Aikamme suurin ristiriita? Ilmastoaktivistien suusta lähes poikkeuksetta kuulee nämä kolme sanaa: "Mä rakastan matkustelua"
Eikö tässä ole jonkinlainen ristiriita?
Suurimmat ilmastoaktivistit ja yleisesti ottaen vihervasemmistolaiset lähes poikkeuksetta lentää ympäri maailmaa jatkuvalla syötöllä.
Jos on intohimoinen ilmastoaktivisti, niin se on okei mutta sitten sitä omaa viestiänsä pitäisi myös seurata eikä lähteä jokaisella viikonloppulomalla ulkomaille lentokoneella.
Jatkuvasti lentävät ilmastoaktivistit ovat TEKOPYHIÄ.
Kommentit (39)
Niin, ihmiset on monesti ristiriitaisia ja epätäydellisiä.
Esim. moni ihminen sanoo, että rakastaa eläimiä. Silti syö halvalla huonoissa oloissa tuotettua lihaa.
Moni sanoo arvostavansa ihmisoikeuksia, mutta ostaa silti halparättejä, jotka on teetetty lapsityövoimalla kamalissa oloissa.
Moni sanoo lasten olevan elämässä ihaninta ja parasta, mutta kaipaa silti jatkuvasti eniten sitä, että saisi olla ihan yksin ja laskee "omaksi ajaksi" vain sen ajan, kun ei tarvitse olla lasten kanssa.
Moni sanoo, että oppi opiskeluajan kesätöissään arvostamaan kaikkea työtä ja ajattelevansa, että ei ole p*skaduuneja. Mutta ei näe mitään ongelmaa siinä, että tämä arvostus ei toteudu esim. parempana palkkana tai muina etuina.
Moni sanoo, että olisi valmis kuolemaan lapsensa puolesta, eikä silti kehtaa vaatia systeemisiä ratkaisuja, jotta omat lapset ja lapsenlapset saisivat paremman tulevaisuuden. Puhumattakaan siitä, että luopuisi lentämisestä, autosta, lihasta, vaihtaisi työhön, joka on osa ratkaisua sen sijaan, että olisi osa ongelmaa, sijoittaisi vain kestävästi toimiviin yrityksiin jne.
Mutta ap ja komppaajat tietysti ovat kaiken tällaisen yläpuolella ja elävät aina täydellisesti arvojensa mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heidän esikuvansakin matkusti Yhdysvaltoihin saastuttaen vielä paljon enemmän kuin pelkkä lentomatkustus olisi saastuttanut.
Silti häntä palvotaan ilmastomessiaana.
Ei näitä ole älyllä pilattu, kiihkoa on senkin edestä.
En mä ainakaan palvo ketään messiaana. GT on musta rohkea nuori ihminen, jolla on järkevä vaatimus: kuunnelkaa tiedeyhteisöä ja tutkimustuloksia.
Tosi paljon hyödyllisempää on tietysti kytätä milloin kenenkin yksilön valintoja ja tuntea paremmuutta siitä, että *minä* en ainakaan yrittänyt tehdä millekkään mitään.[/quote
Miksi hänellä ei ole sen vertaa järkeä että itse matkustaisi ekologisesti, tai olisi vielä ekologisempi ja olisi matkustamatta. Puheita voi pitää etänäkin.
GT ei ole musta, vaan valkoihoinen...
Minä tunnistan tyypin täysin. Kaveri selitti FB:ssä aikataulujaan: ensin ilmastomarssille ja sitten Indonesiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus onkin se, että muiden pitää tehdä jotakin. Vihernuorihan julisti telkassa, että on vastuunpakoilua vaatia yksilöiltä tekoja. Eli lentomatkailua ja uusi iPad on saatava, koska mä haluun!!!111
Niin ja 99.9% on politiikassa mukana vain ja ainoastaan oman edun vuoksi. Status, raha, tätä kautta riisto. Hyvesignalointia vain ja sitten ipad ostoksille ja lennot Balille tai NYCiin harva se vkloppu.
Ei siellä ole niitä aitoja hyväntekijöitä kuin hyvin harva. JHA ehkä yksi harvoista, joka todella välittää kansan ja tämän maan tulevaisuudesta yrittäen pitää Suomen turvallisena.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus onkin se, että muiden pitää tehdä jotakin. Vihernuorihan julisti telkassa, että on vastuunpakoilua vaatia yksilöiltä tekoja. Eli lentomatkailua ja uusi iPad on saatava, koska mä haluun!!!111
Ei, vaan ajatus on se, että kenelläkään ei pidä olla mahdollisuutta lentämiseen ja uuteen iPadiin. Ei minulla, ei sinulla eikä sillä telkkarin vihernuorella. Koska yksilöiden vapaaehtoiset muutokset eivät riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heidän esikuvansakin matkusti Yhdysvaltoihin saastuttaen vielä paljon enemmän kuin pelkkä lentomatkustus olisi saastuttanut.
Silti häntä palvotaan ilmastomessiaana.
Ei näitä ole älyllä pilattu, kiihkoa on senkin edestä.
En mä ainakaan palvo ketään messiaana. GT on musta rohkea nuori ihminen, jolla on järkevä vaatimus: kuunnelkaa tiedeyhteisöä ja tutkimustuloksia.
Tosi paljon hyödyllisempää on tietysti kytätä milloin kenenkin yksilön valintoja ja tuntea paremmuutta siitä, että *minä* en ainakaan yrittänyt tehdä millekkään mitään.[/quote
Miksi hänellä ei ole sen vertaa järkeä että itse matkustaisi ekologisesti, tai olisi vielä ekologisempi ja olisi matkustamatta. Puheita voi pitää etänäkin.
GT ei ole musta, vaan valkoihoinen...
En tiedä oliko kommenttisi läppä, mutta korjaan joka tapauksessa. "Musta" =minusta
Tee lentämisestä kalliimpaa, niin harvempi aktivistikaan pääsee sinne viikonloppulomalle! Allekirjoita EU-kansalaisaloite verovapaata lentokerosiinia vastaan:
Vierailija kirjoitti:
Tee lentämisestä kalliimpaa, niin harvempi aktivistikaan pääsee sinne viikonloppulomalle! Allekirjoita EU-kansalaisaloite verovapaata lentokerosiinia vastaan:
Esim. tämä aloite ajaa sen perustaneiden ilmastoaktivistien etuja miten?
Kansalaisaloitepalvelussa on muuten ilmastoaktivistit tehneet aloitteen lentoverosta. Sinne allekirjoittamaan ja sanaa levittämään, ap, niin loppuu tuo ärsyttävä tekopyhyys!
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisaloitepalvelussa on muuten ilmastoaktivistit tehneet aloitteen lentoverosta. Sinne allekirjoittamaan ja sanaa levittämään, ap, niin loppuu tuo ärsyttävä tekopyhyys!
Liberaali ympäristöaktiivi jää kiinni epäjohdonmukaisuudesta:
-"Olen pahoillani, en ole vielä täydellinen. Yritän kyllä jatkossa vähentää"
Persu jää kiinni epäjohdonmukaisuudesta:
-"Ajojahti, vihervassarien mädätystä! Mitään kivaa ei saa enää tehdä! Minähän kyllä teen jatkossakin!"
Vierailija kirjoitti:
Liberaali ympäristöaktiivi jää kiinni epäjohdonmukaisuudesta:
-"Olen pahoillani, en ole vielä täydellinen. Yritän kyllä jatkossa vähentää"
Persu jää kiinni epäjohdonmukaisuudesta:
-"Ajojahti, vihervassarien mädätystä! Mitään kivaa ei saa enää tehdä! Minähän kyllä teen jatkossakin!"
Ovatko rokotteet mädättäneet Gretan aivot ja vapaamuurareiden rituaalit hänen isänsä aivot?
Rakastan matkustamista. Itse matkustan lähinnä junalla ja toki myös laivalla joskus. Interrail-lippu on aika kiva, jos päämäärä ei ole se tärkein. Reilata voi "aikuismaisestikin" eli yöpyy muualla kuin hostelleissa. Ollaan myös koko perhe (lapset 4 ja 6) reilattu nyt kahtena kesänä peräkkäin.
Hong Kongiin miehen sukulaisten luokse on "pakko" lentää parin vuoden välein, mutta kivat viikonloppureissut Eurooppaan lentäen olen lopettanut aikapäivää sitten. Suomessa on paljon nähtävää ja junalla pääsee ulkomaillekin.
Toisaalta, en ole kyllä itse ilmastoaktivisti.
Oletteko huomanneet, kuinka rahtiliikenteenkin päästöjä aina vähätellään? Tukeeko kukaan vihreäkään enää lähi- tai luomuruokaa? Rahtiliikenteen myrkyllisiä päästöjä vähätellään ja lehmien pierujen väitetään olevan suurin synti, vaikka lehmiä on Suomessa jo nyt 75% vähemmän kuin 70-luvulla. Elintarviketeollisuuden jättiyrityksillä taitaa olla pitkän ajan suunnitelma lakkauttaa lihantuotanto ilmastoverukkeella, jolloin he pystyvät myymään meille patentoitua ja brändättyä teollista korvikeruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan matkustamista. Itse matkustan lähinnä junalla ja toki myös laivalla joskus. Interrail-lippu on aika kiva, jos päämäärä ei ole se tärkein. Reilata voi "aikuismaisestikin" eli yöpyy muualla kuin hostelleissa. Ollaan myös koko perhe (lapset 4 ja 6) reilattu nyt kahtena kesänä peräkkäin.
Hong Kongiin miehen sukulaisten luokse on "pakko" lentää parin vuoden välein, mutta kivat viikonloppureissut Eurooppaan lentäen olen lopettanut aikapäivää sitten. Suomessa on paljon nähtävää ja junalla pääsee ulkomaillekin.
Toisaalta, en ole kyllä itse ilmastoaktivisti.
Matkustamisessa ei ole mitään pahaa, jos ei ole hyvesignaloiva ilmastoaktivisti. Siis nimenomaan hyvesignaloiva joka käskee muita olemaan matkustelematta ja itse kuitenkin istuu jatkuvasti lentokoneessa viihdematkustusmielessä.
Tekopyhyyttä tässä kritisoidaan. Jos johonkin uskoo, niin sitä omaa uskoansa pitäisi seurata.
ap
Kyllähän matkustella voi myös esim. junalla. Suomalaisille se on tietysti haasteellista, mutta esim. Keski-Euroopassa ja Yhdysvalloissa voi vaihtaa maisemaa myös maata pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän matkustella voi myös esim. junalla. Suomalaisille se on tietysti haasteellista, mutta esim. Keski-Euroopassa ja Yhdysvalloissa voi vaihtaa maisemaa myös maata pitkin.
Junat ja bussit kulkevat monin paikoin lähes tyhjinä, eli saastuttavat paljon enemmän kuin yksityisautoilu.