Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausibruttosi ja ammattisi?

Vierailija
26.09.2019 |

Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias

Kommentit (383)

Vierailija
261/383 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opettaja,

43-vuotias,

17 vuotta työelämässä,

kuukausibrutto keskimäärin 3850 €

Vierailija
262/383 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa myyjä, 25 v., 2230 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulatyö!. 12.5 vuotta töissä.Kaksivuorotyö.Ei koulutusta. Palkka 2458€/kk.

Kk palkka laskettu koko vuoden tuloista, ei ylitöitä.

Vierailija
264/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

41-vuotias markkinointipäällikkö.

4200e/kk

Koulutus FM.

Tuo on täysiaikaisen työni bruttopalkka, perhesyistä teen 80% työaikaa jolloin brutto käytännössä 3380e. Ei tällä herroiksi elä, mutta pärjää kyllä. Sopeutan mielelläni kulutusta niin, että lyhyempi työaika riittää ja itselle/perheelle jää enemmän vapaa-aikaa.

Vierailija
265/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työssäkäyvistä tienaa 2500-3000€ kuussa. Täällä joko valehdellaan palkat, tai sitten on oikeasti vain jotain korkeakoulutettuja, itseään täynnä olevia p.skoja palsta täynnä.

Suomalaisen kokoaikaisen työntekijän mediaanipalkka on jotain 3100-3200€/kk tienoilla. Puolet siis tienaa yli tuon. Mihin perustat väitteesi että suurin osa tienaisi 2500-3000? Varmasti tuo on hyvin yleinen palkkahaitari, mutta enemmän on niitä jotka tienaa yli tuon. Erikseen on sitten osa-aikaiset työntekijät, mutta hehän eivät tee täyttä työaikaa.

Ihminen katsoo helposti omalta kannaltaan näitä palkka-asioita. Itse en esimerkiksi tunne ketään joka tienaisi alle 2500€/kk ja tunnen aika paljon ihmisiä. Tiedän silti että näitäkin on. Se että lähipiirissäsi on alle 3000€ tienaavia ei tarkoita että se pätisi suomalaisiin yleisesti.

Vierailija
266/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja pääkaupunkiseudun kunnan päiväkodissa, alalla 28 vuotta. Kaikki kokemuslisät saatu ja brutto 2500 ja parisen kymppiä päälle.

Eli palkka ei ainakaan houkuta ja tällä hetkellä ei oikein mikään muukaan...

Vierailija
267/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000e/kk, tutkija (post-doc), 41v.

Vierailija
268/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija, n.2000e/kk brutto

Vierailija
269/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oikeesti vähän järkyttynyt et täällä yli kolme tonnia tienaavat valittaa kuinka he tienaa niin vähän ja vaikee pärjätä...

Vierailija
270/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12.000 - 14.000 €/kk, yksityisessä lääkärikeskuksessa toimiva työterveyslääkäri, itse yrittäjästatuksella ammatinharjoittajana ollen itse oma työnantajani, laskutus on toki enemmän, mutta kulujen jälkeen jää brutoksi tuo, surin kuluerä on lääköriasemaketjun ottama 20% vuokra itselleen omasta työstäni tekemästäni laskutuksesta asiakkaille eli niille yrityksille ja työnantajille jotka ovat työterveyslääkärin palvelut työntekijöillensä ostaneet minulta / lääköriaseman kanssa sopineet työterveyshuollon sopimuksen ja minut sovittu työntekijöiden työterveyslääkäriksi sitten. Työkokemusta n. 14v. yhteensä kun kandina tehty pätkätyö kesäisin ja muilla lomina ja viikonloppuina opiskeluajalta lasketaan mukaan, valmiina lääkärinä työkokemusta n. 13v. Veroprosentti n. 40%, kun vähennyksiä saa järkättyä edes jotain, suurimpana tietysti yrittäjävähennys. Eläkemaksun saan onneksi päättää itse ja sen olen pitänyt pienenä kun en luota nykyiseen eläkejärjestelmään jossa nykyiset työntekijät maksavat nykyisten eläkeläisten eläkkeet ja kun tulevaisuudessakin asia on näin niin tällä syntyvyydellä ei eläkkeiden maksajia yksinkertaisesti ole ja toisaalta ei eläkemaksujakaan voida nostaa loputtomiin ja nyt jo on puhuttu nykyeläkkeiden leikkaamisesta ja suurten sukupolvien kuoltua niin etteivät he tarvitse enää eläkettä eläkkeitä leikataankin varmaan kun nuoremmat tajuavat kuinka törkeän suuret eläkemaksut ovat jo nyt ja nousupainetta niissä on edelleen. Jos luottaa että eläkerahastot tyhjennetään niin niistä ei montaa vuotta makseta eläkkeitä kun ne ovat tyhjät ja toisaalta tuottavathan ne voittoa siten että se on kuin housuihin kusisi pakkasella jos ne maksetaan tyhjäksi, vähän aikaa auttaa ja sitten ei tule sitäkään lisäeläkerahaa mitä rahastot tuottavat. Sama kuin myisi sijoitusasuntonsa ja käyttäisi rahat elämiseen leveämmin muutamassa vuodessa ja sitten ei olisi tuota asuntoa, ei vuokratuloja eikä rahaa.

Säästän itse itselleni pörssiin sijoittamalla oman eläketurvani ja toki saan pientä eläkettä omien säästöjeni ohella aiemmista töistä joista sikamaiset eläkemaksut olen maksanut ja pienestä lakisääteisestä eläkemaksustani, joka toki osaltaan toimii sosiaaliturvana jos esim. olen sairauslomalla, mutta kun olen perusterve ja sairauslomalla ehkä 1-3pv vuodessa jonkin kerran vuodessa ilmenevän kuumetaudin takia ja toisaalta sairauslomassa on yrittäjällä kuitenkin muutaman päivän omavastuu ja Kelalla jopa 9pv niin en sen takia sikana eläkemaksua maksa että saisin sairasajalta korvausta ja onhan se yrittäjälle ikään kuin lisälomaa se sairauslomakin kun muutkin lomat menevät omasta pussista pois.

Velaton uudehko omakotitalo, kaksi autoa, joista toinen kesäautona oleva avomersu ja uusi n. 63.000€ Volvo talvisin ja sadekelillä kesäisin käytössä, ei velkoja, rahaa menee n. 700-1.000€/kk yleisiin jokapäiväisiin ostoksiin, asumiskulut n. 250€/kk, sinkkumies, elatusmaksu 235€/kk, säästöön jää helposti n. 5.000€/kk sijoitettavaksi, nykyisellä tuotolla jos jatkaa säästämistä niin 60-65 -vuotiaana on n. 1.000.000.-2.000.000€ säästössä riippuen tuotosta, onnistuneista osakekaupoista (sijoittamiseen olen perehtynyt n. 8v. ajan ja ekonomiveljeni on neuvonut aloittamisessa, sijoitan itse suoraan osakkeisiin Nordnetin kautta kotona netissä), tuosta tulee osinkoja jo sitten n. 40.000-80.000€/vuosi eläkeiässä ja tietenkin pääomaa voi alkaa jossain vaiheessa kuluttaa myös jos ei perinnöksi halua jättää.

Avioerosta nyt n. 3v., uutta naista ei ole vielä tehnyt mieli, sopivaa joka herättäisi oikeaa ihastusta ei ole tullut vastaan, enkä halua enää mielellään asua kenenkään kanssa yhdessä kun nyt saa olla ja elää juuri kuten haluaa. Alkoholia en käytä laisinkaan niin varmaan helpoin olisi etsiä se seuraava netin kautta sitten kun siltä tuntuu.

