Ihanaa, kun sentään osa naisista ajattelee vielä meitä miehiä ja laittautuu kauniiksi arjessakin!
Ilokseni huomasin, että sentään jotkut naiset ovat hoikkia, pukeutuvat tyylikkäästi ja naisellisesti, ovat laittaneet hiuksensa kauniisti, pitävät kauniita koruja ja ovat meikanneet hillitysti. Miehenä lämmittää mieltä, että sentään osa naisista ajattelee meitä miehiäkin ja laittautuvat kauniiksi. Kauniita naisia on ilo katsella! :)
Kommentit (89)
Ah, olen kateellinen.. Me naiset ei todellakaan päästä paljon tuijottelemaan hyvännäköisiä, hyvin pukeutuvia ja itsestään huolta pitäviä miehiä. Niitä vasta vähän onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, milloin ilahdutat naisia laittautumalla timmiksi ja hyvännäköiseksi? Olen kyllästynyt röllikkävatsaisiin lippalakkiläskeihin.
Naapurissani asuva ukko on juuri tuollainen, lähes yksinomaan harmaaseen pukeutuva LippalakkiLäski. Liekö Lasse nimeltään XD
"Ilokseni huomasin..." Siis nyt yhtäkkiä huomasit, et ole aiemmin kiinnittänyt asiaan mitään huomiota? Silmät kiinnikö olet tähän asti kulkenut, vai ovatko naiset vasta alkaneet kiinnostaa siinä mielessä?
Ei kukaan mies kirjoittaisi noin, 0/5.
Feministit lukevat nyt aloitusviestiä korvat höyryten.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset laittaudu miesten huomiota saadakseen. Miesten huomio kun on pääsääntöisesti ei-toivottua (etenkin tuntemattomien) ja jopa pelottavaa.
No onko naisten huomio sitten toivottua?
"...Toisessa kokeessa tutkittiin sitä, saiko kateus naiset arvioimaan, että ehostettu nainen on hallitseva. Tulos ei yllättänyt. Tulokset osoittivat, että naiset todellakin tuntevat herkemmin kateutta meikattuja naisia kohtaan..."
Tavallaan mielenkiintoista lukea tutkimuksia, ja samalla miettiä millä tavoin tutkimustulokset sopii omiin ajatuksiin. Ja sitten samalla miettiä mitkä ei sovi, ja miksi perustella jonnekin että kun ei ne sovi...
Dominoivuus ja kevytkenkäisyys mennee tietynlaisten stereotyyppisten ajatusmallien piikkiin. Meikkaamaton vaikuttaa kiltimmältä ja vaatimattomammalta. Luonteeseenhan tuossa jutussakin oli lopussa viitattu. Toisaalta meikattu vaikuttaa viehättävämmältä, jos sillä meikillä on saatu korostettua niitä parhaita puolia. Joka on koko meikkauksen tarkoitus. Meikin korostaessa hyviä puolia ne huomaa helpommin. Kauneus tai joku muu piirre herättää kateutta. Ei välttämättä "nyt kaikki miehet huomaa tuon eikä mua" -kateutta, vaan pikemminkin "vitsi kun ois itselläkin noin kauniit piirteet".
Tutkimuksen mukaan meikki herättää naisissa kateutta, ja toisaalta naiset pitää meikattua miesten silmissä viehättävämpänä ja kevytkenkäisempänä. Toinen juttu on se, voiko noita yhdistää liittymään toisiinsa millään tavalla.
"Omaksi ilokseen
Näyttääkseen kauniimmalta
Koska se kuuluu tähän päivään
Houkutellakseen miehiä
Huonon itsetunnon takia
Keskinäisen kilpailun vuoksi: kuka on parhaimman näköinen
Koska se kuuluu traditioon
Päästäkseen irti arjesta ja saadakseen glamouria elämään
Tehdäkseen rajaa julkisen ja yksityisen minän välille
Turhamaisuuttaan ja pinnallisuuttaan
Koska naisellisuuteen kuuluu kaunistautuminen
Nämä ovat kyselyjen mukaan syitä, miksi naiset meikkaavat."
https://www.city.fi/tyyli/miksi+naiset+meikkaavat/3837
Löytyi neuvo myöskin teille naisille jotka ilmoititte että "eihän miesten takia meikkaa" :) Jos teillä joskus muuttuu tuo mielipide niin katsii kääntää sitä kelkkaa, vähentäkää meikkiä niin käy flaksi :D
https://www.nainen.com/tutkimus-vahemman-meikkia-kayttavat-naiset-ovat-…
Ihan avaamatta noita linkkejä kommentoin tähän: en oo aikoihin käyttänyt muuta kuin sävyttävää huulirasvaa. Viimeisin baarikäynti tuli tehtyä jokunen viikko sitten la-iltana, meikittä ja uitettuna kuin koira. "teille naisille". Juu. Ihan kaikille meille. Samasta puusta kaikki.
Mites mä sen edelliseen viestiin kirjoitinkaan.. "Ja sitten samalla miettiä mitkä ei sovi, ja miksi perustella jonnekin että kun ei ne sovi..." Toi sun kommentti kelkasta ja flaksista kuulostaa siltä, ettei tainnut mennä perille, ettei kaikilla ole tarvetta miettiä arkirutiinien kanssa sitä miesten huomiota. Mutta luulin senkin jo jollain tavalla perustelleeni.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset laittaudu miesten huomiota saadakseen. Miesten huomio kun on pääsääntöisesti ei-toivottua (etenkin tuntemattomien) ja jopa pelottavaa.
"...Toisessa kokeessa tutkittiin sitä, saiko kateus naiset arvioimaan, että ehostettu nainen on hallitseva. Tulos ei yllättänyt. Tulokset osoittivat, että naiset todellakin tuntevat herkemmin kateutta meikattuja naisia kohtaan..."
Tavallaan mielenkiintoista lukea tutkimuksia, ja samalla miettiä millä tavoin tutkimustulokset sopii omiin ajatuksiin. Ja sitten samalla miettiä mitkä ei sovi, ja miksi perustella jonnekin että kun ei ne sovi...
Dominoivuus ja kevytkenkäisyys mennee tietynlaisten stereotyyppisten ajatusmallien piikkiin. Meikkaamaton vaikuttaa kiltimmältä ja vaatimattomammalta. Luonteeseenhan tuossa jutussakin oli lopussa viitattu. Toisaalta meikattu vaikuttaa viehättävämmältä, jos sillä meikillä on saatu korostettua niitä parhaita puolia. Joka on koko meikkauksen tarkoitus. Meikin korostaessa hyviä puolia ne huomaa helpommin. Kauneus tai joku muu piirre herättää kateutta. Ei välttämättä "nyt kaikki miehet huomaa tuon eikä mua" -kateutta, vaan pikemminkin "vitsi kun ois itselläkin noin kauniit piirteet".
Tutkimuksen mukaan meikki herättää naisissa kateutta, ja toisaalta naiset pitää meikattua miesten silmissä viehättävämpänä ja kevytkenkäisempänä. Toinen juttu on se, voiko noita yhdistää liittymään toisiinsa millään tavalla.
"Omaksi ilokseen
Houkutellakseen miehiä
Huonon itsetunnon takia
Löytyi neuvo myöskin teille naisille jotka ilmoititte että "eihän miesten takia meikkaa" :) Jos teillä joskus muuttuu tuo mielipide niin katsii kääntää sitä kelkkaa, vähentäkää meikkiä niin käy flaksi :D
Ihan avaamatta noita linkkejä kommentoin tähän: en oo aikoihin käyttänyt muuta kuin sävyttävää huulirasvaa. Viimeisin baarikäynti tuli tehtyä jokunen viikko sitten la-iltana, meikittä ja uitettuna kuin koira. "teille naisille". Juu. Ihan kaikille meille. Samasta puusta kaikki.
Mites mä sen edelliseen viestiin kirjoitinkaan.. "Ja sitten samalla miettiä mitkä ei sovi, ja miksi perustella jonnekin että kun ei ne sovi..." Toi sun kommentti kelkasta ja flaksista kuulostaa siltä, ettei tainnut mennä perille, ettei kaikilla ole tarvetta miettiä arkirutiinien kanssa sitä miesten huomiota. Mutta luulin senkin jo jollain tavalla perustelleeni.
Tämä kyllä vahvistaa teoriaani luojasta, luonut meidät itsensä kuvaksi. Aatteleppa, mekin niin samanlaisia, ei mene minulle perille mutta sisko hyvä ei mene myöskään sinulle :D Laitoinhan tuonne selvästi:" ...Jos teillä joskus muuttuu tuo mielipide..."
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Arvatkaas mitä, mä olen pynttäytymättä miehen mieliksi! Mun mies pitää paremman näköisenä meikitöntä eikä pidä hajuvesistäkään. Joskus laitan ihmisten ilmoille mennessä huvikseni.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omaksi ilokseen
Houkutellakseen miehiä
Huonon itsetunnon takia
Tämä kyllä vahvistaa teoriaani luojasta, luonut meidät itsensä kuvaksi. Aatteleppa, mekin niin samanlaisia, ei mene minulle perille mutta sisko hyvä ei mene myöskään sinulle :D Laitoinhan tuonne selvästi:" ...Jos teillä joskus muuttuu tuo mielipide..."
Ehkäpä tuo kommentti menee paremmin perille sellaiselle siskolle, joka on lisännyt tai vähentänyt meikkaamistaan miesten ja flaksin takia? Itselläni sitä määrittää se, kelpaako oma naama itselleni tiettyyn tilanteeseen tai paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa. Telaketjufeminismisukupuoletonsuvakkiaivopesu ei ole tarttunut vielä ihan kaikkiin naisiin. Onneksi. Muuten tarttisi lähtee ulkomaille hakemaan naisellista naista.
Feminismi on sitä ettå ihminen myös mies saa elää haluamallaan tavalla kunhan ei sillä vahingoita toisia.
Ja mikä saa luulemaan ettå feministi ei haluaisi pitåä itseståän ja ulkonäöstään huolta ja jopa näyttämään naiselliselta? Olen feministi ja haluan olla terve ja näyttåä myös hyvältä miehenikin silnissä.
Minusta näin miehenä on jokseenkin aivan yhdentekevää, minkä näköisiä miehiä tai naisia vastaani esim. marketissa kävelee.
Omat ostokset vain mielessä ja niistä huolehtiminen siellä .
Saat tulla vastaani ïhan meikissä tai ilman, huomioin sinut kuitenkin vain väistettävänä kulkuesteenä omalle kävelylleni.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti joudun naisena pudottamaan sinut pilvilinnastasi ja kertoa, että uskallan hyvin suurella varmuudella sanoa, että lähes kukaan niistä naisista EI OLE laittautunut teitä miehiä varten tai miehiä miellyttääkseen, vaan vain ja ainoastaan omaksi ilokseen! Siksi, koska tykkäävät itse siitä!
Kiva aloitus Ap'eellä :) Tosin hiekottaja näköjään seuraavana kommentoi :D
Kyseenalaistan kyllä tuon että omaksi ilokseen. Jos vaikka otettaisiin sellainen hypoteettinen tilanne että joku nainen olisi vuoden yksin, siis ilman mitään kontaktia sellaiseen ympäristöön jossa tapaisi muita ihmisiä. Mitä tapahtuisi? Vieläkö vuoden päästä laittautuisi?
En ole tuo jolta kysyttiin mutta minä ollessani sairaslomalla, yksin kotona josta en poistunut pistin omaksi ilokseni meikkiä joka päivä. Tuli entistä kurjempi olo, jos peilistä katsoi haalea haamu.
Vierailija kirjoitti:
Ap, milloin ilahdutat naisia laittautumalla timmiksi ja hyvännäköiseksi? Olen kyllästynyt röllikkävatsaisiin lippalakkiläskeihin.
Ap on nainen.
Minä meikkaan joka päivä vaikka olen yksin kotona. Illalla ehdin pestä meikit pois ennen kuin mieheni tulee töistä. En poistu kotoa muualle kuin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä positiivisessa huomiossa on ei-tovottua ja pelottavaa? Ei minua ainakaan naisten hymyt häiritse, enkä koe niitä aviolittolupaukseksi. Ei ahdista, ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap on niin oikeassa, kun olla voi.
Lähes kolmisenkymmentä naista kieltää ihan pokkana selvän tosiasian.
Olen nainen ja minusta on kiva olla huoliteltu miesten silmissä, näin on, eikä se siitä muuksi muutu.
Miksi suorastaan räjähditte aloituksesta?
Ihan vilpittömästi kysyn, että mitä sinä siitä saat. Klassinen "What's in it for ME? kysymys. Tämä on ensimmäinen kommenttini ketjuun ja toivon asiallista vastausta.
Naiset meikkaa itseään varten.. jos näin oikeasti on niin kyse on todella huonosta itsetunnosta.
En muuten näe järkeä että meikataan vain itseä varten. Peili otsalla roikkuenko sitä koko päivä kuljetaan itseään ihaillen :D itselläni on ollut jo vuosia huono itsetunto ja yritän siitä taistella kaikin keinoin eroon. Edelleen meikkaan aina kun poistun kotoa koska meikissä näytän mielestäni kauniimmalta mutta en koe tekeväni sitä pelkästään itseäni varten koska kotona pystyn erittäin hyvin olemaan ilman meikkiä ilman minkäänlaista inhoa omaa peilikuvaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että JOKAINEN nainen tietää, että korkkarit, pitkä tukka, punahuulet, mekko jne. Kääntää miesten päät. Silti hyvin, hyvin harva nainen pukeutuu näin. Suorastaan välttelee näitä elementtejä.
Nyt sitten jää teidän miesten selvitettäväksi, että miksi :D
Kyllä tuolla liikkuessa pään kääntää myös takin rinnuksella oleva oksennus, toiseen suuntaan vaan.
Ja kyllä neonväriset hiukset ja mustat huuletkin kääntää pään. Aina se pään kääntyminen ei ole merkki siitä että näky miellyttää, tarpeeksi räikeät muotitrendit saa kyllä tuijottamaan, muttei se ole välttämättä positiivista huomiota.
Ja kyllä mulla kääntyy pää ihan arkisemmemminkin pukeutuneiden naisten kohdalla, jos silmääni miellyttää. Itse asiassa huomioin mieluummin käytännöllisissä kengissä, ja vaatteissa liikkuvan itsestään huoltapitävän naisen, kuin sen korkkareissan kinkkaavan, tupeerattu tukkaisen, puolekymmen siiderin jälkeen savuke punatuissa huulissa kovaan ääneen puhelimeensa huutavan ikinuoren naikkosen.
Mut toki, ehkä vain minä.
Ihan niinkuin aina, neuvon (kuvitteellista) ap:stä myymään omaisuutensa, ottamaan kompassisuunnaksi idän ja hankkiutumaan niin pitkälle kuin rahat riittävät. Taivas aukeaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä positiivisessa huomiossa on ei-tovottua ja pelottavaa? Ei minua ainakaan naisten hymyt häiritse, enkä koe niitä aviolittolupaukseksi. Ei ahdista, ei.
Alaspäin nuoletetaan, muttei vastata kysymykseen. Kyllä minä ymmärrän , että jotktu innostuvat ahdistelemaan, tai peräti kommentoimaan törkeästi. Mutta. Mikä positiivisessa huomiossa on ei-tovottua ja pelottavaa?
Valaiskaa ymmärtämätöntä. Saatan muuttaa käytöstäni, jos pystytte perustelemaan.
Sori että jankkaan.
*tirsk*