Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia "meikkimokia" muistat nähneesi irl?

Vierailija
28.09.2019 |

Kun selvästi voi huomata, että nyt on ollut tarkoitus tehdä hieno meikki, mutta on mennyt pieleen ja tulos on omituinen, koominen tai jopa nolo.

Millaisia muistat nähneesi?

Kommentit (317)

Vierailija
201/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani peilistä, muistelisin. Käytin ihon meikkaamiseen pelkkää puuteria, kun muotia oli mattaiho, enkä osannut meikata. Pohjaksi puuteria, virheiden päälle extrapuuteria, ja viimeistelyksi lisää puuteria. Pintakuiva iho kiitti. Toivon vain että se oli edes jotenkuten ihoni väristä.

Vierailija
202/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuolla v-tuiltiin sille, joka ehdotti ihotautilääkäriä, täytyy nyt mainita että itseänikin ärsyttää se kuinka monet selittävät milloin minkäkin lääkärin kohdalla, että "ei pääse terveyskeskukseen, ei saa lähetettä, ei meillä ainakaan terveyskeskus tuollaiseen" jne.

Se on eri asia, onko varaa vai ei, mutta se ärsyttää kun asia esitetään ikäänkuin erikoislääkäriin pääseminen olisi kiinni terveyskeskuksesta tai vaatisi jotakin lähetettä jostakin. Joku ehkä vielä uskoo tämän eikä mene erikoislääkärille, vaikka voisi, koska luulee että tarvitaan lähete. Samaan sarjaan kuuluu se, että en voi mennä ottamaan vaikkapa kilpirauhaskoetta, koska en saa lähetettä. No et tarvitse lähetettä, mene labraan ja maksa itse parinkympin kilpirauhaskoe. Jälleen on eri asia, onko varaa vai ei, mutta lähetettä ei tarvita siksi, että vain sillä voisi päästä lääkäriin (tai labraan). Lähete tarvitaan, jos haluaa ns. yhteiskunnan maksavan kyseisen käynnin, mutta jos on tarve mennä erikoislääkärille sinne voi vain tilata ajan.

No meillä maalla ei tän labra ota vastaan kuin lähetteellä. Toki voi mennä vaikkapa Ouluun ja maksaa matkoista satasen ja labran, että kyllä se joillekin on kustannuskysymys.

Minulle ei, mutta ymmärrän, että jollekin on.

Asdian vierestä, mutta onko jossakin vielä ns. kunnan labroja? Olen luullut, että kaikki ovat jo yksityisiä labroja, joilta kunnat tilaavat palvelut ja joissa voi käydä myös esim. työterveyden ja yksityislääkärien lähetteillä, kuten myös tietenkin ns. omalla lähetteellä itse maksaen. Ennenhän terveyskeskuksilla oli omat labrat, mutta nykyään samoissa tiloissa on yksityinen labra ja asiakkaina siis muitakin kuin terveyskeskuksen käyttäjiä.

Yksityinen on mutta lähetteellä mennään. Koita ymmärtää. Toistanko. Lähetteellä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä akkoja ketjussa!

Miten te viitsitte, hävetkää!

Vierailija
204/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat on tosi hankalat monille. Tekee mieli kysyä eivätkö he todella itse näe miten kamalilta ne näyttävät. Monesti ne olisivat paljon paremmat ilman meikkiä...

Vierailija
205/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopisamat jotka erottaa feikeiksi kilometrien päähän, ruskeat kylie-huulet

P.S. Ei jaksaisi lukea tuota ihotautilääkärijankkausta

Vierailija
206/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni haukkuu tummia paksuja kulmakarvoja. Onkohan syynä kateus? Kun suomalaisilla on ne on harvinaisuus. Itsellä juurikin luonnostaan tummat paksut kulmakarvat ja itse olen erittäin tyytyväinen, etten syntynyt vaaleilla ohuilla kulmakarvoilla. Niitä Angry Birds-palkkikulmakarvoja en todellakaan ymmärrä, todella urpon näköstä.

Voi hyvä ihminen. Kukaan täällä ei ole puhunut mitään luonnollisista kulmakarvoista, vaan liian paksuiksi meikatuista sellaisista. Luonnollisilla kulmilla on taipumus sopia kantajalleen, toisin kuin paksulla meikkitöhryllä. Ihan kaikesta ei tarvitse ottaa itseensä, vaikka olisikin itsetunnossa paikattavaa.

Vierailija
207/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuolla v-tuiltiin sille, joka ehdotti ihotautilääkäriä, täytyy nyt mainita että itseänikin ärsyttää se kuinka monet selittävät milloin minkäkin lääkärin kohdalla, että "ei pääse terveyskeskukseen, ei saa lähetettä, ei meillä ainakaan terveyskeskus tuollaiseen" jne.

Se on eri asia, onko varaa vai ei, mutta se ärsyttää kun asia esitetään ikäänkuin erikoislääkäriin pääseminen olisi kiinni terveyskeskuksesta tai vaatisi jotakin lähetettä jostakin. Joku ehkä vielä uskoo tämän eikä mene erikoislääkärille, vaikka voisi, koska luulee että tarvitaan lähete. Samaan sarjaan kuuluu se, että en voi mennä ottamaan vaikkapa kilpirauhaskoetta, koska en saa lähetettä. No et tarvitse lähetettä, mene labraan ja maksa itse parinkympin kilpirauhaskoe. Jälleen on eri asia, onko varaa vai ei, mutta lähetettä ei tarvita siksi, että vain sillä voisi päästä lääkäriin (tai labraan). Lähete tarvitaan, jos haluaa ns. yhteiskunnan maksavan kyseisen käynnin, mutta jos on tarve mennä erikoislääkärille sinne voi vain tilata ajan.

No meillä maalla ei tän labra ota vastaan kuin lähetteellä. Toki voi mennä vaikkapa Ouluun ja maksaa matkoista satasen ja labran, että kyllä se joillekin on kustannuskysymys.

Asdian vierestä, mutta onko jossakin vielä ns. kunnan labroja? Olen luullut, että kaikki ovat jo yksityisiä labroja, joilta kunnat tilaavat palvelut ja joissa voi käydä myös esim. työterveyden ja yksityislääkärien lähetteillä, kuten myös tietenkin ns. omalla lähetteellä itse maksaen. Ennenhän terveyskeskuksilla oli omat labrat, mutta nykyään samoissa tiloissa on yksityinen labra ja asiakkaina siis muitakin kuin terveyskeskuksen käyttäjiä.

Yksityinen on mutta lähetteellä mennään. Koita ymmärtää. Toistanko. Lähetteellä mennään.

Ei varmaan ole enää missään kunnan omia labroja, vaan yksityisiltä ostetaan labrapalvelut kunnalle. Todennäköisesti sinne teillekin kuitenkin voi mennä ihan itsekin otattamaan ns. peruskokeita ilman lähetettä keneltäkään kun itse maksaa. Se on ihan yleinen käytäntö niin Oulussa kuin Helsingissä ja kaikkialla siinä välissä.

Kun täällä on tästä terveyskeskus-yksityisestä jankutettu, niin nykyään todella monella ihan tavallisella palkansaajalla on terveydenhoitovakuutus, jolloin käytetään heti tarvittaessa yksityistä lääkäriasemaa. Että sikäli yksityislääkärin käyttäminen ei tarkoita, että olisi oltava varakas.

Vierailija
208/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Instakulmat keneĺlä tahansa. Eli palkkimaiset, häivytetysti alkavat kulmat noin kahden sentin etäisyydellä toisistaan. Aivan karmeaa ei kulmakarvat oikeasti ala kenelläkään keskeltä otsaa. Tai ehkä Frida Kahlolla.

Vierailija
209/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopisamat jotka erottaa feikeiksi kilometrien päähän, ruskeat kylie-huulet

P.S. Ei jaksaisi lukea tuota ihotautilääkärijankkausta

Enemmän tuossa ärsyttää se kun jankataan jostakin terveyskeskuksesta, vaikka kukaan ei ole puhunut terveyskeskuksesta vaan ihotautilääkäristä.

Vierailija
210/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat, jotka on meikattu alkamaan liian lähellä tai liian kaukana toisistaan. Paksu meikkivoide. Paakkuiset ripset.

Vierailija
211/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun suosio on aina varma, jos aiheena on (muiden) virheiden listaaminen. Muutama rohkea on kertonut omista meikkimokistaan. Kerronpa minäkin.

En ole ikinä osannut meikata, eikä asia ole kiinnostanut niin paljon, että katsoisin jotain tutoriaaleja. Kokeilen aina kaikenlaista iloisesti, ja kun menee pieleen niin menee. Toisaalta en käytä paljon meikkiä, joten  tummansienteisenä contour-hirviönä en ole julkisesti esiintynyt.

Vaikka teen kokeiluita, niin päivittäismeikissä olen jämähtänyt vuosikymmenten taakse. Teen täsmälleen saman epämääräisen harmaan rajauksen yläluomiin joka aamu ja töhrään meikkivoidetta kuten aina ennenkin. Parin tunnin kuluttua se on jo tiessään. Minne lie menee, ehkä ihoni imaisee sen?

Kulmakarvojani en laita mitenkään. En nypi, kun eivät tursota, enkä korosta kulmakynällä. Ne on hyvät just noin kun ovat, ja jos nyt vahvemmassa iltameikissä tulee kontrastia kulmien ja silmien välille, niin so not. Tää on tyylini ja kun 99 % muista naisista nyppii, värjää, tatuoi, korostaa kynällä tai siveltimellä kulmiaan, niin mielestäni erotun edukseni, kun en tee omilleni mitään. Kulmakarvojen tuunaaminen on passé, sanon minä, ja luonnollisuus on in.

Huulikiilto pitää olla aina matkassa henkisenä tukena, vaikkei sitä käyttäisikään. Mieluiten kolmea eri sävyä fiiliksen mukaan. Jos tapaa kivan miehen, niin voi sitten valita mikä tuntuu parhaimmalta siihen hetkeen.

Vierailija
212/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja siellä lapset keksineet joukolla hokea termiä MEIKKIPELLE. Liekö jonkun lapsen kodissa isä käyttänyt termiä kumppanistaan

Vierailija
213/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteen käyttämättömyys. Suurimmalla osalla iho on enemmän ja vähemmän epätasainen tai punakka. Monesti näkee että on pelkkää ripsiväriä ja huulipunaa, mutta jos ei ole aikaa meikata kuin pari minuuttia, olisi parempi laittaa meikkivoide ja meikata kulmat vaihtoehtona pelkälle ripsivärille ja huulipunalle.

... Ja kun käytät meikkivoidetta, saat kuulla sen olevan liian tumma, liian vaalea, sitä on liikaa, sitä on liian vähän jne.

Itselläni on ihonsävy sellainen, ettei siihen ole olemassa sopivaa sävyä. Kaikki ovat liian tummia tai liian vaaleita.

Josko vaikka sekoittaisit kahta sävyä, jos teilläpäin ei ole ammattitaitoisia myyjiä tai kosmetologeja. Meikkejä myydään myös muualla kuin itsepalvelukaupoissa.

Kun annan ”ammattitaitoisen myyjän” valita minulle ”oikeansävyisen” meikkivoiteen, se on _aina_ liian vaalea. Näytän ihan sairaalta tai zombilta niitä käyttäessäni. Koulutetaanko kosmetiikkamyyjät jotenkin ajattelemaan, että naaman pitää näyttää meikkivoiteen kanssa harmaalta?

Jos meikkivoide saa naamasi ja kaulasi samansävyisiksi, se on oikean värinen. Sillä tavalla meikkivoiteen sävy valitaan.

Monilla keski-ikäisillä ja vanhemmilla naisilla on (ehkä nuoruutensa solarium- ja aurinkopuuterivillityksestä johtuen?) omituinen tarve käyttää liian ruskeaa meikkivoidetta. Liian tumma meikkivoide ei kuitenkaan tee ruskettuneen näköiseksi, vaan siltä että on liian tummaa meikkivoidetta. Varttuneempien naisten mielestä meikin kuuluu ns. näkyä ja niinpä heillä onkin usein selkeät meikkivoiderajat naamassa ja häivyttäminen muutenkin outo käsite.

Ja naamaanko niitä testereitä lätätään tuon oikean sävyn saamiseksi?

Eipä ole koskaan sillä kämmenselkään tai ranteeseen testaamalla oikeaa sävyä, naamalla liian vaalea tai tumma.

