Työharjoittelu taitaa jäädä kesken. Joudun herään kuudelta!!!!
Työ alkaakin klo 7!
Ja tätä pitäis jaksaa puoltoista kuukautta :((((
Kommentit (116)
Toisilla meistä alkaa se työaika jo silloin kuudelta eli on herättävä neljältä.
Suosittelen harjoittelupelleilyn sijaan hakemaan ihan oikeisiin palkkatöihin, eiköhän se motivoi siihen heräämiseenkin.
Joo kuulostaa että työsi haisee ihan perseeltä. Seitsemäksi töihin. Ei helvata. Kuka tuollaista jaksaa?
Mä en edes harjoittele enää työn tekemistä. Joka aamu herätys 5:45. Aamupalan jälkeen ajan 11 km bussiasemalle ja bussi lähtee 7:00. Perillä bussi on 8:00 ja sitten 1,5 km:n kävely työpaikalle. Työt alkavat 8:30.
Iltapäivällä sama takaperin, kotona 17:10.
Tämä on kestänyt 13 vuotta eikä vain 7 kuukautta. Mikä olikaan kysymyksesi?
Provo ozake. Kuudelta ylös vaikka voi mennä 9 duuniin. Niin se käy. So it goes
Ellei pysty heräämään työharjoitteluun 6 viikkoa, miten sitten töihin seuraavat 40 - 45 vuotta?
Ihminen oppii jopa heräämään ajoissa töihin, jos haluaa. Jos ei halua, lekalla päähän ja kuoppaan pois loisimasta.
Tottahan se on, että jos yksikään toinen saa olla milloin mistäkin syystä (lapset, etnisyys ym. olemattomat tekosyyt) kotona makaamassa, niin ei kenenkään muunkaan tarvitse työhön rientää,. No, korkeintaan omaksi hyväkseen.
Harmi, että työläisiltä kähmitään rahoja lösöjen taskuihin, joten ei kannata todellakaan herätä.
Minulla oli pari harkkapaikkaa missä piti olla viimeistään 7 työn touhussa. Hanurista koska en ole yhtään aamuihminen mutta kyllä sen kesti ja siihenkin tottui. Nykyään teen pelkkää yövuoroa ja se on paljon parempi minulle.
Vierailija kirjoitti:
No en ois tiennyt et on noin aikasii aamuja meidän alalla (laitoskeittiö). Luulin et työllistyisin ravintolaan, mut tää onkin joku ihme kunnan keskuskeittola?!?!
Ap
Trollaatko nyt ihan tosissaan vain mikä ihmeen vitsi tämä sepustus on? Ravintololoita on erilaisia. Osa on lounasravintoloita ja silloin työt alkavat viimeistään seitsemältä. Osa on sitten sellaisia, mitkä ovat iltaisin auki.
Mutta jos tuo on sinun asenne työntekoon, niin ehkä kannattaa antaa se paikka jollekin, joka osaa arvostaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä herään joka arkiaamu klo 6, herätän lapset 6.30, hätistän koulukuljetukseen 7.15 ja aloitan työt. Olen luovalla alalla, joten yleensä ei tarvitse mennä minnekään kotoa. Haen lapset ip:stä klo 17 mennessä riippuen lasten harrastuksista ym. Päivän aikana ehdin hoitaa töiden ohessa muitakin asioita. Ihan mukavaa elämää, kyllä sinäkin totut.
Onko kotirouvana olo nykyään luova ala. Vieläpä viiteen vapaa aikaa, ei hassummin.
En ole kotirouva ja teen täyttä työpäivää. Nykyaikana se on mahdollista näinkin.
Lounasravintolassa työt voi alkaa myös klo 9 tai 10,mutta silloin olet tiskaaja.
Provohan tämä on, mut itse vihaan aikaisia aamuja yli kaiken ja otin vastaan työn, johon mennään kuudeksi. Mukavuusalueelta poistuminen kehittää.
Minäpä saisin herätä jo 4:30, jos työ alkaisi klo 7. Herättäisin lapsen klo 5, pukisin ja tarjoaisin hänelle aamiaisen vartissa, ja hyppäisin bussiin viedäkseni hänet päiväkotiin jonne on yli tunnin bussimatka. Päiväkotikin aukeaa klo 7, joten saisin myös teleportata itseni sieltä töihin, työpaikka sijaitsee 45min matkan päässä päiväkodista.
Onneksi teen etätöitä eikä sitä lasta tarvitse aina väkisin päiväkotiin viedä. Terveisiä Helsingistä!
Otan osaa, ap.
Että kiitos vain aamuvirkut. Kaikki pitää mennä aina teidän rytminne mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, ap.
Että kiitos vain aamuvirkut. Kaikki pitää mennä aina teidän rytminne mukaan.
Kiitos liukuvan työajan meille saa tulla töihin klo 7-9.30. Eli sopii aamuvirkuille ja vähän myöhemmin herääville.
Vaihda alaa kele.. nyt tiedät että kandee opiskella lisää
Mä heräsin omassa nuoruudessa viisitoista vaille viisi joka aamu ja kuudeksi piti mennä töihin tehtaalle. Olen yökyöpeli luonteeltani eli en ole aamuihmisiä. Sairaistuin amfetamiinin viihdekäyttöön että jaksoin herätä aamuulla. Vuoden kuluttua aloin olla piipussa kaikkine valvomisineen ja vuorotöineen mitkä sotkivat sisäisen kelloni. Tuo kello ei ole vieläkään korjaantunut vaan joka kuukausi pitää valvoa pari yötä (olen absolutisti) ja korjata unirytmiä.
Voi, mä niin ymmärrän sua, onneksi mulla kävi säkä talousasioissa ja pystyin keskeyttämään opinnot, yhtenä syynä juuri nuo aikaiset heräämiset. En mää haluu pilata elämääni nousemalla kukonlaulun aikaan päästäkseni pilkkopimeässä ajelemaan jonnekin huitsinnevadaan, jossa odottaa vankilamaiset sosiaalitilat ja yrmeänaamaiset hoitsut. Pitäis vetää päälle ne karmeat työasut ja tumppautua ah niin tekopirteänä aamurapsalle tston nurkkaan edelleen niiden yrmeänaamaisten sosialistihoitsujen typeriä vinoiluja kuulemaan. Ja mitä sitten, no sitten niitä onnettomia, täysin hukassa olevia ihmisriepuja paimentamaan ”Nyt ylös sieltä lämpimien peittojen alta suihkuun, kun käsky käy.”, säälin noita hoidettavia, siitä on kaukana yksilöllisyys, tärkeintä on vain että systeemi pyörii ja aikataulut pitää. Onneksi saan elää vapaata elämää tällä hetkellä, ei ole ketään käskyttämässä yhtään mihinkään, jos ei itse halua.
Lähihoitajana työskennellessäni 7 aamuina heräsin 4:30, 8 aamuina 5:30. Iik.
Meillä myös liukuva työaika. Menen aina seitsemään, kun herään joka tapauksessa kuudelta. Työmatkaan menee 15 minuuttia.