Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-kirjojen lukulaite?

Vierailija
01.10.2019 |

Olen päättänyt alkaa lukemaan e-kirjoja jollain asiaan vihkiytyneellä laitteella. Te jotka käytätte kindleä tai muuta, minkä laitteen ostaisitte nyt ja mistä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelisin lukulaitteeksi jotain halvahkoa tablettia. Ei kannata ostaa kaikkein halvinta, mutta esimerkiksi Samsung Galaxy Tab A9+ on nyt Gigantissa tarjouksessa 119€ ja sellainen on jo ihan tarpeeksi hyvä. Plus kun ostaa lukulaitteen sijaan oikean tabletin niin ei tarvitse jännittää tukeeko se sun haluamaasi tiedostomuotoa/juttua, vaan voi luottaa siihen että kaikkeen löytyy aina sovellus.

Oikean lukulaitteen näyttö on vähän kivempi katsella ja akunkesto on parempi. Mutta mun oma kokemus on että jos lukee sisätiloissa niin silloin näytön laadulla ei ole niin paljoa väliä (kunhan ei ole ihan surkea) vaan tärkeämpi on näytön koko. Sellaista noin 10 tuuman näyttöä on tosi paljon kivempi lukea kun esimerkiksi pientä 6-7 tuumaista. Akun kestosta puolestaan, niin kauan kun laitteessa riittää ongelmitta akkua koko päiväksi, niin pidempi akun kesto ei oikeastaan ole niin merkityksellinen kosk

Näkeekö tuollaisesta 6" näytöstä edes mtään?

Vierailija
62/71 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kindle on kyllä paras lukulaite. Siihen tosin saa helposti kirjoja vain amazonista ja muiden kirjojen saaminen sisään on aina työlästä.

Silmät ja aivot ovat tärkeimmät lukulaitteet. Nuo ovat sitä paitsi kuunnelmia, eivät kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelisin lukulaitteeksi jotain halvahkoa tablettia. Ei kannata ostaa kaikkein halvinta, mutta esimerkiksi Samsung Galaxy Tab A9+ on nyt Gigantissa tarjouksessa 119€ ja sellainen on jo ihan tarpeeksi hyvä. Plus kun ostaa lukulaitteen sijaan oikean tabletin niin ei tarvitse jännittää tukeeko se sun haluamaasi tiedostomuotoa/juttua, vaan voi luottaa siihen että kaikkeen löytyy aina sovellus.

Oikean lukulaitteen näyttö on vähän kivempi katsella ja akunkesto on parempi. Mutta mun oma kokemus on että jos lukee sisätiloissa niin silloin näytön laadulla ei ole niin paljoa väliä (kunhan ei ole ihan surkea) vaan tärkeämpi on näytön koko. Sellaista noin 10 tuuman näyttöä on tosi paljon kivempi lukea kun esimerkiksi pientä 6-7 tuumaista. Akun kestosta puolestaan, niin kauan kun laitteessa riittää ongelmitta akkua koko päiväksi, niin pidempi aku

Näkee, paremmin kuin kirjasta, koska teksikokoa saa suuremmaksi tarvittaessa.

Vierailija
64/71 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä lukulaite? Katselin, että maksavat 300€ ja ovat todella pieniä. Miksi ne ovat noin kalliita ominaisuuksiinsa nähden? 300€ saa jo iPadin.

Kannattaa hankkia se ipädi sitten. Tai tcl nxtpaper, jos haluat mattanäytön.

Tällä hetkellä paras elukulaite on daylight dc1. Maksa $700usd. Mitään muuta hyvää siinä ei ole paitsi rlcd näyttö joka ei ärsytä silmiä.

https://huutokaupat.com/kohde/5892438/daylight-computer-lukulaite-table…

Siinä on myynnissä.

Vierailija
65/71 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laite toimisi parhaiten jos käyttää Nextorya, bookbeatia yms.? Haluan lukea kirjat suomeksi, ja Kobon valikoima näytti melko ankealta, jokainen kirja täytyy vielä ostaa erikseen eikä kk-jäsenyydellä saa kuin jotain satunnaisia kirjoja?

Vierailija
66/71 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laite toimisi parhaiten jos käyttää Nextorya, bookbeatia yms.? Haluan lukea kirjat suomeksi, ja Kobon valikoima näytti melko ankealta, jokainen kirja täytyy vielä ostaa erikseen eikä kk-jäsenyydellä saa kuin jotain satunnaisia kirjoja?

Olen pari viikkoa selvitellyt asiaa ja kyllä tuo maailma aika onnettomalta näyttää. Tabletit ovat vallanneet e-kirjamarkkinat, mutta itse haluaisin lukea nimenomaan ilman häiriötekijöitä hyvältä näytöllä. En halua taas yhtä Android-laitetta talouteeni joka vakoilee minua silloinkin kun luen.

Harmi vaan ettei markkinoille tule juuri laitteita. Kobo, Pocketbook ja Kindle ovat käytännössä ainoita isoja valmistajia jotka kehittävät laitteita ja nekin tuovat vain ominaisuuksiltaan kehnoja laitteita jotka maksavat aivan hemmetisti. Kuvaavaa on, että paljon kirjoja lukevatkin ovat pettyneitä uusiin laitteisiin.

100€ puhelimessa on monta kertaa tehokkaampi järjestelmäpiiri kuin näissä monta kertaa kalliimmissa kirjanlukijoissa.

Vierailija
67/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, onko kellään kokemusta Onyx Booxeista? Kannattaako ostaa Go 6 vai 7 ja toimiiko tässä varmasti esim. Storytel?

Vierailija
68/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pari viikkoa selvitellyt asiaa ja kyllä tuo maailma aika onnettomalta näyttää. Tabletit ovat vallanneet e-kirjamarkkinat, mutta itse haluaisin lukea nimenomaan ilman häiriötekijöitä hyvältä näytöllä. En halua taas yhtä Android-laitetta talouteeni joka vakoilee minua silloinkin kun luen.

Harmi vaan ettei markkinoille tule juuri laitteita. Kobo, Pocketbook ja Kindle ovat käytännössä ainoita isoja valmistajia jotka kehittävät laitteita ja nekin tuovat vain ominaisuuksiltaan kehnoja laitteita jotka maksavat aivan hemmetisti. Kuvaavaa on, että paljon kirjoja lukevatkin ovat pettyneitä uusiin laitteisiin.

100€ puhelime

Mikä näistä tekee kehnoja ja aiheuttaa pettymyksiä?

Vierailija
69/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä palveluista ei voi lukea kirjoja lukulaitteella. Sun täytyy joko ostaa kirjat omaksi tai lainata ne kirjastosta.

Vierailija
70/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan ettei markkinoille tule juuri laitteita. Kobo, Pocketbook ja Kindle ovat käytännössä ainoita isoja valmistajia jotka kehittävät laitteita ja nekin tuovat vain ominaisuuksiltaan kehnoja laitteita jotka maksavat aivan hemmetisti. Kuvaavaa on, että paljon kirjoja lukevatkin ovat petty

Suorituskyky verrattuna tabletteihin.

Vierailija
71/71 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä palveluista ei voi lukea kirjoja lukulaitteella. Sun täytyy joko ostaa kirjat omaksi tai lainata ne kirjastosta.

Android-pohjaisissa pitäisi toimia, näitäkin alkanut nyt tulemaan.