Olenko liian vaativa? Mies pelkäsi mökillä ja fiilikset kylmeni saman tien.
Noniin, olen siis tapaillut erästä ihan mukavaa miestä 3 kuukautta. Kaikki oli ennen ihan kivasti ja asiat etenivät oikeaan suuntaan.
Kunnes vietettiin 3 päivää mökillä äskettäin. Milloin miestä pelotti pimeä, milloin, että joku tulee mökkiin, milloin jotkut äänet joita vain hän kuuli (tai ainakaan minä en kuullut mitään helähdyksiä tai radiokohinaa).
Päästiin kotiin, niin mies väitti kaikkea vain esitykseksi. Oli kuulemma halunnut vähän jännitystä luoda. Haha. Ei edes uskaltanut mennä pihalle katsomaan, mistä mainitsemansa äänet tuli, vaan minä menin. Rupesi kyllästyttämään jo mökillä miehen säikkyminen.
Ja tiedättekös...tunteet viileni rankasti tämän jälkeen. Ei nyt tarvitse olla mikään tosiäijä, mutta oikeasti... Olenko vain liian vaativa vai menisikö teidänkin fiilikset tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (102)
Sinulle se mökki ja seutu ovat tuttuja, miehelle ei. Etkö muka itse ole vaikka toisen asunnossa hieman varautuneena kun käyt kylässä? Vai jalat vaan pöydälle ja jääkaapista safkaa naamaan.
Toki jos sinulla ei ole fiiliksiä jatkaa suhdetta niin mitä sitä turhaan jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten ihmetelkö, mikseivät miehet puhu tunteistaan, vaikka kuinka näkyisi jokin asia vaivaavan.
On minun aiemmat miehet puhuneet tunteista vaikka ja kuinka vaikka eivät olekaan pelänneet kuollakseen paria mökkiyötä.
Enhän minä voi edes tietää mitä mies on oikeasti tuntenut tai ollut tuntematta, kun valehteleekin vielä. Ap
Iiik! Hämähäkki iiik!! Apuva! Apuva!
Vierailija kirjoitti:
Sinulle se mökki ja seutu ovat tuttuja, miehelle ei. Etkö muka itse ole vaikka toisen asunnossa hieman varautuneena kun käyt kylässä? Vai jalat vaan pöydälle ja jääkaapista safkaa naamaan.
Toki jos sinulla ei ole fiiliksiä jatkaa suhdetta niin mitä sitä turhaan jatkamaan.
Oltiin vuokramökillä kummallekin vieraalla seudulla. Ilmeisen pelottavaa tuolla Kainuussa.
Ap
Alkaa jo nämä mökkilöpinät olla kulunutta provoa.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on vähän tuollainen, aluksi ärsytti kun jouduin rauhoittelemaan miehen kuullessa outoja ääniä yms. Jouduin myös tappamaan hämähäkit ja pyydystämään mökillä hiiret. Tutussa paikassa ei niitä pelottavia ääniä niin ole, joten voit ihan hyvin antaa vielä mahdollisuuden vaikka ymmärrän että vähän tunteet viilenee kun mies paljastuu neidiksi.
Oma mieheni on ihan mahtava tyyppi muuten, joten tuo pieni pelokkuus välillä ei enää niin häiritse, lähinnä naurattaa.
Ohis, mutta miksi ihmeessä tapat hämähäkit? Hyödyllisiä otuksia, jotka syövät paljon haitallisempia eläimiä.
Et ole liian vaativa. Itse en jaksa edes omilta ystäviltä tuollaista säikkymistä. En tajua miksi aikuisen ihmisen pitää säikkyä ja lisäksi ottaa päähän ihmisten eräily-kyvyttömyys mökillä tai metsässä. Tästä syystä en mökkeile tai eräile niiden ystävieni kanssa jotka on täysin rasittavia IIK-hirvikärpänen tyyppejä . T. Kolmekymppinen nainen
Itse tuossa kohtaa puhuisin miehelle asiasta. Sanoisin että on ihan ok pelätä, mutta esittämiseksi selittely ei napannut, oli lapsellista eikä osu mun huumorintajuun. Jos mies pitää kiinni siitä että tämä oli hänen huumoriaan tai ei muutoin suostu/kykene puhumaan asiasta niin tuosta ei tule mitään, pakkohan asioita on voida käsitellä avoimesti.
Mun mies pelkää lentämistä ja korkeita paikkoja, ei nyt mitenkään hysteerisesti mutta kyllä mä ihan mielellään pidän häntä kädestä ja rohkaisen eikä se tee hänestä silmissäni vähemmän miehekästä. Oikeastaan päin vastoin, kun myöntää asian ja on silti valmis voittamaan pelkonsa. Inhoaa/pelkää myös esim. punkkeja mua enemmän, mutta sitten taas on meillä se joka hoitelee sisälle änkeneet ampiaiset pois päiviltä. Ei se ole aina niin suoraviivaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet eroaisivat aina kun nainen pelkää niin tässä maassa ei olisi yhtäkään parisuhdetta.
Elämässä kannattaa valita kumppani kenen kanssa saa tasavertaisena toteuttaa itseään. Tämä apn asia ei ole sukupuolikysymys. Itse en jaksa pelkureita ja mieheni on samanlainen. Välillä ihmiset jotenkin tahallaan lietsoo itselleen kaikkia irrationaalisia pelkoja,se on järjetöntä
Mulla olis no go koska jos ei pelon keskeltä pysty järkeilemään ettei se varmaankaan ole mitään kamalaa ja pysty menemään itse katsomaan niin en luota enää miehen järkeen, päättelykykyyn. Sitten oikeissa tilanteissa kun on riiita tai vaikea tilanne tai hätä niin mies jolta ei löydy logiikkaa on ihan kamala kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempi mies pelkäsi koko ajan ja tilanne oli usein surkuhupaisa. Kadulla pelotti, metrossa pelotti ja lähes aina ja joka paikassa pelotti.
Sinänsä ymmärrän, että hän oli vain 192-senttinen.
Onneksi minä olin suojelemassa häntä.
N 158 cm
Se, että on pitkä ei tarkoita, että pärjäisi esim. Tappelussa. Mä olin ihan tyytyväinen kun oma 2m mies oli varuillaan huonommalla seudulla, koska pidemmät miehet houkuttelevat sekopäitä lähelleen helpommin. Ne narkkarit jotka etsivät ongelmia haluavat kaataa itseään isomman miehen jotta näyttäisivät jotenkin siisteiltä.
Tosin tuo mies kyllä suojeli minua tilanteen vaatiessa, että ei mikään täyssäikky ollut vaan enemmänkin normaalilla suojeluvaistolla varustettu.
Kumma kun tasa-arvon päivinä naiset vieläkin kaipaavat suojelua ja naureskelevat jos mies ei ole machona.
En minä naureskellut.
Suojelin.
Mieti nyt vaikka että tulisi tulipalo - tuollainen juoksisi varmaan kirkuen itse ulos, hyppäisi ulos päästyään palomiehen syliin, (koska ulos päästyään pimeä pelottaisi) ja jättäisi sinut sinne oikeiden miesten pelastettavaksi.
Entä jos lenkillä joku raiskaaja hyppäisi puskasta puukon kanssa?
Mullakin menisi fiilikset. En vaan voisi kunnioittaa itseäni niin paljon naisellisempaa miestä parisuhteessa. Kaverina kyllä.
Ja kyllä, erityisen surkeaa tuossa on se valehtelu. Miten voi luottaa muissakaan asioissa, kun yrittää noin päivänselvää asiaa muuttaa mustasta valkoiseksi? Ihan kuin et olisi ollut itsekin paikalla näkemässä, miten tilanne oikeasti meni.
Vierailija kirjoitti:
Et ole liian vaativa. Itse en jaksa edes omilta ystäviltä tuollaista säikkymistä. En tajua miksi aikuisen ihmisen pitää säikkyä ja lisäksi ottaa päähän ihmisten eräily-kyvyttömyys mökillä tai metsässä. Tästä syystä en mökkeile tai eräile niiden ystävieni kanssa jotka on täysin rasittavia IIK-hirvikärpänen tyyppejä . T. Kolmekymppinen nainen
Et ole tainnut pahemmin joutua hirvikärpästen kanssa tekemisiin. Ei niitä tietenkään pelätä tarvitse, mutta kyllä ne helkkarinmoinen riesa on.
Mua ei haittaisi se että mies pelkäisi, mutta tuo olisi todella turn off että väittäisi jälkikäteen koko hommaa esitykseksi. Se ärsyttäisi myös, jos toinen pilaisi koko mökkireissun omilla peloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää sitten ihmetelkö, mikseivät miehet puhu tunteistaan, vaikka kuinka näkyisi jokin asia vaivaavan.
On minun aiemmat miehet puhuneet tunteista vaikka ja kuinka vaikka eivät olekaan pelänneet kuollakseen paria mökkiyötä.
Enhän minä voi edes tietää mitä mies on oikeasti tuntenut tai ollut tuntematta, kun valehteleekin vielä. Ap
Nimenomaan kuten sanoit: mies saa puhua tunteista, mutta vain oikeanlaisista tunteista. Ja jo nuorena kundit oppivat, mistä ei kannata puhua: niistä on vain vaiettava, ja puhuttava sitten poikaporukassa (jos sielläkään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut pahemmin joutua hirvikärpästen kanssa tekemisiin. Ei niitä tietenkään pelätä tarvitse, mutta kyllä ne helkkarinmoinen riesa on.
Hirvikärpänen on kiusallinen, ei vaarallinen. Hirvikärpästä ei siis voi verrata esim. Mambaan koska se ei ole läheskään niin tappavaa renkutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vaikka että tulisi tulipalo - tuollainen juoksisi varmaan kirkuen itse ulos, hyppäisi ulos päästyään palomiehen syliin, (koska ulos päästyään pimeä pelottaisi) ja jättäisi sinut sinne oikeiden miesten pelastettavaksi.
Entä jos lenkillä joku raiskaaja hyppäisi puskasta puukon kanssa?
Mullakin menisi fiilikset. En vaan voisi kunnioittaa itseäni niin paljon naisellisempaa miestä parisuhteessa. Kaverina kyllä.
Ja kyllä, erityisen surkeaa tuossa on se valehtelu. Miten voi luottaa muissakaan asioissa, kun yrittää noin päivänselvää asiaa muuttaa mustasta valkoiseksi? Ihan kuin et olisi ollut itsekin paikalla näkemässä, miten tilanne oikeasti meni.
Naisellisempaa? Ehkä sinä olet saamaton pelkuri, joka ei pysty omin voimin kävelemään palavasta talosta ilman että mies pelastaa. Mutta ei se pelkuruus ole "naisellisuutta".
Mitä muuten uskot yhdenkään miehen pystyvän tekemään aseettomana, jos toisella on puukko ja pääsee yllättämään?
Eroa jos kylmeni. On se normaalia jossain määrin nuoremmille, ehkä yli 35 vuotiaalta sitä ei taas odottaisi. Käytös /sanat olivat kuitenkin outoja makuusi (varmaan monille naisille tulisi mieleen) ja luonne ei nyt miellytä. Miehellä voi olla joko meediokykyjä tai sitten hänen mielikuvituksensa aiheutti jostain pienestä äänestä lisää mielikuvia. Kuitenkin pelkääminen on melko turhaa, se ei auta juuri tilanteessa, ehkä myöhemmin elämässä ei pelkää enää pimeää niin paljon tai sitten hän varustautuu mökille sellaisin välinein että havaitsee mahdolliset tunkeutujat kaukaa jne.
2/5.