Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen päivystyksessä ja taas meni jälkeeni tullut ohi

Vierailija
26.09.2019 |

Olen päivystyksessä kauheassa räkätaudissa. Perässäni tullut nuorimies pääsi ohi joka soitteli jo kavereille että mihi nkä baariin lähdetään. Ai että ottaa päähän

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v perusterve mies, ulkoisesti jopa sporttinen.

Menin illalla päivystykseen, jossa mut otettiin heti sisään tarkkailuun. Toki soitin jo matkalla.

Ai että niitä paheksuvia katseita ja murahduksia ja puhinoita kun minut haettiin kädestä pitäen aulasta. Olin kerinnyt olemaan alle 5min siellä.

Oli diagnoosina liikkeellelähtenyt veritulppa, jalasta aloitti ristiretken kohti keuhkoja, sorit siitä teille arvon flunssapotilaat.

Vierailija
162/163 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tulee mieleen kun kesällä käytiin syömässä. Meidän perässä jossain vaiheessa tuli eräs julkkisperhe, niin arvatkaa ketä sai ensin ruokaa, meitä ennen olleet, me vai julkkis? Tarjoilijasta näki että oli nolona, koska olimme ehtineet jo oman annoksemme perään kyselemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten moni on jo kommentoinut, niin AP, et voi tietää, millä asialla tämä mies oli.

Jouduin käymään päivystyksessä muuttama viikko sitten. Soitin ensin palvelunumeroon, koska en tiennyt, miten tilanteessani tulisi toimia ja sieltä ohjeistettiin, että voin joko klo 00:00 varata ajan päivystykseen (näin pääkaupunkiseudulla eli ajanvarausjärjestelmä aukeaa kello 00:00) tai mennä aamulla jonottamaan. Varasin ajan. Menin paikalle muutamaa minuuttia ennen aikaani ja pääsin sisään. Siinä sitten joku mummo tokaisee, että hän on istunut siinä jo tunnin, miksi tää terveen näköinen nainen pääsee sisään?

Niin, minulla epäillään syöpää, vaikka näytänkin ihan terveeltä.

Hoidetaanko syöpää päivystyksessä (tai siis epäilyä)? Onpas ajettu terveydenhoito alas.

Syövän löytämisen kanssa voi joskus oikeasti olla kiire esim. verisyövissä, nopeasti kasvaneissa aivokasvaimissa tai ruuansulatuskanavan tai sappitiet tukkivissa kasvaimissa, mutta pääasiassa riittäisi ihan vaan terkkariaika ja sieltä kiireellinen lähete erikoisalan poliklinikalle. Käytännössä jos syöpää epäillään tosissaan, potilaat otetaan yleensä ihan armosta päivystykseen tutkittaviksi, vaikka lääketieteellistä syytä siihen ei olisi. Niin toivoisin itsellenikin tehtävän.