Vierailija
271/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettaja

42v

Työelämässä 17 vuotta

Keskimääräinen brutto n. 5100e/kk, sisältää siis sekä "normaalin" palkan ylitunteineen ja ikälisineen että kausittain tulevat yo-kokeiden korjaukset, sijaistunnit yms.

Vierailija
272/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja, teen omasta hausta toistaiseksi osa-aikaista. Brutto vähän reilun tonnin.

Vierailija
273/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen hoitaja, brutto 2485e/kk, työkokemusta 23 vuotta, päivätyö.

Vierailija
274/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja brutto 2100€. Töissä ollut noin 10v.

En kyllä usko. Sain itse lähihoitajan töissä 2200e jo sillon kun en edes ollut valmistunut!!!! Ja 2- vuorotyössä lähes 2500e/kk.

Juu meidän kunnassa esim kevyestä päivätoimintatyöstä saa sen 2100€ ja esim kotihoidossa 2300€. Palvelutalossa jossa työtä ei tehdä ikinä yksin saa 2200€. Palkka kun voi sisältää erilaisia työn vaativuudesta johtuvia lisiä niin kuin kuuluukin.

Ap kysyi bruttopalkkaa eli meidän kunnassa kaikkien lähihoitajien bruttokuukausipalkka on 2173e. Oli sitten osastolla tai avopuolella. Tietysti päälle tulee kokemuslisät ja vuorolisät. P*ska palkka kun ajattelee mikä vastuu on. Itse olen kotihoidossa töissä ja töitä todellakin on. Meidän kunnan kotihoidossa lähärit mm. tekee hoito ja palvelusopimukset, tekee rait, jakaa lääkkeet dosetteihin, tekee haavahoidot, katetroi sekä vaihtaa kestokatetrit, ottaa inr sekä crp, iltaisin ja vkl on vastuussa Doctagon lääkärille ja tietysti asiakkaiden perushoito ym. asiakkaiden asiat. Vastuu on kova ja kiire painaa päälle. Ja palkka on huono.

Se on kylläkin tehtäväkohtainen palkka. Brutto on kaikki ansiot.

Vierailija
275/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Brutto 2700e/kk. Kokemusta 6 vuotta.

Vierailija
276/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Maksan palkkaa itselleni 2500€ brutto kuukaudessa, olen 48v.

Vierailija
277/383 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1700-2000 euroa lisineen, vuorotyö, 80% osa-aika puhelinasiakaspalvelussa. Kokemusta 17 vuotta.

Vierailija
278/383 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 12.000 - 14.000 €/kk, yksityisessä lääkärikeskuksessa toimiva työterveyslääkäri, itse yrittäjästatuksella ammatinharjoittajana ollen itse oma työnantajani, laskutus on toki enemmän, mutta kulujen jälkeen jää brutoksi tuo, surin kuluerä on lääköriasemaketjun ottama 20% vuokra itselleen omasta työstäni tekemästäni laskutuksesta asiakkaille eli niille yrityksille ja työnantajille jotka ovat työterveyslääkärin palvelut työntekijöillensä ostaneet minulta / lääköriaseman kanssa sopineet työterveyshuollon sopimuksen ja minut sovittu työntekijöiden työterveyslääkäriksi sitten. Työkokemusta n. 14v. yhteensä kun kandina tehty pätkätyö kesäisin ja muilla lomina ja viikonloppuina opiskeluajalta lasketaan mukaan, valmiina lääkärinä työkokemusta n. 13v. Veroprosentti n. 40%, kun vähennyksiä saa järkättyä edes jotain, suurimpana tietysti yrittäjävähennys. Eläkemaksun saan onneksi päättää itse ja sen olen pitänyt pienenä kun en luota nykyiseen eläkejärjestelmään jossa nykyiset työntekijät maksavat nykyisten eläkeläisten eläkkeet ja kun tulevaisuudessakin asia on näin niin tällä syntyvyydellä ei eläkkeiden maksajia yksinkertaisesti ole ja toisaalta ei eläkemaksujakaan voida nostaa loputtomiin ja nyt jo on puhuttu nykyeläkkeiden leikkaamisesta ja suurten sukupolvien kuoltua niin etteivät he tarvitse enää eläkettä eläkkeitä leikataankin varmaan kun nuoremmat tajuavat kuinka törkeän suuret eläkemaksut ovat jo nyt ja nousupainetta niissä on edelleen. Jos luottaa että eläkerahastot tyhjennetään niin niistä ei montaa vuotta makseta eläkkeitä kun ne ovat tyhjät ja toisaalta tuottavathan ne voittoa siten että se on kuin housuihin kusisi pakkasella jos ne maksetaan tyhjäksi, vähän aikaa auttaa ja sitten ei tule sitäkään lisäeläkerahaa mitä rahastot tuottavat. Sama kuin myisi sijoitusasuntonsa ja käyttäisi rahat elämiseen leveämmin muutamassa vuodessa ja sitten ei olisi tuota asuntoa, ei vuokratuloja eikä rahaa.

