Kuukausibruttosi ja ammattisi?
Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias
Kommentit (383)
3300e/kk, teen jonkinverran ylitöitä päästäkseni tähän, mutta en kuitenkaan asu töissä. Ilman ylimääräistä brutto n 2700e.
Metrojunankuljettaja.
26v, työelämässä 6v.
Lähihoitaja, 2300-2500 euroa riippuen vuorotyölisistä. Olen ollut alalla 4- vuotta.
Tuletteko oikeasti näillä toimeen?
Naurettavaa, hommatkaa oikeasti parempi duuni, ei kiinnosta tälläisen kansan keulahahmona olla.
Terveisin kansanedustaja
Kirjanpitäjä. Alalta kokemus 7 vuotta. 30-vuotias. Brutto 2000, 60% työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla 3400e/kk ja työkokemusta 3 vuotta, olen 25v nainen.
Oho. 3 vuoden myyjän tuntiliksa 12e eli jos olet kokoaikainen niin 1920e kk ja lisiä tietty päälle esim. kaikki su 32t× 12=384 ja hieman iltalisää 3.5t ja lauantailisää 5e tunti. Aika mahdoton päästä yli 3 tonnin kk palkkaan. Olen alalla itse esimiehenä.
Ei tuo mahdotonta ole todellakaan, mutta kovasti vaatii tunteja. Itse tein vuokratyöfirman kautta 45- tuntista työviikkoa ja yötäyttövuorojen tuntua lisäksi nousi palkka parilla yövuorolla viikossa tuntuvasti. Parhaimmillaan sain yli kolme tonnia nettona kuussa, mutta vaati tosiaan tupla- ja yövuoroja. Ja jos olet alalla esimiehenä, niin tiedät, ettei kaikki taulukkopalkalla töitä. Aikanaan vakkarina minulla sopimuspalkka 2300- kuussa ja siihen lisät päälle.
Lähihoitaja, työkokemus 14 vuotta. Peruspalkka 2400€ ja haittalisineen&lomarahoineen vuositulo 35000-36000€.
27v, 8 vuoden kokemus kaupanalalta (nyk. tehtävästä 4 vuotta), kaupanalan esimies, 3455e/kk. Ei koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sh, 3 vuoden työkokemus ja lisineen noin 3500e/kk
kelpaisi! asutko pk/seudulla vai saako tuota palkkaa miss' p'in vaan__
Asun mutta ei tääl peruspalkoissa kauheesti eroa. Lisät on hyvät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SH pk-alueella, 4200e kuukaudessa ja olen ollut alalla noin 10 vuotta.
mistä kaikesta tuo palkka koostuu?
Jotkut yksityiset esim docrates, eiran sairaala ym maksaa jo peruspalkkaa yli 3000e, ja tosta sit noustaan kokemuksen ja lisien myötä. Ja ihan faktatietoa tää
Fysioterapeutti 2600€/kk, vuoden alalla.
Ekonomi, valmistuin alle vuosi sitten. Palkka nyt 3400€/kk (+mahdolliset bonukset, mutta eipä niitä paljoa tule). Työkokemusta oli kuitenkin reilusti ennen valmistumista, eli aika p*ska palkka tällä koulutuksella. Runsaat kilometrikorvaukset ja edut kuten usein "ilmaiset" lounaat yms ehkä nostaa vähän elintasoa.
Toisaalta huono palkka on ihan oma vika, hakiessani tähän tehtävään en tiennyt vaatimustasoa ja pyysin liian vähän. Aion pyytää reilua korotusta seuraavan kehityskeskustelun yhteydessä.
Brutto 3200 + n. 12 % bonusta. Kääntäjä. Alalla reilut 5 vuotta, työelämää takana valmistumisen jälkeen n. 10 v. Alanvaihto rahakkaampaan suunnitteilla.
Lääkäri, 5800 €, 33-vuotias. Valmistuin 27-vuotiaana. Opiskeluaikana työssä kesäisin ja joululomalla, välillä viikonloppuisinkin.
Siivoojana yksityisellä, työkokemusta 15 vuotta. Bruttopalkka noin 1700.
Hammaslääkärikandi 24 v. (4 v. opiskelua takana, nyt välivuosi), työkokemusta 4 kk, palkka n. 4400 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.
Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää että ihmiset jotka tienaa hyvin ilmoittelevat tallaisiin ketjuihin enemmän? Johon sen näkee ihmisten ammateista mitä täällä on.. DI-inssiä, lakimiestä, IT-alaa.
Yleensä näissä ketjuissa on vähemmän niitä päikyntätejä ja trukkikuskeja ilmoittelemassa palkkojaan.
No, täällä yksi päikyntäti eli lto ja kasvatustieteiden maisteri on koulutus, ja brutto on 2240€/kk. Nousi huhtikuussa(yleiskorotus), kun sitä ennen palkka 2160€/kk. Ei mitään lisiä. Eipä ole motivaatiota hoitaa työtä kunnolla, kun arvostus nolla. Mennään kaikki mistä se aita matalin. Alan vaihto monilla mielessä.
On kyllä kovat palkat monilla, ei voi kuin ihmetellä.
Vastuu se on vastuu lapsestakin, voi tukehtua vaikka leipään. Mutta ei siitä makseta. Niin vähän lapsia arvostetaan. Yhteiskunnan tulevia veronmaksajia.
Kehittämispäällikkö julkisella sektorilla,työelämässä yliopistosta valmistumisen jälkeen yhtäjaksoisesti 35 vuotta, palkka noin 5000 €/kk brutto.