Jos voisit poistaa yhden kotityön maailmasta kokonaan, mikä se olisi?
Hypoteettisessa tilanteessa siis tuota poistettua kotityötä ei enää koskaan tarvitsisi, vaan arki sujuisi ilmankin.
Oma vastaukseni: kaupassa käyminen ja ruokahuolto yleensä. En vaan JAKSA enää rahdata kasseja kaupasta niska väärällään monta kertaa viikossa.
Kommentit (230)
Kerääntyy suihkukaappiin kalkkia ja muuta mähmää, joten kyllä kannattaa pestä
Kaikki tuo ruokaan liittyvä vituttaa välillä niin ankarasti. Just tuo kaupassa ravaaminen ja kassien reuhuminen 🤪 Sanomattakin selvää, että meillä minä olen vastannut tästä puolesta.
Nyt oon alkanut laiskottelee.. Kaikki saa arkena yhden lämpimän ruuan töissä tai koulussa, kotona voi sit lämmittää jotain..
Nää viikonloput ärsyttää just siks että jotain ruokaa on laitettava. Miehelle olen nyt siirtänyt vastuun 👍
Ja korostan, että joskus ruuanlaitto on ihan kivaakin ja siitä jaksaa innostua. Leivon myös suht usein, se on kivaa kun inspis iskee!
Mutta pakkopullaa alkaa olee kun vuodesta toiseen ite vääntää safkoja.
Vierailija kirjoitti:
Käsityöt.
Sinccis
Ai rynkkaamisen?
Postin hakeminen ja lukeminen on vastenmielistä. Pitäis siirtyä mahdollisimman paljon e-laskuihin ja suoraveloituksen, mutta kun kaikki laskut yms pankkiasiat on inhottavaa joten en tee e-laskusopimuksia.
Vähintään yhtä paha ellei pahempi on pyykkihuolto. Antaisin vasemman käteni jos ei tarvitsisi ripustaa narulle, etsiä pareja sukille, viikata ja viedä kaappiin vaatteita. Vaatteiden koneeseen työntämisen voisin tehdä.
ruokanlaitto jos silti saa hyvää ruokaa
Ulkovaatteiden kuivattaminen ja puhtaanapito!
Siivous
Ei ole varaa tilata kotisiivoojaa. Turha ehdottaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin imuroinnin, mutta se asia ratkesi jo. En tykännyt imuroinnista, joten vuosi sitten ostettiin laadukas robotti-imuri. Nyt se imuroi mun puolesta joka toinen päivä koirankarvat ja pölyt lattioilta, kun minä löhöilen sohvalla tai teen jotain mieluisaa. Paras investointi ikinä.
Mä tein saman, mutta se ei kyllä ratkaise koko ongelmaa, koska robotti ei ainakaan meillä pääse joka paikkaan, joten pitää se tavallinen imuri ottaa esille kuitenkin, jos haluaa kunnollisen lopputuloksen.
Sori ohis, mutta toimiiko tuo robotti-imuri karvataloudessa? Meillä on neljä kissaa ja yksi iso koira, joten sitä hemmetin karvaa on JOKA PAIKASSA koko ajan enkä todellakaan jaksa imuroida kuin kerran pari viikossa. Pelkään vain, että imuriparka menee tukkoon hetkessä kun täällä pyyhältää. :D
Vastaukseni aloitukseen on jääkaapin ja pakastimen tyhjennys ja siivous. En tiedä, kuinka usein tätä pitäisi harrastaa, mutta tässä talossa luultavasti emme todellakaan tee tätä tarpeeksi usein. Hävettää ja ällöttää...
Kaikki pölyyn liittyvä! Imurointi, pyyhkiminen, mattojen ja petivaatteiden tuuletus/ puistelu. Mieluummin hinkkaan vessanpönttöä tai tiskiallasta.
Pyykkien lajittelu telineeltä kaappeihin.
Lasten hoito. Ihan sika rasittavaa!
Kaikki siivoushomma. Nyt pitäs aloittaa kotona ykkösinhokkihomma :ikkunanpesu. Johon liittyy kakkosinhokki: verhojen silittäminen.
Ruuanlaitto ja tiskaus käsin kolmantena
Seksi