Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT TORSTAINA***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se kesäloma sitten alkoi!! Ja mä tietenkin olin pystyssä jo klo 07:00..Pöh!

Mä oon jo muutaman vuoden kärsinyt unettomuudesta ja jotenkin toivoin, että tämän väsymyksen tiimellyksessä unenlahjatkin paranisivat, mutta en pysty edelleenkään nukkumaan vaikka väsyttäisikin..=/

AinoAurora: toivottavasti kaikki sujuu hyvin mutaatiosta huolimatta! Joudutko sä syömään jotain veren ohennuslääkkeitä tms.? (olikohan tyhmä kysymys?)

osborne: mäkin kuulostelen koko ajan josko mulla ois jotain kun joskus ollut älytön krooninen hiiva ja lääkärit vaan passittivat apteekkiin ostaan canestenia ja vihdoin puolen vuoden kuluttua tsekattiin, että olikin paha tulehdus..oireet kun olivat aivan kuin hiivassa..=(

Queen: kuinka paljon sulla on tullut kiloja yhteensä? Ymmärsinkö oikein, että ennätys 900g/2vk oli enin mitä on tullut? mä huolehdin jo nyt tulevasta painosta kun vähän on ylimääräisiä näin alussa jo..nätti hamekin sulla oli myynnissä, mutta M-koko menee mulla vaan viereen =)

siur: ihanaa, että pääset jo neuvolaan huomenna!! Mäkin pelkään alkupunnitusta, mutta kai ne joskus taas saa ne ylimääräisetkin pois? =) Mua turvottaa välillä niin, että farkkujen nappi ei mene kiinni ja tunnen itseni maailman kamalimmaksi läskiksi =( tsemppiä huomiselle! =)

mörötin: onnea vakituisen työsopparista! =)

Ihan outoa kun ei tartte kiirehtiä töihin! Mä menen katsomaan josko toi mies tuolta tulis kahville..=)

Ihanaa toprstaita kaikille!!

t. poppis 6+1

Vierailija
2/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä ihan varma mitä tämä geenimutaatio tuo raskauden suhteen tullessaan, mutta olen lueskellut että mahdollisuus veren ohennukseen on olemassa, se tarkoittaa lääkkeen piikittämistä masuun joka päivä.

lisäksi saatan joutua ottamaan verenohennuslääkettä myös raskauden jälkeen mahdolliseen veritulppa riskin takia.

Huomenissa soittelen lääkärille ja keskustelemme asiasta.

Maanantaina olisi sitten kauan odottamani np-ultra ja reilun viikonpäästä sitten lääkärikäynti, saapa nähdä mitä se tullessaan tuo.

Olen koko aamun täällä naureskellut äitiyshaalareilleni, sillä maha ei mahdu enää tavallisiin pöksyihin, mutta näissä haalareissa on sitten tilaa vaikka muille jakaa, noh mahtuupahan vielä syksylläkin jalkaan.

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille,

Ainoaurora ja masuasukki huomenna tasan 12 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neurootikko ilmoittautuu pinoon. Nyt on lääkärissä käyty ja Santeriakin kurkattu ultralla (eka kertaa mahan päältä). Kaikki kuulema täysin mainiosti, kohdunsuu napakka ja kiinni, limakalvotkin ihan nätit vaikka hirmuisen arat ja kutisevat ja - yllätys yllätys - istukka edessä! Siksi siis niitä liikkeitä ei tunnu hirveästi, istukka vaimentaa ne. Oon ollut vähän ihmeissäni, miksei niitä tunnu enemmän vaikka ihan selvästi muutaman olen havainnut. Ihan alkuraskaudesta epäiltiin, että se kehittyy taakse, mutta niin vaan onkin tullut eteen.

Olipas rauhoittava lääkärikeikka. Olin ihan myyty, kun ultrakuvassa näkyi Santerin naama, silmät, nenä ja suu. Ihana pupu.

Nyt ei paljon tukkoinen olo ja käheä ääni häiritse...

-Osse ja Santeri rv 17+1, 20cm maanpinnan yläpuolella!!

Vierailija
4/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse, sullahan oli ihana neuvolakäynti :) Voi kun itsekin pääsisi pian ultraan..

Mörötin, älä huolehdi painosta. Jos sitä tulee nyt nopeasti, se voi hyvinkin lähteä imetysvaiheessa yhtä nopeasti pois.

Mulla oli ihan satavarmasti tullut ainakin viisi kiloa ekaan neuvolaan mennessä, koska en todellakaan paina niin paljon, kun vaaka siellä näytti. Mutta eiköhän se painonnousu tasaannu tässä alkuraskaudessa, en usko että lääkäriin mennessä painoa on tullut saman verran lisää ;) En ole edes syönyt mitenkään enemmän kuin yleensä, mutta liikunta on jäänyt väsymyksen takia vähiin. Ja lihoan kyllä muutenkin tosi vähällä..

Viikon päästä lääkärineuvola! Jotenkin nyt alkaa jo olo helpottaa, vaikka tuulimunapelko on vielä vahvana taustalla. Spontaania keskenmenoa en osaa pelätä ollenkaan. Mutta kohtu tuntuu jo seistessä sellaisena kovempana pallukkana ihan alavatsalla, varsinkin iltaisin. Mulla kyllä on tuossa vatsan päällä jonkin verran pehmustetta, että ei se ihan heti muille näy :) Mieskin sanoi kuitenkin kohdun tuntevansa, kun silitteli mun vatsaa eilen. Toivottavasti kasvaneen kohdun sisällä on kasvava masuasukki!

Nyt syömään, kun kerrankin jaksoin tehdä oikeaa ruokaa..

Kandi 9+5

Vierailija
5/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs onkin outoa oleskella kotona..

Nyt on sitten eka neuvola varattuna! =) 21.6 on aika..tuntuu loputtomalta odotukselta..mutta kai se nopeesti menee näin lomaillessa..=)

Mä taidan yrittää laittaa hiukset jotenkin säädyllisesti ja lähteä katsomaan löydänkö jotain kivoja kauppoja jostain..

t. poppis

Vierailija
6/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sitten minullakin varattua tuo ensimmäinen neuvolakäynti. Olisi vasta heinäkuun puolella, kuinkahan sitä malttaa odottaa... Mies ilmoittautui mukaan neuvolakäynnille ennenkuin ehdin edes kysyä. Sekin on alkanut kunnolla innostumaan tästä vauva-asiasta. Ajattelin, että hän ei halua vauvaa niin paljon kuin minä, kun ei yrityksen aikana intoillut ja tohottanut samalla tavalla kuin minä, vaan kylläpä tuo sittenkin on ihan yhtä innoissaan. Hän vain niin eri tavalla ilmaisee itseään :) Näin sitä vaan oppii lisää toisesta.

Han ja Pööpö rv5+0

Vierailija
7/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ilmeisesti siirrytty nyt sitten päiväpinoihin! No tämän mamman kirjoittelu kääntyyy nyt sitten vielä omanapaisemmaksi kun en varmaan jaksa aivan joka päivä käydä lueskelemassa :( Ja vielä harvemmin kirjoittelen!

No ossella kumminki oli jotain ikävää tulehdusta ilmeisesti liikkeellä.. Siitä paranemiseen toivottelen kovasti tsemppiä! Ja oli myöskin oikein hienoja neuvolakuulumisia!

Kuin myös täällä!

Juuri tulin neuvolasta ja mukavaahan siellä oli taas käydä!

paino: +382g/vko

rr:120/70

turvotus: -

pissa: puhdas

Ja sydänäänet saatiin kuuluviin! Arvioi täti sykkeeksi n.136, mut ei aivan varma ollut kun koko ajan vauva karkasi alta :) Mut hengissä siellä ainakin ollaan ja se riittää mulle!

Sokeriakin mittailtiin kun olin tunti sitten syönyt, ja arvo oli 3.9.. En nyt tiiä et olisko tuo jo liian alhainen... Mitäs mieltä olette? Täti ainakin kehui kaiken olevan kyllä oikein hyvin ja kaikki arvotki oli ihan kohdallaan.

Seuraava kerta onkin vasta heinäkuun puolella et sitä sitten odotellessa :)

Juu ja osselle vielä sympatiat siitä istukasta kun on edessä, niin mullakin :( varmaan vähä estää sitten liikkeiden tuntemista kun niille viikoille päästään..

Piti muuten sanomani et han_: Kivaa kun saadaan nuoria äitejäkin mukaan enemmän! ollaanki Niameyn kans taidettu pitää tätä kuopus linjaa joka paikassa! :)

fio rv 14+3

Vierailija
8/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Fio:[/color] hehheh, kiitoskiitos. Kiva tosiaan, ettei ole aivan ainoa nuori (tuleva) mamma. Vaikka loppupeleissä ensimmäinen lapsi on aina ensimmäinen lapsi ja samat asiat käydään kaikissa perheissä ja kaikkien tulevien äitien pääkopissa läpi, iästä riippumatta :D

Miten muut " nuoret" äipät, oletteko te joutuneet perustelemaan omia valintojanne, onko teidän valintoja kyseenalaistettu tai onko teitä kritisoitu iästä johtuen? Kun minä olen hyvin useasti joutunut niihin tilanteisiin, missä valintojani kritisoidaan johtuen nuoresta iästäni. Olen melko varma, että saan selitellä tätäkin (=perheenlisäystä nuorena) ajasta ikuisuuteen asti :/ Raastaa itsetuntoa ja itseluottamusta tuo ainainen huomauttelu, että " et sinä vielä osaa/tiedä/ymmärrä/kykene koska olet niin nuori..." Uuvuttavaa.

