Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi näkee miehen pankkitilin tiedot

ärsyyntynyt
01.10.2019 |

Minun reaktio oli että ei voi olla totta! Mies on 37 ja hänen äitinsä näkee hänen tilille ha hänellä on käyttöoikeus tilille... Asia selvisi kun anoppi oli vahingossa maksanut miehen tililtä junalippunsa.... Asia häiritsee minua, että anoppi näkee mieheni rahaliikenteen. Onko tämä teistä oikein?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op: ssä ainakin mahdollista. Anoppini näkee toisen lapsensa tilin omassa nettipankissaan, vaikka lapsi jo reilusti yli 20v. Ei ole käynyt erikseen poistamassa tätä oikeutta. Toista tiliä ei näe mutta tämän lapsena avatun näkee. Ja ihan tänä päivänä asiasta juteltiin.

Vierailija
82/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilman vanhempaakin saa käyttöoikeuden pois. Isäni näki tiliäni, mutta kun halusin eroon siitä ilmoitin vain Nordean sähköisessä palvelussa, että voisiko käyttö kautta katseluoikeuden poistaa ja niin tapahtui. En heti kertonut isälle, ihmetteli ehkä hetken että mitäs nyt, mutta ymmärsi kuitenkin. Olin antanut luvan nähdä jonkin aikaa täytettyäni kahdeksantoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä katsomassa verkkopankista kohta tilin tiedot. Voi tulla yllätyksenä vanhempien käyttöoikeudet koska sitä ei muuten voi tietää. Todellakin luulisi että tollaset poistuis 18 v. mutta eipä poistu joka pankissa.

Nordeassa poistui kyllä saman tien kun 18v tuli täyteen.

Minulla taas ei poistunut, vaan huomasin sattumalta, että vanhemmilla on edelleen käyttöoikeus. Voisikohan tuo poistuminen/poistumattomuus johtua tilistä, koska se on avattu tms?

Vierailija
84/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä katsomassa verkkopankista kohta tilin tiedot. Voi tulla yllätyksenä vanhempien käyttöoikeudet koska sitä ei muuten voi tietää. Todellakin luulisi että tollaset poistuis 18 v. mutta eipä poistu joka pankissa.

Minulla taas ei poistunut, vaan huomasin sattumalta, että vanhemmilla on edelleen käyttöoikeus. Voisikohan tuo poistuminen/poistumattomuus johtua tilistä, koska se on avattu tms?

Niin en tiedä, tuo oli anopin avaama tili joskus 2000-luvun alussa.

Vierailija
85/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Niin, anoppi oli töissä tässä ko. pankissa ja mies selitti minulle, että raha-asiat oli helpompi hoitaa, kun anopilla oli pääsy tilille. En vain ymmärrä enää tarvetta, kun anoppi on eläkkeellä. Ja jos mies siirtää mulle, tai ruokatilille tai lainatilille rahaa niin kaikki tämä näkyy anopille. Välillisestihän hän näkee asioita, jotka koskettavat myös minua....

Omalla miehellä oli osin sama mutta johtui teinivuosien raha-asioiden sössimisestään kun pikavippeihin sortui. Asia selvisi avoliitossa vippikirjeiden pudotessa postiluukusta. Pari vuotta meni niin saatiin velat maksetuksi. Miehelläsi myös ollut taloudellisia ongelmia joista ei kertonut?

Vierailija
86/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Hyvin voi olla mahdollista jos anoppi on laittanut itselleen käyttöoikeudet tiliin miehen ollessa lapsi. Niitä ei saa pois ellei anoppi itse luovu niistä.

Höpsis. Vanhemman käyttö- ja katseluoikeus PÄÄTTYY AUTOMAATTISESTI tilinomistajan täyttäessä 18 vuotta.

Ehkä ap:n mies on siis 17 v. 😂

Ei pääty. Ihan mun piti itse käydä pankissa sanomassa, että oon 18 ja isältä käyttöoikeus pois kiitos.

Vierailija
87/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos mies niin haluaa. Se on hänen pankkitilinsä. 

Vierailija
88/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Hyvin voi olla mahdollista jos anoppi on laittanut itselleen käyttöoikeudet tiliin miehen ollessa lapsi. Niitä ei saa pois ellei anoppi itse luovu niistä.

