Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutin 15 kg ylipainon pois. Mies ei sano mitään.

Vierailija
27.09.2019 |

Minulla oli 15 kg verran ylipainoa ja laihdutin sen muutaman kuukauden aikana pois (olen nyt normaalipainossa). Mieheni ei kuitenkaan ole kertaakaan kommentoinut sitä, että onnistuin laihduttamisessa (tai sanonut että "oletpa hoikistunut" tms). Itseni ja terveyteni takia laihdutin, en miehen takia, mutta silti tuntuu tylsältä kun mies ei muka huomaa asiaa mitenkään. Tiedän että miellytän hänen silmää enemmän näin normaalipainoisena eli siitä ei ole kyse. Muilla miehiä, jotka ei koskaan osaa sanoa mitään kohteliaisuuksia?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän te höpöttelette asioita toisillenne, ap.

Vierailija
22/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sinun miehesi on, ap, sanooko se kohteliaisuuksia koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuulisi sen miehenkin ajatukset tähän liittyen. Tietäisi, onko ap kertonut meille kaiken.

Vierailija
24/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi sanoa?

Itse sanon miehelle usein, että "kivannäköinen paita toi sulla tänään" tai "hyvännäköistä kun ajoit parran" tms. Ap

Aika monelle miehellä nämä on vain hämmentäviä. Kun noilla sanomisilla ei ole mitään informaatiosisältöä, vaikuttavat pelkältä turhalta lämpimikseen puhumiselta. 

Olin luullut että ihmisistä on kivaa saada kohteliaisuuksia :( . Ap

Olen eri kuin tuo jolle vastaat, ja en tosiaan kaipaa kohteliaisuuksia.

Vierailija
25/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee usein näin.

Ai oot laihtunut.

Ai sä oot pitäny mua rumana läskinä.

Vierailija
26/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se nyt kehuu, niin sehän osoittaa, että aiemmin piti sua rumana. Tulee huutoa. Entä jos lihot taas, oletus on, että pitää taas rumana. Tulee huutoa. Hänhän on fiksu ja kehopositiivinen, kaikki käy.

Tämä on kyllä niin totta. On suuri vaara sanoa asia naiselle väärin, sanoi sen miten tahansa. Turvallisempaa olla hiljaa.

t. nainen itsekin, mutta ns. miehenaivoinen

Kun puhutaan naiselle herkistä aiheista kuten ulkonäkö, paino, syöminen yms. kannattaa muistaa miehen muistaaa:

1. Kaikkea mitä sanot, voidaan käyttää sinua vastaan

2. Sinulla on oikeus olla hiljaa

Vierailija
27/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö rasvaakin?

Vierailija
28/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo tuo osoita että teidän suhde ei perustu painoon ja ulkonäköön?

Vierailija
29/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelitko miehesi kanssa painonpudottamisesta prosessin aikana vai onko se ollut tiukasti sinun oma juttusi? Jos et ole jakanut ajatuksiasi ja kokemuksia aiheesta aiemmin, ei mies välttämättä henno/halua kommentoida asiaa nytkään. Suosittelisin itse avaamaan keskustelun aiheesta, jos haluat asiasta jutella.

Sen verran keskustelin että ilmoitin että nyt pudotan 15 kg syyskuun loppuun mennessä ja minulle ei saa enää ostaa mitään sipsejä ja limsoja. Enempää en ole asiasta puhunut. Ap 

Sinuna nyt sitten kertoisin miehellesi, että saavutit tavoitteesi ja oot tosi ylpeä itsestäsi että pystyit siihen. Samalla kysyt, että miltä miehestä tuntui vieressä seurata vai huomasiko hän prosessia kuluneina kuukausina. Samalla voit kysyä, että mitä mieltä mies on nykyisestä ulkonäöstäsi. Tunnet itse miehesi parhaiten ja tiedät, onko hänen kuinka luontevaa spontaanisti kommentoida tai kehua, mutta suurin osa ihmisistä arvostaa ja odottaa toisen nostavan tuollaiset henkilökohtaiset asiat yhteiseen keskusteluun.

Ollaan varmaan aika erilaisia luonteiltamme, sillä itse jaoin aikoinani tuntemuksiani painonpudotuksestani säännöllisesti kumppanilleni ja aiheesta keskustelu oli luontevaa arjessa. Silloin toinenkin tiesi, että asiaa sai kommentoida oma-aloitteisesti ja kummallakin oli hyvä fiilis.

Vierailija
30/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten olisitkin voinut heittäytyä lattialle itkupotkuraivarit saaneen ai ennen olin...jne

Vierailija
31/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, että sinulla on muutaman kuukauden iso projekti, joka varmasti näkyy arjessa joka päivä ja sinä puhut siitä yhden kerran ja sitten ihmettelet, että mies ei puhu kertaakaan? Teillä on todella erikoinen suhde ja tapa kommunikoida. 

Vierailija
32/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi sanoa?

Itse sanon miehelle usein, että "kivannäköinen paita toi sulla tänään" tai "hyvännäköistä kun ajoit parran" tms. Ap

Aika monelle miehellä nämä on vain hämmentäviä. Kun noilla sanomisilla ei ole mitään informaatiosisältöä, vaikuttavat pelkältä turhalta lämpimikseen puhumiselta. 

Eikö jo meille lapsesta opeteta, että ulkonäköä ei kommentoida? Ja kehutkin pitäisi mennä vähän neutraalin kautta, eli oot hyvä tyyppi, hauska, kiva pusero, jne.

Vierailija
33/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän te höpöttelette asioita toisillenne, ap.

Ai, kun emme keskustele painosta,  vatsan ympärysmitoista tai nenän leveydestä?

Vierailija
34/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, että sinulla on muutaman kuukauden iso projekti, joka varmasti näkyy arjessa joka päivä ja sinä puhut siitä yhden kerran ja sitten ihmettelet, että mies ei puhu kertaakaan? Teillä on todella erikoinen suhde ja tapa kommunikoida. 

Nimenomaan en halunnut puhua asiasta mitään kun projekti oli kesken. Se olisi haitannut laihtumista. Minä laihdun parhaiten niin kuin asiaa (laihduttamista) ei olisi olemassakaan. Ap

Vierailija
35/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi sanoa?

Monet vaivaantuvat kehuista. 

Mies ei ehkä uskalla kehua, jos jälleen lihot ja sen jälkeen sinulle tulee itsetunto-ongelmia. 

Vierailija
36/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen naisen ruhossa 15kg ei näy vielä missään.

Vierailija
37/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan en halunnut puhua asiasta mitään kun projekti oli kesken. Se olisi haitannut laihtumista. Minä laihdun parhaiten niin kuin asiaa (laihduttamista) ei olisi olemassakaan. Ap

No etkö nyt itse samalla vastannut omaan kysymykseesi siitä, että miksi mies ei kommentoi, kun lähtökohtakin koko projektille on ollut ettei ”sitä ole olemassakaan”. Mistäs se mies edes tietäisi, että sun laihdutusprojekti on jo ohi, kun kukaan ei osaa lukea toisten ajatuksia.

Vierailija
38/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvastaus joka koskee miesten tekemisiä. JÄTÄ SE SIKA.

Vierailija
39/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt miehen pitäisi jollain ihmeen tavalla tietää, että nyt saa puhua :D Koeta jo päättää mitä haluat.

Vierailija
40/60 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei voi todellakaan tietää, että asiasta saisi vieläkään puhua ja lisäksi häntä ei kiinnosta sinun projektisi, koska olet jättänyt hänet sen ulkopuolelle. 

Jos haluat kommentin kehostasi, kysy se suoraan.