Työkkärin ja TYP:n asiakkaat - onko teilläkin loppunut yhteydenpito?
Onko työkkärin toimintaohjeet muuttuneet, vai onko mut laitettu jonnekin näkymättömien listalle, joita ei tarvitse auttaa, patistaa töihin tai edes kysellä perään? Onko muillakin loppunut työkkärin yhteydenpito kokonaan?
Oma asiakkuus siirrettiin TYP:iin ja oon tosi pettynyt, että sieltäkään ei ole mitään apua herunut ja nyt ei ole tullut kutsuja edes päivittämään työnhakusuunnitelmaani yli 10 kuukauteen.
Kommentit (21)
Tuohan olisi joillekin työttömille suorastaan unelmatilanne!
Espoossa olen ja työkkäri muistaa 3kk välein puhelinsoitolla jossa työnhakusuunnitelmaa päivitetään.
Kuulun ensimmäiseen ryhmään ja kyllähän ne sieltä melko tiuhaan on yhteydessä. Oisko alkoholistit ja nistit jättäneet rauhaan.
Ei ole tullut enää käskyä päivittää työnhakusuunnitelmaa, vaikka aluksi piti säännöllisesti kolmen kuukauden välein tehdä se.
En ole edes kuvitellut, että te-toimiston avulla saisin työn, että siten ei haittaa vaikka eivät ota yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan olisi joillekin työttömille suorastaan unelmatilanne!
No varmaan jollekin... Ei tunnu hyvältä, kun kukaan ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ensimmäiseen ryhmään ja kyllähän ne sieltä melko tiuhaan on yhteydessä. Oisko alkoholistit ja nistit jättäneet rauhaan.
Mt-kuntoutujana oli tyyliin yksi infotilaisuus/vuosi, muuten ei pidetty oikeastaan mitään yhteyttä.
Soittelee 3kk välein. Uusitaan työllistymissuunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-kuntoutujana oli tyyliin yksi infotilaisuus/vuosi, muuten ei pidetty oikeastaan mitään yhteyttä.
Lääkäri antanut lausunnon työkkärille, että ei kuntoudu?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut enää käskyä päivittää työnhakusuunnitelmaa, vaikka aluksi piti säännöllisesti kolmen kuukauden välein tehdä se.
En ole edes kuvitellut, että te-toimiston avulla saisin työn, että siten ei haittaa vaikka eivät ota yhteyttä.
Mulle ei ole tullut koko vuonna pyyntöä varmistaa, että työnhakuni/työttömyyteni on edelleen voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole tullut koko vuonna pyyntöä varmistaa, että työnhakuni/työttömyyteni on edelleen voimassa.
Oletko syntynyt Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko syntynyt Suomessa?
Olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa... Muutenhan hän pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa... Muutenhan hän pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle.
tuskin silti pääsis
Ei mulle ainakaan mitään yhteydenottoja tule. En ole TYPin asiakas, pitkäaikaistyötön kylläkin.
Ihmettelin jo aikaisemmin, mitä se sellaiset kolmen kuukauden välein pidettävät haastattelut muka on, kun ei kuulu. Luuleekohan tuolla valtionhallinnossa joku, että niitä oikeasti pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan mitään yhteydenottoja tule. En ole TYPin asiakas, pitkäaikaistyötön kylläkin.
Ihmettelin jo aikaisemmin, mitä se sellaiset kolmen kuukauden välein pidettävät haastattelut muka on, kun ei kuulu. Luuleekohan tuolla valtionhallinnossa joku, että niitä oikeasti pidetään.
mulle on ainakin soiteltu noin 2 kuukauden välein
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja tulee 3kk välein vain TYP:in asiakkaille. En tiedä, onko mun asiakkuus sitten siirretty takaisin työkkäriin tietämättäni, vai miksi ketään ei enää kiinnosta.
Puoliso on TYP:n asiakas, tai pitäisi olla, hänet siirrettiin sinne mutta ei saanut aikaa kun kuulemma oli ruuhkaa. Sen jälkeen hänelle ei ole soitettu kertaakaan, tästä on siis useita vuosia. Minä olen "tavallinen" pitkäaikaistyötön ja minulle soitetaan 2 kertaa vuodessa. Näin Keski-Suomessa.
Mulle soitetaan suunnilleen 3 kk välein, viimeksi eilen. En ole TYPin piirissä enkä haluakaan olla.
Olen Vantaalainen. Kesän alussa viimeksi tuli työtarjouksia tai suunnitelman päivitysvaatimuksia, ttoisaalta aloitin myös keikkatyön alkuvuodesta.
Mutta mietin siis samaa, ovatko vaan vielä kesätauolla vai eivätkö vaivaudu vuokseni kun töitä kuitenkin teen.
Onko täällä muita työttömiä? Erityisesti kiinnostaa helsinkiläisten tilanne...