Mitä tekisit jos olisi 50 000 tilillä?
Kommentit (48)
Ihmettelisin, että mihin rahani ovat kadonneet, kun on noin vähän jäljellä.
Laittaisin poikimaan osakkeisiin ja rahastoihin.
50 000 senttiä? Tais kelan rahat tulla, eiku maksamaan laskuja :D
No minulla on, enkä tee mitään erikoista. Käyn töissä ja matkustelen ja elän elämääni ihan normaalisti.
Saisin maksettua asuntovelan pois ja jäisi vielä rahaa jotka sijoittaisin.
Samaa kuin tänäänkin: käy töissä, menen kotiin, laitan perheelle ruokaa ja katselen pankkitilin saldoa loppuillan. Aamulla alusta uudelleen. Tälleen ne tonnit sinne (arvo-osuus)tilille on kertyneetkin.
Ostaisin lentolipun ja tulisin ehkä takaisin kun rahat on loppu
Mulla oli. Sain perintöä. Ovat nyt osakkeissa ja rahastoissa.
Muuttaisin pois Suomesta asap. Tolla pesämunalla pärjäilisi hyvin kunnes saisi uudesta kotimaasta töitä. Tai vaikka matkustelisi hetken ennen asettumista.
Meillä on asuntokauppojen jäljiltä liki 300.000 euroa ja tässä jalka paketissa mietin jälleen kerran, mitä niille pitäisi tehdä. Tuntuu, ettei uskalla ostaa sijoitusasuntojakaan, kun saattaa hinnat kovasti laskea. Pörssiosakkeiden hinnat ovat korkealla(mietin entisten myymistä, saisi hyvät voitot nyt) ja rahastoihinkin säästän jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin tänäänkin: käy töissä, menen kotiin, laitan perheelle ruokaa ja katselen pankkitilin saldoa loppuillan. Aamulla alusta uudelleen. Tälleen ne tonnit sinne (arvo-osuus)tilille on kertyneetkin.
Sun perhe varmaan arvostaa kun istut koko illan tuijottamassa tilisi saldoa.
50 000€? Siirtäisin vaan osaketililleni.
Jatkaisin normaalia elämistäni. Meillä ei ole ollut enää vuosiin lainoja, talo on hyvässä kunnossa ja meille täydellinen, autot ovat hyvät jne. joten elämä rullaisi niin kuin ennenkin.
Tilaisin keittiörempan ja kylppärin ehostuksen.
Minulla on eri pankkitileillä tällä hetkellä yhteensä 69 000 euroa enkä tee mitään sen kummempaa. Käyn töissä ja kasvatan rahamäärää pikkuhiljaa. Säästämällä nuokin ovat tulleet. Silloin tällöin ostelen jotain isompaa tai käyn mukavalla matkalla. Tiedän että nuo pitäisi sijoittaa tuottavammin, mutta olen sekä vähän laiska, että huono riskinottaja, niin että tileillä ne makaavat.
Eipä tuolla summalla vielä mitään radikaalia tee. Ei saa ostettua kriteeriini täyttävää asuntoa ilman lainaa, tosin tarvitsisi ainakin vähemmän lainaa kun olisi tuon verran pohjalla. Velkoja ei ole maksettavaksi eikä tarvetta uuteen autoon. Matkailu ei kiinnosta.
Sijoittaisin siis osan ja säästäisin ison osan asunnon ostoa varten.
Minulla on ja en todellakaan tiedä. Pankkitililtä ei saa kuin 1% korkoa max.