Miksi miehet (ja naisetkkn) teeskentelee suhteen alussa olevansa muuta kuin ovat?
Olen reilut puoli vuotta seurustellut miehen kanssa, jonka ei pitänyt olla yhtään kiinnostunut urheilun katsomisesta tv:stä. Kyselin tästä tutustuessa, sillä olin korviani myöten kyllästynyt siihen, että ex ei muuta tehnytkään.
Tähän asti mennyt ok, mutta nyt äijä tuijottaa mm kisoja ja lentopalloa. Wtf??⁸
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimpia miehiä kiinnostaa kansainväliset urheilukilpailut.
Niistä jutellaan kavereiden kesken ja työpaikoilla. Miehesi vaikuttaisi uunolta, ellei tietäisi yhtään mitään, ajankohtaisista urheiluasioista.
Keksi itsellesi jotain tekemistä, ja anna toisen katella kisoja rauhassa.
Mitä hänen pitäisi tehdä sitten tällä hetkellä, jos hän ei katsoisi kisoja? Kerro?
Harrastaa jotain järkevää. Lukea, askarrella, siivota, opiskella, seurustella jne. Tvn töllöttäminen on tyhmää ja urheilun tuijottaminen vielä typerämpää. Onhan toki totta , että miehet noin ylipäätään ovat tyhmiä turhakkeita.
"askarrella". Mitä helvettiä minun pitäisi vapaa-ajallani askarrella ja miksi? Ainakaan niin paljon ja usein, että se estäisi MM-kisojen seuraamisen?
Miksi minun pitäisi lukea tai opiskella vieläkin kun sitä tein jo 18 vuotta saadakseni yliopistotason tutkinnon ja vastaavan ammatin?
Sinua fiksummat lukevat, koska se kiinnostaa heitä aidosti.
Vai niin, minulle elämä ei olekaan mikään fiksuuskilpailu. Ehkä sinulle on. Minulle riittää, että olen riittävän yleistietävä ja sain koulutuksen melkoisen varmalla työllisyydellä.
Kai sen elämän voi käyttää kilpaillen toisia vastaan "fiksuudessa"... Hopi hopi lukemaan sieltä ;-)
Ei ole. Jos pidät urheilun töllöttämisestä enemmän kuin lukemisesta, siitä vaan.
Mulle yliopistotutkinto ja koulutusta vastaava työ eivät olleet mikään saavutus. Vaikka toki ne on.
Itse treffailin miestä joka puolen vuoden tuntemisen jälkeen vasta kertoi totuuden itsestään.
Oli oikeasti alkoholisti. Taustalla vaikka mitä. Olin epäillytkin jotain koska käytös ja puheet oli niin ristiriidassa keskenään.
Koko puolen vuoden tuttavuus perustuikin valkoisiin valheisiin ja suoranaiseen kusettamiseen. Ei koskenut pelkästään alkoholin käyttöä vaan ihan pieniäkin arkipäivän juttuja joissa valehtelemisella ei saavuttanut yhtään mitään. Paitsi mulle hämmentyneen olon kun myöhemmin asioiden oikea laita tuli ilmi. Sai epäilemään omaa järkeänikin useampaan otteeseen. Ja sitä miksi kuvittelen jostain ihmisestä pahaa.
Uskoi viimein avautuessaan, ettei asioilla olisi merkitystä vaan ymmärtäisin ja suhde jatkuisi.
No ei jatkunut.
Sama tyyppi toistelee kuinka hän ei ole sen epärehellisempi kuin muutkaan. Ja että kaikki muutkin valehtelee. Ja sillä oikeuttaa käytöksensä, eikä näe minkälaista tuhoa sai aikaan. Oikeille ihmisille on kuulemma maailman luotettavin henkilö.
Oksettaa vieläkin kun mietin kuinka hyväuskoinen olin, enkä luottanut intuitiooni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykypäivän suhteiden ongelma. Kaikki miehet tietää mitä naiset haluaa ja käyttäytyvät aluksi sen mukaan. Todellisuus tulee sitten myöhemmin julki.
mies51v
Ei kyseessä ole mikään uutuus vaan ikiaikainen menettely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä jutellaan kavereiden kesken ja työpaikoilla. Miehesi vaikuttaisi uunolta, ellei tietäisi yhtään mitään, ajankohtaisista urheiluasioista.
Mitä hänen pitäisi tehdä sitten tällä hetkellä, jos hän ei katsoisi kisoja? Kerro?
Harrastaa jotain järkevää. Lukea, askarrella, siivota, opiskella, seurustella jne. Tvn töllöttäminen on tyhmää ja urheilun tuijottaminen vielä typerämpää. Onhan toki totta , että miehet noin ylipäätään ovat tyhmiä turhakkeita.
"askarrella". Mitä helvettiä minun pitäisi vapaa-ajallani askarrella ja miksi? Ainakaan niin paljon ja usein, että se estäisi MM-kisojen seuraamisen?
Miksi minun pitäisi lukea tai opiskella vieläkin kun sitä tein jo 18 vuotta saadakseni yliopistotason tutkinnon ja vastaavan ammatin?
No kunhan avoimesti alussa ilmaiset että seuraat urheilua ( jos sitä kysytään). Siitä tässä oli kysymys.
Tottahan ihminen voi saada uusiakin kiinnostuksen kohteita.
Jos sinulta kysytään alussa, että pidätkö seksistä niin tottakai vastaat että kyllä JA pidät lupauksesi seuraavat 20-30v?
Toki kerron että haluan seksiä miehen kanssa, jota pidän haluttavana.
Kertomisesi täten sisältää tiedotteen, että jos seksiä ei ole niin suhde on katkennut tai katkolla. Kai sitten eroat miehestä heti kun seksi lakkaa huvittamasta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykypäivän suhteiden ongelma. Kaikki miehet tietää mitä naiset haluaa ja käyttäytyvät aluksi sen mukaan. Todellisuus tulee sitten myöhemmin julki.
mies51v
Siinä tekee eniten hallaa itselleen. Ei unelmien miehen roolia jaksa vetää loputtomiin. Ja suhde sen uuden ihmisen kanssa on periaatteessa tuhoon tuomittu heti alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kunhan avoimesti alussa ilmaiset että seuraat urheilua ( jos sitä kysytään). Siitä tässä oli kysymys.
Tottahan ihminen voi saada uusiakin kiinnostuksen kohteita.
Jos sinulta kysytään alussa, että pidätkö seksistä niin tottakai vastaat että kyllä JA pidät lupauksesi seuraavat 20-30v?
Toki kerron että haluan seksiä miehen kanssa, jota pidän haluttavana.
Kertomisesi täten sisältää tiedotteen, että jos seksiä ei ole niin suhde on katkennut tai katkolla. Kai sitten eroat miehestä heti kun seksi lakkaa huvittamasta?
Jos kysymys on pitkästä suhteesta ja halua ja rakkautta on joskus aiemmin ollut, varmaankin sitä asiaa yrittäisi selvitellä eikä heti lähtisi. Mutta jos tilanne ei korjaantuisi ja halut palaisi kohtuullisessa ajassa, niin kyllähän se eroon johtaisi. Sen verran tärkeä asia seksi parisuhteessa minulle on, etten loputtomasti voisi jatkaa seksittömässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin esittää alussa, etteivät ole nalkuttavia pihtareita. Ja sitten kuitenkin ovat. Reilua?
Minusta tuli nalkuttava pihtari huonon miehen kanssa. Hyvän miehen kanssa en sitä ole.
Hyvästä miehestä sää saat vaan haaveilla! Niitä katoppas haluu moni muukin. Vai oletko sää omasta mielestä itse poikkeuksellinen nainen? Mitä voit tarjota itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin esittää alussa, etteivät ole nalkuttavia pihtareita. Ja sitten kuitenkin ovat. Reilua?
Minusta tuli nalkuttava pihtari huonon miehen kanssa. Hyvän miehen kanssa en sitä ole.
Hyvästä miehestä sää saat vaan haaveilla! Niitä katoppas haluu moni muukin. Vai oletko sää omasta mielestä itse poikkeuksellinen nainen? Mitä voit tarjota itse?
Hyvät miehethän on yleensä sellaisia, ettei ne itse edes tajua hyvyyttään vaan pitävät sitä selviönä. Siksi heidän saamisensa ei lopultakaan ole kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät miehethän on yleensä sellaisia, ettei ne itse edes tajua hyvyyttään vaan pitävät sitä selviönä. Siksi heidän saamisensa ei lopultakaan ole kovin vaikeaa.
Totta. Nämä itsensä jalustalle nostavat miehet eivät ole mitään hyviä miehiä. Käyttäytyvät ehkä hetken kuten hyvä mies käyttäytyisi, silloin kun huvittaa. Pohjimmiltaan kusipäitä, jotka kiristävät ja kiukuttelevat käytöksellään, aivan kuin asiallisesta käytöksestä pitäisi aina saada joku palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydin kai oli että mies valehteli ettei katso urheilua. Mullekin urheilua katsova mies on ehdoton ei, joten ymmärrän ongelman. Varsinkin jos asuisi yhdessä olisi ikävää joutua poistumaan kotoaan kun ei siedä sitä ääntä ja kuvaa. Parempi karsia urheilua katsovat miehet jo heti.