Säästän itse itselleni pörssiin sijoittamalla oman eläketurvani ja toki saan pientä eläkettä omien säästöjeni ohella aiemmista töistä joista sikamaiset eläkemaksut olen maksanut ja pienestä lakisääteisestä eläkemaksustani, joka toki osaltaan toimii sosiaaliturvana jos esim. olen sairauslomalla, mutta kun olen perusterve ja sairauslomalla ehkä 1-3pv vuodessa jonkin kerran vuodessa ilmenevän kuumetaudin takia ja toisaalta sairauslomassa on yrittäjällä kuitenkin muutaman päivän omavastuu ja Kelalla jopa 9pv niin en sen takia sikana eläkemaksua maksa että saisin sairasajalta korvausta ja onhan se yrittäjälle ikään kuin lisälomaa se sairauslomakin kun muutkin lomat menevät omasta pussista pois.

Velaton uudehko omakotitalo, kaksi autoa, joista toinen kesäautona oleva avomersu ja uusi n. 63.000€ Volvo talvisin ja sadekelillä kesäisin käytössä, ei velkoja, rahaa menee n. 700-1.000€/kk yleisiin jokapäiväisiin ostoksiin, asumiskulut n. 250€/kk, sinkkumies, elatusmaksu 235€/kk, säästöön jää helposti n. 5.000€/kk sijoitettavaksi, nykyisellä tuotolla jos jatkaa säästämistä niin 60-65 -vuotiaana on n. 1.000.000.-2.000.000€ säästössä riippuen tuotosta, onnistuneista osakekaupoista (sijoittamiseen olen perehtynyt n. 8v. ajan ja ekonomiveljeni on neuvonut aloittamisessa, sijoitan itse suoraan osakkeisiin Nordnetin kautta kotona netissä), tuosta tulee osinkoja jo sitten n. 40.000-80.000€/vuosi eläkeiässä ja tietenkin pääomaa voi alkaa jossain vaiheessa kuluttaa myös jos ei perinnöksi halua jättää.

Avioerosta nyt n. 3v., uutta naista ei ole vielä tehnyt mieli, sopivaa joka herättäisi oikeaa ihastusta ei ole tullut vastaan, enkä halua enää mielellään asua kenenkään kanssa yhdessä kun nyt saa olla ja elää juuri kuten haluaa. Alkoholia en käytä laisinkaan niin varmaan helpoin olisi etsiä se seuraava netin kautta sitten kun siltä tuntuu.

Jestas. Meinasi happi loppua lukiessa.

Näin sitä Suomessa voi päästä koulutuksella pitkälle.

Vierailija
279/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja, 2150 €, 46-vuotias, työvuosia 21

Vierailija
280/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, 27v ja 3200€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi