Laihdutin 15 kg ylipainon pois. Mies ei sano mitään.
Minulla oli 15 kg verran ylipainoa ja laihdutin sen muutaman kuukauden aikana pois (olen nyt normaalipainossa). Mieheni ei kuitenkaan ole kertaakaan kommentoinut sitä, että onnistuin laihduttamisessa (tai sanonut että "oletpa hoikistunut" tms). Itseni ja terveyteni takia laihdutin, en miehen takia, mutta silti tuntuu tylsältä kun mies ei muka huomaa asiaa mitenkään. Tiedän että miellytän hänen silmää enemmän näin normaalipainoisena eli siitä ei ole kyse. Muilla miehiä, jotka ei koskaan osaa sanoa mitään kohteliaisuuksia?
Kommentit (60)
Ei välttämättä uskalla sanoa. Voi luulla, että jos sanoo jotain suutut ja sanot "väitätkö että olin ennen ruma ja läski vai".
Ei minunkaan mies mitään kohteliaisuuksia sano, mutta en kyllä sellaisia ollenkaan kaipaakaan. Lisäksi mies on sen verran ajatuksissaan viihtyvä nörtti, ettei edes huomaisi jotain 15 kg painonlaskua. Ei huomaa edes vaikka värjäisi tukan blondista mustasta, testattu on. Kun näin olin tehnyt, mies katseli vähän pidempään, sitten totesi: "et kai ole kipeäksi tulossa, näytät jotenkin vähän kalpealta" :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi sanoa?
Siksi, että olisi kiva kuulla omalta puolisolta välillä kohteliaisuuksia tai positiivista kommenttia ja painon pudotus nyt olisi aika ilmeinen asia josta voisi kehua, koska kaikki tietää että se ei ole ihan helpoin urakka ollut. Itse sanon miehelle usein, että "kivannäköinen paita toi sulla tänään" tai "hyvännäköistä kun ajoit parran" tms. Ap
Jos se nyt kehuu, niin sehän osoittaa, että aiemmin piti sua rumana. Tulee huutoa. Entä jos lihot taas, oletus on, että pitää taas rumana. Tulee huutoa. Hänhän on fiksu ja kehopositiivinen, kaikki käy.
Kyllä varmasti huomaa.
Mutta se voi olla niin vaikea sanoa kohteliaasti. Tuo "oletpa hoikistunut" kertoo siitä, että olit ennen läski.
Fiksu mies osoittaa nyt vain, että ei ollut niin väliä koko asialla. Mitätönhän ylipaino joku 15 kg. on. Ei muuta ihmisen olemusta ihan kauheasti kuitenkaan.
Keskustelitko miehesi kanssa painonpudottamisesta prosessin aikana vai onko se ollut tiukasti sinun oma juttusi? Jos et ole jakanut ajatuksiasi ja kokemuksia aiheesta aiemmin, ei mies välttämättä henno/halua kommentoida asiaa nytkään. Suosittelisin itse avaamaan keskustelun aiheesta, jos haluat asiasta jutella.
Pelkää myöntää tasosi nousseen reilusti ylöspäin.
Nyt mies pelkää, että hänet jätetään ellei hän itsekin keksi jotain millä nostaa omaa tasoaan vastaavan määrän.
"Kiva kun laihdutit, mä voin perua nää eropaperit".
Jos se tykkäs susta enemmän pyöreämpänä?
Ei niin epätavallista, että mies pitää vähän muhkummista. Jos painoit n. 70 kg ja nyt on paino 55, niin ihan oikeasti monet tykkäävät tästä painavasta versiosta enemmän.
Ja varsinkin, jos on tullut ihme kontrollifriikiksi. Kaapeissa ei saa olla yhden yhtä keksipakettia, jääkaapissa olutta jne. Laihduttaneilla ja laihduttavilla on usein kumma kireys päällä.
Puhun yleisesti, en sinusta. Koska en tunne.
Onneksi olkoon, sinulla on normaali mies. Ei mikään neiti.
Ei miehet tuollaisiin kiinnitä huomiota. Käänny ystävättäriesi puoleen, jos kehuja haluat.
Jos hän ei halua antaa yhtä suurta merkitystä vaakalukemallesi, vaan pitää sinusta minkä painoisena tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi sanoa?
Itse sanon miehelle usein, että "kivannäköinen paita toi sulla tänään" tai "hyvännäköistä kun ajoit parran" tms. Ap
Aika monelle miehellä nämä on vain hämmentäviä. Kun noilla sanomisilla ei ole mitään informaatiosisältöä, vaikuttavat pelkältä turhalta lämpimikseen puhumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelitko miehesi kanssa painonpudottamisesta prosessin aikana vai onko se ollut tiukasti sinun oma juttusi? Jos et ole jakanut ajatuksiasi ja kokemuksia aiheesta aiemmin, ei mies välttämättä henno/halua kommentoida asiaa nytkään. Suosittelisin itse avaamaan keskustelun aiheesta, jos haluat asiasta jutella.
Sen verran keskustelin että ilmoitin että nyt pudotan 15 kg syyskuun loppuun mennessä ja minulle ei saa enää ostaa mitään sipsejä ja limsoja. Enempää en ole asiasta puhunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos se nyt kehuu, niin sehän osoittaa, että aiemmin piti sua rumana. Tulee huutoa. Entä jos lihot taas, oletus on, että pitää taas rumana. Tulee huutoa. Hänhän on fiksu ja kehopositiivinen, kaikki käy.
Tämä on kyllä niin totta. On suuri vaara sanoa asia naiselle väärin, sanoi sen miten tahansa. Turvallisempaa olla hiljaa.
t. nainen itsekin, mutta ns. miehenaivoinen
Vierailija kirjoitti:
Jos se tykkäs susta enemmän pyöreämpänä?
Ei niin epätavallista, että mies pitää vähän muhkummista. Jos painoit n. 70 kg ja nyt on paino 55, niin ihan oikeasti monet tykkäävät tästä painavasta versiosta enemmän.
Ja varsinkin, jos on tullut ihme kontrollifriikiksi. Kaapeissa ei saa olla yhden yhtä keksipakettia, jääkaapissa olutta jne. Laihduttaneilla ja laihduttavilla on usein kumma kireys päällä.
Puhun yleisesti, en sinusta. Koska en tunne.
En ole kireä ja meillä on koko ajan kaapissa miehelle keksiä ja sipsejä. Eikä ne minua haittaa, itse en niitä syö. Yleisesti ottaen mies kehuu vain normaalipainoisia naisia esim. telkkarissa. Ap
Jos olet rupsahtanut ja vanhentunut laihtumisen myötä?
Tietyssä iässä ei kannata tosi paljon laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi sanoa?
Itse sanon miehelle usein, että "kivannäköinen paita toi sulla tänään" tai "hyvännäköistä kun ajoit parran" tms. Ap
Aika monelle miehellä nämä on vain hämmentäviä. Kun noilla sanomisilla ei ole mitään informaatiosisältöä, vaikuttavat pelkältä turhalta lämpimikseen puhumiselta.
Olin luullut että ihmisistä on kivaa saada kohteliaisuuksia :( . Ap
Ei ilmeisesti huomautellut myöskään lihomisestasi? Ihan fiksu mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran keskustelin että ilmoitin että nyt pudotan 15 kg syyskuun loppuun mennessä ja minulle ei saa enää ostaa mitään sipsejä ja limsoja. Enempää en ole asiasta puhunut. Ap
Sanoitko välillä, että nyt ollaan puolessa välissä, jippii?
Eri
Miksi sen pitäisi sanoa?