Anoppi näkee miehen pankkitilin tiedot
Minun reaktio oli että ei voi olla totta! Mies on 37 ja hänen äitinsä näkee hänen tilille ha hänellä on käyttöoikeus tilille... Asia selvisi kun anoppi oli vahingossa maksanut miehen tililtä junalippunsa.... Asia häiritsee minua, että anoppi näkee mieheni rahaliikenteen. Onko tämä teistä oikein?
Kommentit (114)
Mun esikoinen täytti hiljattain 18v, ja tili lakkasi näkymästä verkkopankissa sen siliän tien.
Me laitettiin lapsille tilit kun ne oli ihan pieniä ja asetukset että vanhemmat ei nää eikä voi käyttää tilejä, kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi.
Se on ihan miten sovitaan, yhtä hyvin voi olla käyttöoikeus jos niin halutaan. Onhan aikuisillakin välillä yhteisiä (esim talous-) tilejä.
Voe helevetti naeset näitä teidän nössyköitä BETA-miähiänne!!! Aekamoisia mamselleja...
Työntö-Pentti kirjoitti:
Voe helevetti naeset näitä teidän nössyköitä BETA-miähiänne!!! Aekamoisia mamselleja...
Pentillä ei kovista puheista huolimatta ole tainnut mennä koskaan mäntä sylinteriin?
Päinvastoin runkkipoju, juuri tossa männäviikolla pakotin raitapaitaisen ja naismaisen (vihreitä äänestävän) hipsterinpojjaan naesen rooliin..
Työntö-Pentti kirjoitti:
Päinvastoin runkkipoju, juuri tossa männäviikolla pakotin raitapaitaisen ja naismaisen (vihreitä äänestävän) hipsterinpojjaan naesen rooliin..
Eli arvasin, ettet ole naista nähnytkään. Luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Työntö-Pentti kirjoitti:
Eli arvasin, ettet ole naista nähnytkään. Luonnossa.
Justhan toi äijä sano vetäneensä muijaa. Vihreitä äänestävä "mies" = nainen.
Mulla on OP ja huomasin ihan viime vuonna että vanhemmillani on käyttöoikeus tiliin. Laitoin verkkopankin viestit-palvelusta pyynnön, että poistavat ne ja pyyntö oli toteutettu parissa pankki päivässä. Mutta en tosiaan tiennyt, että onko se käyttöoikeus tarkoittanut sitä, että ovat voineet nähdä omassa verkkopankissaan mun tilitapahtumat jne?! Ei kyllä kumpikaan ole kommentoineet että mun tiliä ei enää näkyisi heille enkä ole saanut mitään vihiä että näkisivät mun tilitapahtumat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Hyvin voi olla mahdollista jos anoppi on laittanut itselleen käyttöoikeudet tiliin miehen ollessa lapsi. Niitä ei saa pois ellei anoppi itse luovu niistä.
Paskapuhetta. Käyttöoikeus loppuu kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.
Ei lopu.
T. Pankissa töissä
MItä sä siellä pankissa muka teet? Tyttäreni tilitiedot lakkasivat näkymästä mun mobiilipankissa sinä päivänä, kun hän täytti 18-vuotta.
Meillä nuorin tytär asuu meidän omistamassa perheasunnossa. Hän myös haluaa huolehtia yhtiövastikkeesta, hän maksaa sen vastkkeen minun tililtä joka kuukausi. Jos ei muista tunnuksia voi aina soittaa ihan puhelimella, onhan siinä se vaihtuva numerokin. . Meille ihan OK. Taitaa taas olla vaan kateellisten kaakatusta. Saanhan minä lapsilleni antaa mitä itse haluan, auton , asunnon , lomat ym. Jos haluaa vaihtaa asuntoa käydään yhdessä etsimään uutta. Tiedän muitakin perheitä, jossa raha-asiat hoidetaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuorin tytär asuu meidän omistamassa perheasunnossa. Hän myös haluaa huolehtia yhtiövastikkeesta, hän maksaa sen vastkkeen minun tililtä joka kuukausi. Jos ei muista tunnuksia voi aina soittaa ihan puhelimella, onhan siinä se vaihtuva numerokin. . Meille ihan OK. Taitaa taas olla vaan kateellisten kaakatusta. Saanhan minä lapsilleni antaa mitä itse haluan, auton , asunnon , lomat ym. Jos haluaa vaihtaa asuntoa käydään yhdessä etsimään uutta. Tiedän muitakin perheitä, jossa raha-asiat hoidetaan yhdessä.
Miten se AP:n tapaukseen liittyy mitenkään? Jos teille ei ole noloa, että tyttärenne näkee teidän asioineen Hot Lipsissä, niin AP:n ei tarvitse tykätä siitä, että mies mainostaa avioliittonsa ostoksia äidilleen.
Syysmarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se AP:n tapaukseen liittyy mitenkään? Jos teille ei ole noloa, että tyttärenne näkee teidän asioineen Hot Lipsissä, niin AP:n ei tarvitse tykätä siitä, että mies mainostaa avioliittonsa ostoksia äidilleen.
Eikös siellä asioida hattu silmille vedettynä ja kaikki maksut hoideta käteisellä?
Minunkin mieheni tiliin oli hänen vanhemmillaan käyttöoikeus. Tuntui oudolta, kun selvisi minulle, mutta kaipa se oli ihan normaalia. Oli vain jäänyt poistamatta. Taisi vielä n. 25-vuotiaana käyttää vanhempiensa maksamaa puhelinliittymääkin. Silloin kun täytti 18 asui vielä vanhempiensa luona eikä sitten myöhemmin varmaan tullut mieleen muuttaa käytäntöjä. Miehen vanhemmat myös hoitivat miehen nimissä olevia sijoituksia, koska olivat kiinnostuneempia sellaisesta ja se hoitui heidän omien sijoitusten ohessa kätevästi.
Meillä Nordeassa vanhimman lapsen tilioikeudet eivät poistuneet. Nuorempien lapsien tileiltä oikeudet poistuivat heti 18v automaattisesti. Varmaan vanhemmissa ikäluokissa on siksi enempi tilejä, joihin vanhemmilla on edelleen oikeudet.