Mutta sitten taas kun ajattelen tulevaa pienokaistamme, ei vaivaa nuo muiden ajatukset! Minä kuitenkin itse tiedän, että tulen olemaan hyvä äiti lapselleni. Hän saa kaksi rakastavaa vanhempaa, jotka laittavat aina lapsen tarpeet omiensa edelle ja jotka elävät onnellisessa parisuhteessa keskenään, kyllä sen pitäisi riittää :)

Meinasin taas ostaa kasan vaatteita vauvalle, mutta tällä kertaa hillitsin itseäni hieman. Ehtiihän tässä yhdeksän kuukauden aikana ostaa vielä vaikka kuinka paljon vaatteita ja tarvikkeita, pitää vähän hillitä itseään, ettei tule aivan liikaa :D Kun ei esim. jotain 50-56cm vaatteitakaan voi pitää kuin muutaman kuukauden, kun käyvät pieniksi, niin turhapa sellaisia on kovin paljoa ostaakaan. Tarpeeksi tietty pitää olla.

Tulipa taas turinat...

Han ja Pööpö

Vierailija
9/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi terkkari Töölön terveysaseman neuvolassa, että olen hänen nuorin asiakkaansa :) Ja kuitenkin täytän kesällä 22.. No, näin täällä kanta-Helsingissä..

Itselleni on aivan yksi ja sama mitä muut sanoo iästä, itsehän sen parhaiten tiedän. Podin melkein vuoden vauvakuumetta ennen yrityksen aloittamista (sitten tärppäsi heti), joten kerkisin kyllä pohtia tätä asiaa aika perusteellisesti. Sitä paitsi, olen parhaassa hedelmöittymisiässä nyt, johan sen luontokin todistaa ;)

Ehkä meidän lapsella ei tule olemaan vimpan päälle leluja ja tavaroita, mutta onnellista perhe-elämää senkin edestä. Mielestäni se henkinen puoli on tärkeämpää kuin ostovoima. Niin ja meilläkin miehellä vakityö (niin mullakin, mutta osa-aikaisena eikä omalta alalta), ja ollaan muuttamassa elokuussa omistusasuntoon. Siinä niitä puitteita ihan tarpeeksi! Joten jätän toisten kauhistelut omaan arvoonsa.

Kandi

Vierailija
10/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että päiväpinot... Mä niitä kans aikanaan kyselin, mutta totuin kyllä noihin viikkopinoihin. Mutta käypä tuo näinkin, jos vaan mammat jaksaa naputella. Täytyy vaan käydä vilkaisemassa tuo edellisen päivän pino, ennen kuin alkaa kirjoitella. Pitäisköhän kunnostautua ja kirjoittaakin joka päivä, kun kerran lukemassa kuitenkin käy. No, loma alkaa lauantain jälkeen, joten silloin on enemmän aikaa. Ja saattaapi silloin käydä niin kuin näyttää käyneen tuolle meidän Poppikselle, että kurkkailee tänne useamman kerran päivässä... ;o)

Eile muuten jotkut valittelivat säästä. Kyllä se näköjään on kesä tullut, kun näin erilaisia ilmoja pitelee eri puolilla Suomea. Täällä Hämeen ja Uudenmaan rajamailla nimittäin paistoi eilen melkein koko päivän aurinko ja vain pari pientä sadekuuroa tuli. Ja tänään on ollut tällaista pilvipoutaa. Sopii mulle - pysyypä oppilaat edes jotenkin nahoissaan.

Kuullostaa aika pelottavalta tuo AinoAuroran diagnoosi, mutta onnkes nykyään osataan hoitaa vaikka mitä juttuja. Eiköhän odotuksesi suju ihan hyvin!

Queenilla viimeinen kymppi menossa - wau! Hyviä vointeja loppuodotukseen!

Neuvolakuulumisia oli taas monella. Hyvin näyttää odotus sujuvan itse kullakin: vaavien sydämet jumputtaa äideille vedet silmiin ja masut kasvaa. :o)

Möröttimelle onnea vakkarityöpaikasta!!!! Ja Osselle onnea myös töitten jatkumisesta!!! Tuollaiset asiat rauhoittaa mieltä kovasti.

Tää ikäkysymys, minkä meidä " junnut" nosti esille, onkin mielenkiintoinen. Itsellä tilanne tosin päinvastainen, sillä tosiaan käyn jo neljättäkymmentä (täytin siis viime vuonna 30). On se vaan kumma, miten yhteiskunta normittaa " oikean" ajan saada lapsia. Ensin olet liian nuori ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi jo se kummajainen, jolla ei VIELÄKÄÄN ole lasta tai kahta. Meilläkin mökkinaapuri oli jo olettanut, ettemme voi saada lapsia, kun niitä ei jo tähän ikään mennessä ole. Ja aikanaan ex-miehen mummo kyseli, onko minussa " jottain vikkaa" , kun olimme olleet vuoden naimisissa, eikä lasta vielä ollut. Ikää minulla oli tuolloin 24. Hmmh! =/ Eiköhän meistä ihan jokainen itse tiedä, mikä on itselle ja puolisolle sopiva aika vanhemmuuteen. Onneks täällä ei tarvitse itseään puolustella.

