Mieheni oli valehdellut uusille tutuilleen, että minä olen hoitaja, vaikka olen laitoshuoltaja
Hän on siis harrastuksensa kautta tutustunut yhteen pariskuntaan ja kutsui heidät lauantaina meille istumaan iltaa. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tämä nainen kysyi minulta, että "niin missä sairaalassa oletkaan sairaanhoitajana" ja vastasin, etten ole sairaanhoitaja, vaan laitoshuoltaja, johon tämä nainen vähä kiusallisesti, että "Niin "Matti" (minun mieheni) kertoi, että olet sairaanhoitaja"... Siinä oli hetken hiljaisuus ja mieheni tyyliin tuijotti lattiaan. No, onneksi tämä asia sivuutettiin ja ilta sujui hyvin.
Kun he lähtivät kysyin mieheltä, että mikä juttu tämä oli, niin hän vastasi jotain ympäripyöreää, ettei hän tiedä mikä hoitsu tai mikälie olen... Ollaan oltu yli 10v. yhdessä ja hän kyllä tietää, että olen siivooja enkä hoitaja. Sanoinkin sitten, että ei kehdannut kertoa minun oikeaa ammattiani, niin mutisi vaan jotain epämääräistä... Olen vähän loukkaantunut ja ihmeissäni. Ja tämä pariskunta oli kumpikin ihan tavallisia duunareita, ettei heille ainakaan tarvitse esittää mitään parempaa.
Kommentit (87)
Miksi et ole opiskellut edes lähihoitajaksi? Lyhyt koulutus, eikä vaadi älyä. Työtehtävät vaativammat kuin siivoojalla. Ehkä miestäkin vaivaa kun alisuoritat elämääsi vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole opiskellut edes lähihoitajaksi? Lyhyt koulutus, eikä vaadi älyä. Työtehtävät vaativammat kuin siivoojalla. Ehkä miestäkin vaivaa kun alisuoritat elämääsi vuodesta toiseen.
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä mikä on laitoshuoltaja, joten sairaanhoitaja olisi ollut ihan fine.
Olisit nyt edes vastannut missä sairaalassa olet, sehän kysyjää enemmän tuossa kiinnosti. Sitten jälkikäteen keskustellut asiasta miehesi kanssa.
Jos sinä olet ammatiltasi vaikka putkimies, niin olisiko se ollut ihan fine sanoa sinua varastomieheksi? Olisit vaan kertonut, että työskentelet paikassa X, mutta et olisi korjannut sitä mitä oikeasti teet työksesi?
Kaikki tietävät tarkkaan mitä putkimies ja varastomies tekevät, joten vertailusi ei ole validi.
Onko olemassa ihmistä, joka sekoittaa sairaanhoitajan ja siivoojan toisiinsa? Laitoshuoltaja on sairaalan siivooja, joka osaa siivota ja steriloida leikkaussalit sun muut, mihin ei esimerkiksi jollain tavallisella kerrossiivoojalla ole taitoa. Aika tyhmä saa olla, jos tosissaan luulee siivoojaa ja sairaanhoitajaa samaksi työksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sanoi että työskentelet sairaalassa.
Tuo nainen oivalsi ettet ole sairaanhoitaja, ja vähän ojensi. Ei sairaalan laitoshuoltajaa voi silti johonkin randomsiivoojaan verrata, ainakaan leikkaussaleissa toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa työskentelevä laikkari voi tienata jopa lähihoitajaa paremmin tai ainakin saman verran.
Ymmärrän miehesi ongelman täysin. Kyllä minuakin hävettäisi, jos vaimo ei olisi pystynyt siivojan ammattia kummempaa itselleen hankkimaan. Kertoisin myös jotain ympäripyöreää ja että työskentelee sairaalassa. Kertoisin vaikka laitoshoitajan nimen ruotsiksi avdelningschef. Vissiin joku pikku pomo tai jotain :-)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi selvästi häpeää sinua. Suunnittelee varmasti koulutetumman puolison hankkimista.
No, eipä hänen vaatimustasonsa voi kovin korkealle nousta raksapuolen käyneenä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Edes lähihoitajaksi? En minä halua olla hoitaja ja mistä sinä tiedät mitä tutkintoja minulla on taustalla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miehesi ongelman täysin. Kyllä minuakin hävettäisi, jos vaimo ei olisi pystynyt siivojan ammattia kummempaa itselleen hankkimaan. Kertoisin myös jotain ympäripyöreää ja että työskentelee sairaalassa. Kertoisin vaikka laitoshoitajan nimen ruotsiksi avdelningschef. Vissiin joku pikku pomo tai jotain :-)
Se on myös ok valehdella miehensä olevan sähköinsinööri, kun häpeää hänen sähköasentajan tutkintoa? V*ttu mitä ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sanoi että työskentelet sairaalassa.
Tuo nainen oivalsi ettet ole sairaanhoitaja, ja vähän ojensi. Ei sairaalan laitoshuoltajaa voi silti johonkin randomsiivoojaan verrata, ainakaan leikkaussaleissa toimivaa.
En tiedä mistä hän olisi sen oivaltanut, kun esimerkiksi sosiaalisessa mediassa minulla ei ole missään näkyvillä ammattia tai työpaikkaani. Hän kysyi sitä kyllä ihan tosissaan keskustelun lomassa ja kun kerroin totuuden hän muuttui vähän vaivaantuneeksi. Ap
Jos vain tämän kerran sattunut tuollaista, niin en olisi huolissani. Voin ihan hyvin kuvitella, että jostain syystä vähän ohimennen on tullut esille että olet sairaalassa, ja jostain syystä tuttu on saanut käsityksen, että olet hoitaja. Mies ei ole jaksanut korjata, koska mitä väliä? Ja sitten sitä onkin ollut hankala luontevasti korjata. Ehkä mies toivoi että tutut olisivat unohtaneet asian tai jotain. Tai itse unohti.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain tämän kerran sattunut tuollaista, niin en olisi huolissani. Voin ihan hyvin kuvitella, että jostain syystä vähän ohimennen on tullut esille että olet sairaalassa, ja jostain syystä tuttu on saanut käsityksen, että olet hoitaja. Mies ei ole jaksanut korjata, koska mitä väliä? Ja sitten sitä onkin ollut hankala luontevasti korjata. Ehkä mies toivoi että tutut olisivat unohtaneet asian tai jotain. Tai itse unohti.
Voi olla. Toivon todella, että tämä oli vain yksi ainoa pariskunta, jolle on tuollaista kertonut. Vähän kyllä ihmetyttää koko homma. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes lähihoitajaksi? En minä halua olla hoitaja ja mistä sinä tiedät mitä tutkintoja minulla on taustalla? Ap
Se on siellä ysäreillä. ;)
1, laitoshuoltaja, FM, viime viikon työparinaan laitoshuoltaja, OTK. Ammatti on alanvaihtajia täynnä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt menisi kyllä laitoshuoltajan ammattia aliarvioimaan. Kyseessä ei ole mikään rappu- tai toimistosiivooja.
Häpeää, että naisensa on siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Google translate ei aina käännä oikein, tiedoksi vaan. Avdelningschef on suomeksi osastopäällikkö. Varsinkin ammattinimikkeet google kääntää todella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt menisi kyllä laitoshuoltajan ammattia aliarvioimaan. Kyseessä ei ole mikään rappu- tai toimistosiivooja.
Mutta rappu-ja toimistosiivoojia kyllä aliarvioit?
Vierailija kirjoitti:
Häpeää, että naisensa on siivooja.
Niin varmasti, mutta eipä hän ole koskaan aiemmin tätä häpeää tuonut mitenkään ilmi. Ihmettelen myös mitä häpeää asiassa on, kun kuitenkaan meidän palkkaerotkaan ei ole suuret ja minulla on kyllä lisien kanssa ihan jees palkka, jolla tulee oikein hyvin toimeen. Eri juttu, jos hän itse olisi joku väitellyt tohtori, mutta tuskinpa me oltaisiin silloin avioliitossa... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rappu-ja toimistosiivoojia kyllä aliarvioit?
En aliarvioi mitenkään. Totesin vain, että kyseessä on ihan erilainen siivoustyö ja vaativa.
Miehesi selvästi häpeää sinua. Suunnittelee varmasti koulutetumman puolison hankkimista.