Miksi suomalaisilla on kamala kiire rynniä ensimmäisenä lentokoneeseen?
Heti kun portit aukeaa niin voi luoja sitä sähläystä ja tungosta 😁
Kommentit (240)
ei mikään kiire, menen aina viimeisimpien joukossa sisään, kuka hullu sinne saunaan haluaa tuntia ennen istua nököttämään, ihan tarpeeksi istumista muutenkin. koneesta haluan tosin ensimmäisten joukossa ulos, sisään ei mikään kiire.
Ei oo pelkästään suomalaisten erityispiirre, näkee ihan kaikkialla tuota.
Taas yksi suomihäpeäjä, joka on käynyt kahdesti roooodoksella.
Ihan tiedoksesi, tätä tapahtuu kaikkialla.
Ihan jokaikisellä portilla on aina jonot ja tungosta kun portit aukeaa, ihan sama missäpäin maailmaa olet.
Tämän palstan klisee-oletuksien perusteella en ole suomalainen enkä myöskään mm. nainen. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Osa matkustaa pelkillä käsitavaroilla ja haluaa laukkunsa istuimen kohdalle.
Tämä. Aika äkkiä täyttyy ne lokerikot, sitten haahuilet siinä käytävällä edestakaisin kaikkien tiellä etsien sille laukulle paikkaa.
Viime kerroilla, kun oon lentänyt, siellä on kuulutettu numeroin ketkä siirtyvät koneeseen.
Mä oon just tuollainen, jolle kelpaa se viimeisenä meno, mutta oon sitten stuertin ja lentoemon kanssa etsinyt sille käsimatkatavaralleni paikkaa, kun ylähyllyt ovat olleet tupaten täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aika äkkiä täyttyy ne lokerikot, sitten haahuilet siinä käytävällä edestakaisin kaikkien tiellä etsien sille laukulle paikkaa.
Ja sitten jos joudut viemään sen laukun taaemmas missä istut, joudut perillä odottamaan että kaikki sieltä takaa on ulkona ennen kuin voit hakea sen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Että varmasti mahtuu kyytiin! 😄
Juuri siksi.
Lentoyhtiöt ylibuukkaavat lentoja. Jos kaikki lipun ostaneet ilmestyvätkin paikalle, jossakin vaiheessa voi nousta käsi pystyyn, kun kone on täysi.
Käsimatkatavarahyllyt ovat äkkiä täynnä takkia, nyssykkää ja tuliaisviinoja. Mukavampi kun saa ne omalle kohdalle.
Lisäksi minulle nuorehkona ja reippaana ihmisenä on mahdollista tehdä tuo moneen kertaan harjoiteltu ja valmisteltu (tavarat oikeissa paikoissa ja matkalukemiskirja ja vesipullo valmiiksi kädessä) käsimatkatavaransullomisoperaatio alle viidessä sekunnissa, joten istun mieluummin paikallani seison kuin kymmenien kamojaan viime hetkellä asentavien seniorikansalaisten takana jonossa.
Tärkein syy on se, että saan lentolaukkuni matkatavarahyllylle. Istun työmatkoja paljon lentokoneissa ja mieluummin minä siinä penkissä istun kirjaa/lehteä lukemassa kuin seison lähtöportilla odottelemassa. Siksi menen mieluiten ensimmäisenä koneeseen.
Siellähän kuulutetaan aina että ikkunapaikat ensin. Ei olisi mitään järkeä päästää summittaisesti ihmisiä ja sitten loikitaa ikkunapaikalle muiden yli
Vierailija kirjoitti:
Siellähän kuulutetaan aina että ikkunapaikat ensin. Ei olisi mitään järkeä päästää summittaisesti ihmisiä ja sitten loikitaa ikkunapaikalle muiden yli
No eikä kuuluteta
Enemmän mua ärsyttää se show mikä alkaa kun turvavyövalo sammuu. Samantien puolet koneen matkustajista hyppää ylös ja alkaa laukkujen kaivelu ja vessajonotus. Sitten siinä käytävällä päivystetään eikä kukaan pääse mihinkään.
Ei luulisi olevan ihmisille niin vaikeaa käydä ennen lentoa vessassa ja ottaa ne tavaransa valmiiksi käsilaukkuun.
Sama ilmiö tapahtuu aina, kun valo syttyy ja sammuu kesken lennon. Vessaan on päästävä heti.
Ja sitten kun päästään laskeutumaan, samalla sekunnilla kun valo sammuu, porukkaa hyppää ylös ja rynnii ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen nähnyt, kun portilla on kyselty kuka haluaa jäädä vapaaehtoisesti koneesta pois. On tarjottu rahaa ja hotelliyötä. Viimeksi kaveri jäi Amsterdamiin ylimääräiseksi yöksi, kun ei ollut kiirettä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen nähnyt, kun portilla on kyselty kuka haluaa jäädä vapaaehtoisesti koneesta pois. On tarjottu rahaa ja hotelliyötä. Viimeksi kaveri jäi Amsterdamiin ylimääräiseksi yöksi, kun ei ollut kiirettä kotiin.
Meille on joskus myös tarjottu tuota, mutta jo lähtöselvityksessä. Oltaisiin suostuttu, koska rahaa olisi saanut huomattavasti enemmän mitä lentomme maksoi ( korvaavalla lennolla lentämisestä), mutta siihen sitten valikoitui joku toinen.
No en mä nyt rynnistä, mutta katson, että jos koneeseen on bussikuljetus, nousen viimeisenä bussiin, ensimmäisenä ulos, pääsee ekojen joukossa koneeseen ja yksinkertaisesti syynä on se, että saa käsimatkatavarat laitettua oman paikan kohdalle. Näin toimin, kun odotustilassa näen niitä varsinkin japanilaisia turisteja pakaasiensa kanssa...! Lennän Euroopan sisäisiä lentoja aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mua ärsyttää se show mikä alkaa kun turvavyövalo sammuu. Samantien puolet koneen matkustajista hyppää ylös ja alkaa laukkujen kaivelu ja vessajonotus. Sitten siinä käytävällä päivystetään eikä kukaan pääse mihinkään.
Ei luulisi olevan ihmisille niin vaikeaa käydä ennen lentoa vessassa ja ottaa ne tavaransa valmiiksi käsilaukkuun.Sama ilmiö tapahtuu aina, kun valo syttyy ja sammuu kesken lennon. Vessaan on päästävä heti.
Ja sitten kun päästään laskeutumaan, samalla sekunnilla kun valo sammuu, porukkaa hyppää ylös ja rynnii ovelle.
Tämä huvittaa suunnattomasti. Kun se kone tyhjenee parissa minuutissa kun se OVI saadaan auki.
entinen stuertti