Ja sitten vielä lopuksi piipahdus omaan pullistuvaan napaan. Vasta alkuviikosta töissä siis sanoivat ettei uskois, että raskaana olenkaan, kun ei masua kuulemma näy. Ja tänään sitten oli se ihana hetki, kun työkaveri sanoi, että onpa somasti pyöristynyt tuo masusi. Voi sitä hymyä, joka naamalleni levisi. =) Masu on siis kasvanut ja päänsäryt jatkuu. Ja nyt vielä on päälle ilmaantunut aivan järkyttävä rintojen arkuus ja kutina, joka tekee hulluksi. Mahallaan on vaikea nukkua, kun rinnat on niin arat ja koko ajan sais olla raapimassa rinnuksia, vaikka aamuin illoin niitä rasvailenkin. Eilen piti myös hakea uudet liivit, kun entiset alkaa kiristää. Nyt on alusta tullut selkeesti ainakin yks kuppikoko lisää. Nää, mitkä ostin, on imetysliivit Cittarista ja maksoi kokonaista 9,95 e. Päivän ollu päällä ja hyviltä tuntuu.

Ja nyt tämän romaanin päätteeks päiväunille... Voikaa hyvin Enskaliinit! =)

-Amy ja EkaVekara 19 tasan (viikko puoleen väliin - hui!)

Vierailija
11/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, päiväpinot alkaneet. Onkin kyllä keskustelut venyneet viime aikoina, joten on varmaan ihan hyvä idea :) Mutta jos sellaista koitettaisiin, että aina pinon aloittaja laittaisi linkin edellisen päivän keskusteluun. Jos ei joka päivä lue viestejä niin löytäisi sitten helposti aiemmatkin ketjut.

Poppikselle kivaa ja aurinkoista kesälomaa - toivottavasti kauppareissu oli onnistunut!

Ainoauroralle voimia mutaation kanssa. Toivottavasti voit olla luottavaisin mielin!

Osse ja fio, mulla on myös istukka etuseinässä ja aloin tuntea liikkeitä kunnolla muistaakseni viikolla 20. Mutta sen jälkeen ei istukka (kai) ole tahtia haitannut, kyllä sieltä mönkiminen ja potkuttelu tuntuu oikein reiluna!

Ja osse, hieno juttu että lääkärikäynti rauhoitti mieltä ja näit vielä pikkuisen Santerinkin!

Poppis ja Han: ekaa neuvolaa oli kyllä kiva odotella! Ja sitähän tämä koko raskausaika on ollut - yhtä pitkää odottamista. Eka neuvola, rv12, ultrat, puoliväli... :)

Itselläni oli neuvola eilen. Painoa on nyt tullut mielestäni ihan kauheasti, 10kg. Ajattelin alkuraskaudessa että en anna nousta kovaa vauhtia, mutta aika tasaista 300g viikkovauhtia on tullut massaa. Nyt ei kyllä kannata murehtia kilomääriä, koska lämmin ilma aiheuttaa mulle turvotusta ilman raskauttakin, joten ihan varmasti ainakin turvotuksen myötä painoa vielä kertyy reilusti. Hb on mulla aina ollut alhainen ja 112 oli taaskin. Mulle siis ihan tavallinen lukema. Emppu kasvaa omalla käyrällään, mutta vakaata kasvua, joten ihan hienosti pitäisi olla sen suhteen asiat. Viime viikolla pikku kaveri oli vielä pylly alaspäin, mutta nyt on kääntynyt ja yllätyksekseni terkkari huomasi pään olevan jo kiinnittynyt lantioon. Eli enää tuskin kääntyillään.

Supistuksien tuntemisesta joku jutteli. Itse en ole tunnistanut yhtään. Huojennuin, kun äitini kertoi, että minua (esikoistaan) synnyttäessään ei hänkään tunnistanut supistuksia ennen kuin synnärillä, kun monitorin käyrä näytti molloin supistus tuli. Siinä vaiheessa oli tajunnut, että vai ovat ne tuollaisia. Olen syntynyt käynnistettynä ja terkkari sanoi, että oman äidin eka synnytys voi olla suuntaa-antava omalla kohdalla. Se tarkoittaisi sitä, että elokuulle mentäisiin.

Ai niin, muutimme eilen. Kunnon paniikki iski kun menimme uuteen kotiin (kun ei sillä alkanut ennenaikainen synnytys niin tuskin alkaa millään luomukeinolla). Eli kaikki seinäpinnat oli sata kertaa huonommassa kunnossa kuin luulimme. Kalustettuna nähtiin se viimeksi ja oli kai huonekalut sijoiteltu sopivasti peittämään nukkavieruja pintoja. Joten pitää käydä pakkelin kera reikien kimppuun ja sen jälkeen maalaamme kaikki seinät uusiksi. Kyllä taas itkeskelin muuttoa, edellinen koti kun oli mitä ihanin. Sinne vaan ei oltaisi mahduttu. Mutta nyt on jo parempi mieli, kun on vähän suunnitelmaa maaleista. Rakennetaan vielä samaan syssyyn patio takapihalle, jotta vaunut saa katoksen suojaan - sitten tulevaisuudessa. Nyt siis pitäisi kitkutella töissä 13.6. asti ja sen jälkeen käydä kodin kimppuun. Toivottavasti miekkonen saa maalattua siihen mennessä. Asun koko ensi viikonkin työpaikalla joten toivon, että sillä välin jotain edistystä kotipuolessa tapahtuu.

Kyllä taas huomaa, että pitäisi tehdä töitä kun juttua tulee näin paljon :) Nyt yritän oikeasti panostaa töihin ja illalla menenkin kynttiläkutsuille, jee. Onneksi kutsut on täällä työpaikkakunnalla niin ehdin huomiseen asti miettiä perusteluita kaikille ostoksille - siis kunnes palaan taas kotiin. heh.

Aurinkoa ja hymyjä kaikille mahakkaille!

Suippo ja Emppu 33+0

Vierailija
12/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin... Aika on vaan kulunut enkä mie ole jaksanut kirjoitella tänne enskojen palstalle. Ilmottauduin mukaan jo helmikuussa, kun plussasin... Oon kyllä innokkaasti seurannu taustalla, mitä teille muille enskoille kuuluu ja tapahtuu!! :=)

Eli jos (.) juttua... Plussasin siis joskus tammikuun puolella ja laskettu aika on hieman muuttunut ultrakäyntien perusteella eli se on 5. syyskuuta. Silloin ajatus syyskuusta tuntui ihan kamalan kaukaiselta, mutta viikot ja kuukaudet ovat menneet ihan hujauksessa. Tänään kävin ekan kerran neuvolalääkärin luona ja masussa Taavilla oli kaikki vallan hyvin, sydänäänet kuului tosi voimakkaasti ja hän liikkui lääkärin mieliksi tosi paljon. Painoa oli tullu lisää, nyt kaiken kaikkiaan 6 kg ja uusille kymmenille luvuissa on jo päästy (toivottavasti joskus palautuu takaisin omille tutuille luvuille, hih!!). Sf-mitta oli 22.5.

Iästä oli tän päivän pinoissa juttua... taidetaan Amyn kanssa olla samaa vuosikertaa eli miekin täytin viime vuonna 30-v ja nyt sitten miehen kanssa odotellaan omaa esikoistamme. Täällä meilläpäin ei tätä ikää ole oikeastaan minulle kauhisteltu laisinkaan, ainakaan päin naamaa...

Ai, niin meinas vallan unohtua... tänään tuli ilmoitus, että äippäpakkaus on postissa. Nyt vaan ootan innolla, et mies tulee töistä ja päästään autolla hakemaan pakettia. Ei viitti tässä kauheessa myrskyssä ja sateessa lähtee pyörällä postille. Se saattais olla melkonen näky, minä maha, iso laatikko pyörän kyydissä ja sateenvarjo... huhhuh!!

Mutta lupaan palailla useammin!!!

Helmi ja Taavi 26+2

Vierailija
13/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Viikko sitten torstaina sain tietää olevani raskaana. Vaikka raskaustesti näytti jo silloin hyvää viivaa niin tein toisenkin maanantaina, ja totta se on vaikka en vielä uskallakaan hirveästi iloita, ehkä sitten muutaman viikon päästä.

Neuvolaan sain ajan 19.6, mikä oli aikaisemmin kuin olin uskaltanut toivoa. Varasin ajan myös Gynekoon ultraan, että saan varmaa tietoa siitä, että mahaan on varmasti muuttanut joku. Minusta taitaa tulla ja taidan ollakin jo melko neuroottinen odottaja:)

Täällä sitä siis ollaan ja tiiviisti ainakin luetaan teidän juttuja ja varmasti välillä kommentoinkin, ainakin omia juttujani.

T: Elovena rv 5+5

Vierailija
14/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako huolestua, jos mahaa ja selkää vääntää ja kääntää niinkuin menkkojen aikaan? Piti aivan tehdä raskaustesti, kun alkoi pelottamaan, että entä jos menkat ovatkin tulossa!! :O No, oli se edelleen plussa, vieläpä vahva sellainen, vahvempi kuin kontrolliviiva.

Tämä on kai sitten ihan normaalia? Pelottaa kuitenkin tuo keskenmenon mahdollisuus ja nyt kun ei muutamaan päivään mahaa ole kovin kovasti vihlonut niin alkoi huolestuttamaan tämä jomotus. Tuntuu samalta kuin menkkakivut, joskin huomattavasti paljon lievempänä. Minulla kun kivut olleet aina todella kovat, niin ei tätä jomutusta edes voi kivuksi sanoa, mutta piti nyt kuitenkin tulla kysymään, että ONHAN TÄMÄ IHAN NORMAALIA JA SUOTAVAA? :) Muutenkin lisäksi etova olo, että jippii. Paleleekin pirusti.

Han ja Pööpö

Vierailija
15/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni sä olet niin alkuviikoilla, että tuollaiset väännöt oli mulla ihan päivittäisiä. Kohtu siellä vaan venyy ja paukkuu! Mulla ne väännöt jatku ainakin rv 8 asti, ellei nyt pidemmällekin, mutta vähäisempinä. Viimeksi eilen väänsi... Eli huoli pois, saat tottua kaikenlaisiin kolotuksiin tulevien kuukausien aikana, ainakin jos oma oloni on yhtään standardiraskauden mukainen!

