Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajasta lääkäriksi opiskelemaan. Millaiset mahdollisuudet?

Vierailija
27.03.2023 |

Olen hyvin kiinnostunut nykyään ihmisten biolologiasta, sairauksista, ravinnon vaikutuksesta, sekä lääkkeistä sekä niiden hyödyistä sekä haitoista. Opiskelen vapaa-ajallani näitä aiheita. Kiinnostun vain lisää mitä syvemmälle aiheeseen pureudun.
Olen vielä tuore sote-alalla mutta koen jo nyt, että lähihoitajan työ kaikessa tärkeydessään on minulle kuitenkin liian tylsää työtä. Töitä saa kyllä tehdä mutta se on sitä perushoitoa tai oikeastaan pidetään ihmiset rutiiinissa kiinni heidän arjessaan ja olemme henkisenä tukena sekä seurana.

Haluaisin opiskella lisää. Sairaanhoitajan työkin antaisi tietenkin haastetta paljonkin enemmän. Silti haluaisin paneutua kokonaisuuteen tarkasti, vaihe vaiheelta. En ole vielä lähdössä opiskelemaan muutamaan vuoteen mutta opiskelen tässä itse ahkerasti kun aikaa on. Teen sitten myöhemmin johtopäätökset mihin suuntautuisin.
En ole korkeakoulutettu, en ole myöskään käynyt lukiota tai yliopistokursseilla. En ole uskonut itseeni aikaisemmin mutta kaikesta olen saanut erinomaiset arvosanat mitä olen tehnyt. Haluan todella ymmärtää ja tietää asioista.
Kovaa työtä ja kursseja tekisin mielelläni mikäli kutsumusta on.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät mahdollisuudet. 

Vierailija
2/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kaikki on mahdollista, jos on aito halu ja kiinnostus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet lääkikseen. Sillä se selviää. Mutta kiinnostus ei riitä, pitää tajuta kemiaa ja osata opiskelutekniikkaa jne. Mutta kova jos on tahto varmasti menestyt. Ja voithan sen lukionkin suorittaa.

Vierailija
4/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukioon opiskelemaan fysiikkaa, kemiaa ja matematiikka niin siitä lähtee pääsykokeeseen valmistautuminen.

Vierailija
5/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ensin lukio, niin mahdollisuudet paranevat.

Vierailija
6/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa lääkiksen pääsykokeita. Niiden sisältö perustuu lukio-opintoihin - biologiaan, fysiikkaan ja kemiaan.

Vierailija
7/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukion käyt ja kirjoitat huippupaperit. Lukupäätähän sulla on, kun kerran lääkikseen aiot.

Vierailija
8/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tie, ilman lukion fyssaa ja kemiaa ällän papereita ole vaan kiltisti lähäri.

Vierailija
9/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opiskelen tässä itse ahkerasti kun aikaa on" - opiskelet mitä? Luet erilaisia "kansantajuisia" artikkeleita sairauksista ym? Se on mielenkiintoista, itse olen kiinnostunut ravitsemuksesta ja luen paljon siitä julkaisuja juttuja. Opiskeleminen on kuitenkin aivan eri asia.

Jos oikeasti haluat lääkikseen, minäkin kehotan sinua aloittamaan iltalukiossa fysiikasta, kemiasta ja matematiikasta. En tunne nykyisiä pääsyvaatimuksia mutta uskoisin, että lääkikseen tarvitaan tai on ainakin hyödyksi pitkä matematiikka. Se on aika kaukana yleistajuisista lehtijutuista.

Avoimessa yliopistossa voi varmaan myös opiskella jotain, jotta saat tuntuman siihen, millaista yliopisto-opiskelu on. Solubiologiaa yms.

Vierailija
10/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ilman lukiota päästä edes pääsykokeeseen. Ja kemiasta, matikasta ja fysiikasta pitäisi olla hyvät arvosanat. Korjatkaa jos olen väärässä.

Usko itseesi, voit onnistua mutta tie tulee olemaan pitkä ja kivinen. Varaudu siihen.

Vierailija
11/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ihmisen joka halusi yliopistoon. Ei ollut käynyt kuin keskikoulun(se oli aikoinaan mahdollista). Monta vuotta puursi asian eteen koska oli niin motivoitunut. Sai lopult lukion päättötodistuksen ja haki yliopistoon. Ei ensin päässyt, sisuuntui ja haki uudelleen. Sai huipputuloksen! Kun aloitti yliopistoss oli jo 42 vuotias. Niin vaan valmistui ja loi uransa omalla alallaan ja tekee vielä eläkepäivinä työkeikkaa.

Vierailija
12/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ilman lukiota päästä edes pääsykokeeseen. Ja kemiasta, matikasta ja fysiikasta pitäisi olla hyvät arvosanat. Korjatkaa jos olen väärässä.

Usko itseesi, voit onnistua mutta tie tulee olemaan pitkä ja kivinen. Varaudu siihen.

Olet väärässä.

Amiksen jälkeen on hakukelpoisuus.

Vierailija
13/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat, kun et tiedä.

OLet väärässä!

Vierailija
14/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkikseen ainakin pääsee vaan lukion todistuksella, eli tarpeeksi monta ällää niin pääset sisään. Lähärinpaperit ei siis riitä

Vierailija
15/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitpa suorittanut alun alkaen kaksoistutkinnon, lukio+tutkinto. Olisit voinut pyrkiä lääkikseen suoraan.

Vierailija
16/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistushaku. Ei riitä lähihoitajan tutkinto

Vierailija
17/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Amiksen jälkeen on hakukelpoisuus.

Ja amiksella tarkoitat?

Vierailija
18/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et pääse pääsykokeisiin tolla

Vierailija
19/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiasta vähän sivuun, mutta mahdat olla viimesen päälle ärsyttävä työkaveri. Et arvosta tekemääsi työtä ja koet olevas siihen "liian fiksu". Ja jotenkin kai harhainen olet, kun kuvittelet, että lähäripohjalta ponnista lääkikseen.

t. Lähäri minäkin (mutta myös lukion käynyt ja muitakin opintoja)

Vierailija
20/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy eka lukio.