Onko muita, jotka eivät mielly mihinkään Puuhamaahan tai Muumimaailmaan?
Mielestäni ne ovat ylikaupallisia viihdekeskuksia, joiden pääasillinen tarkoitus on vanhempien rahojen nyhtäminen.
Kommentit (45)
Mutta kyllä joku muumimaailmakin on oikeasti ihan kiva paikka. Kiva satu saaressa, kauniissa maisemissa. Taloissa, mökeissä yms. on nähtävää ja koettavaa. Ainoat miinukset on ne kaupat ja kalliit ravintolat. Ne on sitä nyhtämistä. Muuten muumimaailmakin on ihastuttava paikka. Minua ahdisti siellä ihmispaljous, mutta jos sitä ei oteta lukuun, paikka oli kiva. Sellainen once in the lifetime juttu.
ja sitä, mitkä oli parhaita elämyksiä? Ei mulla ainakaan Lintsin ja Särkänniemen reissut. Parhaita hetkiä oli musta lomat kotona tai mökillä, rauhassa äidin ja isin kanssa.
Parhaimpana muistan myös ulkomailla olon, tekemättä mitään. Uitiin jne. Äitikin oli rentona.
ovat vähintään yhtä kapeakatseisia kun vain Puuhamaahan ym lapsiaan vievät.
Minusta se vasta onkin tekoälyllistä ja lasta rajoittavaa, jos lapselle halutaan tarjota vain "oikeita" elämyksiä, jotka vanhemmat valitsevat mieltymystensä mukaan. Nämä vanhemmat varmaan ostavat lelujakin vain opetuksellisessa mielessä.
Vai onkohan taustalla todella saita luonne?
Minä tarjoan lapselleni erilaisia kokemuksia: hän pääsee Puuhamaahan, leikkipuistoon, kirjakauppaan, museoon, luontoon ja rannalle. Kaikissa paikoissa hän näyttää löytävän elämyksiä. Minä saatan viihtyä parhaiten museossa, mutta en silti rupea haukkumaan yhtä kohdetta vain sen vuoksi, että minulle se kohde ei antanut positiivisia elämyksiä. Huvipuistot antavat omanlaisensa aidon elämyksen ja niiden suunnitteluun käytetään yhtä paljon vaivaa, kun monen museon ym suunnitteluun.
Se toki tekee perheestämme vielä arvottomamman. Lapsista löytyy sitten hoikka ja normaali, mieskin on hoikka, mutta sehän ei meidän elämäämme pelasta.