Onko muita joita ahdistaa vauvakato?
Suomen alhainen syntyvyys on alkanut aiheuttamaan minulla ahdistusta. Mediassa höpötetään vain ilmastosta, vaikka alhainen syntyvyys on suurempi ongelma. Minä olen 2 lasta saanut. Useampaan ei ole taloudellista mahdollisuutta ja ikäkin alkaa kohta tulla vastaan. Eduskunnassa pitäisi pikapuolin alkaa miettimään millä syntyvyyttä saataisiin nousuun.
Verohelpotukset lapsiperheille olisi tärkein. Minunkaltaiset työssäkäyvät yhden tai kahden lapsen äidit ovat niitä joiden perhekoon kasvattamista pitäisi tukea yhteiskunnan puolelta. Siitä olisi eniten hyötyä.
Kommentit (47)
"Minä olen 2 lasta saanut. Useampaan ei ole taloudellista mahdollisuutta."
No ei ole kuule muillakaan.
Enemmän ahdistaa se, että lapsia katoaa maailmalla tuntemattomille teille.
Kyllä on. On aina huojentava uutinen, että kantasuomalaisiakin on kuitenkin vielä syntynyt kymmeniä tuhansia vuosittain, niin tiedän heitä todennäköisesti säilyvän vähintään Helsingin väkiluvun verran lasteni koko elämän ajan.
Ei vain huvita. Lapset sitovat liikaa ja rahaa ei ole.
Jos ahdistaa niin ei kun tekemään niitä vauvoja ap
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä lapsen jos saisin esimerkiksi 10 000€ + korotetut lapsilisät.
Mutta Hin sä kuvittelet kymppitonni n riittävän? Lapsen kasvatus 0-18 v maksaa rapiat 150000 euroa. 200000 puhtaana käteen niin alkaa ihmiset lisääntyä.
Ei ole. Olen vaan onnellinen niiden syntymättömien puolesta, välttyvät monelta surulta ja murheelta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei kannata lapsia tehdä vaikka saisit paljon rahaa.
minä en tekisi lasta mistään hinnasta. hyi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ahdistaa niin ei kun tekemään niitä vauvoja ap
Niinpä. Eihän se tekeminen ole ongelma vaan se kaikki muu. Jokainen huolestuja voi lisääntyä niin paljon kuin ennättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, niinkö hyvin tunnet minut henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Hin sä kuvittelet kymppitonni n riittävän? Lapsen kasvatus 0-18 v maksaa rapiat 150000 euroa. 200000 puhtaana käteen niin alkaa ihmiset lisääntyä.
No ei tietenkään riitä mutta auttaisi ostamaan vauvalle sopivat tarvikkeet! Ei suomella ole sentään varaa antaa noin paljoa rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, niinkö hyvin tunnet minut henkilökohtaisesti?
Sanoit ettei huvita. Ja lapset sitovat liikaa.
Joten edelleen: Älä tee. Lapsen vuoksi.
Katoaako teiltä useinkin vauvoja, varmasti ahdistaa. Minulta ei ole vielä kadonnut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olet yksin. Allekirjoittanutta ainakaan ei kiinnosta vittujakaan koko asia. Ainoastaan jos saa joko 100.000 € jääkylmää käteistä tilille tai 20 vuoden verovapauden, voi alkaa miettiä kakaraa. Muuten ihan se ja sama.
V#ttu ei ole töitä edes nykysillekään vauveleille.
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen 2 lasta saanut. Useampaan ei ole taloudellista mahdollisuutta."
No ei ole kuule muillakaan.
Sitähän minä toivoisin että lasten saanti olisi taloudellisesti mahdollista kaikille sitä toivoville vaikkapa verotuksen keinoin.
Työssäkäyviä perheellisiä pitäisi tukea enemmän, koska siellä on se potentiaali saada Suomeen uusia veronmaksajia. Ketään ei ole tarkoitus pakottaa synnytystalkoisiin vaan luoda paremmat mahdollisuudet niille jotka lapsia haluavat ja kykenevät heidät kasvattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ihmisiä on ihan liikaa.
Eikö sinua yhtään huoleta miten käy eläkkeelle? Kuka meitä hoitaa vanhana? Miten käy kouluille ja päiväkodeille kun lapsia syntyy joka vuosi vähemmän ja vähemmän? Mistä riittää työvoimaa? Maaseutu autioituu koko ajan. Minua nämä asiat huolestuttaa paljon enemmän kuin ilmasto. AP.