Ja kun kerran palelee ja etookin, niin mitäs muuta se on kuin raskautta...

-Osse rv 17+1

Vierailija
16/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nyt tulla tännekin vierailemaan ja kertomaan (kun meilläkin vihdoin nää sivut toimii!) että meillä oli ristiäiset sunnuntaina=) Kirkossa meni kivasti, pappi kehui tyttöä todella rauhalliseksi=) Kotona meillä olikin sitten tiivis tunnelma, kun vieraat ahtautuivat 54 neliön kaksioon. Taitaa olla isomman etsiminen pian edessä! Muuten päivä sujui ok, paitsi tällä mamilla oli vähän itku herkässä...ihana oli nähdä omaa siskoa pitkästä aikaa, ja tietysti sitä meidän " kunniavierasta" joka oli siis siskon Emma-koira;D

Sitten nimestä; neidin nimeksi tuli Alisa Sara Vivienne. Alisa on muunnos meidän mummojen nimistä, Sarasta mies tykkää muuten vaan=) Merkitys kyllä sopii tyttärelle, tämä kun on sellainen aamun aurinko ja Sarahan tarkoittaa loistoa, aamunkoittoa...Vivienne myös valittiin merkityksensä vuoksi(=eloisa, vilkas, pirteä) sillä sitä tämä typy on ollut masusta asti=)

Pisti silmään tuolta nuo Amyn viikot, vastahan sielläkin oltiin ihan alussa ja pian jo puolessavälissä mennään=) Kyllä aika menee äkkiä!

Uusia ensikoitakin on vaikka kuinka, tervehdys teillekin=)

Siinäpä pikaisesti tämän vauvalandian kuulumiset. Voikaahan paksusti=)

-Ankka & Alisa 8 viikkoa 2 päivää-

Vierailija
17/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ensikko tuli tänään kesken päivän töistä kotiin ja on lepolomalla vielä huomisenkin. Päässä humiseen sen verran, että ei tolpillaan meinaa kestää... Taitaa tämä toista viikkoa jatkunut flunssa, pienen potkuttelulla valvottaminen ja alhainen hemoglobiini yhdessä vetää olon vähän heikoksi. No eiköhän tämä tästä levolla vielä paremmaksi muutu!

AinoAuroralle erikoistsemppaus masuasukin kanssa. Harmi, että tuollaisia mutaatioita on olemassa, mutta hyvä, että se löydettiin näin aikaisin ja pääset seurantaan!

Ossella ja Fiolla oli ihanat neuvolakuulumiset! Poppipau ja Han pääsevät pian ekaan neuvolaan! Muistan kuin eilisen päivän, kuinka sitä odotti ja jännitti... Joku taisi jo kirjoittaakin, että yhtä odottamista ja etapilta etapille menoa tämä raskaus- tai odotusaika nimensä mukaan onkin!

Kiva Ankkuli, kun jaksat käydä meitä moikkaamassa! Ja aivan ihanan nimen olette pikku-ankalle antaneet...

Tulevien äitien iästä oli myös keskusteltu. Mun oma mielipide on se, että " henkisellä" iällä on paljon enemmän merkitystä kuin sillä, mitä henkkarissa lukee! Myös elämäntilanteet vaikuttaa paljon siihen, milloin kukakin lapselliseksi tulee. Joillakin elämän rakkaus löytyy nuorena ja lapsetkin tehdään nuorena. Toiset löytävät kumppanin myöhemmin ja lapsetkin tulevat sitten vähän vanhempina. Meillä puolestaan yhteistä taivalta on takana jo kohta 11-vuotta, mutta ollaan oltu vähän hitaita kasvamaan äityteen ja isyyteen. Onneksi saatiin kasvaa yhdessä ja nyt pienokainen on meille enemmän kuin tervetullut... Tulipas pitkä sepustus, taitaa tuolla yläkerrassa vähän heittää muutenkin =)

Sippu ja pikku-tikru 23+6

Ps. Mun mielestä Suipolla oli hyvä idea laittaa linkki edellisen päivän pinosta aina uuden päiväpinon alkuun!

Vierailija
18/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla ainoo joka ei ollu kauheen riemuissaan tästä päiväpinosta... En joka päivä ehdi koneelle, joten nytkin melkeen jopa ärsytti hakea ensin sitä vanhaa viikkopinoa, sen jälkeen keskiviikon pinoa ja nyt tota torstainpinoa... =S Noh.. kai tähän tottuu... :D

Osse: Kirjotinkin jotain siihen emätintulehduspinoon jo, mutta mulla siis on ollu kanssa se eikä tosiaan ollu mitään oireita vaan papan perusteella se todettiin. Toivottavasti se hoituu sulta pian, eikä vaivaa enää!

