Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fossiili kysyy hymiöstä

Vierailija
27.09.2019 |

Esimerkiksi twitterissä törmää taajaan pieneen pystysuoraan suorakulmioon, jonka täyttää ruksi. 🤷‍♂️ Se voi olla nimimerkin yhteydessä tai itse viestissä. Osaisiko joku viisaampi valaista sen merkitystä? Googlaamalla en tule hullua hurskaammaksi: se voi liittyä olankohautusemojiin, mutta asiayhteys ei aina viittaa siihen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku Applen emoji, jota sun laite ei tue.

Vierailija
2/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko aloitukseen sen merkin josta puhuit? Mulla näkyy siinä emoji, jossa joku nostaa käsiä korviensa viereen silleen "en tiedä" -tyylisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä applen mutta kyseessä on siis jonkunlainen emoji jota sinun laitteesi ei tunnista ja pysty siten esittämään kuten olisi tarkoitus.

Vierailija
4/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoitko aloitukseen sen merkin josta puhuit? Mulla näkyy siinä emoji, jossa joku nostaa käsiä korviensa viereen silleen "en tiedä" -tyylisesti.

Mä nään pienen neliö jonka vieressä uroksen merkki.

Vierailija
5/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista! Tässä vielä merkki, jos se näkyy: 🤷‍♂️

Mulla on tosiaan käytössä muut laitteet kuin Apple. Ja merkki näyttää mun koneilla juuri tuolta pystyltä suorakaiteelta, jonka sisällä on X. Mutta kun googlasin tuolla merkillä, sain hakutulokseksi mm. noita olankohautusemojeita.

Outoa myös on, että suorakulmion yhteydessä on usein sukupuolimerkki. Olisikohan sitten niin, että se viittaa olankohauttajan sukupuoleen...Joka ei siis mulla näy oikeana emojina, vaan suorakulmiona ja sukupuolimerkkinä.

Silti vielä mietiskelen, miksi tätä merkkiä niin taajaan käytetään esim. profiileissa ja viesteissä. Mutta näillä vinkeillä pääsin jo eteenpäin!

Vierailija
6/6 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että emojit eivät ole aina samoja eri laitteiden välillä, yleensä samakaltaisia eli esim. naurava naama on naurava naama vaikka erinäköinen onkin mutta jotkut ilmeet/eleet/kuvat ovat täysin erilaisia. Sukupuolimerkki ei ainakaan pääsääntöisesti liity sukupuoleen vaan se yhdistelmä on vain laitteesi tulkinta käytetystä emojista. Ja tämä ei siis liity mitenkään appleen, myös applella näkyy emojit "väärin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän