Onko muita joita ahdistaa vauvakato?
Suomen alhainen syntyvyys on alkanut aiheuttamaan minulla ahdistusta. Mediassa höpötetään vain ilmastosta, vaikka alhainen syntyvyys on suurempi ongelma. Minä olen 2 lasta saanut. Useampaan ei ole taloudellista mahdollisuutta ja ikäkin alkaa kohta tulla vastaan. Eduskunnassa pitäisi pikapuolin alkaa miettimään millä syntyvyyttä saataisiin nousuun.
Verohelpotukset lapsiperheille olisi tärkein. Minunkaltaiset työssäkäyvät yhden tai kahden lapsen äidit ovat niitä joiden perhekoon kasvattamista pitäisi tukea yhteiskunnan puolelta. Siitä olisi eniten hyötyä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Oletko aloittaja miettinyt mistä lapsillesi riittää töitä? Nytkin on laskutavasta riippuen 200 000-500 000 työtöntä, ollut viimeiset 10 vuotta. Eli taitaa olla pysyvä tila. Kohta tulevat robotit ja työvoiman tarve vähenee entisestään. Mitä ihmeen tekemistä nuorille löydetään?
mekaanikkoja, automaatioinsinöörejä, matemaatikkoja, keinoälykoodareita jne.
Fyysinen työ on vähentynyt 200 vuotta
Marokon pääkaupungissa on ainakin 80 000 katulasta. Miksei heistä pidetä huolta? Rinne ja Ohisalo voisivat adoptoida heidät kaikki ja kasvattaa heistä tulevia veronmaksajia.
No ei ahdista. Hullukshan tässä tulis, jos kaikista maailman ongelmista ahdistuun rupeis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aloittaja miettinyt mistä lapsillesi riittää töitä? Nytkin on laskutavasta riippuen 200 000-500 000 työtöntä, ollut viimeiset 10 vuotta. Eli taitaa olla pysyvä tila. Kohta tulevat robotit ja työvoiman tarve vähenee entisestään. Mitä ihmeen tekemistä nuorille löydetään?
Niin on. Ja työttömyys on lisääntynyt. En sanonut että uusia työpaikkoja ei enää ikinä tule. Sanoin että ne eivät riitä. Kuten työttömyystilaistoista näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Ja työttömyys on lisääntynyt. En sanonut että uusia työpaikkoja ei enää ikinä tule. Sanoin että ne eivät riitä. Kuten työttömyystilaistoista näkee.
Globaalit markkinat. Me kaikki voisimme olla tuottamassa asioita joita viedään maailmalle mutta ei, valitsette kouluttautua aloille joita ei muutaman vuoden päästä ole.
Ei ahdista rehellisesti sanottuna ollenkaan. Ei tule olemaan minun tehtäväni sitten 30 vuoden päästä pähkäillä, miten saadaan kaikki toimimaan.