Paskapuhetta. Käyttöoikeus loppuu kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.

Ei lopu.

T. Pankissa töissä

No kumma juttu, että minulta loppui. Oletko pankissa siivoojana töissä?

Tämä asia on muuttunut esim Nordeassa, ennen käyttöoikeus säilyi vanhemmalla vaikka lapsi täytti 18v niin kauan, kunnes lapsi kävi käyttöoikeuden poistamassa. Jokunen vuosi sitten muuttui niin, että käyttöoikeus poistuu automaattisesti, kun lapsi täyttää 18v.

Niin niin, mutta kun joidenkin mielestä vain toinen voi olla totta ja toisella tavalla tietäviä haukutaan tyhmiksi.

Vierailija
89/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin jouduin aikoinaan pankissa erikseen poistattamaan vanhempieni käyttöoikeudet tiliini, mutta olen varmaan jo sen ikäinen, että voisin ikäni puolesta olla näiden ”sehän poistuu automaattisesti”-hokijoiden isä.

M49

Vierailija
90/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko teistä pullasorsista tulee omillaan toimeen, ilman äipän apuja?

Vierailija
91/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksällä on käyttöoikeudet hänen vanhempiensa tileihin. Hoitaa kaikki sijoitukset heidän puolestaan. 

Vierailija
92/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä, tuo oli anopin avaama tili joskus 2000-luvun alussa.

Minulla on samoihin aikoihin avattu nykyinen Nordean tili, ja siitä tosiaan piti itse poistaa vanhempien käyttöoikeus.

Vierailija
93/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Koska käyttöoikeuden myötä olisi pitänyt tehdä sopimus pankkitunnuksista ja pankki olisi lähettänyt aina uudet tunnukset. Jossain vaiheessa varmaa ne olisi joku laittanut pois. Tuskin edes mamma olisi ajatellut käyttävänsä tiliä.

Vierailija
94/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ok että miehen äiti on osa perheenne taloudenhoitoa. On jäänyt mieheltä napanuoran katkaisu tekemättä. Kyllä ne tilit aikuisena jaetaan oma, ei lapsuudenperheen kesken

Meillä on yhteinen taloustili ja sen lisäksi omat tilit. Minua ei ainakaan kiiinnosta pätkääkään miehen oman tilin käyttöoikeudet, kun se ei mitenkään vaikuta meidän talouteen. 

Vierailija
95/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostat miehen tilaamaan jotain Kaalimadosta/Antishopista/Huippukivasta tms. niin kyllä se ongelma ratkeaa.

Vierailija
96/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta täällä palstoilla asiaa itkeä: se on miehesi oma valinta.

Piste.

Vierailija
97/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Koska käyttöoikeuden myötä olisi pitänyt tehdä sopimus pankkitunnuksista ja pankki olisi lähettänyt aina uudet tunnukset. Jossain vaiheessa varmaa ne olisi joku laittanut pois. Tuskin edes mamma olisi ajatellut käyttävänsä tiliä.

Pankkitunnukset annetaan vain tilinpääkäyttäjälle ja silti tilillä voi olla useammalla tilin käyttöoikeus, mutta tunnukset tulevat vain yhdelle.

Jos ap. kertomus on totta, mies on antanut äidilleen myös pankkitunnuksensa ja salasanan ja turvakoodit, jos anoppi on maksanut laskunsa verkossa miehen tililtä.

98/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnukset annetaan vain tilinpääkäyttäjälle ja silti tilillä voi olla useammalla tilin käyttöoikeus, mutta tunnukset tulevat vain yhdelle.

Jos ap. kertomus on totta, mies on antanut äidilleen myös pankkitunnuksensa ja salasanan ja turvakoodit, jos anoppi on maksanut laskunsa verkossa miehen tililtä.

Höpö, höpö. Pankkitunnukset ovat aina henkilökohtaiset ja niihin voi olla liitetty omia ja toisten tilejä ja niitä voi käyttää ihan sen mukaan mitä on luvitettu.

Vierailija
99/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miksi sun äidilläsi on pääsy miehesi tiliin?

Vierailija
100/114 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä jotenkuten on pärjäilty.

M48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä