Pieni vinkki teille, jotka olette mukana vähävaraisia lapsiperheitä tukevissa FB-ryhmissä
En halua nyt olla ikävä tai epäkiitollinen. Mutta on pakko sanoa tämä, ettei tule enää ikäviä tilanteita. Mun lapset sai erään tuollaisen ryhmän kautta uudet puhelimet. Tai siis käytetyt. Jo useamman vuoden vanhat mallit. Toki avunantaja sai kiitokset, mutta lapset eivät ole ottaneet noita edes käyttöön. Lasten maailma on niin julma, jos ei ole juuri sitä uusinta mallia, niin se on häpeän ja ahdistuksen aihe. Eivät lapset halua meidän köyhyyden näkyvän, eivätkä he saisi tästä kärsiä. Joten lasten parhaaksi pyydän, että te ihanat ihmiset jotka tuette meitä ja muita, niin kiinnitätte huomiota tavaroiden laatuun.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
En ole edes facessa. Kommentoin silti.
Miksi tuommoisessa ryhmässä ei kerätä noille perheille rahaa. Miksi siellä dumpataan varakkaampien perheiden jätteitä köyhille perheille.
Meille ainakin kelpaa käytetytkin. Ei tietenkään jätteet, mutta tarkoitit varmaan, että kaikki käytetyt tavarat ovat jätteitä.
Itsehän vien kaikki tuntemani köyhät aina itse puhelinostoksille! Ettei vahingossakaan tule ostettua jotain viime vuoden mallia! 🙄
Vierailija kirjoitti:
Poisteta tämä ketju, muuten ajatellaan, että turha antaa mitään, kun ei kelpaa. Tyttäreni oli onnellinen, kun sai vanhan Samsungin sitä kautta. Omassa vanhassa oli lasi rikki. Niin säröillä, että ei paljoa nähnyt.
Korjaus: Poistata
Ap, millaiset puhelimet lapset siis sai ja millaiset olisi toivelistalla? Pitäiskö olla iphone vai riittäisikö samsung/honor?
Ja minkä ikäiset lapset? En ole ikinä kuullut että puhelimesta omia lapsiani olis koskaan kiusattu, vaikkei meillä koskaan mitään kalliita malleja ole ollutkaan. Liekö sitten isompana tärkeämpää?
Vau. Ja minä kun valitin, että sain vastaavasta ryhmästä mm. palanutta leipää ja osaksi täytettyjä tehtäväkirjoja eskarilaiselle!
Voin lähettää teidän lapsille meidän vanhan lankapuhelimen! Se oli uusinta uutta vuonna 1997, luulis kelpaavan! Kaupan päälle saatte puhelinluettelon vuodelta 2008! Minulla on mistä antaa, tulen toimeen vähällä ♥️
On kyllä röyhkeys huipussaan.
Me ollaan varakas perhe ja ei meillä ole mitään uusimpia puhelimia tai muutakaan elektroniikkaa.
Lapsilla nimenomaan on meidän vanhoja älyjä ja eivät ole valittaneet. Ja kukaan ei kiusaa :)
Ehkä se varakkuus tuo usein sen, että ei edes kiinnosta. Ajetaankin 10 vuotta vanhalla autolla. Ei vain ole mitään intressiä ollut vaihtaa toimivaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan varakas perhe ja ei meillä ole mitään uusimpia puhelimia tai muutakaan elektroniikkaa.
Lapsilla nimenomaan on meidän vanhoja älyjä ja eivät ole valittaneet. Ja kukaan ei kiusaa :)
Ehkä se varakkuus tuo usein sen, että ei edes kiinnosta. Ajetaankin 10 vuotta vanhalla autolla. Ei vain ole mitään intressiä ollut vaihtaa toimivaa toiseen.
Te saatte valita. Se on oma päätös. Ostaisitte, jos lapsianne kiusattaisiin.
Köyhä ei voi valita.
Kuvottavaa tuollainen kerjääminen.
Olen yh ja todellakin ihan itse lapseni varustanut. Ei tulisi mieleenkään nämä vonkauspalstat.
Ja yh olen siksi, että olen leski. Jos nyt joku siitä haukkumisen aihetta keksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edes facessa. Kommentoin silti.
Miksi tuommoisessa ryhmässä ei kerätä noille perheille rahaa. Miksi siellä dumpataan varakkaampien perheiden jätteitä köyhille perheille.
Meille ainakin kelpaa käytetytkin. Ei tietenkään jätteet, mutta tarkoitit varmaan, että kaikki käytetyt tavarat ovat jätteitä.
Jäte on sellainen, mikä ei lahjoittajan omille lapsille enää kelpaa. (pois lukien tietty pieniksi käyneet hyvät vaatteet)
Miten mulla olis sun lapsille varaa ostaa uudet puhelimet kun omatkin lapset käyttää muutaman vuoden vanhoja? Silti meillä on ruokaankin rahaa.
Köyhien ei pitäisi tehdä lapsia. Sitten valitetaa, kun ei ole varaa hankintoihin, ei ole turvaverkkoa ym.
Odotetaan, että joku muu maksaa puhelimet, pyörät ym.
Vierailija kirjoitti:
Ap, millaiset puhelimet lapset siis sai ja millaiset olisi toivelistalla? Pitäiskö olla iphone vai riittäisikö samsung/honor?
Ja minkä ikäiset lapset? En ole ikinä kuullut että puhelimesta omia lapsiani olis koskaan kiusattu, vaikkei meillä koskaan mitään kalliita malleja ole ollutkaan. Liekö sitten isompana tärkeämpää?
Uusin iPhone. Kiitos <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te saatte valita. Se on oma päätös. Ostaisitte, jos lapsianne kiusattaisiin.
Köyhä ei voi valita.
Köyhän ei tarvitse silti olla tyhmä.
Meille yksi itseään varakkampana pitävä antaa kaapistaan siivoamaan juttuja lahjaksi lapsillemme.
Esimerkiksi käytetyn pyyhkeen lahjaksi.
Ei ole tarvetta teidän konmarittamillenne tuotteille. En vaan kehtaa suoraan sanoa. Mutta emme kaipaa teidän eriparikuppejanne,
Mäkin voisin ottaa uuden Iphonen! En viittis omia rahojani tuhlata! Kiitos!
Tässäkin ketjussa näkee että heti kun on parikin tonnia enemmän massia kuin toisella, kuvitellaan olevan "parempia ihmisiä".
Valtaosa ihmisistä ansaitsee elämässä kohtaamansa paskan niskaansa, pelkkiä ihmishirviöitä.