Jos voisit poistaa yhden kotityön maailmasta kokonaan, mikä se olisi?
Hypoteettisessa tilanteessa siis tuota poistettua kotityötä ei enää koskaan tarvitsisi, vaan arki sujuisi ilmankin.
Oma vastaukseni: kaupassa käyminen ja ruokahuolto yleensä. En vaan JAKSA enää rahdata kasseja kaupasta niska väärällään monta kertaa viikossa.
Kommentit (230)
Siivous kokonaisuudessaan! Vessan pesun, moppaus jne.
Pyykkien "pesu", eli koneeseen laitto, ripustelu ja kaappiin viikkaus. En tykkää ollenkaan, muuten kaikenlainen siivoaminen on mukavaa puuhaa.
Jos kyse on maailmasta, veden kantaminen kilsojen päästä on aika perseestä. Jos pölyn pyyhkiminen on ongelma, ohjeista sisäkköä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ehkä joku näistä:
- jääkaappipakastimen sulatus ja pesu
-uunin puhdistus
- liesituulettimen putsaus
- keittiön kaappien pyyhkiminen (se tyhjentäminen, pyyhintä ja takaisin täyttö... huoh. Pahinta on, jos kaappien päällä on rasvapölyä, joka ei lähde kuin taltalla.)
Ammoniakilla lahtee.
Laattasaumojen peseminen. Siksi meidän uuteen kotiin tuleekin mikrosementtiseinät :D
Tiskaus. Siis sekä astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys että käsitiskit. Tämä on semmoinen tylsä päivittäinen jatkuva kotityö, toki muitakin ankeita hommia on, on mutta niitä ei tarvitse tehdä niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaminen, onnistuu ostamalla astianpesukone
Pitää se konekin ihan itse täyttää ja tyhjentää. Kyllä minä ainakin haluaisin poistaa Tiskaaminen kaikissa muodoissaan. Se tuntuu olevan loputon urakka, jos tiskaan aamulla, illalla on taas uusi tiskivuori odottamassa 😫
Tuohan ON poistettavissa.
1. Syö aina ulkona
2. Syö vain sellaista noutoruokaa, jota varten ei tarvitse astioita
3. Syö vain kertakäyttöastioilta
Ei nuo ole perheelliselle ihmiselle mitään oikeita vaihtoehtoja. Tiskeistä ei vaan pääse millään. Pyykit on toinen ja roskien vienti. Melkein kaiken muun voi ulkoistaa hankkimalla siivoojan, robotti-imurin ja kauppakassipalvelun, mutta nuo jää jäljelle.
Pyykkäys, ja lajittelu. Joutuu tekemään koko ajan ja menee kyllä paljon aikaa ainakin mulla 😅