>^_^< KESÄKERTTUJEN kesäkuu! Torstaihin _*
Kommentit (34)
Jee vihdoin meijän ikioma kuukausi alko, TERVETULOA KESÄ!!!
En ees kehtaa toivottaa vielä omaa nyyttiäni tervetulleeks ku ei se piruttaankaan tuu (LA30.6.)! Eli en oo hävinnyt mihinkään tai päässyt noutamaan omaa kerttuani...
Mä en selvästikään oo ainoo mut oon ollut täsä viime aikoina NIIN pahalla tuulella etten jotenkin saa omalta kiukulta ja pahaltaololta enää kirjoteltua enempää. Ja toiseks et tapan aikaa lukemalla ja sillon en tosiaan kuule enkä näe muuta kun sen kirjan joten ei ees koneelle muka ehi.
ONNEA KAIKILLE JO OMAN MURUNSA HAKENEILLE! *kateudesta vihreänä huutelen*
Odottavaparturi rv 35 ja jotain päiviä päälle
Oon kirjotellut tuolla toukotoiveissa, mutta meinaavat jättää mut nyt ihan yksin palstailemaan:( Alkuperänen la oli 27.5., mutta ultrassa muutettiin 6.6. eli vielä on odotusta jälellä.
Suppareita on todella vähän ollut, ihan kuten esikostakin, joka syntyi käynnistyksellä, joten enköhän tässä joudu kärvistelemään tonne juhannusviikolle asti:(
Olo on jo tosi malttamaton. Varsinkin kun iskiaskivut vaivaavat niin, ettei liikkuminen onnistu enää kun vartin erissä.
Mutta nyt täytyy mennä syömään, vielä kun neiti nukkuu päiksyjään:)
pricilla 39+2
Eli meidän kesäkerttutyttönen syntyi sunnuntaina 28.5. Mitat olivat 3400g ja 49,5 cm. Kirjoittelen myöhemmin synnäriä tuonne synnytyspalstan puolelle. Neitonen syntyi rv:llä 37+1.
tammenterho ja kaksi tyttöstä
Hmm..huonotuulisuus on nyt sitten tarttunu minuunkin..Maha ei anna merkkejä, eikä laskeutumista oo tapahtunu yhtään, jotta mamma-paran olis helpompi hengittää. Vettäkin sataa taivan täydeltä...
Joku valitteli huimausta?Miull on ollu sitä myös. Matalat paineet on ollu koko raskausen ajan.(104/62). Välillä tuntuu että maailma pyörähtää ympäri ja sitten näkyy silmissä vaan jotain ympyröitä, jotka leijailee vähän aikaa...tosi siistii.. neuvolatäti ei komentoinu..
Kyllä sitä ajatuksissa on vaikka vallan mitä meikkikselläkin. Raskauden alussa pelkäsin,että riittääkö rakkaus tälle toiselle lapselle ollenkaan. Sitten miettii, jotta mitä jos tosiaan kuolee sinne synnärille?Repee joku aortta?verisuoni katkee päästä kun ponnistaa..??Ihan tyhmää...mutta minkäs sitä itelleen voi. Pitää vaan yrittää muistaa että ne on ammattilaisia ne ihmiset siellä..
Kylläpä on taas fiksuja juttuja...lähden häiritsemästä tästä...
Voi masennus
Mallu rv37
Ja onnea uusille kesäkerttusille!
Aluksi tahdon onnitella ( hyvin kateellisena ) kaikkia, jotka ovat jo vauvansa saaneet maailmaan! Tahtoo kanssa ja pian......
Mullakin on päässä pyörinyt nuo kaikki kauhujutut, mitä voi sattua. Nimenomaan se, että itseltä lähtee henki ja äitiä ei sitten enää ole. Mistähän nuo aatokset johtuu? Muutenkin olo on edelleenkin tosi ahdistunut tähän odottamiseen. Kärsivällisyys on totaalisesti hukassa.
Muutaman viime päivän supistellut taas paljon kipeämmin, kuin aiemmin, mutta eipä nuokaan näytä mitään tekevän, koska tässä ollaan . Huoh!
Mutta jaksamisia kaikille kerttusille. Mä lähden etsimään sitä kadonnutta kärsivällisyyttä jostakin...
bombo ja " kurre " rv 37+3
.. ja muillekin vaavin saaneille...
.. ja tervetuloa takas Miniä!
Ite olin nyt sitten vikaa kertaa neuvolalääkärillä ja tuloksena oli kohdunsuu suljettu!!! pehmeä, kanavaa 2 cm... eli ei tuu lähiaikoina lähtöä. Kaikki arvot oli kohdallaan ja painoakin oli tullut vain 200 g /vk, josta olen tosi tyytyväinen. Nyt sitten saankin kuulemma käydä kerran viikossa terveydenhoitajan tarkistuksella.
Sitten ravasin hammaslääkärilllä ja hygienistilla... ja tuloksena oli se, että joudun viisaudenhampaiden poistoon jo maanantaina!!! niin kaameassa kunnossa kuulemma tuo toinen visuri oli.... pelottaa ihan kaameesi, että synnytys käynnistyy just kun hampaat on revitty suusta... ja sitten joudun vielä synnytyksen aikana kärsimään hammaskivusta. .. mutta ehkä on parempi kärsiä nyt, kun sitten pienen vauvan kanssa ja saapahan ainakin yhden huolen vähemmäksi.
No...niin... tulipahan taas raportoitua.
Ninni rv 36+1 (edelleen)
ekakskin...mulla on kurkku kuin juustoraastin, nenä vuotaa ja ihan vetämätön olo...kerran kun yskäsee niin siitä ei tuu loppua ja kurkkuun saattuu ihan mielettömästi ...säälin tuota meidän pikku mimosaa...jos silläkin on näin kipeenä kurkku...
sitte neuvola kuulumisia:
kysyin siitä että pitääkö paikkansa että kun synnytys lähenee että odottajan urirytmi menee ihan sekaisin/ ei saa unta?? ja heti sanoi että kyllä!...no mullahan on nyt ollu 3 päivää ihan tiltissä noi nukkumiset...
kävely on tosi rasittavaa...lonkat tuntuu menevän kummatki sijoiltaan ja tänään kävellessä neuvolaan ja takasin tuntui että jaloista lähtee tunto!!!
rautalisää käski ostamaan.
eli tämmösiä kertoili neuvolantäti tänään: paino nyt 57.2kg, lähtöpaino oli 44.8kg... painon lisäystä tullut nyt per viikko viime käynnistä +800g. Paineet 114/71. hemppa 117. sf oli tippunut 31:n ku viimex oli 32 ja heti kun alkoi kokeilemaan vaavin päätä niin sanoi: ohhoh täähän on täällä ihan alhaalla jo valmiina tulemaan jee!!
oli sitä mieltä että vaavi voi tulla hetkenä minä hyvänsä! ja sit ku sanoin näistä kaiken maailman oireista ja kivuista mitä nyt ollu muutaman päivän niin sano et sehän voi tulla jo ennen viikonloppua *hih*...se jäi häiritsemään tosin että ei varattu mulle uutta aikaa??? nii ja sit se kysy jo valmiiks ohjeet että miten meille tullaan helpoiten, kun se tulee sitten kävellen ku asutaan niin lähellä...
koti matka oli ihan tuskaa supisti, ahisti,särki...alaselkää alkoi ihan toden teolla särkemään niinkuin menkkojen aikana...ja vauva puski mielettömästi mahassa...ja vähän väliä jouduin pysähtelemään kun tuntui että jalat lähtee alta ...mimosakin olis ollut nopeemmin kotona kuin minä kävellen...ja tän takia molemmat tytökin nukahti kärryyn...
jos saisin veikata niin kun kahdessa aiemmassakaan raskaudessa ei oo monena päivänä ennen synnytystä supistellut kovemmin...niin sitten kun mulla tulee ekat " kovemmat supparit" niin ei takuulla mee ku enintään 3 päivää niin käärö on lunastettuna ...
pinoa en oo kerennyt lukea viel kokonaan.
esittelen noita mun kestovaippa löytöjä kaikille kylässä kävijöille ja mainostan kuinka helppoo se on...ja vaipatkin paljon kauniimpia kuin kertikset hurahtanut oon :DDD
krisse rv37+5
[color=navy]Tänään sain vihdoin opinnäytetyöstä arvosanan, kolmonen tuli (asteikolla 1 - 5). Olen siihen ihan tyytyväinen. Onpahan nyt takana koko juttu.
Käytiin tossa kaupassa ja viis kassia raahattiin ruokaa kotiin + jättisäkki wc-paperia. Piti hamstrata kaikki varastot täyteen, ettei tartte heti lähtee vauvan kanssa isommille ostoksille.
Nyt saa vauveli pysyä ainakin huomisiltaan asti masussa, että kerkiin käydä kansittamassa ne opinnäytetyöt. Meen heti aamusta sen tekemään. Kyllä olisi ironista, jos ens yönä syntyis...
Aloitin neulomaan sitä nuttua ja johan mie puolet takakappaleesta kerkesin tehdä. Väriksi valitsin luonnonvalkoisen ja napeiksi ostin pastillinvihreät nallenapit. Enköhän mie viikonloppuna kerkii saada sen valmiiksi.
Niin ja Hoxa, oon miekin ajatellut noita juttuja. Lähinnä sitäkin, että veishän mies meidän lasta myös miun vanhempien luokse, jos miuta ei ois. Mut ei pidä ajatella noita..
Tytteli-83
helmis, mariadee ja neljäkö...täällä kans yx hirmu ja voih...minäkin asun vantaalla...mä oon kans samaa mieltä et täällä on joku inhottava pilvi joka muuttaa meitit tämmösix ://
7.6.06: mä muistan miettineeni ihan samoja asioita odottaessani esikoista!! ja siinä samalla kun pohdit noita niin alat ns. " kasvamaan" vanhemmaksi...eli tästä eteenpäin saatkin olla 24h 7päivää viikossa huolissasi pikkuisestasi...ja se alkaa vaan jo ennen kuin pieni on edes syntynyt...
muistimpa eräänkin hassun jutun mitä pelkäsin aina pestessäni janinan pyllyä lavuaarissa:
-pelkäsin että tiputan janinan pää edellä vessan pönttöön :DDD (no okei...silloin tuo ei ois naurattanut)..mutta siis pelkäsin siis sitä pönttöä...ja minä (kin) olen joskus ollut sitä mieltä että EI IKINÄ lapsia mulle!!!)
ja voi onnex näitä " vahinkoja" on tupsahtanut jo kaksin kappalein maailmaan...voi kun sais tämän täältä masustakin :))
nyt jatkan lukua...
Hei vaan kaikille!!
Aluksi nyt onnea kaikillle, jotka Pikku-Kertun ovat syliinsä saaneet!! Onhan teitä jo yllättävän monta siihen nähden, että tänään on vasta Kerttukuukauden ensimmäinen päivä.
Huomasin tuossa, että olen 14 viikolla tehnyt tuon vauvaveikkauksen, että huomenna pitäs meille pojan syntyä :)! Ei taida ennustajaa tulla minusta... Nyt voisin veikata sukupuolenkin ehkä toiseksi ja päivää siirtää suunnilleen viikolla.
Eilen oli ensimmäisen kerran supisteluja vähän tiheämpään mutta ei edelleenkään kipeitä ja nekin sitten loppui iltaan mennessä. Yhä enemmänn uskon, että mennään reippaasti yli lasketun ajan.
Tänään oli kuitenkin aivan hyvä päivä. Sain leivottua pakasteeseen hyvän satsin leivonnaisia, joten on sitten tarjota vieraille ko ne tulee kattomaan meidän nyyttiä, kunhan tuo nyt tajuaa joskus syntyä ;)
Eipä tässä taaskaan mitään kummempaa, joten poistun linjoilta. Lohdullista kuitenkin lukea, että kyllä täällä melkein päivittäin joku aina pääsee tositoimiin, joten kyllä se oma vuorokin vielä tulee :)
Nearoosa 39+4
[color=DarkMagenta] eihän tätä ollakaan odotettu kuin viime syksystä asti...
[color=EE00EE] ONNEA KAIKILLE, JOTKA OVAT SAANEET JO NYYTTINSÄ!!! perästä tullaan, joskus...
[color=DarkMagenta] Pricilla: tervetuloa tänne kesäkuisten puolelle! täällä jo joku päivä sitten kävi muitakin toukokuisia kurkkimassa, mutta taisivat vielä palata toukokuisten puolelle. mutta nyt taitaa teidän omat pinot käymään sen verran lyhyeksi... tänne mahtuu! samaahan tässä jo itse kukin malttamattomana odottaa...
enpäs kyllä muista nyt yhtään puheenaihetta.
krisse: kiva kuulla, että säkin olet hurahtanut :) sama vika täällä. huomasin juuri, että olen pari tuntia lukenut kestovaippojen pesemistä koskevia keskusteluja... mies ja poika on erään pikkupojan 4v-synttäreillä, joten tällä äiskällä on taas aikaa kulutettavana...
(.) neuvolassa käyty taas. eipä siellä mitään ihmeempiä ollut. kaikki ok. vauvan pää jo niin alhaalla lähtökuopassa, ettei täti tuntenut sitä ollenkaan päältä päin. vaikka tiesinhän mä sen muutenkin, että alhaalla on, kun kävely on ihan tuskaa, ja muutenkin olo aika epämiellyttävä, kun koko ajan hirveä paineen tunne tuolla alapäässä. varsinkin öisin tuo pikkuinen innostuu oikein puskemaan päätä, ja sukkapuikot viuhuu...yksikin yö meinasi varmaan tulla jo ulos, ei vaan ollut tarpeeksi isoa aukkoa siellä vielä... supistellutkin on, mutta eiköhän tässä vielä juhannukseen kärvistellä (en uskalla alkaa toivoa, että tulis aiemmin, ettei odottaminen käy niin pitkäksi...)
gabriela rv 37+6 (ja huomenna taas uusi upea viikko, jo 38!)
Mulla on niin kuvottava olo ihan jatkuvasti ja mahaa sattuu..
Krisse --> Täällä nyt toista viikkoa kurkku niin kipeänä että..oli kuumettakin tossa ja viikon ollu selvää lämpöilyä ja väsyttää! Taas vali vali vali, mut minkäs teet!
Onnea vaan taas kerran vauvansa lunastaneille kertuille! Ja uudet tervetuloa mukaan..
Nyt esikoista hakemaan mamman luota..Huomiseen!
Hanna*
Hei vaan kaikille kertuille ja onnittelut jo vauvansa saaneille!
Minä en ole aikoihin ollut ringissä mukana, jäin töistö saikulle huhtikuun lopussa, eikä meillä ole kotona ollut nettiyhteyksiä, kunnes vihdoin eilen illalla ne saimme! Kivaa päästä " pimennosta" lukemaan teidän kuulumisia ym.
Odotttelen pikkukakkosta syntyväksi juhannuksena ja sairaala olisi kotka. Esikoinen ( kohta 3v ) jäi tarhasta tälläviikolla kotiin ja nyt yritämme jotain rytmiä löytää päiviimme. Nyt onneksi nukkuu päikkäreitä, niitä kun ei enää jokapäivä otakaan.
Itse kävin ostamassa muutamat vaatteet itselleni ja heti tuli mieli virkeäksi, en oikein äitiyshousuista enää innostu, jotenkin ne tuntuvat tuosta mahan päältä niinahistavilta,joten hankin aivan tavalliset collegehousut, että saamaha " hengittää" . Ympärys navankohdalta alkaa hipomaan jo 110 cm, aikas hurja!
Ei ole minullakaan merkkejä synnytyksestä, tietääkseni, arvot kohdallaan, vauva rt ja kova möyrimään. Ruoka ei oikein enää maistu, viimeksi nla punnituksessa olikin paino tippunut 500 gr saas nähdä mitä huomenna selviää.
Yöt olen nyt nukkunut paremmin, kun olen iltaisin tietoisesti valvonut pidempään ( nyt tämän koneen kanssa ei mikään ongelma olekaan:) ) joten aamuisin heräilen 8 jälkeen.
Vaatteita olen pessyt hoitopöydän laatikoihin, mutta kassit ja turvakaukalo ovat vielä laittamatta.
Ihanaa, kohta meillä kaikilla on nyyttimme!
terveisin miniä04 ja rv 36+6