Ei tietenkään ole oikea sävy käteen kokeillen koska käden ja naaman iho on erisävyiset, vaan se sävy testataan nimenomaan leukapieleen, jolloin näkee erottuuko se naamasta ja kaulasta. Jos ei mutta ihonsävy tasoittuu, sävy on oikea.

Ja lakkaa käymästä jossakin marketeissa. Mene vaikkapa Sokokselle/Emotionoon, Stockalle, Kicksiin, mitä näitä nyt onkaan ja pyydä myyjää testaamaan oikea sävy, laittavat sen naamaan ja pyydä vielä testeri mukaan. Voit kokeilla kotona ja sitten jos ostat sen, osta se sitten vaikka marketista jos sieltä halvemmalla saa.

Ja samaan aikaan neuvotaan ja ohjeistetaan, ettei testereitä saa kokeilla kasvoihin 👍

Mites jos menee tuonne liikkeeseen ja se suositeltu tuote onkin sitten se kallein. Tulee varmaan vuoden asiakas - fiilis sanoessa, että joo sori ei mulla tähän ole varaa.

Tai sitten vaan myyjälle heti, että etsit sellaista (tähän sun ihon ongelmat) meikkivoidetta, ja mun budjetti on esim. 20-25€. Ei siitä ongelmaa tarvi tehdä. 🙄 Omat lempparimeikkivoiteet just tolla hinta-akselilla ja hyvin toimii. Esim.Kicksiltä löytyy hyvin tuohon hintahaarukkaan ja sitten ammattilainen heti apuun.

N27

Vierailija
214/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asian vierestä, mutta on niitä, ja minäkin olen sellaisessa töissä.

Vierailija
215/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää jos kulmakarvat on nypitty kokonaan ja tilalle piirretty mustat viivat.

Minuakin harmittaa ettei mulle ole luotu kulmakarvoja ollenkaan. Eli voisi luulla että olen ne sheivannut kokonaan pois. Otin pari vuotta sitten microblading kulmat ja kun ovat haalistuneet, pitää niitä vahvistaa kynällä. Ettei kulmattomia kannata aina ihmetellä miksi ne olisi nypitty/sheivattu. Kyllä luonnolliset kulmat kelpaisi minullekin.

Vierailija
216/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko työkaverini eivät meikkaa (täysin ok, ovat kauniita meikittöminäkin), tai sitten ovat ilman meikkiä mutta heillä on irtoripset jotka erottuvat selvästi, tai sitten jos joku meikkaa, niin meikkinä on yleensä kajalia, muttei ripsiväriä. Sitä tyyliä en ole koskaan ymmärtänyt. Yhdellä oli kerran epäonnistunut contour.

Vierailija
217/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteen käyttämättömyys. Suurimmalla osalla iho on enemmän ja vähemmän epätasainen tai punakka. Monesti näkee että on pelkkää ripsiväriä ja huulipunaa, mutta jos ei ole aikaa meikata kuin pari minuuttia, olisi parempi laittaa meikkivoide ja meikata kulmat vaihtoehtona pelkälle ripsivärille ja huulipunalle.

... Ja kun käytät meikkivoidetta, saat kuulla sen olevan liian tumma, liian vaalea, sitä on liikaa, sitä on liian vähän jne.

Itselläni on ihonsävy sellainen, ettei siihen ole olemassa sopivaa sävyä. Kaikki ovat liian tummia tai liian vaaleita.

Josko vaikka sekoittaisit kahta sävyä, jos teilläpäin ei ole ammattitaitoisia myyjiä tai kosmetologeja. Meikkejä myydään myös muualla kuin itsepalvelukaupoissa.

Ja montakohan putelia pitäisi ostaa turhan takia, ennen kuin löytyy oikeat sävyt sekoitukseen?

Btw, toinen homma on se, että iho on öljyinen. Aivan sama mitä kasvotuotteita käyttäisi, muhii iho meikkivoiteen alla todella nopeasti öljyiseksi ja epätasaiseksi.

Siellä meikkihyllyssä on yleensä testerit, joten eikun niistä kokeilemaan että jos sekoitan tätä ja tuota niin on sopiva. Meikkivoiteita on myös eri ihotyypeille, samoin pohjustustuotteita. Jotenkin vaikuttaa siltä, että hommaat meikkisi jostakin halpahalleista kuhn ei löydy oikeaa sävyä eikä oikeaa koostumusta.

Niin. Eli ei saisi meikata, ellei ole varaa laittaa yhteen meikkivoidetuubiin 50 - 100e.

Ja sitten toisaalta sekin on väärin, kun meikkiä ei käytetä.

Eli pienituloinen näyttää nyt sitten vaan aina väärältä, niinkö?

En nyt todellakaan ymmärrä, missä käyt ostoksilla jos vaihtoehdot ovat 5e halpismeikkivoide ja 50e meikkivoide. Suurin osa hyvistä meikkivoiteista sijoittuu hinnaltaan tuohon väliin ja vinkkinä, Lumene jolla on ihan ok meikkivoiteet edulliseksi sarjaksi, on uusinut pakkauksensa joten vanhoissa pakkauksissa olevia meikkivoiteita saa alle kympillä joka marketista ja halpahallista.

Olen kuulema kokeillut nuo lumenet ja muut edulliset, eivät sovi. Eikä myöskään ole varaa joka kerta ostaa uutta pulloa meikkivoidetta, kun on todennut jälleen uuden kokeilutuotteen olevan täsmälleen samaa kuin edeötävätkin. Iho muhii alla, pari tuntia laiton jälkeen kun poskea koskettaa, on pinta öljyinen. Jos puuteria erehtyisi laittamaan, paakkuuntuisi klimpeiksi.

Eipä ole tähän mennessä mikään toiminut, eikä ole varaa alkaa ostella jotain 50e pulloja kokeiluun.

Et ole ajatellut käydä kosmetologilla tai ihotautilääkärillä? Tai edes apteekissa kysymässä jotakin voidetta talineritykseen? Tai sitten käytät liian rasvaista päivävoidetta ja siksi meikki ei pysy.

Joo. Kuulostaa huippuidealta. Mitähän mahtavat terveyskeskuksen ajanvarauksessa tuumata, kun pyydän aikaa ihotautilääkärille koska meikkivoide ei pysy kunnolla naamalla?

Häh? Osa ihotautilääkäreistä on nimenomaan erikoistunut kosmeettisiin hoitoihin. Epätasaista ihoa voidaan hoitaa esim. erilaisilla happokuorinnoilla, joista voimakkaimpia kosmetologit eivät edes saa tehdä vaan niitä tekevät juurikin ihotautilääkärit.

Miten veikkaan, että noissa puhutaan jo vähän eriluokan iho-ongelmista kuin siitä, että meikkivoide ei pysy iholla.

Ei, kyllä ne on ihan tavallisia "kauneushoitoja". Kun alkaa tulla ryppyjä happokuorinnalla voidaan silottaa, kuhn iho on jostakin syystä samea sillä sitä kirkastetaan, jos on aknearpia tai epätasaisuutta happokuorinnalla saadaan sileyttä ihoon.

Kaveri on käynyt jo pitkään säännöllisesti, koska ihonsa on kirjava ja epätasainen. Hän käy kosmetologilla. Ihotautilääkärit tekevät sitten vahvemmilla tuotteilla, samoin ihotautilääkäriltä saa tehoavia voiteita mustapäihin, rasvoittumiseen ja myös ryppyvoiteita, jotka oikeasti tehoavat.

Haukutaan varmaan tästäkin, mutta tuntuisi oudolta hoidattaa verovaroin ongelmaa, joka ongelma vain koska meikkivoide ei pysy kunnolla. Kun ei muutoin aiheuta mitään ongelmaa, muuta kuin joku nyt sitten taivastelee miksen käytä meikkivoidetta.

Käy edes kosmetologilla tai meikkimyyjällä, jotakin sinä teet väärin puhdistuksen tai voiteen suhteen jos aikuisella naama tihkuu rasvaa. Aikuisiän aknekin voi olla tai talineritys liiallista, niihin se terveyskeskuslekurikin voi kirjoittaa lääkerasvaa.

Taidat olla vielä nuori siloposki. Kun ikää kertyy ja hormonitoiminta muuttuu, joutuu kohtaamaan jos jonkinlaisia iho-ongelmia.

Onko tällä palstalla tärkeintä v-tuilla? Juurihan tuo kirjoittaja mainitsi aikuisiän aknen, joka liittyy siihen kun ikää kertyy.

Oli minkä ikäinen tahansa, ei ihon kuulu olla öljyinen, finninen, ihottumainen tai mitä nyt onkaan. Yhtään sen enempää kuin että ihmisen lihominen perusteltaisiin sillä, että kun ikää kertyy niin siinä sitten vaan jokainen tulee lihavaksi. Jos ennen normaali naama alkaa muuttua ongelmaiseksi, silloin käydään lääkärissä. Kyse voi olla vaikka hirsutismista ja kohta alkaa kasvaa viikset, mutta eihän hormonihäiriöön tietenkään kannata hoitoa hakea, ostaa vaan partakone. Tai keski-iässä ennen hoikasta tulee plösö, ei toki kannata alkaa liikkua enemmän tai kiinnittää huomiota syömisiinsä, ikähän se ihmistä lihottaa eivätkä kalorit, joten eikun käsi sipsipussiin ja sohvalle. Jepjep.

Ikääntymisen tuomat iho-ongelmat ovat ihan eri asia kuin se, että laihemmaksi voi tulla laihduttamalla. Selvästi et ole itse niitä kokenut.

Esim. maksaläiskät kuuluvat näihin ihon ikääntymismuutoksiin, joiden kuriin saaminen ei ole helppoa.

Maksaläiskäthän eivät johdu ikääntymisestä, vaan suurin syy on uv-säteily, joka käytännössä tarkoittaa että ei ole suojauduttu riittävästi auringolta. Aurinkosuojavoidetta pitäisi naamassa käyttää vuoden ympäri, myös talvella. Samoin alkoholipitoiset tuotteet kuten hajuvedet auringossa käytettynä aiheuttavat maksaläiskiä.

Miten niitä poistetaan, esim. laserhoidoilla ja kemiallisella kuorinnalla. Myös A:lla alkava apteekista reseptillä saatava voide, joka sisältää A-vitamiinijohdannaista on todettu tehokkaaksi.

Eivät johdu ikääntymisestä, mutta ikääntymisen myötä ne alkavat tulla esille. Ei varoiteltu auringosta omassa nuoruudessani millään tavalla. Ja asiaan perehtyneet tietävät kyllä, että melko vaikeasti voitettava vaiva on kyseessä. Se on kyllä huomattu, että tällä palstalla on enimmäkseen niitä, jotka kulkevat 50-suojakerroin naamassa kesät talvet 24/h.

No voi kamala kun jotkut käyttävät suojakertoimia eivätkä ole keski-iässä ryppyisiä ja läiskikkäitä.

Mikä katkeruuden aihe sekin on?

Minä ainakaan en ole katkera. En myöskään ole ollut koskaan mikään auringonpalvoja, mutta niin vain läiskäkartta koristaa naamaa. Maailmani ei kaadu niihin, vaikken niistä pidäkään. Niitä on jo vähän yli kolmekymppisilläkin, vaikka olisi suojakertoimia käytetty.

Minulla on ollut yksi vaalea maksaläiskä kasvojen sivussa lapsesta asti. Äidilläni on ihan vastaava ollut niin kauan kuin muistan. Että kyllä niitä voi olla. Sellainen kirjavan läiskikäs iho taitaa kuitenkin olla enemmän auringosta johtuvaa.

Vierailija
218/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisessä labrassa voi asioida ihan ilman lähetettäkin. Oikeasti. Jos vaikka haluaa tietää kilpirauhasarvot, sokeriarvot tai mitä nyt kukakin haluaa. Ihan samoin kuin ortopedille voi mennä ihan ilman lähetettä vaikkapa kipeän jalan kanssa. Lähete tarkoittaa vain sitä, että ei tarvitse itse maksaa, mikään asiakkuuden ja pääsyn edellytys se ei ole.

Vierailija
219/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee kertomaan, että ei se mikään moka ja osaamattomuutta ole että kissarajat roikkuu kuin naulakot, luomiväri on eri tasolla silmissä ja toinen kulma on suora ja toinen kaareva, ihan tarkoituksella meikkaan rumasti :DDDDDD

Ehdit ensimmäisenä!

Vierailija
220/317 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja montakohan putelia pitäisi ostaa turhan takia, ennen kuin löytyy oikeat sävyt sekoitukseen?

Btw, toinen homma on se, että iho on öljyinen. Aivan sama mitä kasvotuotteita käyttäisi, muhii iho meikkivoiteen alla todella nopeasti öljyiseksi ja epätasaiseksi.

Siellä meikkihyllyssä on yleensä testerit, joten eikun niistä kokeilemaan että jos sekoitan tätä ja tuota niin on sopiva. Meikkivoiteita on myös eri ihotyypeille, samoin pohjustustuotteita. Jotenkin vaikuttaa siltä, että hommaat meikkisi jostakin halpahalleista kuhn ei löydy oikeaa sävyä eikä oikeaa koostumusta.

Niin. Eli ei saisi meikata, ellei ole varaa laittaa yhteen meikkivoidetuubiin 50 - 100e.

Ja sitten toisaalta sekin on väärin, kun meikkiä ei käytetä.

Eli pienituloinen näyttää nyt sitten vaan aina väärältä, niinkö?

En nyt todellakaan ymmärrä, missä käyt ostoksilla jos vaihtoehdot ovat 5e halpismeikkivoide ja 50e meikkivoide. Suurin osa hyvistä meikkivoiteista sijoittuu hinnaltaan tuohon väliin ja vinkkinä, Lumene jolla on ihan ok meikkivoiteet edulliseksi sarjaksi, on uusinut pakkauksensa joten vanhoissa pakkauksissa olevia meikkivoiteita saa alle kympillä joka marketista ja halpahallista.

Olen kuulema kokeillut nuo lumenet ja muut edulliset, eivät sovi. Eikä myöskään ole varaa joka kerta ostaa uutta pulloa meikkivoidetta, kun on todennut jälleen uuden kokeilutuotteen olevan täsmälleen samaa kuin edeötävätkin. Iho muhii alla, pari tuntia laiton jälkeen kun poskea koskettaa, on pinta öljyinen. Jos puuteria erehtyisi laittamaan, paakkuuntuisi klimpeiksi.

Eipä ole tähän mennessä mikään toiminut, eikä ole varaa alkaa ostella jotain 50e pulloja kokeiluun.

Et ole ajatellut käydä kosmetologilla tai ihotautilääkärillä? Tai edes apteekissa kysymässä jotakin voidetta talineritykseen? Tai sitten käytät liian rasvaista päivävoidetta ja siksi meikki ei pysy.

Joo. Kuulostaa huippuidealta. Mitähän mahtavat terveyskeskuksen ajanvarauksessa tuumata, kun pyydän aikaa ihotautilääkärille koska meikkivoide ei pysy kunnolla naamalla?

Häh? Osa ihotautilääkäreistä on nimenomaan erikoistunut kosmeettisiin hoitoihin. Epätasaista ihoa voidaan hoitaa esim. erilaisilla happokuorinnoilla, joista voimakkaimpia kosmetologit eivät edes saa tehdä vaan niitä tekevät juurikin ihotautilääkärit.

Miten veikkaan, että noissa puhutaan jo vähän eriluokan iho-ongelmista kuin siitä, että meikkivoide ei pysy iholla.

Ei, kyllä ne on ihan tavallisia "kauneushoitoja". Kun alkaa tulla ryppyjä happokuorinnalla voidaan silottaa, kuhn iho on jostakin syystä samea sillä sitä kirkastetaan, jos on aknearpia tai epätasaisuutta happokuorinnalla saadaan sileyttä ihoon.

Kaveri on käynyt jo pitkään säännöllisesti, koska ihonsa on kirjava ja epätasainen. Hän käy kosmetologilla. Ihotautilääkärit tekevät sitten vahvemmilla tuotteilla, samoin ihotautilääkäriltä saa tehoavia voiteita mustapäihin, rasvoittumiseen ja myös ryppyvoiteita, jotka oikeasti tehoavat.

Haukutaan varmaan tästäkin, mutta tuntuisi oudolta hoidattaa verovaroin ongelmaa, joka ongelma vain koska meikkivoide ei pysy kunnolla. Kun ei muutoin aiheuta mitään ongelmaa, muuta kuin joku nyt sitten taivastelee miksen käytä meikkivoidetta.

Käy edes kosmetologilla tai meikkimyyjällä, jotakin sinä teet väärin puhdistuksen tai voiteen suhteen jos aikuisella naama tihkuu rasvaa. Aikuisiän aknekin voi olla tai talineritys liiallista, niihin se terveyskeskuslekurikin voi kirjoittaa lääkerasvaa.

Taidat olla vielä nuori siloposki. Kun ikää kertyy ja hormonitoiminta muuttuu, joutuu kohtaamaan jos jonkinlaisia iho-ongelmia.

Onko tällä palstalla tärkeintä v-tuilla? Juurihan tuo kirjoittaja mainitsi aikuisiän aknen, joka liittyy siihen kun ikää kertyy.

Oli minkä ikäinen tahansa, ei ihon kuulu olla öljyinen, finninen, ihottumainen tai mitä nyt onkaan. Yhtään sen enempää kuin että ihmisen lihominen perusteltaisiin sillä, että kun ikää kertyy niin siinä sitten vaan jokainen tulee lihavaksi. Jos ennen normaali naama alkaa muuttua ongelmaiseksi, silloin käydään lääkärissä. Kyse voi olla vaikka hirsutismista ja kohta alkaa kasvaa viikset, mutta eihän hormonihäiriöön tietenkään kannata hoitoa hakea, ostaa vaan partakone. Tai keski-iässä ennen hoikasta tulee plösö, ei toki kannata alkaa liikkua enemmän tai kiinnittää huomiota syömisiinsä, ikähän se ihmistä lihottaa eivätkä kalorit, joten eikun käsi sipsipussiin ja sohvalle. Jepjep.

Ikääntymisen tuomat iho-ongelmat ovat ihan eri asia kuin se, että laihemmaksi voi tulla laihduttamalla. Selvästi et ole itse niitä kokenut.

Esim. maksaläiskät kuuluvat näihin ihon ikääntymismuutoksiin, joiden kuriin saaminen ei ole helppoa.

Maksaläiskäthän eivät johdu ikääntymisestä, vaan suurin syy on uv-säteily, joka käytännössä tarkoittaa että ei ole suojauduttu riittävästi auringolta. Aurinkosuojavoidetta pitäisi naamassa käyttää vuoden ympäri, myös talvella. Samoin alkoholipitoiset tuotteet kuten hajuvedet auringossa käytettynä aiheuttavat maksaläiskiä.

Miten niitä poistetaan, esim. laserhoidoilla ja kemiallisella kuorinnalla. Myös A:lla alkava apteekista reseptillä saatava voide, joka sisältää A-vitamiinijohdannaista on todettu tehokkaaksi.

Eivät johdu ikääntymisestä, mutta ikääntymisen myötä ne alkavat tulla esille. Ei varoiteltu auringosta omassa nuoruudessani millään tavalla. Ja asiaan perehtyneet tietävät kyllä, että melko vaikeasti voitettava vaiva on kyseessä. Se on kyllä huomattu, että tällä palstalla on enimmäkseen niitä, jotka kulkevat 50-suojakerroin naamassa kesät talvet 24/h.

No voi kamala kun jotkut käyttävät suojakertoimia eivätkä ole keski-iässä ryppyisiä ja läiskikkäitä.

Mikä katkeruuden aihe sekin on?

Minä ainakaan en ole katkera. En myöskään ole ollut koskaan mikään auringonpalvoja, mutta niin vain läiskäkartta koristaa naamaa. Maailmani ei kaadu niihin, vaikken niistä pidäkään. Niitä on jo vähän yli kolmekymppisilläkin, vaikka olisi suojakertoimia käytetty.

Minulla on ollut yksi vaalea maksaläiskä kasvojen sivussa lapsesta asti. Äidilläni on ihan vastaava ollut niin kauan kuin muistan. Että kyllä niitä voi olla. Sellainen kirjavan läiskikäs iho taitaa kuitenkin olla enemmän auringosta johtuvaa.

Todennäköisesti se ei ole maksaläiskä, vaan ns. maitokahviläiskä, pigmenttimuutos.