Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia "meikkimokia" muistat nähneesi irl?

Vierailija
28.09.2019 |

Kun selvästi voi huomata, että nyt on ollut tarkoitus tehdä hieno meikki, mutta on mennyt pieleen ja tulos on omituinen, koominen tai jopa nolo.

Millaisia muistat nähneesi?

Kommentit (317)

Vierailija
221/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nuo palkit plus tuherot ripsinä. 

Vierailija
222/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopisamat jotka erottaa feikeiksi kilometrien päähän, ruskeat kylie-huulet

P.S. Ei jaksaisi lukea tuota ihotautilääkärijankkausta

Ääh joo feikkipisamat. Pari kertaa olen nähnyt tytöillä kun on mustalla, ilmeisesti hieman tylsällä kajaalilla, töpötelty naamaan läiskiä. Ne eivät mistään kohtaa näyttäneet aidoilta vaikka se on näissä ilmeisesti tarkoitus. Hauskaa on että näille tytöille oikeasti sopisivat pisamat mutta ne mustat isot täplät naamassa... eih :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ikäluokkani naisilla (+40 vuotta) ihmettelen tapaa tehdä silmiin vahva alarajaus, mutta jättää yläluomi kokonaan ilman meikkiä. Katse on todella väsynyt, kun silmän alle vedetään viiva kajalilla tms. meikkikynällä, ja yleensä tämä viiva on vielä aika paksu ja epäsiisti. Lisäksi laitetaan vielä reippaasti ripsiväriä alaripsiin, mutta yläpuolelle ei siis mitään. Joillakin näkee näitä alarajauksia jopa kestopigmentoituna.

Itse olen samaa ikäluokkaa ja ihmetellyt tätä aina kun sellaisen näen. Eräs minuakin paljon vanhempi käytti päivittäin aina alarajauksena valkoista kajalia ja mitään muuta meikkiä ei ollut. Ei ihan mennyt minulla jakeluun, että miksi. Näytti suht kummalliselta.

Itse olen muutaman kerran kokeillut ns. ammattilaisen meikkausta. Ajattelin että pääsen helpommalta. Kyseessä vielä päivämeikki jonka pitäisi olla kevyempi. Liikkeessä näytti kohtuulliselta, en kuitenkaan ollut tyytyväinen, mutta koska olin matkoilla enkä samaan paikkaan tule enää menemään, en jaksanut tehdä siitä numeroa ja loisteputken valossa siis menetteli eikö ongelmakohta osunut silmiini.

En ihmettele jos / kun mua katsottiin pitkään tuon jälkeen kaupungilla, kun myöhemmin luonnonvalossa satuin vilkaisemaan peiliin järkytyin kun värivoide näytti liian tummalta, ei oltu häivytetty ollenkaan siis selkeät mutta epämääräisen muotoiset rajat naaman ja kaulan välillä. Pakko tehdä itse korjauksia sitten.

Harmitti vaan, kun käytiin tuolla ystävän kanssa, eikä hän kommentoinut mulle tästä mitään ennenkuin itse n. tunnin parin päästä järkyttyneenä asiasta sanoin. Silloin tuli vaan myötäily, että no niinpä onkin vähän huonosti laitettu ja tasan näki itsekin koko ajan että häivytykset ihan päin p:tä. Pakko oli tokaista, että et sitten viitsinyt mainita aiemmin...

Vierailija
224/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sattunut meikkimoka hävettää vielä vuosien päästäkin. En sitä itse tehnyt mutta silti.

Olin nuorena tyttönä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa. Kulmakarvani ovat aina olleet harvat ja vaaleat joten kosmetologi kysyi että haluanko että hän vahvistaa kulmani. Ajattelin että hieman värittää niitä ruskealla joka sopisi vaaleisiin piirteisiini.

Joo ei. Ulkona katsoin peiliin(en saanut kosmetologilla ollenkaan vilkaista peiliin enkä kehdannut pyytää koska teinin logiikka) ja ei hlvetti meinasin hävetä silmät päästäni. Meikitöntä vaaleaa naamaani koristi kaksi mustaakin mustempaa viirua! Näyttivät aika paljon tältä, olivat vain vielä tummemmat: https://i.pinimg.com/originals/ab/f4/02/abf402046a7681f1956adf953c23a79…

Se oli ihan kamalaa, kuvitelkaa 14-vuotias valju heppatyttö otsatukkansa(joka ei edes peittänyt kulmakarvoja!!!!) kanssa tuollaiset hirvitykset naamassaan! :D

Vierailija
225/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

chola

Vierailija
226/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim huulipunan väri on valittu trendin mukaan, ei sen mikä sopii omiin väreihin. Kaikki sävyt eivät sovi kaikille.

227/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka; pimeessä autossa huulipunaa huuliin ennen baariin astumista. Baarin veskissä ilmeni, että huulipuna olikin ollut peitepuikko- no good!

Vierailija
228/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli kun laitoin hopean sinistä highlighteria meikkivoiteen sekaan. Kävin asioilla ja katsoin kasvojani auringonvalossa. Ai kamala ne olivat ihan hohtavan siniset. Ei näitä kiiltojuttuja kannata laittaa hirmupaljoa meikkivoiteen sekaan.

Vierailija
229/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiammella, nainen tosi vaalea(hiukset ja hipiä). Meikki tosi VOIMAKAS, kirkuvan punaiset huulet, mustaa ripsaria, meikkivoidetta liikaa, poskipunasta puhumattakaa. Kyseessä nätti nuori nainen, en meinanut tunnistaa.

Vierailija
230/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka: Mulle myytiin toistuvasti liian tumma meikkivoide, iho näytti tosiaan meikatulta ja varmasti rajatkin näkyi. Nyt mulla on oikeasti vaalea meikkivoide, tykkään siitä, mutta mietin, että näyttääkö oikeasti vaan kalvakalta. Äitini on sitä ikäluokkaa, että tykkäis, että käyttäisin just tummaa, meikatulta näyttävää meikkivoidetta.

Lukiokaverilla näkyi aina meikkivoiteen rajat, mutta tuosta on aikaa jo yli 10v, eli meikkivoiteetkin on kehittyneet.

Kerran ammattimeikkaaja laittoi mulle aivan jäätävän kylmän metallinkiiltopinkit huulet. Luikin kotiin ja hinkutin äkkiä huulimeikin pois.

Sit vielä yksi ihmettelyn aihe, kun on puhuttu palkkikulmista ja viivakulmista, joista jälkimmäiset on yleensä ylösalaisen u-kirjaimen malliset, niin täällä päin liikkuu ihminen, joka piirtää kajalilla pienen ”oikeinpäin” olevan u-kirjaimen kulmiin (joka ehkä vielä aukeaa vähän ulospäin kohti silmän ulkonurkkaa). Tekee ilmeen huolestuneen/mietteliään animehahmon näköiseksi. Todennäköisesti kyseessä ei ole moka vaan vaihtoehtoinen tyyli, joten tavallaan ihailen rohkeutta. Terveisiä animekulmakarvalle, jos luet tätä viestiä!

Vierailija
231/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun häämeikki. Ei jumalauta teki mieli kuristaa se kosmetelogi joka tuli kipeäksi ja järkkäs sijaisen tekemään mulle pellenaamion. Tän alkuperäisen tekijän  tekemä koemeikki oli siis ollut upea. 

Mulla oli oikeasti tulla itku kun kaaso pidätteli naurua ja vei viimeisenkin toivinkipinän, että karmeus oli omassa päässäni. Kurvattiin  huoltsikalle jonka vessassa, viimeisiään vetelevän  lampun välkkyvässä valossa mä koetin vessapaperin , veden ja kaason meikkien avulla korjata tilannetta.

- Mun kulmakarvat oli tosi ylhäällä, tosi mustat ja tosi selkeät kaaret

- Mun naama oli tummanruskea ja kaula vitivalkoinen

- Mun poskilla oli 2 oranssipunaista poskipunarinkulaa

- Mun huulet oli oranssit ja ohuempaa ylähuulta oli koetettu rajauskynällä tehdä samanparikseksi alahuulen kanssa

Vierailija
232/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian tuuheat ja/tai pitkät feikkiripset. Saa joillakin näyttämään siltä, että olisi itkenyt tai allergisoitunut.

Vanhettava aurinkopuuterin ylikäyttö.

Tuota ensimmäistä esiintyy etenkin teineillä/nuorilla aikuisilla kasvavissa määrin! Hirveän isot, pitkät ja tuuheat, todella muovisen näköiset kiinatekoripset jotka roikkuvat ja lurpattavat. Liimakin saattaa näkyä isoina möykkyinä kauas asti. Ei näytä hyvältä kyllä kenelläkään. 

Vierailija
233/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia teiniaikojen meikkimokia: kalmanvalkoinen naama (vaalein sävy puuterista + meikkivoiteesta, ei aurinkopuuteria tai poskipunaa); liian ohueksi nypityt kulmat yhdistettynä liian tummaan huonolaatuiseen kulmakynään; paksut mustat silmänrajaukset sellaisella pehmeällä ja helposti suttaantuvalla kajalilla.

Nykyteinien meikkimokia: liian paksut ja tummat kulmat, osalla omat kulmakarvat näkyvät noiden "seasta" aivan kuin tyypillä olisi kulmien kestovärjäys-aineet vaikuttamassa; liian paksu meikki, esim. nestemäistä peiteväriä vedetään meikkivoiteen jälkeen paksu kerros koko naamaan (tätä näkee myös tubettajien meikkiopastus-videoissa); contour- ja highlighter-"raidat" kasvoissa. Oon joskus miettinyt, että nykypäivän nuoria tyttöjä voi 10v. päästä harmittaa, kun ovat teetättäneet ne nyt muotia olevat paksut kulmakarvat microblading-tekniikalla.

Vierailija
234/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää jos kulmakarvat on nypitty kokonaan ja tilalle piirretty mustat viivat.

Tai ei ole piirretty, ja iho punoittaa.

Tällainen vanhempi nainen työskenteli aikoinaan pankissa.

Nykyään tiedän erään persoonallisen kassatytön, jonka tyyliin kuuluu sutatun näköinen ja erittäin kirkkaan sävyinen huulipuna.

Vierailija
235/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman ikäluokkani naisilla (+40 vuotta) ihmettelen tapaa tehdä silmiin vahva alarajaus, mutta jättää yläluomi kokonaan ilman meikkiä. Katse on todella väsynyt, kun silmän alle vedetään viiva kajalilla tms. meikkikynällä, ja yleensä tämä viiva on vielä aika paksu ja epäsiisti. Lisäksi laitetaan vielä reippaasti ripsiväriä alaripsiin, mutta yläpuolelle ei siis mitään. Joillakin näkee näitä alarajauksia jopa kestopigmentoituna.

Itse olen samaa ikäluokkaa ja ihmetellyt tätä aina kun sellaisen näen. Eräs minuakin paljon vanhempi käytti päivittäin aina alarajauksena valkoista kajalia ja mitään muuta meikkiä ei ollut. Ei ihan mennyt minulla jakeluun, että miksi. Näytti suht kummalliselta.

Itse olen muutaman kerran kokeillut ns. ammattilaisen meikkausta. Ajattelin että pääsen helpommalta. Kyseessä vielä päivämeikki jonka pitäisi olla kevyempi. Liikkeessä näytti kohtuulliselta, en kuitenkaan ollut tyytyväinen, mutta koska olin matkoilla enkä samaan paikkaan tule enää menemään, en jaksanut tehdä siitä numeroa ja loisteputken valossa siis menetteli eikö ongelmakohta osunut silmiini.

En ihmettele jos / kun mua katsottiin pitkään tuon jälkeen kaupungilla, kun myöhemmin luonnonvalossa satuin vilkaisemaan peiliin järkytyin kun värivoide näytti liian tummalta, ei oltu häivytetty ollenkaan siis selkeät mutta epämääräisen muotoiset rajat naaman ja kaulan välillä. Pakko tehdä itse korjauksia sitten.

Harmitti vaan, kun käytiin tuolla ystävän kanssa, eikä hän kommentoinut mulle tästä mitään ennenkuin itse n. tunnin parin päästä järkyttyneenä asiasta sanoin. Silloin tuli vaan myötäily, että no niinpä onkin vähän huonosti laitettu ja tasan näki itsekin koko ajan että häivytykset ihan päin p:tä. Pakko oli tokaista, että et sitten viitsinyt mainita aiemmin...

Mullakin on ollut tuollainen "ystävä" :D Päälläni näyttivät hyvätä kaikki telttavaatteet ja sellaiset jotka korostivat huonompia puoliani ja peittivät parhaat puoleni ;) Jos laitoin jonkun tyrmäävän hyvännäköisen täydellisesti sopivan mekon päälleni, niin ystävä oli vain tulipunaisena hiljaa ja soperteli että kannattaisi laittaa jotain muuta päälle, että joku muu voisi sopia paremmin :D

Vierailija
236/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian tuuheat ja/tai pitkät feikkiripset. Saa joillakin näyttämään siltä, että olisi itkenyt tai allergisoitunut.

Vanhettava aurinkopuuterin ylikäyttö.

Tuota ensimmäistä esiintyy etenkin teineillä/nuorilla aikuisilla kasvavissa määrin! Hirveän isot, pitkät ja tuuheat, todella muovisen näköiset kiinatekoripset jotka roikkuvat ja lurpattavat. Liimakin saattaa näkyä isoina möykkyinä kauas asti. Ei näytä hyvältä kyllä kenelläkään. 

Kauhistelin tätä samaa, kun luin äsken lööppilehtien uutisia missikisoista. Kaikilla kolmella kruunatulla silmät näyttävät paljon pienemmiltä, kun on laitettu aivan liian voimakkaat ripsipidennykset. Toinen perintöprinsessa näyttää siltä, että vaivoin jaksaa edes pitää silmiään auki.

Vierailija
237/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi usein meikkimyyjät tai kosmetologit tyrkyttävät liian tummaa meikkivoidetta. Voidaan kokeilla leuanpieleen, ja "tää näyttää olevan sopivin sävy", ja kun kysyn, että miten sitten kun tää on ollut jonkun tunnin kasvoilla, että tummuuko tämä. "Ei, tän ei pitäis tummua". Ja jokaikinen kerta, on tulos ollut sama: levitettäessä sävy saattaa olla just eikä melkein, mutta tunnin päästä naama on ruskeanoranssi, kun ihon omat rasvat ovat "tummentaneet" sävyn, ja sävy on hapettunut(?) 1-2 astetta tummemmaksi.

Nuorena käytin liian vaaleaa sävyä, koska pelkäsin tuota tummentumisefektiä. Liian vaalea meikkivoide tekee elottoman nuken näköiseksi, etenkin kun nuorempana en käyttänyt kulmaväriä enkä poskipunaa.

Vierailija
238/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia mokia teinivuosilta olivat liian tumma meikkivoide tälläisen kalkkilaivan kapteenin pärstässä, halvalla leviävällä kajalkynällä alaluomelle tehdyt rajaukset ja sinertävänlila huulipuna joka sai  minut näyttämään kuoliaaksi paleltuneelta .

Aikuisiän suurin moka taas oli vahva goottimeikki, kun halusin näyttää Tarja Turuselta ja muilta goottikaunottarilta. Vapisevin käsin vedin sitten kissansilmärajauksia nestemäisellä eyelinerilla ja levitin  mustaa luomiväriä  kulmakarvoihin asti...

Vierailija
239/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain yhden naisen, joka oli vetänyt semmoista pinkkiä, rasvaista tuksu-huulipunaa klovnimaiseksi renkaaksi suunsa ympärille. Mutta se vaikuttikin mt-potilaalta.

Vierailija
240/317 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinertävänliila ja kylmän violetti huulipuna oli muotia myös omassa nuoruudessani. Kamalaa näin jälkeenpäin ajateltuna. Yläasteella suurta huutoa olivat myös "glittergeelit", joita levitettiin muistaakseni esim. silmäluomille ja poskipäille. Noita sai eri sävyisinä ja taisipa niissäkin muodikkaimpia sävyjä olla erilaiset liilat ja siniset.