Olenko liian vaativa? Mies pelkäsi mökillä ja fiilikset kylmeni saman tien.
Noniin, olen siis tapaillut erästä ihan mukavaa miestä 3 kuukautta. Kaikki oli ennen ihan kivasti ja asiat etenivät oikeaan suuntaan.
Kunnes vietettiin 3 päivää mökillä äskettäin. Milloin miestä pelotti pimeä, milloin, että joku tulee mökkiin, milloin jotkut äänet joita vain hän kuuli (tai ainakaan minä en kuullut mitään helähdyksiä tai radiokohinaa).
Päästiin kotiin, niin mies väitti kaikkea vain esitykseksi. Oli kuulemma halunnut vähän jännitystä luoda. Haha. Ei edes uskaltanut mennä pihalle katsomaan, mistä mainitsemansa äänet tuli, vaan minä menin. Rupesi kyllästyttämään jo mökillä miehen säikkyminen.
Ja tiedättekös...tunteet viileni rankasti tämän jälkeen. Ei nyt tarvitse olla mikään tosiäijä, mutta oikeasti... Olenko vain liian vaativa vai menisikö teidänkin fiilikset tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (102)
No, tuota. En kyllä jaksaisi tuommoista katsella. Itse kun vietän aikaa yksin mökilläni keskellä korpea ja sen lisäksi liikun paljon metsissä yksin marjastaen, sienestäen ja muuten vaan retkeilleen....olis aika huvittavaa, jos toinen pelkäisi koko ajan. Ja oon tämmöinen puolitoistametrinen pieni mimmi.
Ymmärrän, jos pelkää jotain oikeasti pelottavaa (esimerkiksi riehuvaa sekopäistä narkkaria kaupungilla tai isoa irtipäässyttä koiraa, joka käyttäytyy aggressiivisesti, tuommoisia minäkin pelkään).
Vierailija kirjoitti:
Aiempi mies pelkäsi koko ajan ja tilanne oli usein surkuhupaisa. Kadulla pelotti, metrossa pelotti ja lähes aina ja joka paikassa pelotti.
Sinänsä ymmärrän, että hän oli vain 192-senttinen.
Onneksi minä olin suojelemassa häntä.
N 158 cm
:) Ihan kuin minun kirjoittamani, tosin olen peräti 159 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä täällä.
Puhuttiin miehen kanssa. Soitin, kun asia on jäänyt minua vaivaamaan.
Edelleen kaikki oli vain esitystä, vähän jännitystä, mustaa huumoria ja mitä lie. En tiedä mitä huumoria siinä oli, kun eräänäkin iltana sanoin meneväni nukkumaan ja mies ei uskaltanut tulla "koska tänne saattaa tulla joku".Ei taida mennä siis huumorintajutkaan yksiin, jos tuo oli hänen käsityksensä hauskasta. Edelleen kuulostaa pahasti valehtelulta.
Ei oikein kiinnosta edes tutustua lisää, mistä lienee valehtelee seuraavaksi.
Ei kuulosta kovin aidolta ihmiseltä. Itse pelkään miehenä pimeää jonkin verran, mutta en esittäisi mitään muuta.
Tuon miehen suurin ongelma taitaakin olla tuo että esittää, ei suinkaan tuo pelkääminen. Pimeän pelkääminen on luontainen asia joka on iskostunut DNA:hamme evoluution aikana. Eli jos joku kieltää sen, niin hänhän on automaattisesti valehtelija.
Niin, mitä sillä aitoudella sitten taas tarkoitetaan... Hänelle tuo asian kieltäminen voi olla tapa käsitellä sitä, eikä se tee hänestä ihmisenä yhtään vähemmän aitoa. Ihmisillä on erilasia tapoja reagoida asioihin.
Onko mies ylipäätään tottunut mökkeilemään? Kaikista ei ole siihen ja luonto äänineen voi tuntua oudolta. Jo pelkkä puuhellan sytyttäminen voi olla jollekin haastava homma ennen kuin sen neuvoo. Tai kirveen käyttö. Joku osaa teoriassa lämmittää saunan, kuten muuan deitti kerran selitti, mutta käytännössä olikin vaikeampaa.
Minun on pitänyt aika lailla laskea odotuksia miesten suhteen silloin, jos ovat käyneet mökilläni. En silti ketään siksi jättäisi, jos ei ymmärrä mökkeilystä mitään. Maailmassa kun on paljon asioita, joita minä pelkään ja jota en osaa. Olisi ikävää, jos mies jättäisi sen takia.
Itse lämpenin aikoinaan lopullisesti omalle miehelleni kun hän tuli ensimmäistä kertaa käymään rakkaalla sukumökillämme. Oli heti kuin kotonaan, kantoi vedet ja lämmitti saunan. Tuli turvallinen ja lämmin olo siitä että mies oli heti kuin kotonaan minulle hyvin tärkeässä paikassa.
Mä en seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei pystyisi olemaan rehellinen itselleen tai minulle. Mua ei haittaisi, vaikka kumppani olisi millainen jänishousu, kunhan pelko ei rajoittaisi normaalielämää. Olen itse sen verran ”rohkea”, että voin mennä pimeällä metsään, viedä ampiaiset pihalle yms. pientä ilman että tarvitsen rinnalle samanlaisen ihmisen.
Sen sijaan tuo suoranainen valehtelu (kohdistui se sitten enemmän itselleen valehteluksi tai sitten suoraan toiselle valehteluksi) olisi minulle punainen vaate. Sanoisin suoraan, että ei ole aikuismaista selitellä ja yrittää esim. huumorin varjolla lakaista piiloon ikäviä asioita. Tuollainen käytös luultavasti esiintyisi muissakin vastaavissa stressaavien/pelottavien asioiden jälkipyykkinä.
Ihme vässykkä, tosi miestä ei olisi pelottanut kuin se että riittääkö viinakset koko ajalle kolmeksi päiväksi
Itse olen mies ja pelkään pimeää. Pelkään myös ulkohuussissa käymistä. Olen aina pelännyt mummolan ajoista asti ukohuussia. Pelkään että käsi tulee reijästä ja nappaa minut kakkakasan sekaan. Pelkään myös susia ulkohuussin ympärillä ja pahoja henkiä. Tiedän ettei pahoja henkiä ole olemassakaan, mutta pelkään myös Neuvostoliiton aikaisia neuvosto kummituksia. Leijailee mökin rajan takana jonne niitä on ammuttu melkoinen liuta aikoinaan.
En voi sille mitään että olen niin pelokas. Minulla on niin hyvä mielikuvitus. Vastapainoksi olen todella hyvä tappelemaan ja harrastan häkkitappelua. Voitan miehen kuin miehen 100km säteellä.
Silti pelkään ulkohuussia ja susia sekä edellämainittuja asioita.
Olen tyypillinen lihaksikas sankari joka tykkää laittautua peilin edessä pitkään.
Mulle on siis turha tavallaan vittuilla vaikka pelkään erilaisia hassuja asioita.
Mä voitan kaikki. kirjoitti:
Itse olen mies ja pelkään pimeää. Pelkään myös ulkohuussissa käymistä. Olen aina pelännyt mummolan ajoista asti ukohuussia. Pelkään että käsi tulee reijästä ja nappaa minut kakkakasan sekaan. Pelkään myös susia ulkohuussin ympärillä ja pahoja henkiä. Tiedän ettei pahoja henkiä ole olemassakaan, mutta pelkään myös Neuvostoliiton aikaisia neuvosto kummituksia. Leijailee mökin rajan takana jonne niitä on ammuttu melkoinen liuta aikoinaan.
En voi sille mitään että olen niin pelokas. Minulla on niin hyvä mielikuvitus. Vastapainoksi olen todella hyvä tappelemaan ja harrastan häkkitappelua. Voitan miehen kuin miehen 100km säteellä.
Olen tyypillinen lihaksikas sankari joka tykkää laittautua peilin edessä pitkään.
Mulle on siis turha tavallaan vittuilla vaikka pelkään erilaisia hassuja asioita.
Niin, en minä siitä pelkäämisestä vittuilisi.
Olisi vain outoa, jos itsesi tuntemisen jälkeen väittäisit, että mökkeily on tosi kivaa ja varsinkin yksinäinen mökki metsän keskellä. Ja sitten kun siellä kuitenkin jännittäisi, niin väittäisit sen olevan pelkkää vitsiä. Monta päivää putkeen.
Kyllä ihminen pelätä saa, minäkin pelkään käärmeitä, mutta siksi en haluaisi lähteä käärmenäyttelyyn tai väittäisi kumppaniehdokkaalle, et hei kyllä sun lemmikkikäärme on ihan jees.
Olet pelkuri joka voittaa kaikki tappelussa.
Miten ajattelit voittaa haamun nyrkeillä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, en minä siitä pelkäämisestä vittuilisi.
Olisi vain outoa, jos itsesi tuntemisen jälkeen väittäisit, että mökkeily on tosi kivaa ja varsinkin yksinäinen mökki metsän keskellä. Ja sitten kun siellä kuitenkin jännittäisi, niin väittäisit sen olevan pelkkää vitsiä. Monta päivää putkeen.
Kyllä ihminen pelätä saa, minäkin pelkään käärmeitä, mutta siksi en haluaisi lähteä käärmenäyttelyyn tai väittäisi kumppaniehdokkaalle, et hei kyllä sun lemmikkikäärme on ihan jees.
Mun mielestä on ihan ok olla rakastamatta valehtelijaa. Ties mistä kaikesta se valehtelija on valehdellut.
Valehtelu on yksi ihmiskunnan halveksutuimmista teoista ja etenkin jos valehtelee läheisilleen.
Se kertoo että tyyppi ei ole ihan terve mieleltään ja elää täysin harhaisessa todellisuudessa.
Muista aina jättää valehtelija.
Ei hämähäkkejä saa tappaa, on outoa tuo. Muka luonnonystävä?
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan tuo suoranainen valehtelu (kohdistui se sitten enemmän itselleen valehteluksi tai sitten suoraan toiselle valehteluksi) olisi minulle punainen vaate. Sanoisin suoraan, että ei ole aikuismaista selitellä ja yrittää esim. huumorin varjolla lakaista piiloon ikäviä asioita. Tuollainen käytös luultavasti esiintyisi muissakin vastaavissa stressaavien/pelottavien asioiden jälkipyykkinä.
Taisi tajuta itsekin minkälaiseksi raukkikseksi osoittautui joten häpesi silmät päästään ja raukkismaiseen tyyliinsä ei uskaltanut myöntää että pelottaa. Itse naureskelisin päin ja sanoisin että ei sen tarvi sitä yrittää peitellä, oot sä vähän pelkuri metsässä. Ja ei tarvi hävetä jos vain itsellekin kehtaa myöntää että nyt tuli miehelle pupu pöksyyn.
Tulee mieleen taannoinen likkaystäväni joka uhosi käyneensä avomerellä purjeveneellä mutta kun perusristeilyreissulla sitten yömyrskyssä laiva vaappui edestakaisin niin pupillit kiristyneinä ja hermostuneen oloisena kokoajan kyseli baarissa ja yöllä hytissä että "oikeesti hukutaanko me?"
Pelkääminen on ihan fine, mutta asian kuittaaminen esitykseksi olisi syy eroon. En voi sietää mitään valehtelua ja paskanpuhumista. Pitää luottaa sen verran edes.
Vierailija kirjoitti:
Pelkääminen on ihan fine, mutta asian kuittaaminen esitykseksi olisi syy eroon. En voi sietää mitään valehtelua ja paskanpuhumista. Pitää luottaa sen verran edes.
"Moi Liisa, mites sulla ja Matilla menee?"
"Me erottiin..."
"Mitä, miksi? Kävikö se suhun käsiksi? Oliko sillä joku toinen nainen?"
"Ei kun se ei kehdannut myöntää että sitä pelotti metsässä vaikka selkeästi pelotti."
Kyllä mä olen jättänyt miehen jatkuvan valehtelun takia. Valehteli maksetuista laskuista ja kaikesta ihan pienestäkin. Haluan miehen joka elää MUN kanssa yhteisessä todellisuudessa.
Ei missään valemaailmassa.
Pelkääminen on ihan ok ja ei sille mitään voi jos pelottaa.
Oma isäni on itse pelottavan näköinen, mutta pelkää hysteerisesti hämähäkkejä ja hirvikärpäsiä. Saa joka kerta paniikkikohtauksen nähdessään hämähäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat joudut elämässäsi päättämään itse. Neuvoista ei ole apua, ellet sitten selitä asiaa niin perusteellisesti että itse asiassa perustelet päätöksesi siinä selittäessä. Joten, jatkapa. Miten tärkeä mökkeily on sulle ja millainen mies mielestäsi on.
Ai niin, miksi kirjoitit tänne? Oletko yksinäinen?
Ap ei mitään neuvoja edes kysynyt. :D Miksi kirjoitit ihan asian vierestä? Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat joudut elämässäsi päättämään itse. Neuvoista ei ole apua, ellet sitten selitä asiaa niin perusteellisesti että itse asiassa perustelet päätöksesi siinä selittäessä. Joten, jatkapa. Miten tärkeä mökkeily on sulle ja millainen mies mielestäsi on.
Ai niin, miksi kirjoitit tänne? Oletko yksinäinen?
Ap ei mitään neuvoja edes kysynyt. :D Miksi kirjoitit ihan asian vierestä? Oletko tyhmä?
Olen tyhmä ja se johtuu siitä että olen lievästi kehitysvammainen ja minulla on lukihäiriötkin.
Miksi pilkkaat minua tyhmäksi?
Tulin surulliseksi.
Ihmisiä ne miehetkin on. Miettikääpäs huviksennen kunka paljon joustavuutta ja sietokykyä vaatii naisen oikkujen sietäminen.
Itse siksi ihmettelen lesboja. En eniten sen seksin takia vaan juurikin siksi, että miten kukaan jaksaa jakaa arkensa toisen naisen kanssa. Kyllä pitää olla mies, että jaksaa! Itse väsyn tosi nopeasti niin sukulais- kuin naiskavereihinkin jos joudun pidempään yhdessä olemaan.