Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni oli valehdellut uusille tutuilleen, että minä olen hoitaja, vaikka olen laitoshuoltaja

Vierailija
30.09.2019 |

Hän on siis harrastuksensa kautta tutustunut yhteen pariskuntaan ja kutsui heidät lauantaina meille istumaan iltaa. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tämä nainen kysyi minulta, että "niin missä sairaalassa oletkaan sairaanhoitajana" ja vastasin, etten ole sairaanhoitaja, vaan laitoshuoltaja, johon tämä nainen vähä kiusallisesti, että "Niin "Matti" (minun mieheni) kertoi, että olet sairaanhoitaja"... Siinä oli hetken hiljaisuus ja mieheni tyyliin tuijotti lattiaan. No, onneksi tämä asia sivuutettiin ja ilta sujui hyvin.

Kun he lähtivät kysyin mieheltä, että mikä juttu tämä oli, niin hän vastasi jotain ympäripyöreää, ettei hän tiedä mikä hoitsu tai mikälie olen... Ollaan oltu yli 10v. yhdessä ja hän kyllä tietää, että olen siivooja enkä hoitaja. Sanoinkin sitten, että ei kehdannut kertoa minun oikeaa ammattiani, niin mutisi vaan jotain epämääräistä... Olen vähän loukkaantunut ja ihmeissäni. Ja tämä pariskunta oli kumpikin ihan tavallisia duunareita, ettei heille ainakaan tarvitse esittää mitään parempaa.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, minun yksi työkaveri on selittänyt/antanut ymmärtää iät ja ajat kaikille, kuinka hänen miehensä on joku isokin pamppu yhdessä teollisuusalan firmassa, mutta todellisuudessa on ihan perus duunari siellä, joka on saanut varatyösuojeluvaltuutetun tittelin.

Aika kova. Itsekin pääsin kerran armeijassa toiseksi apupäivystäjäksi. Hienoja aikoja.

Vierailija
22/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat leveillä monilla asioilla, kuten autoillaan, naisillaan harrastuksillaan, omilla vaimoillaan ja muillakin asioilla.

Kuunnelkaapas joskus miesten puheita salassa, aina siellä joku kehaisu kuuluu omaan piikkiin.

Se nyt vaan on niin, se kuuluu miehen luonteeseen. Se on miehillä sisäänrakennettu piirre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat leveillä monilla asioilla, kuten autoillaan, naisillaan harrastuksillaan, omilla vaimoillaan ja muillakin asioilla.

Kuunnelkaapas joskus miesten puheita salassa, aina siellä joku kehaisu kuuluu omaan piikkiin.

Se nyt vaan on niin, se kuuluu miehen luonteeseen. Se on miehillä sisäänrakennettu piirre.

No, ei se silti ihan normaalia ole valehdella oman vaimon ammatista.

Vierailija
24/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, minun yksi työkaveri on selittänyt/antanut ymmärtää iät ja ajat kaikille, kuinka hänen miehensä on joku isokin pamppu yhdessä teollisuusalan firmassa, mutta todellisuudessa on ihan perus duunari siellä, joka on saanut varatyösuojeluvaltuutetun tittelin.

Toki tällaiset "arvonimet" kuullostaa paljon hienommalta mitä onkaan ja jos on niin hiton köyhä ja pinnallinen elämä, niin tuollaisilla asioilla on kiva koittaa keulia, vaikka oikeasti ihmiset kyllä pääasiassa tietää, että esimerkiksi työsuojeluvaltuutettu ei tarkoita mitään erityistä nousua hierarkiatasossa.

Vierailija
25/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku Hyacinth Bucket... Tosin en tiedä mitä suurta arvon nousua on valehdella laitoshuoltajan olevan sairaanhoitaja... Olisi vetänyt oikein kunnolla ihan vaikka johtajaylilääkäriksi.

Vierailija
26/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä mikä on laitoshuoltaja, joten sairaanhoitaja olisi ollut ihan fine.

Olisit nyt edes vastannut missä sairaalassa olet, sehän kysyjää enemmän tuossa kiinnosti. Sitten jälkikäteen keskustellut asiasta miehesi kanssa.

Jos sinä olet ammatiltasi vaikka putkimies, niin olisiko se ollut ihan fine sanoa sinua varastomieheksi? Olisit vaan kertonut, että työskentelet paikassa X, mutta et olisi korjannut sitä mitä oikeasti teet työksesi?

Kaikki tietävät tarkkaan mitä putkimies ja varastomies  tekevät, joten vertailusi ei ole validi.

Vierailija
27/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä mikä on laitoshuoltaja, joten sairaanhoitaja olisi ollut ihan fine.

Olisit nyt edes vastannut missä sairaalassa olet, sehän kysyjää enemmän tuossa kiinnosti. Sitten jälkikäteen keskustellut asiasta miehesi kanssa.

Jos sinä olet ammatiltasi vaikka putkimies, niin olisiko se ollut ihan fine sanoa sinua varastomieheksi? Olisit vaan kertonut, että työskentelet paikassa X, mutta et olisi korjannut sitä mitä oikeasti teet työksesi?

Kaikki tietävät tarkkaan mitä putkimies ja varastomies  tekevät, joten vertailusi ei ole validi.

No, kyllä yhtälailla kaikkien pitäisi myös tietää mitä sairaanhoitaja ja laitoshuoltaja (=siivooja) tekee. Ei kyllä minullekaan esimerkiksi varastomiehen työnkuva ole ihan täysin selvillä, että mitä siihen kuuluu.

Vierailija
28/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen joku Hyacinth Bucket... Tosin en tiedä mitä suurta arvon nousua on valehdella laitoshuoltajan olevan sairaanhoitaja... Olisi vetänyt oikein kunnolla ihan vaikka johtajaylilääkäriksi.

Se olisikin ollut astetta vakavampi juttu ja vaatinut ehkä vähän erilaisempaa selittelyä :D ap

Vierailija
29/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL.

Sehän taitaa sitten olla sianjättöaika.

: D Mahtava uusi termi lanseerattu!

Vierailija
30/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja ei ole sama kuin siivooja. Laitoshuoltaja työhön kuuluu ruokahuolto ( jaetaan potilaille aamupala, lounas,illallinen ja iltapala), potilaskuljetukset (kuljetetaan potilas osastolta toiselle tai tutkimuksiin), siivous ( kosketuspinnat, lavuaari, vessanpönttö ja lattia) eritetahrat kuuluu kaikille (sairaanhoitajat yms) ja vuosittain peruspesut), vuodehuolto (vaihdetaan vuodevaatteet aina kun potilas lähtee ja pedataan uudet), leikkaussaleissa huolehditaan monista eri asioista( imujen laitto ja testaus, leikkaustasojen lataukset ja petaukset) tässä hieman kuvia siitä että mitä laitoshuoltaja tekee. Eli en sanoisi siivoojaksi koska siivooja ei esim. Jaa ruokaa.

Vierailija
31/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typerää... minä taas vähän häpeilen ammattiani enkä siitä mielellään puhu, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään valehdella... olen myös siivooja, mutta en laitoshuoltajana sairaalassa.

Vierailija
32/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelija kirjoitti:

Laitoshuoltaja ei ole sama kuin siivooja. Laitoshuoltaja työhön kuuluu ruokahuolto ( jaetaan potilaille aamupala, lounas,illallinen ja iltapala), potilaskuljetukset (kuljetetaan potilas osastolta toiselle tai tutkimuksiin), siivous ( kosketuspinnat, lavuaari, vessanpönttö ja lattia) eritetahrat kuuluu kaikille (sairaanhoitajat yms) ja vuosittain peruspesut), vuodehuolto (vaihdetaan vuodevaatteet aina kun potilas lähtee ja pedataan uudet), leikkaussaleissa huolehditaan monista eri asioista( imujen laitto ja testaus, leikkaustasojen lataukset ja petaukset) tässä hieman kuvia siitä että mitä laitoshuoltaja tekee. Eli en sanoisi siivoojaksi koska siivooja ei esim. Jaa ruokaa.

Jos ihmisille on jotenkin epäselvää työnkuvani, niin kyllä olen kertonut olevani siivooja sairaalassa ja tietysti sitten kertonut mitä kaikkea siihen kuuluu, jos joku haluaa täsmennystä. Ap

Vierailija
33/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten outoa ihmisten suhtautuminen työntekoon. Omalla kohdalla kävi niin, että kun päätin reilusti päälle parikymppisenä mennä ammattikouluun kun aikanaan suoritetut lukio-opinnot eivät sitä taivaspaikkaa avanneetkaan, että valtaosa sukulaisista käsitti asian niin, että se ammattikoulu on mulle vaan välietappi ja siirryn siitä jatkamaan ammattikorkeaan.

Vielä tänäkin päivänä osa suvusta kieltäytyy ymmärtämästä että kyllä, reilu kymmenen vuotta opintojen päättymisestä olen edelleen rakennuksilla siellä suorittavalla puolella, enkä työmaakopissa insinöörin hommissa. Eihän se kuulosta niin fiiniltä kahvipöydässä ja sukujuhlilla.

Näitä samaisia löytyy omasta suvustani esim. vanhempani. Joku yliopiston käynyt on niin upea ja hieno ihminen ihan vaan ja ainoastaan koulutuksen ja ammatin perusteella. Itse olen "vain" sairaanhoitaja, kun taas sähköinsinööri isoveljeni on oikein insinööri (kuitenkin samat AMK-tason koulutukset).

Kamalia ihmisiä tällaiset ammatin perusteella hifistelijät. Tuo ap:n juttukin varmaan oli just sitä, että miehestä tuntui paremmalta sanoa sairaanhoitaja, kuin laitoshuoltaja, mutta ei ajatellut yhtään, että siitä jää kiinni... Olisi kuitenkin sanonut ennemn

No niitähän riittää todella runsaasti myös tällä palstalla. Moni heistä on vielä hyvin nuorikin, minä kun luulin että tämä on yli 70+ jäännöstä.

Vierailija
34/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt ymmärtäisin jos olisit sanonut olevasi sairaalahuoltaja ja mies olisi koko suhteenne ajan kuullut sairaanhoitaja, koska miehet ei kuuntele lähtökohtaisesti mitään, mutta jos tosiaan laitoshuoltaja niin onpa outoa tai sittenkään miehesi ei ole ikinä kuunnellut sinua ja päätteli että koska olet sairaalassa töissä niin varmaankin olet sairaanhoitaja.

Vierailija
35/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nolo temppu mieheltä. Ja tyhmää myös, sillä tuostahan jää 100 % varmasti kiinni kun kerran olitte viettämässä tuon pariskunnan kanssa enemmänkin aikaa.

Tosin mies on varmaankin kertonut kaikille harrastuskavereilleen vaimonsa olevan sairaanhoitaja, ja sitten tuon yhden pariskunnan kanssa kun on tullut illanvietto ajankohtaiseksi, on toivonut että eivät enää muista mitä heille on kerrottu.

Vierailija
36/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monikin ensimmäiseksi luulee, että kun joku tavis työskentelee sairaalassa, niin on heti hoitaja.

Vierailija
37/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja ei tee pelkkää siivoustyötä, tekee todella paljon muutakin.

Vierailija
38/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen nyt ymmärtäisin jos olisit sanonut olevasi sairaalahuoltaja ja mies olisi koko suhteenne ajan kuullut sairaanhoitaja, koska miehet ei kuuntele lähtökohtaisesti mitään, mutta jos tosiaan laitoshuoltaja niin onpa outoa tai sittenkään miehesi ei ole ikinä kuunnellut sinua ja päätteli että koska olet sairaalassa töissä niin varmaankin olet sairaanhoitaja.

Kyllä hän sen verran on kuunnellut, että tietää kyllä mitä teen työkseni. Ap

39/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös laitoshuoltaja. Tällä hetkellä töissä ja palkkakuitissa lukee ammatin kohdalla myyjä. Työnkuva on aika laaja.

Vierailija
40/87 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo temppu mieheltä. Ja tyhmää myös, sillä tuostahan jää 100 % varmasti kiinni kun kerran olitte viettämässä tuon pariskunnan kanssa enemmänkin aikaa.

Tosin mies on varmaankin kertonut kaikille harrastuskavereilleen vaimonsa olevan sairaanhoitaja, ja sitten tuon yhden pariskunnan kanssa kun on tullut illanvietto ajankohtaiseksi, on toivonut että eivät enää muista mitä heille on kerrottu.

Tätä minäkin epäilen. Kyllä hän on ihan kertonut minun olevan sairaanhoitaja. Itse hän kyllä tietää mitä teen työkseni ja olen laitoshuoltaja. Hän tämän myönsi itsekin, kun kysyin ja oli kovin vaivaantuneen oloinen. Sitä en tiedä miksi hän on valehdellut. Ap