Onko lapsesi huomenna ilmastolakossa? Menetkö itse mielenosoitukseen?
Ikävä kyllä en itse pääse, mutta tyttäreni pääsee ja on pois koulusta alkaen klo 9 hienon, ET-tunnilla tehdyn banderollinsa ja parhaiden ystäviensä kanssa.
Hän oli luokanvalvojalleen sanonut menevänsä.
Opettaja oli TIETYSTI antanut luvan ♥, mutta sanonut, että äidin pitää vielä Wilmassa asia varmistaa.
Äiti varmisti.
Kommentit (45)
Lukioissa on koeviikot. Ei tietenkään olla lakossa.
muu vastaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mene. Tyttö sanoi ettei kiinnosta ja poika sanoi ettei ole friikkejä. No itseni ei kiinnosta.
Onko ilmastonmuutosta ja tulevaisuuttaan ajatteleva nuori friikki?
ap
On. Greta on antanut kasvonsa sille.
Tappakaa tämäkin ketju tällaisilla kommenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mene. Tyttö sanoi ettei kiinnosta ja poika sanoi ettei ole friikkejä. No itseni ei kiinnosta.
ap
Ei, vaan vihervassareiden hyväksikäytön uhri.
ap
Greta Thunberg ei ole mikään friikki, vaan nuori ihminen, jolla on sanoma.
YK:n ilmastokonferenssiin ei pääse puhumaan kuka tahansa.
Se, joka pääsisi jostain syystä aina, ei vaivautunut, koska ilmastonmutosasiahan ei Yhdysvaltoja koske ja/tai ei uskaltanut puhua, koska järjen sanaa ei ollut.
Greta Thunberg on älykäs ihminen.
Onko sinulla samanlainen moraalinen vastuuntunto kuin hänellä?
Eipä ole kummoinen ilmastoteko tuo päivän lakko. Mutta olkoon, jos sillä tuntee tehneensä hyvän työn ja rauhoittaa omantuntonsa. Seuraavana päivänä kuitenkin kaikki jatkavat samaan malliin normikuluttajana.
Etkö nuoruudessasi koskaan ollut minkään puolesta tai mitään vastaan?
Menikö lapsuus ja nuoruus ihan vain köllötellessä?
Minusta on enemmän kuin hienoa se, että lapset ja nuoret on saatu miettimään ja ymmärtämään se, missä tämä pallo menee.
KOHTI TULEVAA VAI KOHTI LOPPUA?!?
Vierailija kirjoitti:
Etkö nuoruudessasi koskaan ollut minkään puolesta tai mitään vastaan?
Menikö lapsuus ja nuoruus ihan vain köllötellessä?
Minusta on enemmän kuin hienoa se, että lapset ja nuoret on saatu miettimään ja ymmärtämään se, missä tämä pallo menee.
KOHTI TULEVAA VAI KOHTI LOPPUA?!?
Me nuoret marssimme 60-luvulla kommunismin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kummoinen ilmastoteko tuo päivän lakko. Mutta olkoon, jos sillä tuntee tehneensä hyvän työn ja rauhoittaa omantuntonsa. Seuraavana päivänä kuitenkin kaikki jatkavat samaan malliin normikuluttajana.
Ei se ensisijainen ilmastoteko olekaan, että mennään lakkoon.
Mielenosoitus on kuitenkin hyvä tapa kertoa mielipiteensä.
SE ON, kun asiaa jatketaan olemalla kuluttamalla turhuuksiin.
Menkää hipit KOULUUN ja TÖIHIN! Kommareiden touhua tuommonen.
up up up
Tämä on tärkeä asia ymmärtää!!!
Vierailija kirjoitti:
ap
Greta Thunberg ei ole mikään friikki, vaan nuori ihminen, jolla on sanoma.
YK:n ilmastokonferenssiin ei pääse puhumaan kuka tahansa.
Se, joka pääsisi jostain syystä aina, ei vaivautunut, koska ilmastonmutosasiahan ei Yhdysvaltoja koske ja/tai ei uskaltanut puhua, koska järjen sanaa ei ollut.
Greta Thunberg on älykäs ihminen.
Onko sinulla samanlainen moraalinen vastuuntunto kuin hänellä? Miksi sä kuvittelet että hän yksi ja sama henkilö? Lainasit monta ketjua.
Menee uudella mopoautollaan uusissa merkkivaatteissa kuvaamaan uudella puhelimellaan. Pyysi 20 € ylimääräistä, että pääsee johonkin uuteen paikkaan syömään uutuushampurilaisia. Edullisia, saa kahdellakympillä.
Itse en mene, menen töihin.
Olen niin ylpeä tyttärestäni, joka osaa ajatella omilla aivoillaan, eikä lähde lampaana mukaan massahysteriavouhotuksiin. Hänen luokaltaan vain neljä oppilasta (ovat luokkansa parhaimpia) on koulussa ja muut lusmut viettävät ylimääräistä vapaapäivää.
Ei mene sillä tietää ettei olisi kotiin enää tulemista, jos lähtisi moiseen hömpötykseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Menkää hipit KOULUUN ja TÖIHIN! Kommareiden touhua tuommonen.
Tämä hippi on ollut töissä jo yli 25 vuotta myös opiskelujensa ohella.
Kiva kun muistutit. Pitääkin mennä pyöräilyn sijasta huomenna autolla töihin. Ihan vaan sen takia, että viduttaa tämä typerä ilmastokusetus.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin ylpeä tyttärestäni, joka osaa ajatella omilla aivoillaan, eikä lähde lampaana mukaan massahysteriavouhotuksiin. Hänen luokaltaan vain neljä oppilasta (ovat luokkansa parhaimpia) on koulussa ja muut lusmut viettävät ylimääräistä vapaapäivää.
Minäkin olen ylpeä lapsestani, joka lähtee huomenna mielenosoitukseen, koska hän ajattelee omilla aivoillaan ollen huolissaan ilmastonmuutoksesta ja omasta tulevaisuudestaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mene sillä tietää ettei olisi kotiin enää tulemista, jos lähtisi moiseen hömpötykseen mukaan.
Et kai ole tosissasi??
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole tosissasi??
ap
Miksen olisi? Kaikki nämä vuodet olen yrittänyt takoa järkeä nuoreen päähän. Olisi suunnaton pettymys, jos hän tuolla tavoin "palkitsisi" vanhempansa.
Meillä molemmat lapset (8 ja 13-v) osallistuu lakkoon ja menee mielenosoitukseen.