Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausibruttosi ja ammattisi?

Vierailija
26.09.2019 |

Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias

Kommentit (383)

Vierailija
281/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusinsinööri, projektipäällikkönä rakennuttamistehtävissä, perus brutto melko tarkkaan 7000 € / kk mutta päälle tulevat projektikohtaiset bonukset, Tähän mennessä suurin taitaa olla n. kolmen kuukauden palkka.

Vierailija
282/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 12.000 - 14.000 €/kk, yksityisessä lääkärikeskuksessa toimiva työterveyslääkäri, itse yrittäjästatuksella ammatinharjoittajana ollen itse oma työnantajani, laskutus on toki enemmän, mutta kulujen jälkeen jää brutoksi tuo, surin kuluerä on lääköriasemaketjun ottama 20% vuokra itselleen omasta työstäni tekemästäni laskutuksesta asiakkaille eli niille yrityksille ja työnantajille jotka ovat työterveyslääkärin palvelut työntekijöillensä ostaneet minulta / lääköriaseman kanssa sopineet työterveyshuollon sopimuksen ja minut sovittu työntekijöiden työterveyslääkäriksi sitten. Työkokemusta n. 14v. yhteensä kun kandina tehty pätkätyö kesäisin ja muilla lomina ja viikonloppuina opiskeluajalta lasketaan mukaan, valmiina lääkärinä työkokemusta n. 13v. Veroprosentti n. 40%, kun vähennyksiä saa järkättyä edes jotain, suurimpana tietysti yrittäjävähennys. Eläkemaksun saan onneksi päättää itse ja sen olen pitänyt pienenä kun en luota nykyiseen eläkejärjestelmään jossa nykyiset työntekijät maksavat nykyisten eläkeläisten eläkkeet ja kun tulevaisuudessakin asia on näin niin tällä syntyvyydellä ei eläkkeiden maksajia yksinkertaisesti ole ja toisaalta ei eläkemaksujakaan voida nostaa loputtomiin ja nyt jo on puhuttu nykyeläkkeiden leikkaamisesta ja suurten sukupolvien kuoltua niin etteivät he tarvitse enää eläkettä eläkkeitä leikataankin varmaan kun nuoremmat tajuavat kuinka törkeän suuret eläkemaksut ovat jo nyt ja nousupainetta niissä on edelleen. Jos luottaa että eläkerahastot tyhjennetään niin niistä ei montaa vuotta makseta eläkkeitä kun ne ovat tyhjät ja toisaalta tuottavathan ne voittoa siten että se on kuin housuihin kusisi pakkasella jos ne maksetaan tyhjäksi, vähän aikaa auttaa ja sitten ei tule sitäkään lisäeläkerahaa mitä rahastot tuottavat. Sama kuin myisi sijoitusasuntonsa ja käyttäisi rahat elämiseen leveämmin muutamassa vuodessa ja sitten ei olisi tuota asuntoa, ei vuokratuloja eikä rahaa.

Säästän itse itselleni pörssiin sijoittamalla oman eläketurvani ja toki saan pientä eläkettä omien säästöjeni ohella aiemmista töistä joista sikamaiset eläkemaksut olen maksanut ja pienestä lakisääteisestä eläkemaksustani, joka toki osaltaan toimii sosiaaliturvana jos esim. olen sairauslomalla, mutta kun olen perusterve ja sairauslomalla ehkä 1-3pv vuodessa jonkin kerran vuodessa ilmenevän kuumetaudin takia ja toisaalta sairauslomassa on yrittäjällä kuitenkin muutaman päivän omavastuu ja Kelalla jopa 9pv niin en sen takia sikana eläkemaksua maksa että saisin sairasajalta korvausta ja onhan se yrittäjälle ikään kuin lisälomaa se sairauslomakin kun muutkin lomat menevät omasta pussista pois.

Velaton uudehko omakotitalo, kaksi autoa, joista toinen kesäautona oleva avomersu ja uusi n. 63.000€ Volvo talvisin ja sadekelillä kesäisin käytössä, ei velkoja, rahaa menee n. 700-1.000€/kk yleisiin jokapäiväisiin ostoksiin, asumiskulut n. 250€/kk, sinkkumies, elatusmaksu 235€/kk, säästöön jää helposti n. 5.000€/kk sijoitettavaksi, nykyisellä tuotolla jos jatkaa säästämistä niin 60-65 -vuotiaana on n. 1.000.000.-2.000.000€ säästössä riippuen tuotosta, onnistuneista osakekaupoista (sijoittamiseen olen perehtynyt n. 8v. ajan ja ekonomiveljeni on neuvonut aloittamisessa, sijoitan itse suoraan osakkeisiin Nordnetin kautta kotona netissä), tuosta tulee osinkoja jo sitten n. 40.000-80.000€/vuosi eläkeiässä ja tietenkin pääomaa voi alkaa jossain vaiheessa kuluttaa myös jos ei perinnöksi halua jättää.