No ei tuokaan ihan terveeltä vaikuta. Paras ilmoittaa etukäteen miehille, että sinulla on tällainen ongelma.
Naiset myös meikkaavat eli teeskentely kestää lähes koko elämän.
Anna1000000 kirjoitti:
Itse treffailin miestä joka puolen vuoden tuntemisen jälkeen vasta kertoi totuuden itsestään.
Oli oikeasti alkoholisti. Taustalla vaikka mitä. Olin epäillytkin jotain koska käytös ja puheet oli niin ristiriidassa keskenään.
Koko puolen vuoden tuttavuus perustuikin valkoisiin valheisiin ja suoranaiseen kusettamiseen. Ei koskenut pelkästään alkoholin käyttöä vaan ihan pieniäkin arkipäivän juttuja joissa valehtelemisella ei saavuttanut yhtään mitään. Paitsi mulle hämmentyneen olon kun myöhemmin asioiden oikea laita tuli ilmi. Sai epäilemään omaa järkeänikin useampaan otteeseen. Ja sitä miksi kuvittelen jostain ihmisestä pahaa.Uskoi viimein avautuessaan, ettei asioilla olisi merkitystä vaan ymmärtäisin ja suhde jatkuisi.
No ei jatkunut.
Sama tyyppi toistelee kuinka hän ei ole sen epärehellisempi kuin muutkaan. Ja että kaikki muutkin valehtelee. Ja sillä oikeuttaa käytöksensä, eikä näe minkälaista tuhoa sai aikaan. Oikeille ihmisille on kuulemma maailman luotettavin henkilö.Oksettaa vieläkin kun mietin kuinka hyväuskoinen olin, enkä luottanut intuitiooni.
Kaikki alkoholistit on valehtelijoita. Vanha AA vitsi on, että mistä tietää että alkoholisti valehtelee? No siitä kun se avaa suunsa. Sepittäminen on osa alkoholismin taudinkuvaa. Valehdellaan silloinkin kun ei edes ole syytä. Eikä kaikki ihmiset valehtele. Noin sanoo vain patologinen valehtelija joka ei halua ottaa vastuuta käytöksestään. Turha sinun on syyttää itseäsi. Sinä et ole valehtelija niin uskot ihmisten olevan rehellisiä. Jokainen puhuu niistä lähtökohdista mistä itse ponnistaa.
Suhteen alussahan monesti ihastuneena tuntee olevansa aivan mahtava ja ihana ihminen. Ajattelee että tästä alkaa uusi täydellinen elämä, jossa minä voin olla se paras mahdollinen itseni.
Kunnes arki taas koittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydin kai oli että mies valehteli ettei katso urheilua. Mullekin urheilua katsova mies on ehdoton ei, joten ymmärrän ongelman. Varsinkin jos asuisi yhdessä olisi ikävää joutua poistumaan kotoaan kun ei siedä sitä ääntä ja kuvaa. Parempi karsia urheilua katsovat miehet jo heti.
No ei tuokaan ihan terveeltä vaikuta. Paras ilmoittaa etukäteen miehille, että sinulla on tällainen ongelma.
Öh? Lähtökohta kai oli tilanne, jossa on jo tehty selväksi ja kysytty, mutta toinen on vastannut epärehellisesti .
Hauskasti nyt yrität kääntää tarinan niin, että huijattu on epäterve. No ehkä se on valehtelijoiden tyypillinen strategia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh? Lähtökohta kai oli tilanne, jossa on jo tehty selväksi ja kysytty, mutta toinen on vastannut epärehellisesti .
Hauskasti nyt yrität kääntää tarinan niin, että huijattu on epäterve. No ehkä se on valehtelijoiden tyypillinen strategia.
Sinustako on ihan normaalia, että televisiosta tuleva kuva ja ääni aiheuttaa niin suurta ahdistusta, että ihmisen täytyy poistua asunnosta?
Mitä tästäkin ketjusta opitaan? Unohtakaa ne höpötykset, että pitäisi laskea rimaa. Unohtakaa artikkelit siitä, kuinka kumppanilta vaaditaan nykyisin aivan liikaa, vähempikin riittää. Jos nuorempana on hinku löytää parisuhde, niin kuka tahansa ei ole sopiva, ei kannata seurustella vain siksi että olisi joku.
Yksin on parempi kuin jonkun sellaisen kanssa, jonka seurassa elämä on yhtä helvettiä.