Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ns. menestyvä akateeminen nainen, mutta tekisi mieli vaihtaa nimi ja aloittaa hanttihommissa 500 km päästä täältä

Vierailija
27.09.2019 |

Olen akateemisesti koulutettu (pidemmälle kuin vain maisteri) ja minulla on arvostettu työpaikka, keskimääräistä korkeakoulutettua naista parempi palkka, hyvä ura jne. Eli olen oikeastaan minkä vain mittapuun mukaan menestynyt nainen. Olen kuitenkin totaalisen kyllästynyt omaan alaani. Olen yrittänyt nyt useita vuosia hakea muita töitä (myös pienemmän palkan ja matalamman koulutustason, jotain ihan projektisihteerijuttujakin yms), mutta en ole päässyt niissä edes haastatteluun. Oman alan uusiin töihin minua pyydetään vaikka en edes hae (esim. linkedinin kautta). Asun Helsingissä.

Tekisi mieli vaihtaa nimi, muuttaa 500 km päähän täältä jonnekin Hyrynsalmelle ja tehdä cv jonka mukaan olen ollut työttömänä ja äitiyslomilla melkein koko aikuisikäni ja hakea johonkin hanttihommaan kaupan kassaksi. Eli hävittää tämä "menestyneen naisen" urahistoria niin tarkkaan että edes nimelläni sitä ei löydä. Näköjään en itsenäni enää saa kevyempää enkä helpompaa työtä, enkä enää jaksa sekuntiakaan oman alan töitäni. Olen niihin täysin uupunut ja kyllästynyt.

Onnistuisikohan tällainen? Lapsi muuttaa mukanani.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. Et ole kenellekään tilivelvollinen taustastasi.

Vierailija
2/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu Suomessa aivan varmasti, sillä kukaan ei halua tunnustaa menestystäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Akateeminen toki tajuaa, ettei nimenmuutos hävitä tietoja. Pitäisi muuttaa henkilötunnuskin. Aattelitko vaihtaa sukupuolenkin ja ryhtyä persumieheksi

😂😂😂😂😂

Vierailija
4/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitä yrittäisin. Minun omalla alalla ja tällä koulutuksella ei toimi oikein kukaan yrittäjänä, koska ei ole sellaista myyntituotetta, jota joku ostaisi niin että sillä eläisi. Pitäisi olla jonkun toisen alan yrittäjä mutta muuta en osaa kuin tätä omaa kapeaa alaa (olen vastaava kuin esim. meteorologi). Ap

Vierailija
5/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi "kyllästyä omaan alaan". En usko tätä.

Vierailija
6/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Akateeminen toki tajuaa, ettei nimenmuutos hävitä tietoja. Pitäisi muuttaa henkilötunnuskin. Aattelitko vaihtaa sukupuolenkin ja ryhtyä persumieheksi

😂😂😂😂😂

No ei tietenkään hävitä muuten kuin siten että nimenmuutoksen jälkeen minusta ei voisi googlaamalla löytää akateemista julkaisutoimintaani, ylen sivuilla olevia uutisia, joissa olen asiantuntijakommentoijana jne. Eli tämän urani voin hävittää vaihtamalla nimen, koska henkilötunnuksellani sitä ei mistään löydy. Ap

Vierailija
8/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä onnistuu. Paloin loppuun asiantuntija/johtotehtävissä. Pian ja helposti sain varastohenkilön paikan, työ ei rasita, puhelin ei soi, ei turhia palavereita, narsististen päälliköitten briiffejä... palkka nyt ei kummoinen ole mutta pärjätään.

Terveisin tehdastyössä viihtyvä lisensiaatti.

Vierailija
9/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi "kyllästyä omaan alaan". En usko tätä.

Helposti! 

Ap

Vierailija
10/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie lasta mukanasi. Helsingissä on kuitenkin parhaat koulut ja hyvät jatko-opiskelumahdollisuudet.

Vierailija
11/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie lasta mukanasi. Helsingissä on kuitenkin parhaat koulut ja hyvät jatko-opiskelumahdollisuudet.

Lapsi on kolme vuotias. Ja isänsä ei halua olla muuta kuin harvoin tapaava etäisä. En voi oikein jättää tuota pientä Helsinkiin yksin. Ap

Vierailija
12/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan, että niihin hanttihommiin tarvitaan myös koulutus. Olen tehnyt vastaavanlaisen tempun, oman alan töitä ei löydy maalta, mutta mihinkään hanttihommaan ei pääse ylikoulutettuna. Kaupan kassoille ja mihin tahansa hommaan otetaan nuori, ei vanhaa ylikoulutettua kehäraakkia :D

No, ei mulla tässä hätää ole, mutta vähän sulle realismia peliin. Työpaikkoja ei ole korvessa ja kertomani on tositilanne. Siivoojaksikaan et pääse ilman koulutusta. Henkilökohtaisena avustajana olin vähän aikaa, mutta sekin kilpistyi heikkoon palkkaan. Matkakuluihin meni liikaa rahaa.

Vierailija
13/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin kyläkauppaan yrittäjäksi.

Vierailija
14/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitä yrittäisin. Minun omalla alalla ja tällä koulutuksella ei toimi oikein kukaan yrittäjänä, koska ei ole sellaista myyntituotetta, jota joku ostaisi niin että sillä eläisi. Pitäisi olla jonkun toisen alan yrittäjä mutta muuta en osaa kuin tätä omaa kapeaa alaa (olen vastaava kuin esim. meteorologi). Ap

Jos olet hyvä työssäsi on helppo suuntautua enemmän esim hallintoon ja sitä kautta kävellä moneen muuhun organisaatioon ihan toisenlaisiin tehtäviin (esim tutkija - tutkimushallinto - hallinto reittiä). Jos taas olet oikeasti väsynyt työhösi valita työpaikalla uupumusta, sinut voidaan siirtää helpompiin tehtäviin. Monet akateemiset työpaikat ovat instituutteja joissa useita konttoreita ympäri Suomen, työnkuvan muutos ja sitä seuraava palkan alennus on helpompi niellä maakunnissa kuin etelässä jos yh olet. Mutta provolta tämä kuulostaa.

Vierailija
15/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on kolme vuotias. Ja isänsä ei halua olla muuta kuin harvoin tapaava etäisä. En voi oikein jättää tuota pientä Helsinkiin yksin. Ap

Mahtava elämänmuutos ja takuulla onnistuu!  Siellä syrjäseudulla olisi vielä aikaa iltaisin opetella vaikka yhdys sanoja!

Vierailija
16/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava elämänmuutos ja takuulla onnistuu!  Siellä syrjäseudulla olisi vielä aikaa iltaisin opetella vaikka yhdys sanoja!

Samaan kiinnitin huomiota. Mutta itse olen oikeasti tehnyt tuon liikkeen. Miehen perässä muutin maalle ja jätin urani.

Vierailija
17/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnekin kyläkauppaan yrittäjäksi.

Hehe, suositellaan masokistille. Rahapelien poistaminen pikkukaupoista oli viimeinen niitti.

Vierailija
18/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.

t. inssimies, myös 20v it-alalla kypsyttänyt alan ja maisemien vaihtoon.

Vierailija
19/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiton usein miettinyt samaa, mutta en uskalla. Osasyy on se, etten ole ikinä ollut kovin paljoa tekemisissä kouluttamattomien ihmisten ja työväenluokan kanssa. En usko, että minulla löytyisi mitään yhteistä puhuttavaa työkaverien kanssa. Hankalaa on nimittäin nytkin, muttei sentään mahdotonta. Naisilla on joku pakkomielle jauhaa lapsistaan, mutta onneksi asiantuntijatöissä on paljon miehiäkin, ja heille ei jää ättäräätättärää-vaihe päälle. En osaa hahmottaa itseäni keskustelemassa auto- tai muusta penkkiurheilusta, tosi-teeveestä, Vain elämää- tai Tanssii tähtien kanssa-skeidasta. Sama pätee rikkaiden kauppiaiden omaisuuden päivittelyyn, autoihin, nettipokeriin ja herravihaan. Tiedostan rajoitteeni eli sen, että loppujen lopuksi tulen toimeen vain koulutetun keskiluokan kanssa. Miksei yläluokankin, sen suppean aineston perusteella arvioituna, joka on työelämässä kertynyt.  Eli summa summarum: eiköhän tämä tästä. En mene minnekään juomaan kossua ja laulamaan karaokea.  

Vierailija
20/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menstruoiva metwursti mutta haluasin olla alistuva anarkisti. Sitten joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän