Mieheni oli valehdellut uusille tutuilleen, että minä olen hoitaja, vaikka olen laitoshuoltaja
Hän on siis harrastuksensa kautta tutustunut yhteen pariskuntaan ja kutsui heidät lauantaina meille istumaan iltaa. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tämä nainen kysyi minulta, että "niin missä sairaalassa oletkaan sairaanhoitajana" ja vastasin, etten ole sairaanhoitaja, vaan laitoshuoltaja, johon tämä nainen vähä kiusallisesti, että "Niin "Matti" (minun mieheni) kertoi, että olet sairaanhoitaja"... Siinä oli hetken hiljaisuus ja mieheni tyyliin tuijotti lattiaan. No, onneksi tämä asia sivuutettiin ja ilta sujui hyvin.
Kun he lähtivät kysyin mieheltä, että mikä juttu tämä oli, niin hän vastasi jotain ympäripyöreää, ettei hän tiedä mikä hoitsu tai mikälie olen... Ollaan oltu yli 10v. yhdessä ja hän kyllä tietää, että olen siivooja enkä hoitaja. Sanoinkin sitten, että ei kehdannut kertoa minun oikeaa ammattiani, niin mutisi vaan jotain epämääräistä... Olen vähän loukkaantunut ja ihmeissäni. Ja tämä pariskunta oli kumpikin ihan tavallisia duunareita, ettei heille ainakaan tarvitse esittää mitään parempaa.
Kommentit (87)
LOL.
Sehän taitaa sitten olla sianjättöaika.
Vähän noloa miehen kannalta. Sinähän toimit asiassa oikein ja kerroit reilusti olevasi laitoshuoltaja. Mahtaako mies siis hävetä jotenkin ammattiasi?
Jospa hän sanoi, että olet hänen hoitonsa.
Eiköhän tuo tapaus ole asia, joka nyt vaan kannattaa sivuuttaa sen jälkeen, kun asiasta keskustelitte. Miehen moka, mutta ei mikään maailmanloppu. Sattuuhan sitä mokia ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vähän noloa miehen kannalta. Sinähän toimit asiassa oikein ja kerroit reilusti olevasi laitoshuoltaja. Mahtaako mies siis hävetä jotenkin ammattiasi?
En tiedä, tällaista ei ole tapahtunut koskaan aiemmin. Ei hän itsekään ole mikään korkeakoulun käynyt ja on ihan tavallinen duunari. Jotenkin minulle tuli tuosta sellainen olo, ettei kehdannut kertoa oikeaa ammattiani, vaan sairaanhoitaja kuullosti paremmalta. Minä en häpeä ammattiani ja tiedän tekeväni tärkeää työtä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo tapaus ole asia, joka nyt vaan kannattaa sivuuttaa sen jälkeen, kun asiasta keskustelitte. Miehen moka, mutta ei mikään maailmanloppu. Sattuuhan sitä mokia ihmisille.
Ihan normaali moka, että 10 vuotta seurustellut ihminen ei tiedä puolisonsa ammattia? Sattuuhan noita. Mahtaa mennä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta jotenkin erikoinen "moka". Kyllä hän ihan tasan tarkkaa tietää ammattini. Ap
Äitini väitti aikanaan kaikille sukulaisille että olen teknikko, vaikka olenkin makaanikko. Tuli muutamakin nolo tilanne tämän takia...
N 47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta jotenkin erikoinen "moka". Kyllä hän ihan tasan tarkkaa tietää ammattini. Ap
Jankutijankuti.
Mä en edes tiedä mikä on laitoshuoltaja, joten sairaanhoitaja olisi ollut ihan fine.
Olisit nyt edes vastannut missä sairaalassa olet, sehän kysyjää enemmän tuossa kiinnosti. Sitten jälkikäteen keskustellut asiasta miehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko sinullekin usein näin typeriä mokia, jotka ovat ihan ilmiselvää totuuden peittelyä?
Ehkä sanoi että työskentelet sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiedä mikä on laitoshuoltaja, joten sairaanhoitaja olisi ollut ihan fine.
Olisit nyt edes vastannut missä sairaalassa olet, sehän kysyjää enemmän tuossa kiinnosti. Sitten jälkikäteen keskustellut asiasta miehesi kanssa.
Kyllä minä kerroin missä sairaalassa työskentelen laitoshuoltajana. Minä en ole sairaanhoitaja, vaan laitoshuoltaja, joten tottakai oikaisen virheellisen tiedon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sanoi että työskentelet sairaalassa.
Oli sanonut kyllä, että olen sairaanhoitaja, koska itsekin myönsi tämän. Ap
On muuten outoa ihmisten suhtautuminen työntekoon. Omalla kohdalla kävi niin, että kun päätin reilusti päälle parikymppisenä mennä ammattikouluun kun aikanaan suoritetut lukio-opinnot eivät sitä taivaspaikkaa avanneetkaan, että valtaosa sukulaisista käsitti asian niin, että se ammattikoulu on mulle vaan välietappi ja siirryn siitä jatkamaan ammattikorkeaan.
Vielä tänäkin päivänä osa suvusta kieltäytyy ymmärtämästä että kyllä, reilu kymmenen vuotta opintojen päättymisestä olen edelleen rakennuksilla siellä suorittavalla puolella, enkä työmaakopissa insinöörin hommissa. Eihän se kuulosta niin fiiniltä kahvipöydässä ja sukujuhlilla.
Vierailija kirjoitti:
On muuten outoa ihmisten suhtautuminen työntekoon. Omalla kohdalla kävi niin, että kun päätin reilusti päälle parikymppisenä mennä ammattikouluun kun aikanaan suoritetut lukio-opinnot eivät sitä taivaspaikkaa avanneetkaan, että valtaosa sukulaisista käsitti asian niin, että se ammattikoulu on mulle vaan välietappi ja siirryn siitä jatkamaan ammattikorkeaan.
Vielä tänäkin päivänä osa suvusta kieltäytyy ymmärtämästä että kyllä, reilu kymmenen vuotta opintojen päättymisestä olen edelleen rakennuksilla siellä suorittavalla puolella, enkä työmaakopissa insinöörin hommissa. Eihän se kuulosta niin fiiniltä kahvipöydässä ja sukujuhlilla.
Näitä samaisia löytyy omasta suvustani esim. vanhempani. Joku yliopiston käynyt on niin upea ja hieno ihminen ihan vaan ja ainoastaan koulutuksen ja ammatin perusteella. Itse olen "vain" sairaanhoitaja, kun taas sähköinsinööri isoveljeni on oikein insinööri (kuitenkin samat AMK-tason koulutukset).
Kamalia ihmisiä tällaiset ammatin perusteella hifistelijät. Tuo ap:n juttukin varmaan oli just sitä, että miehestä tuntui paremmalta sanoa sairaanhoitaja, kuin laitoshuoltaja, mutta ei ajatellut yhtään, että siitä jää kiinni... Olisi kuitenkin sanonut ennemn
17 jatkaa, kun jäi kesken... Olisi kuitenkin sanonut ennemmin vaikka lääkäri, niin olisi kuullostanut paljon paremmalta ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet ammatiltasi vaikka putkimies, niin olisiko se ollut ihan fine sanoa sinua varastomieheksi? Olisit vaan kertonut, että työskentelet paikassa X, mutta et olisi korjannut sitä mitä oikeasti teet työksesi?
Hah, minun yksi työkaveri on selittänyt/antanut ymmärtää iät ja ajat kaikille, kuinka hänen miehensä on joku isokin pamppu yhdessä teollisuusalan firmassa, mutta todellisuudessa on ihan perus duunari siellä, joka on saanut varatyösuojeluvaltuutetun tittelin.
Jos tämä olisikon tapahtunut, sano miehellesi, että tulee ajatusmaailmoineen pois sieltä ysäreiltä.