Avioerosta nyt n. 3v., uutta naista ei ole vielä tehnyt mieli, sopivaa joka herättäisi oikeaa ihastusta ei ole tullut vastaan, enkä halua enää mielellään asua kenenkään kanssa yhdessä kun nyt saa olla ja elää juuri kuten haluaa. Alkoholia en käytä laisinkaan niin varmaan helpoin olisi etsiä se seuraava netin kautta sitten kun siltä tuntuu.

Jestas. Meinasi happi loppua lukiessa.

Näin sitä Suomessa voi päästä koulutuksella pitkälle.

Kyllä, ja kaikilla on sama mahdollisuus koska koulutus on ilmaista. Turha siis kenenkään valittaa pieniä tulojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneenkuljettaja 2200e, alle vuosi kokemusta

Vierailija
284/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkytäti, lastenhoitaja. Palkka 1970e/kk.

Vierailija
285/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, 36 vuotta. Alalla vasta noin viisi vuotta. Brutto noin 5000 euroa (en asu Suomessa).

Vierailija
286/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa järkyttävää lukea kuinka halvalla jotkut itsensä myyvät. Ei ihme että jaksetaan valittaa kun rahat ei riitä. Palkankorotuksia pyytämään siitä, tosin täytyyhän sitä varten olla perustelut kunnossa miksi on ansainnut enemmän.

Mitä hyötyä niistä akateemisista tutkinnoista on jos ei tienaa sen jälkeen edes 5-6 t€ / kk.

Vierailija
287/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27v, tällä hetkellä laitoshuoltajana päiväkodissa. N. 1600e/palkka. Opiskelin tässä samassa koulussa laitoshuoltajan työhön kuntouttavan työtoiminnan kautta.

Vierailija
288/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja, 36 vuotta. Alalla vasta noin viisi vuotta. Brutto noin 5000 euroa (en asu Suomessa).

Norjassa tai Arabiemiraateissa, ehkä?

Vierailija
289/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v töissä brutto 4800€, IT-alalla projektinvetäjänä

Vierailija
290/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa keskipalkka on 3500 ja mediaakaan ei ole kaukana joten koittakaa ymmärtää että kouluja käymälle pääsee mediaanin yläpuolelle ja jos ei käy niin päätyy mediaanin alapuolelle ja 100.000 suomalaista tienaa yli 100.000e vuodessa,  eli se mitään erikoista ole !

Käykää kouluja, se on ilmaista

Vierailija
291/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.

Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää että ihmiset jotka tienaa hyvin ilmoittelevat tallaisiin ketjuihin enemmän? Johon sen näkee ihmisten ammateista mitä täällä on.. DI-inssiä, lakimiestä, IT-alaa.

Yleensä näissä ketjuissa on vähemmän niitä päikyntätejä ja trukkikuskeja ilmoittelemassa palkkojaan.

..niin ja kertoo ethkä siitä että he tekevät työtä, ei heillä ole aikaa roikkua vauvapalstalla..varsinkaan työaikana..

Vierailija
292/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 6100 €/kk. Lääketieteen lisensiaatiksi valmistumisesta n. 5,5 vuotta. Erikoistuva lääkäri tällä hetkellä, valmis erikoislääkäri noin 1,5 vuoden päästä.

Vierailija
293/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja 31v ja alalla kuusi vuotta. Brutto 3100€ ja pitää sisällään yhden ikälisän ja yhden ylityötunnin viikossa sekä pari tva-lisää.

Vierailija
294/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorma-auton ratissa brutto n 3000e/kk. Riippuen toki miten on hommia ja miten pitkää päivää tulee tehtyä. Kokemusta reilu 3 vuotta ja ikää 22.

Vierailija
295/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.

Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää että ihmiset jotka tienaa hyvin ilmoittelevat tallaisiin ketjuihin enemmän? Johon sen näkee ihmisten ammateista mitä täällä on.. DI-inssiä, lakimiestä, IT-alaa.

Yleensä näissä ketjuissa on vähemmän niitä päikyntätejä ja trukkikuskeja ilmoittelemassa palkkojaan.

..niin ja kertoo ethkä siitä että he tekevät työtä, ei heillä ole aikaa roikkua vauvapalstalla..varsinkaan työaikana..

Tai eivät osaa käyttää tietokonetta.

Vierailija
296/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, kokoaikaisena 2450e/kk, työkokemusta 4 vuotta. Kun 5v tulee täyteen niin noin 70 euron korotus. Nyt olen osittaisella hoitovapaalla eli n. 77% työajalla ja palkalla.

Vierailija
297/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja, kokoaikaisena 2450e/kk, työkokemusta 4 vuotta. Kun 5v tulee täyteen niin noin 70 euron korotus. Nyt olen osittaisella hoitovapaalla eli n. 77% työajalla ja palkalla.

Niin ja se ikä on 32v, olin pitkään opintojen jälkeen kotiäitinä.

Vierailija
298/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannustoimittaja 3650 €/kk.

N38, FM

Vierailija
299/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5100 €/kk, lakimies julkisella sektorilla, työkokemusta pian 10 vuotta.

Vierailija
300/383 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v, ison marketin verkkokaupan kauppakassikerääjä, noin 1500e/kk. Työelämässä 14 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi