Kuukausibruttosi ja ammattisi?
Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias
Kommentit (383)
Eläinlääkäri, työelämässä 4 vuotta, 4300€/kk
Kateelliset ne täälläkin itkee kun muut tienaa niin hyvin.
Olen kirjanpitäjänä: palkka 4500e/kk, 7,5h/päivä, 6v kokemusta ja työ on siistiä sisätyötä.
6k EUR, vaativissa asiantuntijatehtävissä lääkealalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla 3400e/kk ja työkokemusta 3 vuotta, olen 25v nainen.
Kaupan kassa ei tässä maassa voi tienata noin paljon. Lopettakaa se valehtelu.
Kyllähän vuorotyölisistä kertyy äkkiä paljonkin palkkaan lisää. Kyseessä ei varmaankaan ole peruspalkka.
Höpöhöpö, ei kerry sentään noin paljon.
Olen itsekin samalla alalla.
En ole itse alalla, mutta eikö siis kerry edes silloin, jos olet viikonloppuisin ilta- ja yötöissä? Järjen mukaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vuorotyölisistä kertyy äkkiä paljonkin palkkaan lisää. Kyseessä ei varmaankaan ole peruspalkka.
Olen itsekin samalla alalla.En ole itse alalla, mutta eikö siis kerry edes silloin, jos olet viikonloppuisin ilta- ja yötöissä? Järjen mukaan kyllä.
Ei kerry niin paljoa, kun peruspalkka on alle 2000e/kk tuolla kokemuksella. Onpas täällä paljon hyväuskoisia hölmöjä, jotka eivät yhtään kyseenalaista mitä soopaa täällä jauhetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38v. Työelämässä jo 30v, vakituiset työsuhteet alkoi 15vuotiaana, omalla alalla 17vuotiaasta lähtien. kuukausipalkka 5800Eur plus lisät. Vuosiansiot >100'000Eur (viimeiset 4vuotta). Ja yllätys, yllätys It-ammattilainen kyseessä.
Ala peukkujen takia pakko ihmetellä/avata. Jos ikää olisi 20v lisää niin ei varmaan tulisi peukkua alas?
Sitten tuohon minun palkkaani, harva voi sanoa että on investoinut omasta rahasta opiskeluun jne. Itse keräsin alaikäisenä töistä, rahat joilla ostin ensimmäisen tietokoneen ja opiskelin (+ tietenkin pelasin). Kun vaihdoin vakipaikan "omalle alalle". Palkkani tippui 1/4 osaan siitä mitä aikaisemmassa vakipaikassa oli. Minulla kesti 10v alalla ennen kuin ylitin edeltävän alan kuukausi ansiot. Huom! edeltävällä alalla tein todella paljon ylitöitä/viikonlopputöitä.
Esim se voi mietityttää, miten 15-vuotias voi olla vakituisessa työsuhteessa? Peruskoululainen?
Tai 8-vuotias työelämässä? Intiastako olet? Kyllä lapsityö pitäisi kitkeä maailmasta. Hikipajat kiellettävä.
Eli ihan paskaahan sä puhut.
Ei ole minulta pois ettei usko. Itse olin kansainvälisissä firmoissa pakkaajan. Talonmiehen sijaisena. Sekä olen toiminut tuote jakajana.
Ja joo peruskoulun jälkeen vakitöissä leipomossa.
Aika moni nuori jakaa lehtiä tai on jäätelökiskalla.
Eli siis kirjanpitäjä tienaa enemmän kuin eläinlääkäri? Ei merkittävästi eroa kokemusvuosissa.
Kaupankassa tienaa saman verran tai enemmän kuin maisterikoulutuksen käyneet opettajat tai sosiaalityöntekijät?
Miksi sairaanhoitajat sanovat palkkansa olevan huono, jos tienaavat yli neljä tonttua bruttona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin samalla alalla.En ole itse alalla, mutta eikö siis kerry edes silloin, jos olet viikonloppuisin ilta- ja yötöissä? Järjen mukaan kyllä.
Ei kerry niin paljoa, kun peruspalkka on alle 2000e/kk tuolla kokemuksella. Onpas täällä paljon hyväuskoisia hölmöjä, jotka eivät yhtään kyseenalaista mitä soopaa täällä jauhetaan.
Taas oikein kunnon valehteluketju kehissä. Ihmetellä täytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä illat, yöt ja pyhätyöt jaetaan tasapuolisesti. Ei niitä voi itselleen kaikkia rohmuta. Minä ainakin ottaisin liittoon yhteyttä, jos noin tehtäisiin
makasin komean esimiehen kanssa ja siten sain palkankorotuksen... naisena helppoa saada hyvää palkkaa.
90% työajalla koululiikunnanohjaaja
Brutto n. 2034€/kk
Aina vuoden määräaikaisia soppareita, kesät työttömänä...
28v, töissä toista vuotta samassa koulussa
Asiantuntija, 3000 e, teen vain puolikasta päivää
Kirjastotäti osan ajasta töissä.
12 000 kk plus lisät
Vierailija kirjoitti:
Kirjastotäti osan ajasta töissä.
12 000 kk plus lisät
No nyt! 😂
Ohjelmistosuunnittelija, kokemus noin 15 vuotta, brutto 6000 euroa / kk.
2200e / kk. Osa-aikainen vartija.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmistosuunnittelija, kokemus noin 15 vuotta, brutto 6000 euroa / kk.
Piti vielä lisätä, että koulutus DI, paikkakunta Tampere. Vaimo on myös DI, että tullaan ihan kivasti toimeen :D
Reiki Tason 1 hoitaja, kokemusta alle vuosi, palkka 3500 euroa kuukaudessa,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä illat, yöt ja pyhätyöt jaetaan tasapuolisesti. Ei niitä voi itselleen kaikkia rohmuta. Minä ainakin ottaisin liittoon yhteyttä, jos noin tehtäisiin
Juu, mutta jos on yksi henkilö joka AINA tulee töihin kun joku on saikella, niin ennen pitkään hänelle ensimmäisenä soitetaan.
Olen itsekin samalla alalla.