Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten ilmastolakkoilu kostautui - Helsinki puolittaa liha- ja maitotarjoilun kouluissa

Vierailija
30.09.2019 |

Koin vahingoniloa luettuani uutisen. Nyt jo 70% jättää kokonaan saapumatta ruokailuun kasvisruokapäivänä. Äänekäs vähemmistö sai siis tahtonsa läpi, koska enemmistö on hiljaa. Kiltteys ja myöntyminen ei ole hyve.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmän maitoa ihminen ei tarvitse ruokavalioonsa sen enempää kuin koiran, hirven tai vaikka sarvikuonon maitoa.

Kuinka moni joisi koiran maitoa? Miksei, jos sillä korvattaisiin lehmän maito kouluissa? Jos kerran maidon juominen on elintärkeää?

Määrittele 'ihminen'. Ihminen joka jauhaa sheidaa palstalla vai joka tekee jotain hyödyllistä yhteiskunnan eteen. Meinaan tuskin olet jälkimmäistä.

Vierailija
62/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän se kouluruoka sitten maistuukin, kun on siihen itse "vaikuttanut"....heh...heh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos aikuiset ihmiset opettavat lapsilleen sen asenteen, että kasvisruoka on p..kaa ja liha on ainoaa oikeaa ja ihmisen parasta ruokaa, niin..

Lapset ovat fiksuja ja oppivat kyllä syömään sitä kasvisruokaa, jos sitä tehdään kotonakin. Kukaan ei pakota siirtymään kokonaan kasvisruokaan, vaan lisäämään sen käyttöä lihan sijaan.

Itse rakastan kunnon medium steikkiä ja kalaa, mutta olen vaihtanut arkuruuassani lihaa mm. Mifu-suikaleisiin ja Muru-kaurajauhikseen. Ravintolassa silti haluan edelleen herkutella ja hemmotella itseäni ja minulle se suurin herkku on nimenomaan medium entrecote.

Vierailija
64/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuutetaanko täysin se, että lihahan on yksi osa ruokavaliota mutta ei sen enempää? Kukaan ihminen ei vedä pelkkää pihviä kaiket päivät.

Vierailija
65/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuutetaanko täysin se, että lihahan on yksi osa ruokavaliota mutta ei sen enempää? Kukaan ihminen ei vedä pelkkää pihviä kaiket päivät.

Ai ei? www.meatheals.com

Vierailija
66/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus syönyt lihaa.

Vierailija
67/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siitä synny jo hävikkiäkin jos ruoka on kallista eikä sitä syö kukaan?

– Peruskoululaisen koululounaan hinta on noin 2 euroa, joten lisäkustannus oli lähes kaksinkertainen, Kalo kertoo.

Kalon mukaan yllättävän pieni osa oppilaista on syönyt vegaaniruokaa.

– Martinlaakson koulun 890 oppilaasta vain 1–3 on syönyt vegaaniruokaa.

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/739986-vegaaniruokakokeilu-vant…

.

No tuon sankarin sanomisille en paljoa painoa antaisi. Jokainen Vantaan koulutoimen kanssa asioiva allekirjoittanee tämän.

Mitenkään nyt ottamatta kantaa itse asiaan.

Vierailija
68/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta nuorison tulevaisuus eli ilmastovouhotus. Sama vaikka söisivät lehmänkakkaa, kunhan minä saan krääsää Kiinasta ja matkat Thaimaaseen.

Nuoriso tilaa krääsänsä Kiinasta, kun se on paljon halvempaa kuin täällä.

Vierailija
69/69 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta nuorison tulevaisuus eli ilmastovouhotus. Sama vaikka söisivät lehmänkakkaa, kunhan minä saan krääsää Kiinasta ja matkat Thaimaaseen.

Nuoriso tilaa krääsänsä Kiinasta, kun se on paljon halvempaa kuin täällä.

Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan