Kuukausibruttosi ja ammattisi?
Kuinka vanha olet ja kuinka kauan olet ollut työelämässä? t. utelias
Kommentit (383)
Konsulttina medikaalipuolella, ammattikoulu ja lukio käytynä. Tällä hetkellä 4150e/kk, 30-vuotias, töissä kymmenen vuotta.
It alan asiantuntija bruttopalkka noin 4800 euroa kuussa. Bonustavoite on 10% palkasta, mutta viimeisinä muutamana vuonna ollut välillä 0 - 3% vuosipalkasta.
Eli tähän mennessä alle kolmen tonnin kuussa ovat jääneet
- työtön
- omaishoitaja
- alalleen kouluttautumaton
- sairaanhoitaja ja fysioterapeutti
Pienin ketjussa mainittu palkka on sairaanhoitajan.
Reskontranhoitaja/kirjanpitäjä, 2750 brutto, oon 25. Valmistumisesta lähtien ollut työelämässä, n. 5 vuotta.
38v. Työelämässä jo 30v, vakituiset työsuhteet alkoi 15vuotiaana, omalla alalla 17vuotiaasta lähtien. kuukausipalkka 5800Eur plus lisät. Vuosiansiot >100'000Eur (viimeiset 4vuotta). Ja yllätys, yllätys It-ammattilainen kyseessä.
2687,52 €/kk.
Olen 31-vuotias kirjanpitäjä ja omalla alalla olen työskennellyt reilun seitsemän vuotta. Työelämässä olen ollut ainakin osittain 16-vuotiaasta lähtien.
Tuotantoinsinööri 26v, työelämässä 3,5 vuotta, 3900e/kk.
Hämmästyttävä juttu, mutta kyllä hyvä- ja kivatuloisia ihmisiä löytyy Suomesta, paljonkin. He ovat niitä alkaen yli 3,5 donaa tienaavia. Sitten edelleen 4, 5, 6 tai 7 K e on jo aika mukava toimeentulon tae. Noin ansaitsevat ovat kouluttautuneita, valmistuneita, asiantuntijoita, erikoisammattilaisia jne. Heillä on pelit ja rensselit - elämän laatua. Eikä heistä puhuttaessa ole kysymys mistään yhteiskuntaluokista, jota mielikuvaa jotkut haluavat ylläpitää tai korostaa egonsa pönkittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.
Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää että ihmiset jotka tienaa hyvin ilmoittelevat tallaisiin ketjuihin enemmän? Johon sen näkee ihmisten ammateista mitä täällä on.. DI-inssiä, lakimiestä, IT-alaa.
Yleensä näissä ketjuissa on vähemmän niitä päikyntätejä ja trukkikuskeja ilmoittelemassa palkkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävä juttu, mutta kyllä hyvä- ja kivatuloisia ihmisiä löytyy Suomesta, paljonkin. He ovat niitä alkaen yli 3,5 donaa tienaavia. Sitten edelleen 4, 5, 6 tai 7 K e on jo aika mukava toimeentulon tae. Noin ansaitsevat ovat kouluttautuneita, valmistuneita, asiantuntijoita, erikoisammattilaisia jne. Heillä on pelit ja rensselit - elämän laatua. Eikä heistä puhuttaessa ole kysymys mistään yhteiskuntaluokista, jota mielikuvaa jotkut haluavat ylläpitää tai korostaa egonsa pönkittämiseksi.
Ja näitä ihmisiä on alle 10 % väestöstä.
Miehen tulot >20k€, tuosta siis oma osuus >10k€ kun en pihtaa
2070 e/kk, sihteeri, 30 v, 12 v työelämässä ja tässä samassa duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Suomalaisten kokoaikapalkoista mahtuu jotain 70 % välille noin 2000 - 3500 euroa. Se, että 70 % palkoista tässä ketjussa on tuon välin ulkopuolella on tooosi uskottavaa, varsinkin korkeat palkat.
Onko se oikeasti niin vaikea ymmärtää että ihmiset jotka tienaa hyvin ilmoittelevat tallaisiin ketjuihin enemmän? Johon sen näkee ihmisten ammateista mitä täällä on.. DI-inssiä, lakimiestä, IT-alaa.
Yleensä näissä ketjuissa on vähemmän niitä päikyntätejä ja trukkikuskeja ilmoittelemassa palkkojaan.
On, on vaikeaa. Siihen 70 % prosenttiin mahtuu suomalainen kirjo ihmisiä. Kyse ei ole trukkikuskeista (olen itsekin ollut sellainen), vaan perustyön tekijöistä asiantuntijoihin. Itse olen työtön asiantuntija, ja tuntemani asiantuntijat eivät saa suuria palkkoja.
Että joo, jonnet on kyseessä.
Rakennustuoteteollisuudessa päällikkötason tehtävissä eli koiran virassa, amk-tutkinto, 45 v ikää, 20 v näissä töissä, 4600 eur/kk.
20-vuotias opiskelija, osa-aikaisena lakifirmassa. Jos olisin kokoaikainen, bruttopalkka olisi päälle 2500.
Koulutus Insinööri AMK. Ammattinimike insinööri, brutto noin 4000€/kk. Ikä 30v työkokemus omalta alalta 5v. Eläkettä kerryttävien työsuhteiden yhteiskesto noin 10v.
2950e/kk brutto.
Työkokemusta noin 8 vuotta näistä cnc-koneistus hommista.
M29
Toimitusinsinööri valtiolla 2740,55€. Yksityisellä tienaisin omissa hommissa tonnin enemmän, mutta itselleni rahaa tärkeämpi on mielekäs työ.
Myymäläpäällikkö, alalla 25v, brutto
n.3000e.
N51