päättää kenellä hänen tilinsä on käyttöoikeus ja kenellä ei...

Vierailija
10/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Paskapuhetta. Käyttöoikeus loppuu kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.

Vierailija
11/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ei lopu.

T. Pankissa töissä

Vierailija
12/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mun esikoinen täytti hiljattain 18v, ja tili lakkasi näkymästä verkkopankissa sen siliän tien. 

Vierailija
13/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ei lopu.

T. Pankissa töissä

No kumma juttu, että minulta loppui. Oletko pankissa siivoojana töissä?

Vierailija
14/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Niin, anoppi oli töissä tässä ko. pankissa ja mies selitti minulle, että raha-asiat oli helpompi hoitaa, kun anopilla oli pääsy tilille. En vain ymmärrä enää tarvetta, kun anoppi on eläkkeellä. Ja jos mies siirtää mulle, tai ruokatilille tai lainatilille rahaa niin kaikki tämä näkyy anopille. Välillisestihän hän näkee asioita, jotka koskettavat myös minua....

Pyydä miestäsi nostamaan käteistä ja tallentamaan ne noille toisille tileille. Siis jos asia sinua häiritsee. Tai sitten pyydät, että poistaa anopin pääsyn tilille. Muuta ei voi mitään, jos miehesi ei halua käytäntöä muuttaa. En tosin itse välittäisi, vaikka mieheni tiliä tutkisi vaikka koko suku. Oma on asiansa.

Vierailija
15/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ei lopu. On munkin äidillä edelleen käyttöoikeus lapsuuden aikaiseen tiliini, vaikka olen yli 30.

Huomasin vasta jokin aika sitten verkkopankin kautta tilitietoja katsellessa.

Vierailija
16/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Näkeehän anoppi välillisesti minunkin tietojani kun mies siirtää rahaa yhteiselle lainatilillemme...

Lopeta yhteiset tilit, jos asia haittaa.

Vierailija
17/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi kahden naisen tohvelien alla?

Vierailija
18/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosi lienee sitten holhouksessa.

Vierailija
19/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi olla takana samanlainen historia kuin minulla. Lapsen synnyttyä avasin tai-tilin itselleni ja lapselle ja tilille talletettiin lapsen omia rahoja. Aikaa kului ja lapsesta tuli aikuinen ja hän ryhtyi käyttämään tiliä käyttelytilinä kuten aikuisilla on tapana. Minulla on edelleen täydet oikeudet tuohon tiliin, lapsi täyttää 30 v. Noita oikeuksia ei ihan noin vain saakaan pois, yritetty on. Ainoa tapa lienee mennä pankkiin yhdessä, mikä taas on pikkuisen hankalaa, kun asumme eri kaupungeissa ja tapaamme viikonloppuisin. Eikä tuo nyt ole kumpaakaan meistä haitannut, tili on hänen, vaikka minulla onkin siihen muodollisesti kaikki oikeudet.

Vierailija
20/114 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muuten vakuutusyhtiöissä. Ne niputtaa siellä lapsuuden perhekunnan yhteen, vaikka ei asu enää samassa osoitteessa, ja KAIKKI henkilökohtaiset tiedot ja vakuutuksiin liittyvät asiat menee vanhempien tietoon. Eikä tästä tule edes vakuutuksen ottajalle ja maksajalle mitään tietoa. 

Eli vahva vältä vakuutusyhtiöille, joita vanhempanne/appivanhempanne käyttävät. Jos yksityisyyttänne arvostatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme