Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni vinkki teille, jotka olette mukana vähävaraisia lapsiperheitä tukevissa FB-ryhmissä

Vierailija
01.10.2019 |

En halua nyt olla ikävä tai epäkiitollinen. Mutta on pakko sanoa tämä, ettei tule enää ikäviä tilanteita. Mun lapset sai erään tuollaisen ryhmän kautta uudet puhelimet. Tai siis käytetyt. Jo useamman vuoden vanhat mallit. Toki avunantaja sai kiitokset, mutta lapset eivät ole ottaneet noita edes käyttöön. Lasten maailma on niin julma, jos ei ole juuri sitä uusinta mallia, niin se on häpeän ja ahdistuksen aihe. Eivät lapset halua meidän köyhyyden näkyvän, eivätkä he saisi tästä kärsiä. Joten lasten parhaaksi pyydän, että te ihanat ihmiset jotka tuette meitä ja muita, niin kiinnitätte huomiota tavaroiden laatuun.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. Ja minä kun valitin, että sain vastaavasta ryhmästä mm. palanutta leipää ja osaksi täytettyjä tehtäväkirjoja eskarilaiselle!

Ymmärrän kyllä että palanut leipä on aika asiatonta mutta täh, mikä vika osittain täytetyissä tehtäväkirjoissa? Mä olen itse jopa ostanut (pikkurahalla toki) noita osittain täytettyjä lapsille kirppiksiltä :D ja olisin superkiitollinen jos joku niitä haluaa lahjoittaa meille jos ei omia lapsia kiinnosta niin säästyisi meillä nekin rahat muuhun.

Vierailija
62/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys:

Miten kukaan pystyy käyttämään monta vuotta vanhaa älypuhelinta.

Minä ainakin joudun lapseni kanssa vaihtamaan puhelimiamme ihan siksi, että akku menee niin huonon kuntoon, että eivät ole enää käyttökelpoisia. (akun vaihdattaminen on niin kallista, että ei ole järkeä, vaan pitää ostaa uusi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan köyhiä ja aion opettaa lapselleni, että asioihin pitää säästää omaa rahaa, jos haluaa jotain tiettyä. Niinhän me aikuisetkin tehdään. Aion muutenkin opettaa, että uusi kuluttaa luonnonvaroja entisestään, jos vastaavan saisi myös käytettynä.

Sama kai se on, kiusataanko lapsia siitä, ettei ole puhelinta vai siitä, että puhelimet ovat "vanhoja". Tai no hyvä vaan, etteivät ota luureja käyttöön, netissä se kiusaaminen vasta rankkaa onkin. Tosin vika ei ole siinä puhelimessa, vaan niissä kiusaajissa. Eikä sekään silloin auttaisi, että olisi uusin puhelin kädessä, sit keksitään muita syitä kiusata, kun kohde jo on.

Siksi kannattaa keskittyä syihin, eikä vain oireisiin niin sanotusti.

Vierailija
64/66 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaa rahaa älkääkä vanhoja roinianne!

Vierailija
65/66 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes facessa. Kommentoin silti.

Miksi tuommoisessa ryhmässä ei kerätä noille perheille rahaa. Miksi siellä dumpataan varakkaampien perheiden jätteitä köyhille perheille.

Rahankeräys on luvanvaraista Suomessa. Ei varmaan kukaan viitsi hakea lupia ja pitää kirjaa rahoista. Yksityisesti voi lahjoittaa rahaa henkilöltä henkilölle.

Vierailija
66/66 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole nolompaa että vanhemmat kerjää Facebookissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme