***ELOhiirten torstai-tuhinat***
Kommentit (15)
se on sitten virallisesti kesän ensimmäinen päivä. ilma on tosin kaikkea muuta kuin kesäinen... mutta eiköhän sitä lämmintä ilmaakin ole tulossa.
mukavaa kun koululaisilla on enää kaksi päivää koulua. lauantai aamulla on kevätjuhla koulun pihalla,satoi tai paistoi... toivottavasti ei satais.
ERIA: mukava kuulla teidän kuulumisia. käyhän jaksamisen mukaan kertoilemassa kuulumisianne ja pikku Taatelista. paljon kasvunsäteitä pikkuiselle ja enkeli vierelle kulkemaan. millaiselta sinusta tuntuu kun odotus jäi kesken?
täällä puhuttiin joku päivä pienten yökukkumisista. minä heräsin aamuyöllä neljältä kun pikkuinen huutelee vessasta pyyhkimään. kävelin unisena pyyhkimään ja huvitti kun keskellä yötä oli pienelle iskenyt kakkahätä. ei ole öisin käyny vessassa kuivaksioppimisen jälkeen. mutta hyvä kun oli herännyt ja älynnyt mennä vessaan. siihen aikaan olikin jo aivan valoisaa niin ettei neitikään heti saanut unta, vaan höpötteli sängyssään viiteen asti.
hempastakin puhuttiin, minul kävi hemppa 106:ssa, mut oli viime kerral jo noususuunnas 115, kun olin popsinut obsidania.
muistuikin tässä aamulla mieleeni et nyt olis aika viedä viimein kelaan äitiysraha- ja äitiyspakkaushakemukset. joku ystäväni ihmetteli että miksi otan taas pakkauksen. sanoi että olen kaikille ottanut ja otan nytkin. säilytän niistä jokaiselle oman makuupussin jonka saavat mukaansa sitten joskus.(jos huolivat)
kotiäidin dementia vaivaa,enkä muista mistä kaikesta on ollut puhetta.
mutta jaksamista kaikille odotusvaivojen kanssa, joilla niitä on.
minä kävin eilen ystäväni kanssa puolentoistatunnin lenkillä iltasella. on mukavaa käydä välillä kahdestaan jonkun aikuisen kanssa rupattelemassa.
nyt lähden löpisemästä päivän askareisiin...niitä riittää!
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
myry ja masukas 29+4
Huomenta vaan kaikille,
Meilläkin on niin onnellisesti asiat ettei kesäksi ole tiedossa häitä eikä nyt ole edes ylioppilasjuhliakaan suvussa. Vaikka normaalisti häät ovat ihanaa kesäohjelmaa :) Mutta onhan sitten ainakin ristiäiset tulossa.
Jos olette päivällä kotona niin tänään tulee se akuutti: tuberkuloosi... ohjelma uusintana (noin 14:45 muistaakseni). Itse ainakin unohdin sen katsoa kun se joku ilta tuli. Siinä on siis varmaan jotain tietoa tuberkuloositilanteesta. Rokotuksethan vauvoille aiotaan lopettaa 1.9, koska rokotuksesta on aiheutunut joillekin ongelmia. Eli pitää pohtia mitäs tässä itse päättäisi rokotuksen suhteen. Kun meidän pikkasen on pakko syntyä kuitenkin ennen tuota aikarajaa niin se päätös on sitten itse tehtävä. Toisaalta matkustellaan paljon kaukomaillakin (tai ainakin tehty ennen vauvaa) eli sen takia rokotukset olisi varmaan ihan hyvä juttu.
Ja nyt sitten jatkamaan Hesarin lukua :) Soittelin eilen Kelaan kun ei vieläkään ole mitään päätöksiä tullut mistään vaikka ensi viikolla alkaa äippälomakin. Mutta hakemukset on kaikki siellä olleet jo pääsiäisestä suunnilleen, mitään vaan ei ole tapahtunut. Mutta meidän työpaikka onneksi maksaa palkkaa siltä n. 3kk ajalta että siinä mielessä raha varmasti tulee tilille kuten ennenkin.
Pia rv:lla 32
Taas olen nukkunut kuin tukki, mutta heti aamulla silmät avattuani tuntuu kauheet liitoskivut, ilmeisesti ne on niitä, koska kävin eilen asiaa tarkistuttamassa lääkärillä ja sanoi niiden olevan liitoskipuja. Vaarattomia siis, eli ei muuta kuin rauha maassa ja makoilemaan.
Rupee joka päivä enemmän jännittämään synnytys ja kaikki mitä sen jälkeen tulee! Nimiäkin ollaan pohdittu yhdessä ja erikseen, mutta ei kyllä keksitä yhtään semmoista, josta ei jommallakummalla tule mieleen joku lapsuudenajan " einiinkivakaveri" tai naapurin kissa tai koira...ei pitäis miettiä tollasia asioita. Toisaalta odotellaan että pikkunen näyttäytyy niin johan se sitten on jonkun näkönen, ehkä nimi tulee sitten helpommin!
Meiilä niitä juhlia onkin sitten tänä kesänä enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä, kuin kohtalon sanelemana...kun en mahdu mihinkään vaatteisiin.
Kolmet häät, kahdet 30-vuotiajuhlat,kahdet rippijuhlat, joista toiset kummityttöni, eli saan patsastella siellä edessä mahani kanssa ja sitten on vielä syksyllä yhdet 50+50vuotisjuhlat, mutta ne on elokuun lopussa, eli toivon olevani silloin jo mahaton ja pikkuisen vauvan kanssa.
Sit kun melkein kaikissa noissa juhlissa on samoja ihmisiä joukossa, en viitsi pukeutua samaan kolttuun joka juhlaan, olen yhden mekon hankkinut jo ja vielä toisen tarvitsen.
Olen ostellut muutenkin kauheesti äitiysvaatteita, mutta olen tosi tyytyväinen, koska kläytän niitä aivan kauheesti. Nautin siitä että mulla on sopivat vaatteet päällä ja mistään ei purista tai valu mikään osa. Masutuubia en ole löytänyt kaupoista, pitäsköhän semmosta vielä koittaa...kerrankos sitä, ja kun olen tommosta kokoa 42-44, saa varmasti jatkajan noihin vaatteisiin.
Nyt pikkulenkille ja laittaa pyykkikone pyörimään. Ostettiin pussilakanoita ja lakanoita vauvan sänkyyn ja aattelin pesasta ne ennen kaappiinlaittoa, että tulevat pehmeiksi.
Lilli rv27+3
Olipas eilisessä pinossa taas kivasti viestejä. Harmaa ja kolea sää näyttää pitävän monet eloiset sisätiloissa ja koneiden ääressä:) Eria, kaikkien muiden tavoin myös minä luin juttuasi kyyneleet silmissä. Kaikkea hyvää teille ja tsemppiä tuleviin viikkoihin! Toivottavasti saatte vahvistuneen ja voimistuneen Taatelin pian kotiin!
Eilen huomasi hyvin, miten raskaus saa hormonit liikkeelle ja tunteet pintaan. Kävin katsomassa kaverini pientä vauvaa, joka on viettänyt keskolassa nyt neljä viikkoa, ja itku meinasi sielläkin tulla sitä pientä pakettia katsoessa... Ihan uskomatonta miten pikkuinen sekin neiti on, vaikka on nyt jo periaatteessa 36-viikkoisen kokoinen. Pää oli suurinpiirtein nyrkin kokoinen ja koko paketti niin mini!!!
Syntymäajoista oli eilen puhetta. Meillä esikoinen syntyi viikolla 38+3 ja jotenkin sitä väkisinkin asennoituu siihen, että tämä kakkonenkin syntyy vähän etuajassa. Ainakin kun näitä supisteluja ja painontunteita on riittänyt, vaikka eiväthän ne välttämättä mitään tarkoita niin kuin joidenkin jutuista eilenkin kuuli. Tänään mulla on neuvola ja lääkäri puolen päivän jälkeen, sitten olen taas vähän viisaampi ja tiedän missä mennään. Tulen sitten kertomaan mitä sanottiin.
Linea negrasta, meillä siis esikoinen tyttö ja silloin masussa oli ihan selvä viiva. K.h.p., mullakin oli esikoisen aikana kaikki mahdolliset poikamerkit ja olinkin ihan varma, että saan pojan, mutta tyttöhän sieltä kuitenkin tuli niin kuin teillekin. Nyt ei oikein ole mitään oloa siitä kumpi olisi tulossa, joten en edes viitsi lähteä arvailemaan. Alkuraskaudessa kärsin kyllä kamalasta aamupahoinvoinnista, jota ei ollut esikoisen kanssa, joten en olisi hämmästynyt, jos nyt saisin pojan. Mutta niin kuin sanottu mitään tyttö- tai poikaoloa ei ole.
Lilli, mukavaa loman alkua! Minä yritän myös saada muutaman koneellisen pyykkiä pestyä ja imuroitua. Olisihan täällä miljoona muutakin hommaa, mutta yritän ottaa vähän rauhallisemmin...
Pepper, tsemppiä perehdyttämiseen ja työkiireisiin! Täälläkin pitäis olla perehdyttäminen täydessä käynnissä, mutta kotona sitä vain loikoillaan... Kävin töissä ma ja ti, mutta sain siitä heti kotiin päästyäni palkaksi mahtavat kipeät supistukset, joten taidan pysytellä kiltisti kotona tämän viikon niin kuin lääkäri määräsi.
Air, mulla oli myös viikonloppuna huoli päällä vauvan liikkeistä, tai paremminkin siitä ettei niitä ollut. Meillä oli ystäviä kylässä lauantaina ja olin laittanut kaikenlaista pientä naposteltavaa, mm. mätikrustadeja, joita tuli sitten vedettyä oikein urakalla... vasta sunnuntaina tajusin, että mätihän onkin kiellettyjen aineiden listalla ja olin jo varma että olen saanut listerian ja vauva on vähintäänkin kuollut. Onneksi liikkeet alkoivat iltapäivällä ja nyt on taas normaalit jumpat käynnissä, joten ehkä selvisin mätinautinnoista säikähdyksellä.
Olipas taas reippaasti omaa napaa, mutta näyttää olevan samat jutut käynnissä ja samat asiat pyöriä mielessä kuin monilla meistä. Mukavaa päivää, mä lähden nyt suihkuun!
Pantoufle 32+3
Vettä tulee kaatamalla täälä itä-suomessa, ei paljon houkuta ulkoilemaan.
Taas viikko tainnut vierähtää edellisestä viestistä. Viikonloppu meni reissussa, yli 700 km autossa istumista. Oli sitten viimeinen pidempi reissu jonka tämä mamma tekee, tästä eteenpäin pysyn kotikulmilla, sen verran rankkaa oli reissaaminen.
Linea negrasta, esikoispoikaa odottaessa ei tullut viivaa, eikä nyt kaksosistakaan ole ilmaantunut.
Syntymäajankohta, esikoinen syntyi viikolla 40+4 viiden päivän käynnistelyjen jälkeen lopulta leikkauksella. Kaksosista sanottiin viimeeksi viime viikolla että todennäköisesti syntyvät ennen aikojaan, kuulemma tyytyväisiä ollaan jos päästään viikolle 36. Jännä nähdä meneekö silti laskettuun aikaan vai ei, esikoisestakin tilanne oli täysin epäkypsä laskettuna aikana ja nyt sama juttu, supisteluista huolimatta kohdunsuun tilanne edelleen kiinteä ja kiinni ja koko kaula jäljellä.
Tulehduksista oli myös puhetta, mie sekä poika saatiin rankka tulehdus synnytyksestä, aiheuttajasta ei tietoa. Veikkaisin, että ainakin osasyynä oli se kun vesienmenosta odottivat 47 tuntia ennen leikkausta, ja tulehdusarvoja ei seurattu koko aikana yhtään.
Juhlia ei onneksi ole tälle kesälle luvassa, lukuunottamatta viime viikonloppua jolloin oli miehen mummon 80v synttärit.
Erialle voimia Taatelin kasvatukseen, itku pääsi miultakin tarinaanne lukiessa.
Vaan ruuanlaittoon pitänee ruveta, hauskaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille.
Babybel ja muksut rv 29+6
Kohta pitäis alottaa ruoanlaitto, mut muutama rivi vielä sitä ennen. Pihallekaan kun ei tarvii tänään mennä, kun tulee vettä aikas ramakasti. Se on kyllä kasvien takia ihan hyvä juttu. Viikonlopuks sais kyllä tulla aurinko takas, kun meinattiin mennä kaveriperheen kanssa mökille ekaa kertaa tänä kesänä. Mitä ootte meiltä...uskaltaakohan järveen pulahtaa, kun saattaa olla vielä aika kylmää vettä?? Mie ylensä alotan aina uimisen heti kun mahdollista ja käyn toisinaan avannossakin, mut en tietty tänä talvena käyny.
PUMPULI mie oon kade siitä kuivausrummusta! Meille on moista suunniteltu varmaan viimeset puol vuotta. Huomasin ekoja vauvan vaatteita pestessä, et se ois todella tarpeen. No, mie oon päättäny, et se tulee meille tän kesän aikana!
SYNTYMÄAJOISTA oli juttua. Meillä on molemmat syntyny 12 vrk yli lasketun ajan. Lisäks molemmat on alkanu aamusta yheksän maissa supistuksilla ja sairaalaan ollaan lähetty ajelemaan puol kakstoista. Eiköhän sen kaavan mukaan mennä nytkin! Ois kyl ihan kiva, jos tää vauva vaik yllättäs ja syntys vaik pari päivää ennen la:ta. Mies sais siinä tapauksessa jäädä suoraan kesälomalta isyyslomalle.
SF-MITTA oli miul vaa 26, vaik maha on huomattavasti isompi, kun aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa!! Aiemmissa oon menny yläkäyrillä ja nyt siinä keskivaiheilla. Jotenkin tää maha on nyt sellanen, et selälleen käydessä se " valahtaa" sivuille...
Huomenna pitäis taas raahata ittensä lääkäriin ..toivottavasti viimestä kertaa ruinaamaan saikkua. Kesäloma alkaa 11.6. ja sen perään äippäloma. Ei paljon huvittais kahden kuukauden saikun jälkeen mennä reiluks viikoks töihin. Tuskinpa huoliikaan, kun ei miun selkävaivat oo olennaisesti hellittäny. Nivuskivut sen sijaan onneks on.
TAPAAMISEEN mie en taida valitettavasti päästä. En saa sen epilepsiakohtauksen takia ajaa, enkä taitais kyl uskaltaakaan. Miehelle sattuu työvuorot just sille viikonlopulle. Rahatkin on sen verran vähissä, et junalippu tuntuu kohtuuttoman kalliilta.
Nyt lähen kokkailemaan ja jatkan haaveilua yhdestä talosta. Ei olla varsinaisesti etsitty uutta taloa, mut ollaan kuulosteltu josko tältä seudulta tulis vähän isompia taloja myyntiin. Tällä alueella on vaan pari sellasta taloa, jotka tulis ees kysymykseen. Kuinka ollakaan nyt ois varsinainen unelmatalo meidän perheelle myynnissä...mut se hinta :((. Jostain pitäis saada rahaa aika reilusti ja tästä talosta tosi hyvä hinta. Haaveilu on onneks ilmasta ;).
Hipsuhiiri ja Pipana 30+4
Olin neuvolassa tänään. Kaikki ihan hyvin, painoa tullut 500g/vko. Sf-mitta oli 24,5 ja saan lähetteen äitiyspolin ultraan, koska mitta on pieni. Mitta on kuitenkin kasvanut tasaisesti pikkuisen alakäyrän yläpuolella. Joten tuskin on syytä huoleen, ettei vauva kasvaisi tarpeeksi. Tarkistetaan nyt kumminkin. Kuulemma todennäköisesti siro vauva tulossa, kun hoikka olen itsekin. Eikös Pepperillä ollut sama juttu, et ole vielä päässyt ultraan?
Perätilassa oli pikkuinen tällä hetkellä. Se ehkä selittää, että ei ole tuntunut napakoita potkuja, vaan liikkeet on sellaista muljaamista.
Ihanaa, enää viikko aikaa lomaan. Kohta voin alkaa laskea jäljellä olevia työtunteja, enkä enää päiviä... Meilläkään ei ole kesällä tulossa häitä, valmistujaisia tms. Tukholman risteily on suunnitelmissa kesällä.
Pää on tyhjä, menen jääkaapille. Mantse 29+4
Voi Hel...ti noiden virastojen kanssa!! Oon koko aamun saikannut pankin ja kelan ja kaikkien kanssa, kun oon hoitanut ihan pikku asiaa, joka piti olla puhelinsoittoa vaille valimis (tai oikeastaan, asian olis pitänyt hoitua helposti netissäkin) Niin eikä mitä!!! Ikinä ei saa kiinni ketään, on asiakasneuvotteluja tai ruokataukoja ja sitten kun saa, niin kukaan ei tiedä mistään mitään, käsketään vaan soittaa muualle ja selitäppä taas asia alusta. Tää on kyllä niin uskomatonta, että!!!! Kahden jälkeen soitan taas, ja jos ei asia selviä, niin lähen paikan päälle ärisemään. Ei se voi olla niin vaikeaa!!! MUR!!!
Mulla olis tiedossa kahden serkun yo-juhlat, mutta taidan luistaa molemmista. Meillä ei oo muutenkaan niin läheinen suku, joten ei varmaan kukaan pane pahakseen vaikka ei ollakkaan siellä paikalla. Ja mies aiko tehä ylitöitä viikonlopun, ettei se ees pääsis, pitäs yksin mennä, eikä se huvita ollenkaan. Häitä tai muita juhlia ei oo tiedossa lainkaan... saapa nähä, ehtiikö joku vielä yllättää loppukesästä hääuutisilla. Ostin kyllä niin nätin mexxin hameen, että vaatteet olis jo valmiina =)
Täällä ei oo satanut tänään lainkaan ja eilenkin illasta paistoi aurinko. Ihan mukavaa välillä näinkin. Vois tänään vihdoinkin istutella kesäkukkasia porraspieleen, jos pysyy kuivana iltaan saakka.
Mutta eipä tässä kummempia, lähen jatkaan virastoasioita =)
Ikarus 28+2
Kävin tänään Kätilöopistolla synnytyspelkokeskustelussa ja käynti oli hyvin antoisa. Kävimme hyvin kattavan keskustelun edellisestä synnytyksestäni, siihen liittyneistä laiminlyönneistä sekä tästä B-streptokokkitartunnan mahdollisuudesta, joka mieltäni ehkä kaikista eniten vaivasi. Kätilö vakuutteli, ettei ole mitään syytä epäille, että toinen lapsi saisi tämän tartunnan. Ja tulen joka tapauksessa saamaan antibioottia koko synnytyksen ajan suoraan suoneen varmuuden vuoksi.
Sain eilen myös ajan äitiyspolille TARKKAILU-ULTRAAN, joka tosin on vasta ensi viikolla. Kyselin kätilöltä hieman tästäkin asiasta ja hän uskoi, ettei vauvan kasvussa ole mitään ongelmia. Sanoi, että kannattaa ottaa tämä ylimääräinen käynti sillä ajatuksella, että pääsee ultraan katselemaan vauvan kuulumisia. Hän myös vakuutteli, että vaikka vauva vähän huonommin kasvaisikin, ei se välttämättä tarkoita mitään vakavaa. Raskautta vain seurattaisiin hieman tarkemmin ja synnytys todennäköisti käynnistettäisiin noin 38 viikon tienoilla. Toivottavasti sinäkin MANTSE saat pian ajan polille, jotta saat varmuuden asiasta. Minulla tuo käyrä meni siten, että alkuun käyrä meni tasaisesti keskiviivalla ja nyt sitten oli romahdus alaviivan alle.
Lisäksi tuo kätilö ennusteli, että synnytyksestä voisi olla tulossa varsin helppo. Kuulemma ruumiinrakenteeni, nopea ensisynnytys sekä se, että paikat on jo ekasta synnytyksestä sen verran löystyneet viittaisivat siihen, ettei tästäkään synnytyksestä välttämättä mikään maraton-suoritus tule. Olipa kiva kuulla tuollaista!!
Masuvauveli on hirveän vilkas tapaus, aivan erilainen kuin esikoinen aikanaan. Eilen seurasin huvittuneena, kun sormenpäänpaksuinen kohouma liikkui pitkin vatsanahkaani puolelta toiselle. Olisikohan ollut pieni polvi tai kyynärpää :). Muutenkin meno mahassa on iltaisin sellaista, etten pysty keskittymään mihinkään.
Oma oloni on varsin väsynyt!! Luulen, että väsy johtuu huonoista yöunista sekä pitkistä työpäivistä, joten pitäisi kai yrittää vähän löysätä. Myös iltaisin vaivaava ruokahaluttomuus ja pieni öklötys vie voimia. Vielä viikko sitten kehuin täälläkin, miten vointi on loistava, ja nyt tuntuu, että jaksa yhtään mitään.
Pepper (31+0)
Myry: pahalta tuntuu....
Niin on voimaton olo, ettei oikein edes jaksa ajatella.
Scarlett O' Haran sanoin: En ajattele sitä tänään, ajattelen sitä huomenna.
eri&taateli alias sintti takiainen 2 vk+ 1 päivä :)
LÄÄKÄRISSÄ kävin. Kohdunkaulaa n 2,5cm ultran mukaan, pehmeä, mutta kiinni.. Ja vauva on niin matalalla että lääkärikin kauhistu kun heti oli pää sormia vastassa :P... Ja joku tulehdus miula taas on, mutta sitä ei lähetty nyt hoitamaan kun oletettavasti lääkekuurin jälkeen on taas tulehdus. epäilivät et jos miun miehellä onki tulehdus ja mie tän aina siltä saan, mutta mie totesin niille, ettei meillä kuulkaas seksiä olla tän alapään kanssa harrasteltu, no lääkäri ja terkkari kun näkivät tuon miun turvonneen ja suonikohjuisen alaosaston totesivat molemmat, että on varmasti kipeä eikä varmasti tule mieleenkään sänkyhommat :P.... se on jännä että ite tutkimus ei taaskaan sattunu ollenkaan (varmaan johtuu siitä kun kohdunkaulan nupukka on heti tossa tyrkyllä (eli ei tarvi kauas kurotella)) mut n 10min siitä alko taas hirveet jomotukset ja kivut ja sit alko tulla suppareita... Ohjeeksi sain että pitää ottaa seuraavat 3 viikkoa rennosti ja sitten jos lapsi tulee ni tulkoot...
SF-mitta oli 26,5, eli siinä keskikäyrän tuntumassa mennään.
VAATTEITA kävin läheisestä cittarista ettimässä. yhden pitkähihaisen paidan löysin (eli ei mitään mamma mallia, vaan normaali paita) ja se vaikuttaa semmoselta et sillä ois sitten hyvä myös imettää, kaula-aukosta lähtee nappirivi alaspäin eli muutama nappi vaan auki ja tissi esille ja vauvalle suuhun... Capreja kattelin kans, mut ei ollu oikein sopivia, ja ekaa kertaa jouduin koklaamaan housuja joiden koko olo 42, edellisessä raskaudessa pääsin koolla 36 loppuun asti.. eli kyllä se vauva sitten todellakin on matalalla...
JUHLIA meillä ois kesällä yhdet... ja niihin pukeutuminen voi sitten olla hieman monimutkaista.. olen sillon viimesilläni raskaana ja ne juhlat on taas tyyliä: pukeudu rennosti mutta kuitenkin hienosti... ARGH.. no jos mie saisin vaik ite ommeltuu jonkun hamosen...
PUMPULILLE onnittelut kuivausrummusta.. on se niin kätevä... meilläkin on.. ja oikeesti helpottaa monessa asiassa elämää... ei tarvi enää pähkäillä että minne kaikki lakanat ripustelis kuivuun jne...
jaahas, meillä on ruoka valmis...
hanneli ja natikka
Lukaisin pikaisesti eilisenkin päivän viestit. Nyt piti äkkiä päästä tänne lueskelemaan kuulumisianne, kun eilen ei ehtinyt.
Eria: kiva kuulla teidän kuulumisia. Paljon voimia ja jaksamista koko perheelle ja erityisesti kasvunvoimaa pienelle Taatelille.
Hannelille jaksamista ongelmien kanssa, samoin kuin kaikille muillekin.
NIVELKIVUISTA: eli onko teillä muilla nivelkipuja? Mulla on tosi kipeänä toinen polvi ja molemmat lonkat. Mun mielestä painokaan ei ole vielä noussut niin paljon, että se niveliä rasittaisi, eli onkohan kyseessä vaan se raskaudenaikainen nivelien löystyminen?
SYNNyTYSAJANKOHDISTA: Esikoinen syntyi rv41+3. Synnytys lähti käyntiin, kun yliaikaistarkastuksessa lääkäri vähän kropeloi kovakouraisesti (tarkoituksella tietenkin). Toinen syntyi rv40+2. Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Kohdunkaulaa oli enää vain nimeksi jäljellä ja suu auki kahdelle sormelle, mutta en usko, että itsestään olis vielä silloin lähtenyt syntymään.
TAPAAMINEN: voi kun niin haluaisin tulla tapaamiseen. Mutta tuo 17. päivä on kyllä likimain mahdoton. Seuraavana päivänä pitäisi lähteä toiseen kaupunkiin työharjoitteluun... mutta katsellaan. Matkahan mulla olisi lyhyt.
JUHLISTA: yhdet häät oli jo, toiset vielä tiedossa elokuulle (viikko ennen laskettua aikaa). Sitten tietty näitä lasten synttäreitä ja muuta, mutta niissä ei niin tarvitse vaatteilla " koreilla" .
Jamssa rv29+5
Eipä tänne ihmeempiä. Kunhan jotakin kirjottelen vaikka olis sata muutakin juttua... Tuntuu ettei tunnit riitä ihan siihen kaikkeen, mitä haluaisi tehdä. luulen, että tuo Obsidanin aloittaminen on saanut meikäläiseen uutta puhtia vaikkakin aika iisisti täytyy tuon masun kanssa ottaa. Ettei rehki ihan liikoja.
Tapaamisesta: tällä tuo klo 12 kuulostaa hyvälle myöskin. on kyllä vielä auki, että joudunko pojan ottamaan mukaan... Olisi kyllä kivaa tulla vaan tän masun kanssa, kun muuten saa juosta ympäriinsä kaverin mperässä.
Tuosta synnytyksestä niin pojan kanssa vedet meni lasketun päivän aamuna ja poju oli sylissä seuraavan päivän aamuyöstä eli suht täsmällinen heppu oli. Saa nähdä, miten nyt käy, kun sitä sektiota silloin suosittelivat...
pumpulia minäkin onnittelen kuivausrumpuhankinnasta. voi, kun ei ole itse saanut aikaiseksi edes tutkailla, että millainen kannattaisi hankkia ja pitäisikö kenties hommata kokonaan uusi pesukonekin siinä sivussa... Varmaan pähkäilen vielä eläkeiässäkin tuota...huoh.
Masuviivasta: Ei ollut pojasta viivaa ei eikä nytkään vielä mitään, mutta ihan järjettömät raskausarvet kaikesta rasvailusta huolimatta :( Ajattelin, että josko olisi turhamainen ja kävisi jonkun vuoden päästä hieman kiristämässä tuota masunahkaa. Sekin menaan jäi semmoseksi löysäksi makkaraksi. Kylläpä onkin meikäläisellä turhamaisia ajatuksia. No silmäleikkaustakin olen jo miettinyt kohta 10 vuotta enkä vieläkään ole saanut aikaiseksi...
Muistelen, että jhoskus pinnasuojuksista joku kyseli. Meillä alusta asti käytössä ja hyvin ovat toimineet itsetekemäni pehmikkeet. Ensisänky oli meillä aika kaponen, joten siihen ihan turvasyistä ettei kaveri huitonut käsiä menemään pinnojen väliin ja jatkossakin ollut hyvä, kun yöllä aina tunkee päätään johonkin laitaan tai päätyyn kiinni.
Menenpäs nyt kastelemaan kasvihuoneen kasvit ja laitan vielä pyykit koneeseen. Öitä!