Sulla oli ihania ultrakuulumisia... Hienoa, että kaikki oli hyvin ja jäi siitä hyvä mieli! =)

Ainoaurora: Kurja juttu se sun mutaatio! Hyvä, että se todettiin nyt heti alussa, niin pääset lääkärin juttusille ja tarvittaessa alottamaan siihen sopivan hoidon. Tsemppiä!

Queen: Empä tiennyt/muistanut siitä kelan sivujen jutusta... Pitääkin heti tän jälkeen kattoo, että onko siellä jo mitään, et onks se lappu menny perille... =)

Onnea 30rv:n johdosta!!! Sulla todellakin alkaa se loppukiri, josta me muut vielä haaveillaan... =) Onneks kuitenkin perässä tullaan.

Me ollaan miehen kanssa haaveiltu Sea Lifeen pääsemisestä. Oliko se millanen paikka sun mielestä? Myös korkeasaareen haluisin päästä, mut voi olla että jää tältä kesältä väliin...

Jenni: Onnea uusille vaunuille!! =) Joko oot paljon kärräilly niillä kotona? ;)

Mörötin: ONNEA vakityöpaikan johdosta!!! Se on ihan älyttömän hieno juttu!!!

Poppiupau: Oikeen antoisaa kesälomaa!!!! Onko sulla jotain erityisiä lomasuunnitelmia?

Suippo: Onnea uuteen kotiin! Kyllä siitä varmaan ihan mieleinen tulee, kunhan tosiaan saatte ne maalauspuuhat hoidettua jne...

Helmi: Tervetuloa takaisin palstalle. =)

Elovena: Onnea plussan johdosta ja tervetuloa!

Han: Mulla oli kans semmosia menkkamaisia kipuja alkuun.. ne kyll meni sit ohi. Joten en olis huolissaan, varsinkin kun kerta palelee ja on huono olo.. =) Mulla oli kans sitä samaa sillon.

Sippu: Sullahan on kans ihan kohta se 4D-ultra.. =) Mä oon oottanu sitä ainakin 2kk... noh... onneks se on nyt sit maanantaina niin lopetan siitä vöyhkäämisen. :)

Oma napa: Kävin tänään vauvatalo johannassa shoppailemassa ja lunastin ne IHANAT yhdistelmävaununi sieltä + ostin: brion pinnasängyn ja siihen patjan, rintapumpun ja mukin. Kallis reissu siitä tuli, mutta oon kyllä tyytyväinen! =D

4D-ultra senkun lähenee ja odotan sitä päivä päivältä enemmän ja enemmän!! =) Ihanaa päästä kattoo Penni-Enniä + vielä saada siitä DVD kotiin, että voi kattoo sitä vaikka joka päivä!! =D

Joillakin oli muuten istukka edessä... tai siis siitä + liikkeistä on ollu puhetta. Mulla on kanssa istukka edessä ja ekat liikkeet taisin tuntea rv:llä 18. Sen jälkeen ne onkin tuntunu joka päivä useempaan otteeseen. =)

Eipä kai muuta... Taas tästä tuli tämmönen romaani, mutta ei voi mitään... =D

Burde & Penni-Enni rv 22+4

Vierailija
19/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui.. huominen neuvola jännittää;) Mahtaa olla verenpaine korkeella, kun jänskättää niin kovasti:)

Ikä galluppiin oli ihan pakko tulla komentoimaan: Minähän siis nicistä päättellenkin edustan tätä nuorinta polvea myöskin täälä enskoissa. Sattui juuri viime viikolla niin, että pomoni sanoi minulle että " voi, sinähän olet ihan lapsi vielä!" ei liittynyt mitenkään tähän raskauteeni, kun eivät siitä töissä tiedä, vaan ihan muuhun asiaan. Mutta voitte arvata, kuinka syletti tuo kommentti!! Minä en mitään muuta niin inhoa, kuin toisen iän kommentointia, ikä on pelkkiä numeroita, itse ainakin koen olevani todella kypsä ikäisekseni. Kaikki me olemme yksilöitä, eikä kukaan ulkopuolinen voi arvioida koska on liian nuori tai liian vanha äidiksi.. ja tiedättekös te, mikä sitten on oikeasti se ikä, milloin on " sopiva" äidiksi? Minulle ei ole tuo ainakaan koskaan valjennut;) Ihan kummallista, eikö ihmisillä ole oikeasti tarpeeksi pohdittavaa omassa elämässään, jos täytyy ruveta puimaan vielä toisten ihmisten ratkaisuja? Anteeksi kun innostuin vaahtoamaan asiasta, mutta tämä on jotenkin niin punainen vaate, tämä ikä asia.

Kävin tänään kaverillani kylässä, hänen esikoisensa täytti vuoden ja on kyllä niin ihana lapsi että voi hyvä tavaton!! Minäkin haluan sellaisen.. piiiiiiian=) Juteltiin kaikesta mahdollisesta raskauteen liittyvästä.. selvisi, että meidän paikkakunnalla ei ole kuin yksi ultra koko raskauden aikana:( Jotenkin odotin, että niitä olisi ollut edes kaksi. Mutta taidan painella yksityiselle ultraan, kyllä hauaisin nähdä pikkuisen edes muutaman kerran. Meillä siis ultra n.12 viikolla.. siihenkin tuntuu olevan vielä ikuisuus!

No niin.. eiköhän tässä tullut ihan vuodatettua taas tälle päivälle tarpeeksi.. En todellakaan malta huomenna pysyä poissa, vaan tulen vuodattamaan teille neuvolakäynti asiaa:) Yritän nyt kuitenkin pysyä housuissani siihen huomiseen asti.

Siru ja tiituli rv 7+1

Vierailija
20/23 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, burde, en mäkään ihan varauksetta ole innoissani päiväpinoista. Tuntuu, ettei kukaan edes lue mun juttuja, kun aina ehdin vasta näin myöhään kirjoittelemaan... Ja muiden kuulumisia on hankalampi seurata, jos ei ihan joka päivä ehdi käydä lukemassa. Mutta kyllä tähänkin varmaan tottuu.

Voin kuvitella burde, että et pysy nahoissasi ennen 4D ultraa! Mulla oli ihan samanlaista jännittynyttä odotusta, ja voi sitä onnea kun vihdoin päästiin kurkkimaan pikku-quuta! :D

Ankka oli käynyt kertomassa kuulumisia - kiva! Kauniin nimen sai teidän pikkuprinsessa! Kävin vakoilemassa muidenkin Enska-äitien kuulumisia tuolta vauvapuolelta. Tuntuu niin onnelliselta ajalta, kun saatte olla omien pienokaistenne kanssa kotosalla.

Sippu, pikaista paranemista!

Han_, kuulostaa ihan normaaliltä vääntämiseltä. Mulla oli tollasta varmaankin pari viikkoa plussan jälkeen, mutta sitten helpotti. Vatsakin voi mennä sekaisin, niinkuin joskus menkkojen aikaan. Ei kannata säikähtää!

Helmi-75, kiva kun tulit takaisin! jj31 kiva kuulla sustakin!

Ja myös ihan uusille Enskoille tervetuloa mukaan parhaaseen joukkoon! elovena123, Karssuli, Peggy-75, limonadi ja Shorttis ainakin oli jo käynyt ilmoittautumassa esittelypinoon.

Suippo, mullakaan ei ole ollut mitään supistuksia. Miltäköhän ne tuntuu??? Milloin niiden kuuluisi alkaa?

AinoAuroralle pahoittelut mutaatiosta. Toivottavasti saat kuitenkin nauttia normaalisti odotuksesta ja kasvatella turvallisesti massuasi!

Poppikselle aurinkoista kesälomaa ja Sirulle mukavaa ensimmäistä neuvolakäyntiä! :)

fiolla ja ossellakin oli todella hienoja neuvolakuulumisia! Mulla on muuten myös istukka edessä, vaikka alun perin sen arveltiin muodostuvan ihan kohdun pohjalle. Mutta rakenneultrassa sen todettiin olevan ihan edessä, ja siksi aluksi pojun potkuttelu ei meinannut millään tuntua. Taisi olla rv 19, kun tunsin varmasti jotain. Hermothan siinä meinasi mennä, kun olen tällainen hätähousu - muistatte varmaan! :)

jenni, mekin ostettiin just vaunut! Ostin ne käytettynä, mutta ne on ollut vaan yhdellä lapsella. Saatiin vaunut tiistai-iltana, ja ne on kyllä niiiiiiiin hienot! Oon ajellut niillä ympyrää olohuoneessa ja ottanut valokuvia niistä ja isosta massustani! Tuleva isi meinaa jo tuskastua tästä touhotuksesta! :D

Ja sitten vielä tiistaisia neuvolakuulumisia (rv 28+1 siis):

Painonmuutos: 308g/vko (jee, vähemmän kuin ikinä!)

RR: 109/59

Pissa puhdas

SF-mitta 26cm

Syke 140

Oli kyllä aivan ihana neuvolakäynti! Neuvolantäti oli aivan haltioissaan kaikesta ja kehui miten suorastaan säteilen! Kuulemma raskaus sopii mulle! :) Ne sokerirasitustestinkin arvot oli todella hyvät eikä siis mitään syytä huoleen. Mulla oli siis myös neuvolalääkärikäynti ja sielläkin oli tosi mukava lääkäri, jolla oli mukana sellainen uusi nuori lääkäri. Kohdunsuu oli kiinni ja kaikki hyvin. Hauskaa, kun sykettä mitatessa pikku-quuta hieman koitettiin härnätä masun päältä, että nähtäisiin tuleeko normaaleja sykevaihteluita. Ja tulihan niitä! Pikkuinen alkoi huitoa ja potkia villisti, kun sillä tavalla häirittiin masulaisen rauhallista elämää! SF-mitta olisi kuulemma oikeasti isompi kuin 26cm, mutta kun vauva tuntuu viihtyvän masussa ihan poikittain, mitta on hieman todellisuutta pienempi. Lääkärikin tunsi selvästi jalat kyljen kohdalla, on tämä vaan niin jännää ja ihanaa! :D

Pikku-quustaan halitoitunut -Q- rv 28+3