Air 27+5 ja poju 12/04
Huomasittekos että Ronyn on Jouluntähtösissä =)? Ja kuka ei muista niin Ronyn piti elokuisten esittelylistaa yllä kunnes raskauden todettiin keskeytyneen :( Mutta hienoa että on nyt jälleen raskaana :)
Täällä on alkanu liitoskivut vaivaamaan enemmän ja varsinkin häpyluu kipeytyy jos on pitkän aikaa ylhäällä. Ja jos makaa sohvalla niin ei meinaa ylös päästä kun lonkkiin koskee...
Meillä ei pitänyt olla mitään juhlia tiedossa viikonloppuna mut tänään olikin sit tullut kutsu miehen kummilapsen ylioppilasjuhliin... Ollaan tosi vähän tekemisissä joten ei edes oletettu että mennään sinne kun ei ollu kutsua tullu aiemmin. Mitäköhän sitä laittais päälle? Voinko mennä ihan pellavahousuissa ja bleiserissä? Ei ole mitään juhlavaatetta tullu hommattua kun ei ole ollu tarvettakaan.
Mitäs olisitte muut eloiset mieltä jos alettais pitämään omaa neuvolakäyntipinoa? Siihen vois merkata sf-mitat, viikot, sydänäänet ym. mitä yleensä halutaan vertailla? Vois sit näppärästi katella missä muut menee (kun kuitenkin on niin kiva vertailla ;).
Mä en taida sinne tapaamisen nyt sit tullakaan. Olen lähdössä tod.näk. Tampereelle silloin kun tyttö pelaa siellä turnauksessa. Mut ehkä me nähdään sit vielä kääröjen kanssa uudestaan?
Nyt lähen ukon kainaloon (ellei ole jo nukahtanut) kattomaan telkkua :)
Öitä!
Peeveli rv 28+6
Loppuviikossa taas ollaan. Monella on juhlintaa tiedossa tuttavan tai sukulaisen ylioppilas- tai valmistujaisjuhlissa. Meillä ei tänä vuonna ole muuta kuin omien lasten todistusten jaot. Eipä minulla olisi ollut mitään oikein hienoa päälle pantavaakaan tämän kummun kanssa. Onneksi kukaan tuttu tai sukulainen ei pääse ripiltä tai mene naimisiin ajatellen tätä vaateongelmaa.
Ikarus kyseli eilen raskauden kestoista...Minulla eka on syntynyt rv 41+2, toka 39+4, kolmas 40+2 ja neljäs 39+5. Kolmosen raskaus oli oikein hankala ja minulla oli rv 27 alkaen liikuntakielto suppareiden ja eteisistukan takia. Raskaus päättyi käynnistykseen alkavan raskausmyrkytyksen takia.
Lillille ja Pantterille ihanaa lomaa, kun se nyt on alkanut!
Ode: Olipa hyvä juttu ettei rasituskokeessa ilmennyt mitään ihmeellistä.
TAPAAMINEN: Muutama on kellonajan perään kysellyt...Osallistujien määrästähän ei vielä ole tarkkaa lukua, päivä oli sovittuna eli 17.6. lauantai. Paikaksi sovittiin Kaivopuisto siinä tapauksessa, että keli antaa myöden nyyttäreille, sateen sattuessa tapaaminen siirrettäneen Sanomataloon. Paikka varmistuu,kun keleistä jotain tietoa, samoin tarkempi treffipaikka ettei tarvitse haahuilla koko Kaivaria läpi...Kellonajaksi on ehdotettu 12. Minulle tuo aika sopii hyvin, ei tarvitse rynnätä kukonlaulun aikaan junaan. Nyyttärituomisetkin kannattaa varmaan sopia, kun aiheesta oma aloitus ensi viikolla, miettikää kuitenkin hiukan jo etukäteen olisitteko valmiita tuomaan makeaa vai suolaista tai lämmintä/kylmää juotavaa. Täytyy varmaan miettiä tuoko jokainen itselleen ruokailuvälineet tullessaan vai tuoko joku kertakäyttöisiä sekä roskapussin. Joku pitkänmatkalainen toisi varmaan mielellään astiat, jottei tarvitse raahata salaattia tai kakkua yms. junassa tai bussissa. Laittakaahan vinkkejä vielä...
Palaan...
Opemamma ja vimpula rv 27+2